Olisi helpompaa tästäkin asiasta keskustella jos olisi tiedossa mahdolliset kandidaatit ensikauden valmentajaksi. Onko Salo vaihtoehto? Onko HPK Salolle relevantti vaihtoehto? Eiköhän Kookoo ainakin tule kaikkensa tekemään, että mies siellä jatkaa. Kyllä Salo minulle kelpaa, ei siinä mitään, mutta mielestäni Pikkarainen on saanut hyvän projektin Kerhossa käyntiin ja ansaitsisi jatkaa sitä myös tulevilla kausilla.Itse en Pikkaraiselle jatkoa tekisi, oli oikea valmentaja vuosi sitten siihen hetkeen, mutta mitä tässä nyt katsellut, niin ei ole sellainen valmentaja jonka alaisuudessa HPK yltäisi suuriin saavutuksiin. HPK ei ole koko Pikkaraisen ajanjakson aikana vielä pystynyt mihinkään huikaisevaan hyökkäyspelaamiseen ja oikeastaan vain elää vastahyökkäyksistä. Minulle kertoo lähinnä puutteellisesta koutsaamisesta.
@Jerry100 antoi myös muutaman pointin vielä näiden omien ajatusten painoksi. Jos pitäisi esim valita Salon tai Pikkaraisen väliltä, niin minulle selkeästi Salo.
Tällä hetkellä sarjasioitus ei oikein vielä kerro mitään, 12 joukkuetta kuitenkin ns tasaisesti tuossa.
Itse en Pikkaraiselle jatkoa tekisi, oli oikea valmentaja vuosi sitten siihen hetkeen, mutta mitä tässä nyt katsellut, niin ei ole sellainen valmentaja jonka alaisuudessa HPK yltäisi suuriin saavutuksiin.
Tällä hetkellä sarjasioitus ei oikein vielä kerro mitään, 12 joukkuetta kuitenkin ns tasaisesti tuossa.
Puolustus sen sijaan on ollut Pikkaraisen alaisuudessa liigan miltei parasta. Mistä ja mitä se sitten kertoo?
Ketäs siellä sitten olisi vapaana tämän kauden jälkeen? Sellaisia realistisia vaihtoehtoja.
Meinasin koko Piken stinttiä. Tältä kaudelta nyt ei kovin suuria johtopäätöksiä voi kieltämättä vielä vedellä, kun siellä on milloin painettu 3 liigapakilla ja milloin milläkin orkesterilla. Tuossa ehkä tämän koko sarjan paras pelaaja juuri hiljattain mainitsi haastattelussa Piken olevan paras mahdollinen koutsi hänelle ja antoi vuolaat kehut hänelle. Näissä on puolensa ja puolensa. Jotenkin vaan tuntuu, että täällä hieman totuttiin liian hyvään Pennasen aikakaudella ja nyt kun hyökkäyspelamaaminen ei ole liigan parasta, niin koutsista ajatellaan tyylillä "näääh, seuraavaa vaan sisään". Tämä ei ole pelkkä Pikkaraisen sirkus vaan siellä on aika perkeleesti muitakin liikkuvia osia vaikuttamassa asioihin. Tätä k.o asiaa juuri hieman pohjustinkin aikaisemmassa viestissäni, kun mainitsin Salolla olevan ehkäpä koko liigan paras urheilujohto taustalla tällähetkellä.Niin sitä luulisi. Mutta kun katsoo päästettyjä maaleja, Kerho on päästänyt toiseksi eniten liigassa omiin. Toki loukkaantumiset sotkee yms mutta kyllä perse on vuotanut vähän liikaa alkukaudesta.
Toisaalta jatkumo taas puoltaisi Pikkaraisen jatkoa.
Haluaisin kyllä nähdä HIFK-leirin reaktiot, kun heille tulisi valmentaja Tapparasta. Ex-Tappara Tukka-Jukka olisi toki vielä hauskempi vaihtoehto. Toisaalta siellä aletaan olla niin epätoivoisia, että kuka tahansa tulosta tekevä seppä kelpaisi.Kertokaas mulle: miksi ihmeessä Tapola tulisi Kerhoon? Mitä täällä olisi saavutettavana? Ukko painanut muutamat kullat jo Tampereella, nostanut varmasti suurempaa palkkaa kun mitä Kerholla on tarjota ja tämä kotoinen liigakin on jo pelailtu aika läpi. Onko meillä tarjota sitten mielenkiintoisempi projekti kun missään muualla?
Tässäkin sarjassa on heti heittää kaksi jengiä jolla on tarjota isompi liksa ja kilpailukykyisempi budjetti joukkueelle, jotka kaiken lisäksi etsivät päävalmentajaa ensi kaudelle. Ne ovat Lukko ja HIFK. Tapparassakin uusimpien valmentajamarkkinakäänteiden jälkeen todennäköisesti mielellään Tapola pidettäisiin. Ruotsissa varmaan on Jussille myös kysyntää noilla meriiteillä. Sveitsissä saisi varmaan isoa liksaa myös, mutta eihän siellä Tapola kerkeäisi varmaan peliäkään pelata ennen kun kenkää tulisi pelitavallisista syistä.
