Ex-Jokerit maailmalla

  • 1 288 665
  • 3 584

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Sen lauluja laulat, jonka joukoissa seisot. Jos Törmänen olisi nimitetty Jokerien koutsiksi, olisi kommentit mediaan olleet varmasti ihan erinäköisiä.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Törmänen menee tästä lähtien samaan juudas-kastiin muiden huorien kanssa. Jos kerran menee naapuriin ja kiistää minkäänlaiset siteet Jokereihin niin silloin pitää myös hyväksyä se, että kukaan itseään ja seuraansa kunnioittava Jokeri ei tästä lähtien arvosta häntä pätkääkään.
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Törmänen menee tästä lähtien samaan juudas-kastiin muiden huorien kanssa. Jos kerran menee naapuriin ja kiistää minkäänlaiset siteet Jokereihin niin silloin pitää myös hyväksyä se, että kukaan itseään ja seuraansa kunnioittava Jokeri ei tästä lähtien arvosta häntä pätkääkään.

Eikös Törmänen kiistänyt suhteet myös muihinkin jengeihin, missä oli ollut? Minun korvaani se kuulosti yritykseltä seilata Sveitsiläislipun alla ja olla suututtamatta ketään. Tämä siis henkilökohtainen mielipiteeni.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei tässä edelleenkään ole mun mielestä kyse siitä, että olisi pitänyt mitenkään hehkuttaa Jokereita ja kertoa kuinka Jokerit on edelleen se suurin ja rakkain. Eikä kyse ole siitäkään tunteeko itse olevansa Jokeri-ikoni vai ei. Kyllä tietynlaiselle ikoni-nimikkeelle on täydet perusteet tolla historialla seurassa halusi herra Törmänen sitä tai ei, eikä omasta mielestä olisi ollut edes suuri vääryys nostaa Törmäsen paitaa Hartwallin kattoon. Nyt sillä paidalla ei tosin ole enää sinne mitään asiaa. Nyt vaan sanomiset meni sinne Shoonin "en gång alltid"-osaston tasolle, kun asian olisi voinut hoitaa tyylikkäästikin niin, ettei siitä olisi kummankaan joukkueen fanit olleet vittuuntuneita.

Jos jollekin ifk-henkiselle on vaikea ymmärtää tätä asiaa, niin asian voi myös ajatella näinpäin. Kun Söderholm lopettaa pelaajauransa ja mahdollisesti siirtyy valmentamaan, niin mikä olisi teillä suhtautuminen mikäli Söde päätyisi Jokereihin valmentajaksi ja ensi töikseen haastattelussa sanoisi ettei ymmärrä miksi hänellä olisi jonkunlainen IFK-leima ja ettei ole sen enempää ollut Bernin, Frölundan kuin IFK:n mies ja laittaa kaikki noi seurat sitäkautta samalle tasolle. Södellä ja Törmäselle on noin suurinpiirtein kuitenkin sama määrä pelattuja pelejä Liigassa, eikä kummatkaan ole muita seuroja Liigaurallaan edustaneet. Erona toki se, että Södellä on yksi mestaruus IFK:ssa Törmäsen neljää Jokereissa voitettua mestaruutta kohtaan.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Ja Ilmari Pitkänen hakemaan roolia SaiPasta.
 
Ei tässä edelleenkään ole mun mielestä kyse siitä, että olisi pitänyt mitenkään hehkuttaa Jokereita ja kertoa kuinka Jokerit on edelleen se suurin ja rakkain. Eikä kyse ole siitäkään tunteeko itse olevansa Jokeri-ikoni vai ei. Kyllä tietynlaiselle ikoni-nimikkeelle on täydet perusteet tolla historialla seurassa halusi herra Törmänen sitä tai ei, eikä omasta mielestä olisi ollut edes suuri vääryys nostaa Törmäsen paitaa Hartwallin kattoon. Nyt sillä paidalla ei tosin ole enää sinne mitään asiaa. Nyt vaan sanomiset meni sinne Shoonin "en gång alltid"-osaston tasolle, kun asian olisi voinut hoitaa tyylikkäästikin niin, ettei siitä olisi kummankaan joukkueen fanit olleet vittuuntuneita.

