Parempi olisi PB voinut olla juu, mutta eipä juuri isosti menestyksen mahiksia tarjottu kun Kylmäkaksikon kanssa lähes koko kauden pelas. Siinä suhteessa voi valmennus katsella hiukkasen peiliin.
No jaa... Olihan Björkstrandilla kuuden viikon ja 18 ottelun aikana paikkoja enempäänkin kuin kolmeen maaliin. Kun kaveri hankitaan tänne KHL-statuksella
vahvistamaan joukkuetta ratkaisupeleissä, niin ainakin minä odottaisin että sillä rahalla saadaan kaveri joka omalla panoksellaan nostaa myös ketjukavereidensa pelin tasoa. Kyllähän Koho ja Mankinen tekivät duunia hyvällä asenteella, mutta Björkstrand ei pystynyt korvaamaan "edes" Janne Tavia.
Kaksi vuotta aiemmin hankittiin kevätkauden sateentekijäksi
Brad Moran, joka pelasi SaiPan paidassa 17 ottelua tehoilla 5+12=17.
Patrik Björkstrand pelasi 18 ottelua tehoilla 3+2=5. Molemmat ovat tyylipuhtaita palkkasotureita, mutta Moranin työn jälki oli sellaista mistä ammattimies voi olla itsekin ylpeä.
Itse en ole Björkstrandin jatkon varaan laskenut missään vaiheessa. Mieshän kertoi avoimesti jo ensimmäisen SaiPan paidassa pelatun ottelun jälkeen, että mikä kiinnostaa tulevaisuudessa. Näin siis
Jatkoajan haastattelussa 18.2.2015:
Patrik Björkstrand kirjoitti:
− KHL on liiga, jossa tykkään pelata. Pidän KHL:n pelityylistä, joten haluaisin palata sinne, jos se vain on mahdollista. Olen aina sanonut, että Pohjois-Amerikka on myös yksi sellainen paikka, jossa haluan päästä näyttämään taitoni. Mutta nyt pelaan SaiPassa kauden loppuun. Se on pääasia tällä hetkellä.