Mutta siis. En yritä vittuilla tai mitään, mutta kertokaa mulle yksikin syy miksi Jussi Tapola tulisi Kerhoon. Mä en nimittäin keksi yhtäkään.
Muistaakseni joku lehti huhuili Myrrää Raumalle.Pikkarainen, Myrrä, Tapola, Manner. Löytyisikö tosta porukasta..?
Pikkaraisella hyvä projekti, hyvä koutsi, tuskin kultaa tullaan hänellä voittamaan kuitenkaan. Oma suosikkini silti pestiin.
Myrrä? Jonkun mielestä voisi pelikirjansa kanssa olla hiuksen hienosti Pikkaraista edellä mutta ei hänenkään kanssa keväällä kannua nosteta, luulen.
Tapola olis kova veto ja keksin kyllä syitä miksi tulisi Kerhoon. Ei kaikki halua ulkomaille, ei kaikki kilpailuta jokaista asiaa viimeiseen euroon. Jotkut tykkäävät haasteista ja projekteista. Tutuhko ympäristö, lähellä Tamperetta, keskikastin organisaatio yrittämässä etsiä avaimia menestykselle.
Manner voisi puolestaan lähteä hakemaan vähän uutta nostetta uralleen ja voisi jopa pelikirjansa puolesta olla sellainen kenen kanssa olisi mahdollisuus haastaa näitä muita ykkösrivin valmentajia.
Joidenkin mielestä Pikkarainen ei ole vielä esittänyt tarpeeksi jatkon saadakseen. Millaiset esitykset näillä suoraan sanoen höpöhöpö joukkueilla pitäisi laittaa tiskiin että olisi näytöt annettu? Ylivoima kuntoon ja hyökkäyspeliä paremmaksi. Todella todella kovan tason koutsi pitäisi olla. Vaikka joku Salo olisi ehkä viimeksi mainitut asiat saanut paremmin toimimaan, olisiko muuten suoriutunut yhtä hyvin? Kuka tietää.
Nyt on pelattu Pikkaraisen lätkää ja voitot kairattu hänen tyylillään.
Tapolaan tai Manneriin Kerholla ei ole mitään realistisia mahdollisuuksia.Pikkarainen, Myrrä, Tapola, Manner. Löytyisikö tosta porukasta..?
Pikkaraisella hyvä projekti, hyvä koutsi, tuskin kultaa tullaan hänellä voittamaan kuitenkaan. Oma suosikkini silti pestiin.
Myrrä? Jonkun mielestä voisi pelikirjansa kanssa olla hiuksen hienosti Pikkaraista edellä mutta ei hänenkään kanssa keväällä kannua nosteta, luulen.
Tapola olis kova veto ja keksin kyllä syitä miksi tulisi Kerhoon. Ei kaikki halua ulkomaille, ei kaikki kilpailuta jokaista asiaa viimeiseen euroon. Jotkut tykkäävät haasteista ja projekteista. Tutuhko ympäristö, lähellä Tamperetta, keskikastin organisaatio yrittämässä etsiä avaimia menestykselle.
Manner voisi puolestaan lähteä hakemaan vähän uutta nostetta uralleen ja voisi jopa pelikirjansa puolesta olla sellainen kenen kanssa olisi mahdollisuus haastaa näitä muita ykkösrivin valmentajia.
Joidenkin mielestä Pikkarainen ei ole vielä esittänyt tarpeeksi jatkon saadakseen. Millaiset esitykset näillä suoraan sanoen höpöhöpö joukkueilla pitäisi laittaa tiskiin että olisi näytöt annettu? Ylivoima kuntoon ja hyökkäyspeliä paremmaksi. Todella todella kovan tason koutsi pitäisi olla. Vaikka joku Salo olisi ehkä viimeksi mainitut asiat saanut paremmin toimimaan, olisiko muuten suoriutunut yhtä hyvin? Kuka tietää.
Nyt on pelattu Pikkaraisen lätkää ja voitot kairattu hänen tyylillään.
Niemeläinen veti numeroihin.
Heh. Olisko muuten hieman kuningas olo, jos Kerho näyttäisi kaikille ja Jalonen palaisi oranssiin...JJ:llä oranssi taskuliina Kukkosen poikkarin jäädytystilaisuudessa. <3
"Kyllä mä oon muutaman kerran sun nähny poikittaista mailaakin käyttävän." Tyylikästä roustausta. :D
Kerhossa ei oikein saanut peliaikaa ja nyt painaa Jokisen joukkueen ykkösyyveellä. Erikoista.Mäkkäri Jr. on nyt paukuttanut pari YV-maalia Kärppien verkkoon.
Kerhossa ei oikein saanut peliaikaa ja nyt painaa Jokisen joukkueen ykkösyyveellä. Erikoista.
Kerhossa ei oikein saanut peliaikaa ja nyt painaa Jokisen joukkueen ykkösyyveellä. Erikoista.
Asia vilpitön. Noista ei enää tiedä mitään kun on vanha ukko, eikä asu enää hämeenlinnassa. Mäkkärille toivon hyvää kiekkouraa, vaikkei se kerhossa oikein lähtenyt.Oiskohan siellä vihdoin urheilijan elämä alkanut maistumaan.