Tapaus Tellon Crisu:
Näen kaverin tällä hetkellä pallollisena esimerkiksi Pedroa selkeästi hyödyllisempänä pelaajana joukkueelleen. 1vs1 haastot ja viimeistely tietysti bravuureina, mutta näyttää osaavan myös tuon ylemmän kolmanneksen pyörittelyn hyvin. Miksei siis pelaa enemmän?
Palloton peli taitaa olla vielä keskinkertaista. Laitahyökithän Barcassa joutuu veivaan alaspäin aika paljon Messin levätessä puolustusduunit. Pedro ja Alexis ovat näissä hyviä. Iniesta ihan paska mutta tekee paljon duunia keskikentällä sitten pallon kanssa. Mutta Tellolta hommat ei taida ihan luonnistua nämä asiat vielä? Juuri päättyneessä Milanon pelissä eräässäkin tilanteessa Puyol näytti Tellolle aika reippaasti merkkiä kun unohtui tuplaus laidalta.
Kaveri vaikuttaa myös hieman ylimieliseltä kuten nimikaimansakin Madridissa. Tämä on toki tällä hetkellä toissijainen asia.
Olisi kiva kuulla muiden näkemyksiä tästä erittäin lupaavasta pelaajasta.
Ihan hyvää pohdintaa Soololta Tellosta. Kaverilla on eittämättä loistavia attribuutteja, joiden avulla kaveri voi nousta aivan mihin asti urallaan. Nopeus, liikkuminen, laukaus. Syöttötaidotkin ovat aivan ok-tasolla ja niitähän voi toki kehittää eteenpäinkin. Jos nyt aloitetaan siitä, että Pedroon verrataan, niin onhan Pedrito monipuolisempi tapaus. Pedro on jo osoittanut tasonsa, kun taas Tellolta saadaan hienoja väläytyksiä ajoittain. Tello osaa hienosti haistaa ne paikat, milloin haastaa ja milloin antaa pallo esim. Xaville, jolloin haetaan sitten sitä uutta hyökkäyskuviota. Ne Tellon tähtihetket ovat kiistatta upeaa katseltavaa, mutta onko kaverista vielä 90 minuutin pelaajaksi? Itse ole vielä sillä kannalla, että nykyrooli sopii Tellolle erinomaisesti, koska sillä 20-30 minuutin peliajalla Tello pääsee haastamaan vastustajan jo valmiiksi väsyneitä pakkeja huikealla nopeudellaan, kuten eilenkin nähtiin.
Itse lähtisin miettimään tuota Tellon paikkaa ensisijaisesti Isaac Cuencaan, joka nousi hieman aiemmin edustukseen verrattuna Telloon enkä niinkään Pdron pelipaikkaa uhkaamaan. Tellon "ongelma" on siinä, että Tello kykenee pelaamaan vain vasenta laitaa, kun taas muut Barcelonan laiturit ovat molempien laitojen pelaajia. Lisäksi palloton pelaaminen on Tellolla vielä lapsenkengissä ja siinä on vielä paljon opittavaa. Tämä kuitenkin kehittyy iän ja kokemuksen myötä. Itse olen kyllä kovasti tykännyt Tellosta niissä peleissä, missä kaveri on pelannut, mutta kokonaisvaltaisuutta pitää vielä kehittää.
Sinällään hienoa, että Tello ja Cuenca ovat nousseet edustuksen mukaan ja molemmat ovat tuoneet omat vahvuutensa joukkueen käyttöön. Siinä on tosiaan ensi kautta silmällä pitäen positiivinen ongelma, koska tunkua hyökkäykseen todellakin on. Pedro on pelannut heikosti tällä kaudella, mutta se johtuu lähinnä loukkaantumisista, joita Pedrolla on ollut paljon. Tämä on heijastunut itseluottamukseen selvästi eikä Pedro ole saanut juuri mitään aikaan. Afellay on kuntoutumassa ja Ibi tuokin jälleen yhden mahdollisuuden tuonne laidoille. Alexis on ottanut roolinsa pelaamalla erittäin vahvasti tällä kaudella. Sitten siellä on Cuenca ja Tello, jotka ovat nousseet rakettimaisesti edustukseen mukaan. Niin, ja ne isot nimet: Messi ja Villa. Vaihtoehtoja on paljon ja Guardiolalla on kyllä positiivinen ongelma noiden hyökkäyspään ruutujen suhteen. Saattaahan se olla, että joku laitetaan myyntiinkin, koska kaikille tuskin pystytään tarjoamaan peliaikaa ensi kaudella ilman tämän vuoden kaltaista loukkaantumissumaa.
Sitten sen eilisen pelin kimppuun. Vaikka Canalin selostaja väittikin, että 0-0 -tulos oli hyvä nimenomaan Milanille, niin itse olen päinvastaisella kannalla. Barcelona ei saanut sitä vierasmaalia, mutta onhan 0-0 -tilanteesta hyvä lähteä pelaamaan Camp Noulle. Molemmilla oli hyvät maalipaikat ottelussa, mutta nollille jäätiin hyvän maalivahtipelin ja huonon viimeistelyn vuoksi. Barcelona tulee olemaan huomattavasti vahvempi kotona, mitä San Sirolla ja senpä vuoksi olenkin erittäin positiivisella mielellä. Puyol ei saanut lappuakaan, joten pakistoon ei tullut isompaa lovea, sillä Carlesin lappu olisi merkannut pelikieltoa. Cesc Fabregas tullee avaukseen kotipeliin, joten sieltä saadaan lisää taitoa ja pallonhallintaa. Keita toi hyvin lihasvoimaa tähän vierasmatsiin, mutta liiaksi tuli malilaiselle pallonmenetyksiä. Messi pimennettiin suhteellisen hyvin Ambrosinin toimesta, mutta kotona pelaaminen varmasti helpottuu Messillekin, koska eihän se raukka saa vieraissa tehtyä maaleja.
Hyvät lähtökohdat kuitenkin toiseen osaan ja nyt vaan pitää tehdä yksi maali enemmän, kuin vastustaja!