Pendolle aika kovaa kritiikkiä Ilves-Kalpa ketjussa. Mikäköhän tuolla Tampereella meni noin vituiksi. Toivottavasti majussa homma toimii..
Lähes aina menestys sekä menestymättömyys kulminoituvat juuri valmentajaan.
Kaksiteräinen miekka päästä valmentamaan nimekästä palkka-armeijaa, käytössäsi on parhaat yksilöt, mutta niin kovin usein joukkueen sielu on olematon.
Isona vaikuttavana tekijänä Ilveksen ”floppaamisessa” toimi varmasti myös ympäristö, jossa ei ole merkittävää urheilullista menestymisen kulttuuria.
Tähän kun lisätään median ja fanien toimesta luodut korkeat odotukset, niin yllättävän nopeasti lähtee sieluton joukkue syöksykierteeseen ensimmäisen vastoinkäymisen tai vaikeamman ajan hetkellä.
Joten ainakin itse olen tullut siihen johtopäätökseen ettei menestystä voi ostaa.
Tietysti rahalla hankitut täsmähankinnat voivat johtaa joukkueen menestykseen omalla panoksellaan, mutta se vaatii joukkueelle terveen pohjan ja tarpeeksi vahvan sielun, ja tätä mielestäni Ilveksellä ei ollut.
Tämä toimii mielestäni hyvin aasinsiltana siihen, että tulevaisuudessa HPK:n on entistä enemmän keskityttävä joukkueen sieluun ja henkeen, sillä ilman niitä aspekteja Kerhon kaltaisella seuralla ei ole mitään mahdollisuutta menestyä, se on Hämeenlinnassa jo moneen kertaan todistettu.
Uskon ja toivon, että Maso on tavoiltaan sekä persoonaltaan oikea valmentaja luomaan omalta osaltaan Hämeenlinnaan terveen ja rohkean ympäristön, jossa nuorten pelaajien on mahdollista kehittyä ja kasvaa osaksi joukkuetta jolla on vahva sielu.
Vahvasta sielusta ja joukkuehengestä on vielä pitkä matka urheilulliseen menestykseen, ja sen saavuttaminen vaatii onnistumisia organisaatiolta jokaisella osa-alueella.
Itse kuitenkin uskon, että vahva sielu ja joukkuehenki edesauttavat menestymistä näillä muilla osa-alueilla.
Niin, ja urheilullisen menestymisen kulttuuria Hämeenlinnasta kyllä löytyy.
Toivottavasti pimeimmät ja synkimmät ajat Hämeenlinnassa ovat jo selätetty, mutta sen vain aika näyttää.