SouthernSun76
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Niin, ja Suhosen Teemulla 5+12. Kyllähän noille tehoille olisi meillekin käyttöä.Tuulolan Jonilla on yhtä paljon pisteitä kuin meidän kultakypärällä. Huokaus...
Niin, ja Suhosen Teemulla 5+12. Kyllähän noille tehoille olisi meillekin käyttöä.Tuulolan Jonilla on yhtä paljon pisteitä kuin meidän kultakypärällä. Huokaus...
Niin, ja Suhosen Teemulla 5+12. Kyllähän noille tehoille olisi meillekin käyttöä.
Joo, tämä oli mielestäni kyllä viime kauden suurin moka, ettei sille tehty pitkää jatkosopimusta tarpeeksi aikaisin ennen kuin muut kiinnostuivat. Näkyy nyt tällä kaudella tuloksessa. Itse puhuin jo viime kauden harjoituspelien aikaan, että tehkää nyt ihmeessä sille pitkä jatkosopimus, mutta silloin tuo ajatus ei saanut paljoa kannatusta.Tuulolan Jonilla on yhtä paljon pisteitä kuin meidän kultakypärällä. Huokaus...
Itse en usko Jonin kehityksen johtuneen maisemanvaihdosta, vaan Joni oli jo viime kaudella hyvällä Liiga-tasolla (mm. +/-tilasto +17 ja siinä joukkueensa 5. paras, peliaika 17:42 min/peli) ja tuon ikäinen pelaaja nyt menee vaan parhaimmillaan todella paljon eteenpäin yhdessä vuodessakin jokaisella osa-alueella. En kyllä Tomekin ansioksi tuota laittaisi. Samalla tavalla se olisi täälläkin kehittynyt.
Oletko aivan varma, että Kerho ei tarjonnut Jonille jatkoa? Vai voisiko olla niin, että tuo halusi koittaa siipiään Hämeenlinnan ulkopuolella eikä vain jämähtää Joni"Markon poika"Tuulolaks?Joo, tämä oli mielestäni kyllä viime kauden suurin moka, ettei sille tehty pitkää jatkosopimusta tarpeeksi aikaisin ennen kuin muut kiinnostuivat. Näkyy nyt tällä kaudella tuloksessa. Itse puhuin jo viime kauden harjoituspelien aikaan, että tehkää nyt ihmeessä sille pitkä jatkosopimus, mutta silloin tuo ajatus ei saanut paljoa kannatusta.
Kaikkein hämmästyttävintä Jonin osalta on, että on pystynyt pelaamaan plus-merkkisesti, vaikka keskimääräinen peliaika on valtava 23:43 min/peli tällä hetkellä. Silti tehotilastossa +3 ja pisteitä 4+16=20.
No, onneksi tämän kauden jatkosopimukset hoidettiin hyvin.
En ole varma. Olettaisin, että Kerho tarjosi sopimusta, mutta tarjosi liian myöhään tai liian pientä palkkaa tai molemmat. Muut seurat ehtivät luultavasti jo kiinnostua Tuulosta myös. Tuskin ainakaan harjoituspelien aikaan/alkusyksystä vielä tarjottiin sopimusta, jolloin Tuulolan hyvät otteet alkoivat jo näkyä. Vai onko itselläsi tarkempaa tietoa, että milloin sitten on tarjottu jatkosopimusta ja millaisella palkalla?Oletko aivan varma, että Kerho ei tarjonnut Jonille jatkoa? Vai voisiko olla niin, että tuo halusi koittaa siipiään Hämeenlinnan ulkopuolella eikä vain jämähtää Joni"Markon poika"Tuulolaks?
Se on totta, että hyvin menestyvässä jengissä on paremmat plusmiinukset keskiarvoltaan. Kuitenkin huonosti menestyvässäkin voit olla oman joukkueesi kärkipäässä. Joskus jopa silloinkin, vaikka peliaikasi olisi todella suuri.Niin no, helposti siinä on vähän jokaisen pelaajan plusmiinukset plussalla, jos pelaa voittavassa jengissä, mitä Kerho vielä viime kaudella oli. Sitä en sitten tiedä, kuinka paljon olisi kehittynyt nykyisessä Kerhossa ja kotioloissa.
