Fair Play

• 4 433
  • 32

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Viestin lähetti eagle
Niin tässä se ero juuri on kulttuurien välillä. Ainoastaan yhden fanikatsomon olen kuullut huutavan kuole ja vastaavia huutoja kun vastustajan pelaaja loukkaantunut. Mielestäni pelissä olisi aina oltava se raja, että kun vastustajaa oikeasti sattuu, niin siinä vaiheessa palataan taas siihen faktaan, että kyseessä on vain peli ja terveys on todella tärkeä asia. Niinpä kun jotain oikeasti käy tai voisi käydä, niin otetaan se huomioon.

Joku ehtikin jo ensin, aivan mielikuvat on oman joukkueen fanikatsomosta arvon jjzz'lla, muualla ei pelaajien terveyteen niin heikosti suhtauduta.
No mä oon kyllä kuullu hävyttömämpiäkin huutoja ainakin Kerhon sikakatsomosta. Ja myös kisapuistossa näitä kuulee. En tiedä, kuinka monessa vieraspelissä olet käynyt, mutta sinulla on hieman vääristynyt kuva jokerien fanikatsomosta.

Kaknoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti omaha
En tiedä onko tämä urbaani legenda vai mikä, mutta Sean Gagnon sai kerran fair play palkinnon ja kun häneltä kysyttiin asiasta tyyliin "Miltä tuntui?" hän sanoi sen olleen shokki.
(Ehkä joku tietää totuuden, mä vain muistelisin näin tapahtuneen)

Kyllä tämä pitää paikkansa. Tässä näette... Sean oli siis pohjimmiltaan herrasmies ja tunteensa paljastava toisin kuin provokaatioihin perustansa luova iltapäivälehdistö väitti.

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tuli tässä mieleen viime vuotinen Jyp-Jokerit peli. Se jossa Peltonen ikävä kyllä loukkaantui.
Satuin olemaan katsomassa sitä peli. Ja kun Peltonen loukkaantui niin ei siellä katsomassa ensinmäinenkään Jyp fani surullinen ollut. Päinvastoin kaiken maailman neiti kiekkoilija huutoja raikui pitkin hallia.
Siinä on sitä fair-play henkee faneilta viimesen päälle.
Muistan vielä bussi matkalla kotia kun saatiin tietää että Peltosen kausi on melko varmaan ohi. Ei siinä paljoo puhuttu loppu matkan aikana. Ja sanottakoon että ite asun Varkaudessa ja siellä ei ollut tietääkseni Jokereitten fani-ryhmää Hesasta paikalla.
Ite taklaus oli kyllä harmittoman näköinen. Kävi vaan Peltosella huonoakin huonompi tuuri että kaatu ikävästi käden päälle.

Aatos

Jäsen
Eikö se ollutkaan Ilveksen Vähä-Ruohola?? Taas meitä on jymäytetty!
Kyseessä oli siis Jokerit-Ilves -peli - se niistä Jyppiläisistä.

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Aatos
Eikö se ollutkaan Ilveksen Vähä-Ruohola?? Taas meitä on jymäytetty!
Kyseessä oli siis Jokerit-Ilves -peli - se niistä Jyppiläisistä.

Kyllä se oli Jyppi peli....Mutta se saatto olla se aikasempi loukkaantuminen...Vai saiko Peltonen viime kaudella 2 olkapäävammaa???
Mutta siitä menen vaikka takuuseen että Jyp peli se oli mitä minä olin katsomassa HUOM!! täysin selvinpäin. Ja siinä Peltoselta meni olkapää sijoiltaan.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Peltoselta meni syksyllä 2001 olkapää sijoiltaan tai jotain vastaavaa Jyppiä vastaan. Varsinainen major-vamma tuli sitten Ilvestä vastaan.

Puster

Jäsen
Historiaa

Vanhoina hyvinä aikoina sitä osattiin vastustajaakin kunnioittaa.
Eri lähteissä on ollut tarinaa siitä, kuinka Matti Keinosen nenä oli kerran murtunut. Seuraavana oli tiedossa ottelu Ilvestä vastaan ja ennen peliä Lasse Oksanen oli käynyt Möllille sanomassa, että 'et sää sitä suojusta (visiiriä) tänään tartte. Ollaan poikien kanssa sovittu, että varotaan sitä nokkaa.'

Vaikea kuvitella, että nykykiekossa voisi mitään vastaavaa tapahtua. Tosin pelikin on muuttunut sen verran vauhdikkaammaksi, että tuskin kukaan ehtii huomaamaan ketä on taklaamassa.

Fair Play henkeä silti parhaimmillaan.

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti eagle
Niin tässä se ero juuri on kulttuurien välillä. Ainoastaan yhden fanikatsomon olen kuullut huutavan kuole ja vastaavia huutoja kun vastustajan pelaaja loukkaantunut. Mielestäni pelissä olisi aina oltava se raja, että kun vastustajaa oikeasti sattuu, niin siinä vaiheessa palataan taas siihen faktaan, että kyseessä on vain peli ja terveys on todella tärkeä asia. Niinpä kun jotain oikeasti käy tai voisi käydä, niin otetaan se huomioon.

Joku ehtikin jo ensin, aivan mielikuvat on oman joukkueen fanikatsomosta arvon jjzz'lla, muualla ei pelaajien terveyteen niin heikosti suhtauduta.

Mielestäni se on törkeää huutaa näitä kuole-huutoja, jos kerta pelaajaa sattuu. Se kiekko kun voi tehdä aika kipeää taikka mailan isku suojaamattomaan paikkaan. Yleensä vain kun on tapana sanoa, että joku fanikatsomo syyllistyy tiettyyn huutoon niin se on kuitenkin vain muutama valopää sieltä katsomosta, mutta se on niin hemmetin helppo yleistää.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy