Miksi muuten edes kysyt? Kyllähän sinä kantani sisälukutaitoisena ihmisenä varmasti osaat päätellä aikaisemmin kirjoittamastani. Ja näin (siis vastustajan on annettu tasoittaa vastaavassa tilanteessa) on siis käynyt aiemmin, joten ei tämä ole pelkkää omaa idealismiani vaan faktisesti tapahtunutta todellisuutta.
Oli minulla aavistus siitä mitä tilanteesta ajattelit, mutta päätinpä kuitenkin rohkaistua ja varmistaa parilla täsmentävällä kysymyksellä.
Minun ajatusmaailmaani ei mahdu se, miksi ihmeessä tässä tapauksessa Everton olisi velvollinen (edes moraalisesti) hyvittää tuon videon tapahtuma ja antaa vastustajan tehdä maali. Virheitä sattuu, ja joskus nolojakin, mutta se on osa peliä. Mitään arveluttavaa ei Evertonin toiminnassa ollut ennen maalin johtanutta tilannetta eikä sen jälkeen.
Uskon kyllä, että jonkun kerran tällainen on hyvitetty, mutta en ole koskaan nähnyt. Vastaavanlaisia maalivahtien kämmejä näkee useampia vuosittain enkä ole niitä koskaan nähnyt hyvitettävän. Aivan eri asia olisi esimerkiksi tilanne, jossa vastustajan maalivahti olisi loukkaantunut ja pelin edelleen jatkussa pallo laukaistaisiin maalin. Se olisi hyvin arveluttavaa ja rehdin urheiluhengen vastaista. Tässä kyseissä tapauksessa en kyllä mitään arveluttavaa huomannut.
Lukelta myös hyviä ajatuksia tuossa ylempänä. Voin allekirjoittaa koko tekstin.
Lisätään vielä sen verran, että Everton itse asiassa tasoitti puntit omalla maalilla. Tilannetta en nähnyt, mutta voisi kai sanoa, että oikeus tapahtui ainakin joidenkin mielestä.