Mitenniin ei? Ihmiset ajattelevat eri lailla ja näkisin, että Törmänen ajattelee tässä kohtaa eri lailla kuin sinä. Siihen hänellä on täysi oikeus. Miksi alkaa hölisemään jotain ikonijargonia, kun ei selvästi ajattele asiasta niin. Useasta haastattelusta on jäänyt selkeä kuva siitä, että Stögö ajattelee jääkiekkopelaajuutta vain yhtenä ammattina toisten joukossa. En minäkään koe itseäni S-ryhmäläiseksi, vaikka pitkän uran siellä olen tehnytkin. Toki fanilla on oikeus vetää itkupotkuraivarit kommenteista, jos näin kokee asiakseen.
 

gcz_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JHC, NYI, Suomen NATO-jäsenyys
Mitenniin ei? Ihmiset ajattelevat eri lailla ja näkisin, että Törmänen ajattelee tässä kohtaa eri lailla kuin sinä. Siihen hänellä on täysi oikeus. Miksi alkaa hölisemään jotain ikonijargonia, kun ei selvästi ajattele asiasta niin. Useasta haastattelusta on jäänyt selkeä kuva siitä, että Stögö ajattelee jääkiekkopelaajuutta vain yhtenä ammattina toisten joukossa. En minäkään koe itseäni S-ryhmäläiseksi, vaikka pitkän uran siellä olen tehnytkin. Toki fanilla on oikeus vetää itkupotkuraivarit kommenteista, jos näin kokee asiakseen.

Jep. Kannattajat suhtautuvat usein jääkiekkoon lapsenomaisesti ja naivisti. Heillä on tosiaan siihen täysi oikeus, sillä lätkä on heille vapaaehtoinen harrastus. Pelaajille ja valmentajille lätkä on kuitenkin ensisijaisesti ammatti, josta saadaan elanto. Ei heillä ole mitään velvollisuutta tuntea "seurarakkautta".

Törmänen oli joka tapauksessa Jokereissa pelatessaan taistelutahdon sekä kovan asenteen ruumiillistuma ja kunnioitan suuresti hänen uraansa täällä, riippumatta siitä, kokeeko hän itsensä jonkinlaiseksi Jokeri-ikoniksi vai ei.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitenniin ei? Ihmiset ajattelevat eri lailla ja näkisin, että Törmänen ajattelee tässä kohtaa eri lailla kuin sinä. Siihen hänellä on täysi oikeus. Miksi alkaa hölisemään jotain ikonijargonia, kun ei selvästi ajattele asiasta niin. Useasta haastattelusta on jäänyt selkeä kuva siitä, että Stögö ajattelee jääkiekkopelaajuutta vain yhtenä ammattina toisten joukossa. En minäkään koe itseäni S-ryhmäläiseksi, vaikka pitkän uran siellä olen tehnytkin. Toki fanilla on oikeus vetää itkupotkuraivarit kommenteista, jos näin kokee asiakseen.

Pointti oli, niinkuin sen kirjoitinkin, että pelaajauransa perusteella on aivan perusteltua luokitella Törmänen Jokeri-ikoniksi. Se, tunteeko Törmänen itse samalla tavalla, on kokonaan toinen asia. Enkä vaadi ja odota hänen niin tuntevankaan sisimmässään, mutta siitä huolimatta on tyhmää kieltää selvät faktat. Kyse on asioiden ymmärtämisestä ja kunnioituksesta, ei niinkään siitä miltä hänestä itsestään tuntuu. Yli 400 peliä, 4 mestaruutta, kapteenin roolia Jokereissa kun Törmänen ei saa omalla mielipiteellään pyyhittyä historiasta. Munkaan mielipide ei muuta noita faktoja suuntaan tai toiseen.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voidaankin miettiä onko ylipäätään millään muotoa pelaajan päätettävissä onko ikoni vai ei. Ainakaan kukaan pelaaja ei voi itse sellaiseksi ilmottautua, joten tuskinpa myös voi itseltään sitä kunniaa ottaa pois.

-onko Peltonen tai Kuhta ifk-ikoneita siitä riippumatta miltä heistä itsestään tuntuu?
-onko Selänne Anaheim ikoni vaikka hän itse tuntisi enemmän Winnipegiä kohtaan?
-onko Jutila Tappara ikoni vaikka tuntisi itse muuta?
-onko Janecky Jokeri ikoni vaikka sydän olisi kotiseuduilla?