Mielenkiintoinen artikkeli kyllä, en ollut lukenutkaan aiemmin.Joni taisi itse kommentoida aiemmin jossain kauden aikana, että muutto Vaasaan on kasvattanut. Eli ei siitä ainakaan haittaa ole ollut Jonin itsensä mielestä
Löytyi tuo haastatelu. Se oli sen ekan Sportin Hämeenlinnan vierailun jälkeen.
Kotiinpaluun ei pitänyt jännittää Tuulolaa: ”Perkele, tämä kiekkohan pomppii”
Lainaus tuon jutun aivan lopusta.
Muutto Vaasaan oli odotetun onnistunut valinta myös henkisen kantin kasvattamiseksi.
− Vaasassa on ollut helppo olla, ja se on varmasti osaltaan vaikuttanut, kun olen päässyt tutusta ja turvallisesta pois, kiteytti Tuulola.
Valmennuspäällikön kannalla olen nyt itsekin. Aluksi olin epäileväinen ja halusin lisää tietoa asiasta, mutta lisätiedon jälkeen olen nyt sitä mieltä, että sellainen tarvitaan ja on hyvä palkata seuraan, kunhan löydetään tarpeeksi osaava, joka pystyy oikeasti kouluttamaan juniorivalmentajia paremmiksi.Mutta eikös se ollut myöskin niin, että Kerho ei tarvitse UTJ:aa, eikä valmennuspäällikköä? Ja Sihvonen puhui pelkkää paskaa, kun tuumasi Pendolla olevan vähän liikaa hommia ja arvosteli tuota Kerhon toimintaa?
Jos kesäharjoittelussa ei ole muuttanut paljoakaan, niin kai sitten HPK:ssakin olisi sillä entisellä kaavalla ollut hyvässä kunnossa. Itse näen tärkeämpänä, että mitä on tehnyt kuin että missä on tehnyt sen.
Tuulolan asiaan vielä sen verran, että Sihvonen itsekin sanoo Kiekkokiukaan videolla, että "..olisihan Joni Tuulola pitänyt pitää Kerhon riveissä.."
Nyt on Voutilainen siellä ja teki melko hyvät jatkosopparit mielestäni tällä kaudella.
Onhan se edelleenkin ja olen kaivannut joka kausi. Vai oliks tää nyt se toinen Leino? ;)Aikanaan esim. Leino oli ex-Kerholainen. Muistaakseni Sihvonen vuodatti silloinkin verta sydämestään ja oli sitä mieltä, että Kerhon olisi pitänyt pitää Leino. Kuinka moni kaipasi Leinoa viime kaudella?
Onhan se edelleenkin ja olen kaivannut joka kausi. Vai oliks tää nyt se toinen Leino? ;)
Heikki Liedes muuten paino hattutempun Lukon paidassa, kuulemma superhessu nykysin. Joko kohta kotiin?
Niin, itse käsitin, että puhui lähinnä omatoimijaksosta ja yhteisten harjoitusten ulkopuolisesta ajasta tuossa, kun sanottiin, että "Kesäharjoittelussa Tuulola ei ollut muuttanut paljoakaan". Yhteinen kesäharjoittelu on ilmeisesti Kerholla mennyt ainakin joltain osin päin persettä, kuten totesit, mutta silti sieltä on noussut esim. Vesalainen hyvälle tasolle tälle kaudelle. Itse luulisin, että Joni Tuulolan kanssa olisi käynyt samoin enkä lue tuota Tomekin ansioksi.Kesäharjoittelu. Koko Kerhon porukalla se on ilmeisimmin ainakin joltakin osin mennyt päin persettä, mutta Tuulolalla se olisi silti mennyt Kerhossa hyvin? Muilla, esim. kokeneemmilla pelaajilla, ei varmaan sitten ole hajuakaan kesäharjoittelusta? Mulle on nyt se sama, että missä ja miten Joni Tuulola pelaa, kun se ei pelaa Kerhossa. Kerhon hommaan vaikuttavat vain ne pelaajat, jotka siellä rosterissa nyt ovat. Joni ei olisi yksinään tuon laivan suuntaa muuttanut yhtään mihinkään tuosta, joten se Jonista.
Okei, eli siis ottaisit ennemmin kaksi ihmistä (pelaajakoordinaattori+urheilujohtaja) hankkimaan pelaajia. Itse taas ajattelisin, että mielummin yksi hyvä kuin kaksi. Jos Voutilainen ei osoittaudu hyväksi, niin sitten vain vaihtaisin sen. Viitaluomasta en itse hirveästi innostunut, mutta ei ihan kaikki hankinnat voi aina osua todella hyvälläkään pelaajien rekrytoijalla kohdalleen. Tosin voin olla väärässä ja Viitaluoma onkin ensi kaudella kova pelaaja, näin ainakin toivoisin.Joo Voutilainen on siellä. Tosi ammattilainen noissa hommissa. Kaikki vaan Voden harteille. Ehkä tuossakin ammatissa tarvitaan vähän kokemusta ja näkemystä. Kenenköhän piikkiin Viitaluoma menee? Onkohan se käynyt vetämässä kesätreenit Kerhon kanssa... Muutoin soppareissa olisi ihan järkeäkin, etenkin Turusen ja Tuulolan. Ensi kausi on kuitenkin ensi kausi.
No, tästä olen samaa mieltä, että vaihtuvuus voi olla hyväksi ellei sitten peliesitykset parane monella huomattavasti. Tosin en pelkästään pelaajien niskaan tuota sarjataulukon sijoitusta heittäisi. Vaikuttaisi vähän siltä, että monessa asiassa on tehty virheitä monella tasolla. Toivottavasti ne virheet ensinnäkin tiedostetaan ja toiseksi niistä opitaan ja ei toisteta niitä. Viime kausi osoitti, että koko HPK:n organisaatio pystyy kyllä toimimaan menestyksekkäästi, jos asiat tehdään kaikilla tasoilla hyvin.Loppuun todettakoot, että nyt jo sitä toivoisi osasta nykyisistä Kerhon pelaajista kirjoittavansa ex-Kerholaisina. Loppuis jo tää (jää)kausi.
Mut hei ajattele positiivisesti. Jos olis Bille, niin olis muuten ollut juhlapaidatkin. Niillä olis muuten tehty ihan v-tusti massia, BilleBeino Suomi one hundred siga extra magee pelipaita lippis ja huppu sisäänrakennettuna, ja f-yeah game wörninä kaikki. Promo-julkkiskuvissa kaikki Marasta asti gansta jou menolla mukana. Halonenkin huutelis vaan twitterissä #metooTuskin Bille haluaa enää itseään yhdistettävän yhtään mitenkään Kerhoon. Eikä ole edes ikävä. Tossa rosterissa en haluaisi todellakaan nähdä tuollaista pelaajaa! Ei noilla ole oikeutta tuhota kaikkea hyvää.
Mike Harder sopisi tuohon jengiin kuin valettu
Mut hei ajattele positiivisesti. Jos olis Bille, niin olis muuten ollut juhlapaidatkin. Niillä olis muuten tehty ihan v-tusti massia, BilleBeino Suomi one hundred siga extra magee pelipaita lippis ja huppu sisäänrakennettuna, ja f-yeah game wörninä kaikki. Promo-julkkiskuvissa kaikki Marasta asti gansta jou menolla mukana. Halonenkin huutelis vaan twitterissä #metoo
Okei, eli siis ottaisit ennemmin kaksi ihmistä (pelaajakoordinaattori+urheilujohtaja) hankkimaan pelaajia.
Viime kausi osoitti, että koko HPK:n organisaatio pystyy kyllä toimimaan menestyksekkäästi, jos asiat tehdään kaikilla tasoilla hyvin.
Okei, mietin itse, että vuodessa 70k€ urheilutoimenjohtajan palkka + 30 k€ pakolliset sivukulut, jotka yritys maksaa palkan lisäksi ja 0-50k€ mahdolliset irtisanomiskorvaukset sopimuksissa, jos niitä urheilutoimenjohtajia sitten kengitään ulos aina myös, kun kengitään päävalmentaja, miten jossain myös ehdotettiin.Vain UTJ. Kerttulasta oli aikanaan huhua, mutta ei tullut. Vode tuntuu vain laastarilta. Tuskin tuollainen Kerttulan kaltainen kaveri vielä €100-150k palkalla vetelisi, tai mistä minä tiedän, mutta joku hänen kaltainen se voisi olla.
Pistetäänpä tähän ketjuun, vaikka Mika Lartama ansaitsisi melkeinpä oman ketjun, mutta mihin osioon niin siitä en ole varma.
Tuskin olisi huonommaksi laittanut tai sarjasijoitusta tiputtanut, jos olisi pelannut Lehtosen paikalla. Olisi voinut korvata Kainulaisenkin.Sääli, ettei näyttöpaikkaa Liigassa tullut - ja toki ymmärrettävääkin.