king of the jungle
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Formulapelien tuorein painos F1 2017 julkaistaan perjantaina 25.8.
Klassikkoautot tekevät paluun tänä vuonna ja toistaiseksi on julkaistu seuraavat autot, jotka tulevat olemaan pelissä:
(Edit: Lista on valmis, nyt on kaikki julkaistu)
1988 McLaren MP4/4
1991 McLaren MP4/6
1992 Williams FW14B
1995 Ferrari 412 T2
1996 Williams FW18
1998 McLaren MP4-13
2002 Ferrari F2002
2004 Ferrari F2004
2006 Renault R26
2007 Ferrari F2007
2008 McLaren MP4-23
2010 Red Bull Racing RB6
Klassikoita pystyy käyttämään eri pelimuodoissa ja ne tulevat myös uramoodiin mukaan jollain tavalla. Ilmeisesti kisojen välillä on mahdollista osallistua jonkinlaisiin kutsuvierastilaisuuksiin, joissa näitä autoja voi eri muodoissa ajaa.
Peliin on tulossa ainakin kaksi uutta pelimuotoa.
Muistakin ajopeleistä tuttu checkpoint pelimuoto eli ajetaan erilaisten aikapisteiden ohi, jotta kelloon tulee lisää aikaa ja yritetään päästä mahdollisimman pitkälle.
Toinen muoto on last to first eli autot lähtevät ilmeisestikin suorituskyvyn perusteella liikkeelle ja tarkoitus on keretä ohittamaan mahdollisimman monta autoa ennen maalia. Tämäkin muoto tuttu eri ajopeleistä.
Ura saa myös paljon lisäsisältöä ja autojen kehittäminen kestää huomattavasti pidempään. Peräpään auton kehittäminen kärkiautoksi kestää useamman kauden verran. Kehitettäviä osa-alueita on tullut huomattavasti lisää ja niihin menee enemmän aikaa. Jostain kuulin sitaatin, että "Jos olet pirun hyvä pelaaja, niin kolmessa vuodessa on mahdollista nousta peräpään autolla kärkitaisteluihin".
Nyt myös moottorin ja vaihdelaatikon kuluminen on tullut mukaan. Ilmeisestikin on otettu oikeasta elämästä mallia ja jos niitä joutuu vaihtamaan yli sääntörajojen, niin lähtöruuturangaistuksia on luvassa. Moottori ja vaihdelaatikko on myös mahdollista saada jollain tavalla hajoitettua niitä liikaa kuluttamalla. Jos vaihdelaatikossa on jo esimerkiksi 90% kulumaa ennen kisaa, niin on suuri mahdollisuus, että jossain kohtaa se tulee hajoamaan ja jokin vaihde ei enää ole käytössä, joka taas vaikuttaa suorituskykyyn.
Siitä ei ole itselläni tietoa, että voiko moottori tai vaihdelaatikko levitä kokonaan eli että kisa jäisi sitten radan sivuun.
Tässä video koskien tuota auton pidempää kehitystä ja vähän muutakin peliin liittyvää:
F1 2017 Game: Career Mode - New R&D Tree & More - Early Testing Details
Osasta radoista tulee myös eri variaatioita peliin eli lyhyempiä versioita, joita on oikeassakin elämässä. Nämä ilmeisesti tehty erityisesti noita uusia pelimuotoja silmällä pitäen.
Kaiken kaikkiaan uudistukset kuulostaa ihan hyvältä. Uraan lisää syvyyttä ja kestoa. Itselläni vähän lopahti se kiinnostus ensimmäisen kauden jälkeen, kun sain McLarenin nostettua pohjalta kärkitalliksi yhden kauden aikana vaikken aivan kaikkia tehtäviä viikonloppuisin edes suorittanut ja kisoissa en jatkuvasti voitoilla tai podiumeilla edes juhlinut. Olin MM-sarjan kuudes ja tasaisesti kyllä pisteillä, mutta se ja kehitystyö riitti jo loppukaudesta auton olemiseen kärkitalli ja itselleni voittotaistelut loppukaudesta.