Löytyykö pointti? Törmänen ei saa historiaa kirjoitettua uudestaan, joten on idioottimaista toimintaa kieltää oma historiansa, oli sydän sit Jokereissa, ifk:ssa tai Ottawassa.
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Meidän fanien päässähän se ikoni-status muotoutuu, ei niinkään sen pelaajan ajatuksissa. Törmänen voidaan epäilyksettä laskea Jokeri-ikoneihin saavutustensa ja pitkän Jokeriuran johdosta, ja niin ainakin mä teenkin. Noi jutut, joita päästellään siinä julkistustilaisuudessa ja -haastattelussa, kannattaa aina sijoittaa siihen sopivaan kontekstiin. Jos Stögö olisi tullut Jokereiden päävalmentajaksi, olisi varmaan kuultu erilaisia ikoni-lausuntoja, ne on suunnattu vain ja ainoastaan fanien sankalle joukolle.

Toivotan Jokeri-ikoni Antti Tömäselle menestystä uudessa pestissään.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Hardt ja Little Linköpingiin ja ihan hyvä niin...

Joo, ei käyttistä KHL:ssä. Ja kohta flintti ratsastaa paikalle ulisemaan miten kaksi Jokerisydäntä päästettiin taas muualle ja tilalle otetaan espoolaista paskaa.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Littlestä ei nyt niin väliä, mut Hardt olis kyllä mahtunut mun Jokereihin KHL:ään. Menee edelle sekä Pöystiä, että Sallista (Sallista vielä kirkkaasti edellä) ja jotakuinkin tasoissa Huhtalan kanssa. Monikäyttöinen pelaaja, jolla asenne oli AINA kunnossa. Ihmettelen jos ei Jokereilta ole jatkoa tarjottu, mut oliskohan kuitenkin lähtenyt isomman roolin perässä Ruotsiin? Sillon asialle ei hirveesti Jokerit voi mitään, kun ei Hardtille nyt mitään ykkösketjun paikkaa olisi tarjolla täällä ens kaudella.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Joo, ei käyttistä KHL:ssä. Ja kohta flintti ratsastaa paikalle ulisemaan miten kaksi Jokerisydäntä päästettiin taas muualle ja tilalle otetaan espoolaista paskaa.

Varmasti olisi käyttöä KHL:ssä jos olisi haluja siihen, nyt ei ollut. Ja mitä tulee Jokerisydämiin niin Littlen osalta en näe siinä mitään menetystä, herra oli täällä sen verran vähän aikaa ja ei myöskään oikeastaan pelillisesti onnistunut vakuuttamaan. Sen sijaan Hardtilla oli takanaan kolme kautta Jokereissa ja pelejä näissä oli kertynyt playoffit mukaan lukien vähän alle 160 ottelua, joten olisihan Hardtin jatkolla saatu taas pikkasen lisää jatkuvuutta Jokereihin ja alempiin kenttiin Hardt olisi varmasti mennyt myös KHL:ssä. Enkä nyt kyllä varsinaisesti näe millä avuilla Pöystit ja Huhtalat & nämä muut alempien ketjujen hankinnat muka ajaisi Hardtin ohi. Nyt lähinnä vaihdettiin vaihtamisen ilosta.

Ja tämän uutisen yhteydessähän ei hankittu yhtään mitään, kuultiin vain että Hardt siirtyy Linköpingiin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Itse olisin halunnut nähdä sekä Hardtin että Dehnerin KHL:ssä. Molemmista kehkeytyi narrivuosiensa aikana ihan ykköskategorian lemppareita mulle samalla tavalla kuin nyt vaikkapa Eavesista ja sitä ennen Metrosta ja Staplesta (mitä ulkkareihin tulee).

Hardtia näin aika usein ulkoiluttamassa koiraansa Kaisaniemenpuistossa, kun olin tulossa yliopistolta himaan. Viimeksi tuossa muutamia viikkoja sitten. Kysyin ihan suoraan, onko tämä jatkamassa Jokereissa, johon mies sanoi että tuskin, vaikkei haluaisi Helsingistä lähteä. Tuolloin olin aika satavarma, että menee HIFK:hon, koska sanoi että parikin liigaseuraa saattaa olla vaihtoehtona. Nyt kävi sitten näin. Kasvakoon korkoa hetken Ruotsissa, jonka jälkeen maailman isoin tervetuloa takaisin-kyltti Ilmalaan :)
 

Wildcard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Mielestäni Jeremyn liike olisi kyllä hyvin riittänyt KHL:ssa ja taidotkin lukuunottamatta tylsää piiskaa, olisi ollut mielenkiintoista nähdä miten pärjää KHL:ssa. Hardtista jäi mieleen lähinnä tuhlaaja poika varustettuna hyvällä asenteella, toki unohtamatta tärkeintä Hardt oli ratkaisupelaaja kevään 2012 julli-sarjassa. Mielestäni oikea päätös siirtyä toisaalle.
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
Varmasti olisi käyttöä KHL:ssä jos olisi haluja siihen, nyt ei ollut.
Kummalla? Hardtilla vai Jokereilla?

