Ihan mielenkiintoinen koonti Kyleltä. Jos heitän oman mielipiteeni niin Keräsen, (Julius) Mattilan ja Vittasmäen ottaisin ehdottomasti saman tien tämän hetken Ilvekseen.
Meskanen, Rautiainen, Antonen, Lepaus, Maalahti ja Viljanen sellaisia jotka ihan hyvin voisivat sopia mukaan mutta kaikkien kohdalla on osin ristiriitaiset tuntemukset.
Meskanen noista ehkä minun papereissani olisi lähimpänä mahtumista, mutta toisaalta voi olla että hinta-laatu ei ollut kohdallaan ja sen takia oli viisasta päästää menemään.
Tietyllä tavalla on harmi, että Lepaus lähti nyt kun pelasi mielestäni keväällä Ilves-aikansa ehdottomasti parasta kiekkoaan (kokonaisvaltaisesti). Hänen kohdallaan ratkaisut tehtiin kuitenkin varmasti jo syyskaudella eikä silloin ollut mitään muuta järkevää vaihtoehtoa kuin jättää jatkot tekemättä. Eikä tietenkään Lepauksen kohdalla ole minkäänlaisia takeita siitä, että jatkaa nyt syksyllä keväällä nähdyllä tasolla. Jos jatkaa niin Ässät sai kelpo lisäyksen rosteriinsa.
Maalahti on siitä jännä kaveri, että kahden kauden tarkan seuraamisen jälkeenkään en oikein osaa vielä sanoa vahvasti mitä mieltä olen hänestä. Tuntui, että taas viime kaudenkin aikana joka toisessa ottelussa ihailin ja joka toisessa ottelussa kirosin hänen pelaamistaan:) Sellainen tunne jäi, että eväitä olisi vielä paljon parempaan kuin mitä Ilves-aikakaudella mieheltä nähtiin jos vaan saisi lisää tasaisuutta otteisiinsa. Loistosuorituksia seurasi liian usein ihmeelliset hasardit omassa päässä. Maalahden laukaus oli minulle myös pettymys. Kuusi maalia kahteen kauteen on aika vähän kun suurimmaksi osaksi pelasi kuitenkin ykkös-yv:ssä. Roiskimistahan Maalahdelta ei nähdä juuri ollenkaan. Rauhallisuus kiekon kanssa tuottaa paljon hyvää, mutta ajoittain myös sitten vastapainoksi niitä hasardeja. Suurella mielenkiinnolla seuraan kyllä mihin suuntaan Maalahden ura lähtee SaiPassa etenemään.
Topias Haapasen ura on junnannut täysin paikoillaan, mutta jotenkin kun hänen peliään on katsonut niin uskon vieläkin, että ainakin jonkinlainen läpimurto on jossain vaiheessa tulossa. Tässä vaiheessa olisi ehkä kuitenkin vielä riskialtis kotiutus kun meidän hyökkäyksessä on jo nyt ihan riittävästi epävarmoja kortteja, joista ei osaa varmaksi sanoa kehittyvätkö tälle kaudelle riittävästi vai eivät.
Valtteri Viljanen on nyt parhaassa peli-iässään ja ymmärtääkseni otteet ovat hiljalleen tasapainottuneet. Ei olisi välttämättä lainkaan huono kaveri kakkos-yv:n pakiksi meillekään. Simon Johanssonilla on varmaan maksimipotentiaali kovempi, mutta täksi kaudeksi Viljanen olisi varmaankin ollut varmempi kortti. Olettaen, että nämä kaverit liikkuvat samassa hintaluokassa. Tässä kun tarkemmin pohtii niin ehkäpä jopa hieman yllättäen Viljanen olisi saattanut sopia tuosta minun "kakkoskategoriastani" parhaiten tämän kauden joukkueeseen.
Jesper Mattila on sellainen, josta en oikein saanut muodostettua minkäänlaista kuvaa viime kauden perusteella. Jotenkin varjoon jäi kun KalPassa oli niin paljon hyviä kiekollisia pakkeja. Tällä kaudella voisi varmaan olla paremmat eväät tehdä läpimurtoa kun Seppälä ja Graham vaihtoivat maisemaa + Nousiainen on alkukauden sivussa loukkaantumisen takia.
Ikonen, Asplund, Väyrynen, Myttynen, Laatikainen, Matinpalo ja Ruusu ainakin ehdottomasti ei kiitos osastoa minun papereissani.