Klassikkoautot tekevät paluun tänä vuonna ja toistaiseksi on julkaistu seuraavat autot, jotka tulevat olemaan pelissä:
(Edit: Lista on valmis, nyt on kaikki julkaistu)
1988 McLaren MP4/4
1991 McLaren MP4/6
1992 Williams FW14B
1995 Ferrari 412 T2
1996 Williams FW18
1998 McLaren MP4-13
2002 Ferrari F2002
2004 Ferrari F2004
2006 Renault R26
2007 Ferrari F2007
2008 McLaren MP4-23
2010 Red Bull Racing RB6
Klassikoita pystyy käyttämään eri pelimuodoissa ja ne tulevat myös uramoodiin mukaan jollain tavalla. Ilmeisesti kisojen välillä on mahdollista osallistua jonkinlaisiin kutsuvierastilaisuuksiin, joissa näitä autoja voi eri muodoissa ajaa.
Peliin on tulossa ainakin kaksi uutta pelimuotoa.
Muistakin ajopeleistä tuttu checkpoint pelimuoto eli ajetaan erilaisten aikapisteiden ohi, jotta kelloon tulee lisää aikaa ja yritetään päästä mahdollisimman pitkälle.
Toinen muoto on last to first eli autot lähtevät ilmeisestikin suorituskyvyn perusteella liikkeelle ja tarkoitus on keretä ohittamaan mahdollisimman monta autoa ennen maalia. Tämäkin muoto tuttu eri ajopeleistä.
Ura saa myös paljon lisäsisältöä ja autojen kehittäminen kestää huomattavasti pidempään. Peräpään auton kehittäminen kärkiautoksi kestää useamman kauden verran. Kehitettäviä osa-alueita on tullut huomattavasti lisää ja niihin menee enemmän aikaa. Jostain kuulin sitaatin, että "Jos olet pirun hyvä pelaaja, niin kolmessa vuodessa on mahdollista nousta peräpään autolla kärkitaisteluihin".
Nyt myös moottorin ja vaihdelaatikon kuluminen on tullut mukaan. Ilmeisestikin on otettu oikeasta elämästä mallia ja jos niitä joutuu vaihtamaan yli sääntörajojen, niin lähtöruuturangaistuksia on luvassa. Moottori ja vaihdelaatikko on myös mahdollista saada jollain tavalla hajoitettua niitä liikaa kuluttamalla. Jos vaihdelaatikossa on jo esimerkiksi 90% kulumaa ennen kisaa, niin on suuri mahdollisuus, että jossain kohtaa se tulee hajoamaan ja jokin vaihde ei enää ole käytössä, joka taas vaikuttaa suorituskykyyn.
Siitä ei ole itselläni tietoa, että voiko moottori tai vaihdelaatikko levitä kokonaan eli että kisa jäisi sitten radan sivuun.
Tässä video koskien tuota auton pidempää kehitystä ja vähän muutakin peliin liittyvää:
F1 2017 Game: Career Mode - New R&D Tree & More - Early Testing Details
Osasta radoista tulee myös eri variaatioita peliin eli lyhyempiä versioita, joita on oikeassakin elämässä. Nämä ilmeisesti tehty erityisesti noita uusia pelimuotoja silmällä pitäen.
Kaiken kaikkiaan uudistukset kuulostaa ihan hyvältä. Uraan lisää syvyyttä ja kestoa. Itselläni vähän lopahti se kiinnostus ensimmäisen kauden jälkeen, kun sain McLarenin nostettua pohjalta kärkitalliksi yhden kauden aikana vaikken aivan kaikkia tehtäviä viikonloppuisin edes suorittanut ja kisoissa en jatkuvasti voitoilla tai podiumeilla edes juhlinut. Olin MM-sarjan kuudes ja tasaisesti kyllä pisteillä, mutta se ja kehitystyö riitti jo loppukaudesta auton olemiseen kärkitalli ja itselleni voittotaistelut loppukaudesta.
Viimeksi muokattu: