Evgeni Davydov

• 9 828
  • 46

Potaichuk #67

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kärpät ja Detroit
Höh.

Onhan se Aleksander Barkov myöskin venäläinen ja vieläpä 36-vuotias! ja vielä näyttää kynä käyvän loistavasti.

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Terry Luukkonen

TPS tosiaankin rahtasi Luukkosen Turkuun kun Jursinovin korviin kantautui tieto siitä, että joku sielläpäin osaa pelata jääkiekkoa.

Luukkonen siirtyi muistaakseni divarin joulutauolla Kiekko-67:n paitaan ja pelasi siellä vaatimattoman loppukauden. En muista pelasiko edes koko loppukautta Turussa vai palasiko jo kevään aikana takaisin kotiin. Liigapelejä ei Luukkoselle kertynyt yhtään Turun keikkansa aikana.

JPL

Jäsen
Kyllähän Niemisen Veikko ja Virran Hanttakin kävivät Sveitsin B-Liigassa pelailemassa joskus... Ja tulivat vielä suomeen ja SM-Liigaan sekä maajoukkueeseenkin... Ja Sveitsin b-Liiga oli tuolloin paljon heikompitasoinen kuin suomen mestis nykyään, nyt liigat vastaavat kutakuinkin toisiaan ja Sveitsin divari saattaa olla jopa mestistä parempi.
Epäilemättä muitakin tapauksia on... nämä nyt tuli ensinnä mieleen.

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti JPL
Kyllähän Niemisen Veikko ja Virran Hanttakin kävivät Sveitsin B-Liigassa pelailemassa joskus... Ja tulivat vielä suomeen ja SM-Liigaan sekä maajoukkueeseenkin... Ja Sveitsin b-Liiga oli tuolloin paljon heikompitasoinen kuin suomen mestis nykyään, nyt liigat vastaavat kutakuinkin toisiaan ja Sveitsin divari saattaa olla jopa mestistä parempi.
Epäilemättä muitakin tapauksia on... nämä nyt tuli ensinnä mieleen.

Christian Ruuttu kävi myös Grasshoppersissa pelaamassa.

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kiitoksia Roku

Mukava huomata, että joku etelä-suomalainen muisti Terryn. (Melkein olisin voinut lyödä vetoa, että sinä Roku muistat.) ;)

Mielestäni Terry oli tyyliltään samanoloinen kuin Kärppien Jari Viuhkola. Suht pitkä, hoikka, pehmeä, ihan taitava jne. Pehmeys ja kunnianhimon puute esti varmaankin paremmat mahdollisuudet lyödä läpi, edes divisioonajoukkueessa. Näin hänen pelaavan muutaman kerran, taisi pelata Kärppien 2-divisioonajoukkueessa harjoituspelin, sitten näin hänet muutamissa SuPS:n peleissä, mm Kärppiä vastaan Raksilassa.

Nämä kaikki tapahtumat sijoittuvat siis kausiin 94-95 ja 95-96 tai jotain.

power play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Terry Luukkonen

Tosiaan lähti kokeilemaan liigatason vauhtia ja muistan kun hän pelasi harjoitusottelun Kärppiä vastaan Raksilassa sinä syksynä ketjukavereina hyöri mm. Hannes Hyvönen, Terry oli liian pehmoinen sille tasolle vaikka taitoa on edelleen mailan käytössä, mutta kun jo II-divarissakin aikanaan miestä enemmän otti kävi pelihalut vähäiseksi.

Davidov taas saattaa hyvinkin olla mies joka pystyy maalintekoon Lieversin ja Potaichukin rinnalla samoilla tehoilla kuin Hagman viime kaudella, nähtäväksi jää!
Hienoa kuitenkin nähdä Kärppien suuri satsaus omaan juniori työhön.

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Kukaan Suomussalmella syntynyt ei ole käsittääkseni saanut tililleen ainuttakaan SM-liigaottelua. (tosin monen pelaajan kohdalla syntymäkaupunki puuttuu)

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
No sitten...

on Janne Pesosen tehtävä ensi kaudella se debyytti liigaan. Vai pitääkö minun hypätä lootaan, että saataisiin tuokin epäkohta kuitattua kuntoon. Varmaan Junno ja työnantajani voisivat järjestää yhdistetyn sponsori- ja show-tilaisuuden jossain Ilves-pelissä, jossa Kärpät olisi turvallisessa vaikka 5-0 -johtoasemassa. Kävihän Jouni Rinne ja Timo Nummelinkin suorittamassa jäähyväispiirtonsa jään pintaan varsin omalaatuisissa tilaisuuksissa (muistaakseni). Kyllä se pitää tälläiselle mattimeikäläisellekin olla mahdollista, varsinkin kun on kysymys niinkin tärkeästä asiasta kuin suomussalmelaisten liigadebyytistä.

Janne liigaan!

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Re: Terry Luukkonen

Viestin lähetti cowboy

Tosiaan lähti kokeilemaan liigatason vauhtia ja muistan kun hän pelasi harjoitusottelun Kärppiä vastaan Raksilassa sinä syksynä ketjukavereina hyöri mm. Hannes Hyvönen, Terry oli liian pehmoinen sille tasolle vaikka taitoa on edelleen mailan käytössä, mutta kun jo II-divarissakin aikanaan miestä enemmän otti kävi pelihalut vähäiseksi.

Cowboy: nyt minäkin muistan tuon pelin. Meinasin aiemmin kirjoittaa, että olen nähnyt Terryn pelaavan turkulaisten joukoissa Kärppiä vastaan, mutta en muistanut, että milloin tuo tapahtui. Nyt minä muistan, ihan tosi, kuin eilisen päivän.

Jep, hieno homma. Muisti palaa pätkittäin...

SePuree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät ja Hokki
Luukkonen... SUPS:sta/Kärpistä

Jep,

Olihan tähän pakko ottaa osaa!

Luukkonen, Loginov ja tietenkin ANA Semenov ovat SuPS:sta pelanneet Kärpissä (Seme siirtyikin Ouluun 01/05)

Terry, Loginov ja Semenov pelasi kärppien harkkapelissä Hermestä vastaan... kun Kärpät valmistautui divarikarsintaan!

Logista ja Terrystä SuPS pyysi liikaa, mutta Semestä ei ;)

TPS:ään Terry siirtyi syksyllä 1995 kun Ämiksen halli hajosi ja uuden kauden alusta ei ollut varmuutta. Sittemmin Terry pelasi TPS:n paidassä Kärppiä vastaan 28.12.1995? Kärpät voitti Rousun ja Terryn TPS:n 5-2/3! Loppukauden Terry pelasi K-67:ssa ja oulusta kuului harmitteluja miehen perään kun K-67 haki pinnat Oulusta ja Luukkonen kieputti Kärppiä...

Sittemmin en ole SuPS.n otteita pahemmin seurannut - muutettua kauemmas ja kauemmas niiltä konnuilta...

power play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin..... ja pyöritteli Kärppiä.... heh...heh

Kyllä on suuret puheet Sepureella!!!!

Olen pelannut miestä vastaan niin monesti ja tiedän ettei Terrystä olisi ikinä ollut Suomi-sarjaa ylemmäksi !!!!!

SePuree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät ja Hokki
Noh, ehkä liioittelin...

Nivalan Cowboy...

Noista vuosista mistä kirjoitin on aikaa 6-7 vuotta. OK - Terrystä ei tullut liigapelaajaa. Oletan, että olet pelannut Terryä vastaan viime tai toissa kaudella ja Terryn tuntien - ei taida paljoa harjoitella tätä nykyä...

Huutomerkkien määrästä päätellen (ei pahalla) - tuskin pelasit edustuksessa aikoina jolloin SuPS komeili Kärppien jälkeen kakkosena II:n pohjois-lohkossa? Luovutti paikkansa sittemmin RK:lle, koska ei haluttu matkustaa esim. K-Kissojen vieraaksi keskellä viikkoa divarikarsintasarjassa.

Mutta eihän Nivala ollut kakkosessa... ;)

power play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Se puree

Ei ollut Nivala kakkosessa, mutta minä olin ja olen pelannut jo silloin kun Suomussalmella ei ollut vielä edes hallia eikä Terry pojalla partaa leuassa. Siihen aikaan oli Suomussalmella Ämmänsaaren kentällä eri tähti joka ajoi traktorilla jään erä tauolla ja sen jälkeen tuli taas peliin mukaan nääs Helttusen Lalli siinä oli pelimies ja muutenkin mukava sälli, no ei Terrykään huono sälli ole ja lisäksi ihan kohtalainen kokki siinä teidän teboil huoltamolla.!!!!!

ja olettele sinä poika vaan mitä haluat!!!!!!
(Huutomerkkien määrästä)

T.cowboy (lonely rider)

SePuree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät ja Hokki
Jep...

Olen pahoillani "ikä" syytöksistäni.

Tuli niin monta faktaa putkeen, että ei voi enään
väittää vastaan.
-Teboil
-Lalli
-Kirkkopuiston kenttä

>Nivalan Urheilijat - En ole itsekkään pelannut ikinä hallissa Nivalassa vaan siinä Tuiskulan vier. kentällä...

PS. En ole käynyt vuosiin syömässä Tebskalla - täytyy yrittää kesällä - Terveisiä!

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tiedote

Ihan vaan etelän väelle tiedoksi: ärräpäistä ja huutomerkeistä huolimatta, tuo edellä mainittu keskustelu oli ihan rauhallista ja rakentavaa keskustelua pohjoisen väen kesken.:D

Minä pistän vielä paremmaksi. Tämä suomussalmelaisen kiekkoilun ikoni Lalli Helttunen, niin Lalli kuuluu meikän isäukon kanssa samaan hirviporukkaan. Lalli on ollut pikku-pojasta lähtien minun idoli, ja yksi suurimpia vaikuttajia, että ole ryhtynyt seuraamaan lätkää, heh. ;)

Tuo oli minulle uutta, että Terry on Teboililla kokkina. En ole ajatellut, että hän siellä on. Sen sijaan Seppäsen Mauri, joka oli muistaakseni Terryn laituri, niin oli ainakin joku aika sitten Essolla töissä.

Kiitoksia pojille Terryn uran yksityiskohdista, muistan ne itsekin nyt paremmin. Niistä saisi Jatkoaika.comiin pelaajaesittelyn Terrystä.;)

power play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No maltahan sentään

Suomi on täynnä vastaavia tapauksia, joista pelaajaesittely olisi myös sen jälkeen tehtävä!

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Eipä saivarrella...

Ei olla koskaan tosissaan väitetty Terryn olleen huippupelaaja. Puhuttiin vaan tutusta henkilöstä, joka kerran ryhtyi mielenkiintoiseen yritykseen.

Janne Pesonen liigaan!

power play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jännää . . .

Miten juttu (mopo) karkaa käsistä, kuten tässäkin ketjussa.

Aihe: Jevgeni Davidov

Keskutelu: Sups/Terry Luukkonen

? ? ? ? ? ? ? ?

Myönnän itse kuuluvani tähän sakkiin. Ihmettelin vaan kuinka näin pääsi tapahtumaan.
Toisaalta olen huomannut miten keskustelu miesten kesken alkaa vaikka mistä.... ja jatkuu naisten alapäästä.

No joka tapauksessa Davidov on nyt sitten ensikaudella Kärppien mies, tänään haastateltiin Lasse Pirjetää radiossa ja hän kehui Davidovin pelimieheksi .
Jäädään seuraamaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy