Pantse67 kirjoitti:
Kommunikaatiotaidoiltaan Räikkönen vastaa kuusivuotiasta.
Oletko usein jutellut Kimin kanssa? Jos olet, uskon kyllä mukisematta väitteesi.
Itse olen nimittäin käsittänyt, että Kimi on varsin puhelias ja jopa kohtalaisen ilmaisutaitoinen kaveri, kunhan asetelma on joku muu kuin naaman eteen työnnetty tv-kamera sekä joku Erkki kyselemässä kuinka: "Kisa taisi mennä ihan hyvin keskeytykseen saakka?"
Kiminhän väitetään olevan puhelias luonne ja ainakin Sauberilta sekä McLarenilta on julkisuuteen toistuvasti kerrottu, että Kimi antaa uskomattoman tarkkaa palautetta henkilöstölle autostaan. Eikö tämä taito nimenomaan ole tärkeintä siinä pitkäjänteisessä kehitystyössä, vaikka Kimi ei muuten hyppelisikään samanlaisiin halauksiin tallin työntekijöiden kanssa kuin Schumi.
Tv-kuvissahan näemme usein Kimin naureskelevan ja juttelevan täysin luontevan näköisesti esim. mekaanikkojensa kanssa, mutta annas olla kun kamerat lähestyvät, niin heti on kyseessä eri mies. Ainakin itse olen puhtaasti tv-kuvien perusteella valmis allekirjoittamaan nuo väitteet, välillä kun Kimin touhuja siellä taustalla tallin väen keskuudessa katselee, on oikeasti vaikea uskoa kyseessä olevan sama kaveri kuin haastatteluissa.
Väitän, ettei Kimi olisi urallaan tuossa pisteessä, jos kommunikaatiokyky olisi täysi nolla. Tai edes kuusivuotiaan tasolla.