Annat ymmärtää, että Hardt olisi halunnut jatkaa, mutta Jokerit ei.
Onko sinulla asiasta ihan tietoakin?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kummalla? Hardtilla vai Jokereilla?

Annat ymmärtää, että Hardt olisi halunnut jatkaa, mutta Jokerit ei.
Onko sinulla asiasta ihan tietoakin?

Enhän anna ymmärtää yhtään mitään mitä en viestissäni sano, se on ihan sinun oman pääsi sisällä oleva mielikuva. Totesin siis että mielestäni taidot olisi riittänyt KHL:ssä jos haluja olisi ollut. En eritellyt kenen/keiden haluista puhutaan. Ja pelaajana Hardt olisi siis ollut paljon mieluisampi jatkaja kuin nämä Espoosta hommatut palkkasoturit ja muut alempien kenttien tuontimiehet.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ja pelaajana Hardt olisi siis ollut paljon mieluisampi jatkaja kuin nämä Espoosta hommatut palkkasoturit ja muut alempien kenttien tuontimiehet.
Nyt joudut kyllä kertomaan, miksi espoolaiset ovat automaattisesti palkkasotureita, mutta tanskalaiset ei. Hardtin jäädessä Jokereiden Malmö IF-taustaisuus olisi noussut melkein toistakymmentä prosenttia ja kotimaisuusastekin pudonnut. Tää tekee sun kaavioille vaan hyvää.

Paljon onnea Nikelle ja Jeremylle jatkoon. Erittäin sympaattisia kavereita molemmat, eikä kummastakaan ole yhtään mitään pahaa sanottavaa. Takaisinkin saa tulla, jos siltä joskus tuntuu.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Sekä Hardt että Dehner olisivat aivan hyvin mahtuneet myös KHL-joukkueeseen, joten olettaisin, että molemmille on myös jatkoa tarjottu, muttta kummallekaan jatkaminen Jokereissa ei ole ollut tarpeeksi houkutteleva vaihtoehto. Ei tämä sen monimutkaisempaa ole.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sekä Hardt että Dehner olisivat aivan hyvin mahtuneet myös KHL-joukkueeseen, joten olettaisin, että molemmille on myös jatkoa tarjottu, muttta kummallekaan jatkaminen Jokereissa ei ole ollut tarpeeksi houkutteleva vaihtoehto. Ei tämä sen monimutkaisempaa ole.

Juuri näin. Eiköhän siellä ole tarjottu tiettyä roolia ja roolin mukaista palkkaa suurelle osalle vanhaa joukkuetta, mutta pelaajat ovat valinneet toisin.
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
Enhän anna ymmärtää yhtään mitään mitä en viestissäni sano, se on ihan sinun oman pääsi sisällä oleva mielikuva. Totesin siis että mielestäni taidot olisi riittänyt KHL:ssä jos haluja olisi ollut. En eritellyt kenen/keiden haluista puhutaan. Ja pelaajana Hardt olisi siis ollut paljon mieluisampi jatkaja kuin nämä Espoosta hommatut palkkasoturit ja muut alempien kenttien tuontimiehet.
Selvä.
Lauseessasi "Varmasti olisi käyttöä KHL:ssä jos olisi haluja siihen, nyt ei ollut" et kyllä viittaa sanallakaan Hardtin taitoihin, vaan yleensä siihen, ettei käyttöä ollut.

Ja totta, et eritellyt kenen/keiden haluista puhutaan, mutta määritteen sille "onko jollekin käyttöä tai ei" määrittelee yleensä jääkiekossa joukkue, ei pelaaja.
Harvemmin se pelaaja sanoo, että olisin minä sopparin sinne saanut, mutta eihän minulle mitään käyttöä siellä olisi ollut...

Mutta kiva homma, että tällä kertaa ymmärsin negailusi väärin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös