Toni taisi jo sulkea Pohjois-Amerikan oven kiinni, koska tällähän olisi ollut erinomaisen AHL-loppukauden ansiosta seuraavalla kaudella todella hyvä sauma iskeä jalkansa NHL-oven väliin. Nyt yritys jäi kesken. Onhan tämä aiemminkin tehnyt hyvin äkkinäisiä ratkaisuja kuten esimerkiksi NHL-varauksen jälkeisenä kautena WHL:ään siirtyessään Ilves-sopimuksesta huolimatta. Tuo vuosi liigassa miehiä vastaan olisi uskoakseni auttanut paremmin NHL-läpimurrossa.
Olen itse käsittänyt, että ihmiset Rajalan ympärillä kohkasivat, että Rajalan kannattaisi siirtyä sinne WHL:n, koska Rajalan peli oli fyysisesti puutteellista ja Kanadasta hän saisi lisää fyysisyyttä. :/ Se oli sellaista viime vuosikymmenelle tyypillistä vanhan liiton goonikiekon kannattajien logiikkaa, kun ainoa oikeanlainen jääkiekkoilija oli fyysinen, iso ja ilkeä pelaaja ja vain Kanadassa osattiin pelata jääkiekkoa ja Jukka Jaloset ja kumppanit edustivat vääränlaista peliä...
Nyt sitten on nähtävillä, kuinka jenkkiläinen Johnny Gaudreau vetää Rajalan tyylillä änärissä piste per peli tahdilla. Olisi kiva kuulla näiden WHL:sta puhuneiden mielipide Gaudreausta tänä päivänä.
Monessakin mielessä Rajala oli sellainen moderni, tämän päivän änäriin sopiva pelaaja ja nämä vanhan liiton huru-ukot elivät jossain Bobby Clarken ajoissa.
Uskon kuitenkin, että WHL-vuodesta oli Rajalalle myöhemmin hyötyä, sopeutuessaan Pohjois-Amerikan farmisarjoihin... sen verran hyvin Rajala siellä veti alusta loppuun asti... Harmi vain, että Rajala sitten itse(agentteineen) veti homman pöntöstä alas, lähtiessään sieltä Ruotsiin, vaikka paikka Edmonton Oilersin kokoonpanosta oli hyvin lähellä.
Ruotsihan on oikein hyvä paikka kehittyä pelaajana ja hakea uutta starttia änäriin joko suoraan sieltä, tai KHL:n kautta, mutta Rajalan touhu on jatkunut yhtä päämäärättömänä kaiken aikaa. Siirto Sveitsiin ei tunnu tässä kohtaa hyvältä... varmaan on taas sopeutuminen edessä uuteen sarjaan... noh, ehkä sitten 17-18, tai 18-19 kaudella lähtee tavoittelemaan pistepörssin voittoa siellä ja sitä kautta ehkä paikkaa maajoukkueeseen ja sopimusta änäriin.