Euroviisut 2008

• 129 421
  • 900

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Kuuntelinpa pikaisesti läpi kaikki ehdokkaat. Suuresta osasta kappaleita itselle riitti kun kuuli pari sekuntia siitä...

En ihan mahdottomasti yllättyisi Suomen ykköstilasta tuossa ekassa karsintaryhmästä, aikamoista kuraa pitää sisällään. Winehouse-halpakopio Norja nousi yllättäen yhdeksi suosikeista tässä joukossa, samaten Moldova oli ihan jees jatsahtavalla meiningillään. Lausuminen oli vaan aika karseaa: "Rimamboooo". Suomi kuitenkin erottuu joukosta, ei noita heviyrittäjiä pahemmin ole ilmaantunut Lordinkaan jälkeen. Ja kyllä Betonin biisi vaikuttaa kuitenkin aika "vahvalta" lukuisten pliisujen ja geneeristen eurohumppien ja balladien seassa.

Toisessa karsinnassa on sitten enemmän omia "suosikkeja". Yksi niistä on Bulgaria. Entiseen Bomfunk MC's faniin tuollainen meininki breakdanceineen iskee kyllä mukavasti edelleen, vaikken läheskään tuollaista musiikkia nykyään kuuntelekaan. Ainoa vaan että tuon livevedon lauluesitys oikein vakuuttanut, jatkuvasti vähän tuntui ala(?)vireinen olevan. Tshekin biisissä olin haistavinani vähän hittipotentiaalia vaikken erityisemmi tykännytkään. Turkin rock oli myös todella piristävä näky tässä joukossa. Helppo kuvitella soimaan tuollainen radiossa suomeksi laulettuna, ja kanavaa ei minun ainakaan tarvitsisi vaihtaa. Hyvä kertosäe. Ukrainan biisi oli todella vahva, vilisi koukkuja, pidän ihan (edelleen). Taisin sanoa tämän jo jossain toisessa viestissä tässä ketjussa, mutta: monta kertaa kuultuna saattaisi ruveta kovastikin ärsyttämään, mutta Euroviisuissa tämä toimii hyvin. Tarttuva kertosäe. -OO-:n mainitsemalla Serbialla on kyllä viisujen kaunein kappale. Ruotsin kappale ja esittäjä kyllä vituttavat armottomasti, mutta kyllä tuolla kertsillä taidetaan top-10:n päästä, mutta ei sen enempää.

Oma veikkaus että top10:stä löytyy Ukraina, Turkki, Bulgaria, Suomi, Tshekki, Serbia, Norja, Ruotsi, Tanska ja Puola. Myös järjestys otettu huomioon tuossa arviossa.

Moraalisest plussat kaikille kansanmusiikkityylisille tai selkeästi omalle maalleen tyypillisillä sävelillä kilpaaville (kuten itämainen laulutyyli ym.). Vaikkei kappaleet aina (useimmiten) iskekään, niin periaatteessa ihan piristävää nähdä noitakin joukossa.

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olipas muuten aivan käsittämättömän syvältä haalattua jöötiä tuo Viron esitys. Vähän kuin Suomi lähettäisi viisuihin Kummelin pojat - täällä ehkä repeiltäisiin, mutta kukaan muu ei tajuaisi mitään.
Euroviisujen 2008 esikatselu menee parhaillaan Yle tv2:lla. Tulipa nähtyä tuo Viron esitys juuri äsken, joka todellakin oli syvältä ja poikittain. Kummeli tai Seitsemän Seinähullua Veljestä voisi olla Suomen vastine tuolle. Estonia: zero points!

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Estonia: zero points!

En ole kyseistä viisua nähnyt, mutta edellä olevien viestien sekä 2000-luvun Viisujen perusteella Viro menee siis kirkkaasti 3-5 joukkoon.

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Norjan esitys ainakin oli ihan kiva. Viro vetäisi tosiaan kaikkien aikojen huonoimman euroviisubiisin. Irlanti tullee saamaan kohtalaisen paljon pisteitä.

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
Aika roskaahan tuossa eka ryhmässä oli.

Viro tekee kyllä itsestään pellen. Säälittävää. Itsellä ei oikein mikään uponnut, Irlannin jankutus kyllä kerännee jonkunverran pisteitä. Itseäni renkutus enemmänkin alkoi vituttamaan.

Suomen mahdollisuuksiin selvitä itse finaaliin alkaa uskoa yhä enemmän.

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Aika roskaahan tuossa eka ryhmässä oli.

Viro tekee kyllä itsestään pellen. Säälittävää. Itsellä ei oikein mikään uponnut, Irlannin jankutus kyllä kerännee jonkunverran pisteitä. Itseäni renkutus enemmänkin alkoi vituttamaan.

Suomen mahdollisuuksiin selvitä itse finaaliin alkaa uskoa yhä enemmän.

Olihan siellä taas muutama Balkanin ja Kaukaasian veisu, jotka saivat hyräilemään. Mikäköhän siinä että tuollainen arabidisko iskee kuin miljoona volttia? Azerbaizanin piru-enkeli hard rock päläjäys olisi ihan toimiva biisi, mikäli taustoja rykättäisiin hieman raskaammiksi ja kaverit osaisi edes auttavasti lausua englantia.

Slovenian edustajalla oli kiva tatuointi. Sitä katselisi pidempäänkin. Samoin Armenian edustaja oli aika ihq.

Lämpö

Jäsen
Slovenian edustajalla oli kiva tatuointi. Sitä katselisi pidempäänkin. Samoin Armenian edustaja oli aika ihq.

Oliko se joku kala?
Joo, ja Armenia mun mielestä kuulosti(kin) (Euroviisu tasolla) ihan hyvältä. Ja Belgia jotenkin iski - olihan se laulajakin jollain tapaa ihan söpö... Hyvää kappaleiden arviointia :)

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaahas, tänä vuonna semifinaaleissa saavat äänestää vain niihin joutuneet maat. Tämä saattaa olla Suomelle kohtalokasta, sillä nyt jäävät pisteet Ruotsilta saamatta, sillä Ruotsihan on suoraan finaalissa.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jaahas, tänä vuonna semifinaaleissa saavat äänestää vain niihin joutuneet maat. Tämä saattaa olla Suomelle kohtalokasta, sillä nyt jäävät pisteet Ruotsilta saamatta, sillä Ruotsihan on suoraan finaalissa.

Ei kai Ruotsi nyt sentään finaalissa ole, hehän olivat muistaakseni Suomenkin alapuolella edellisissä viisuissa. Ei kai siellä finaalissa ole muita kuin isäntämaa ja nämä neljä suurinta rahoittajaa (Iso-Britannia, Ranska, Saksa, Espanja).

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei kai Ruotsi nyt sentään finaalissa ole, hehän olivat muistaakseni Suomenkin alapuolella edellisissä viisuissa. Ei kai siellä finaalissa ole muita kuin isäntämaa ja nämä neljä suurinta rahoittajaa (Iso-Britannia, Ranska, Saksa, Espanja).
Ei niin, ovat siinä toisessa semissä.

Semit arvottiin korimenetelmällä, niin että toisiaan äänestävät maat olivat samassa. Puolet toiseen, ja toinen puolisko toiseen.

Nordic-korista: 1.semi: Suomi & Norja & Viro - 2.semi: Ruotsi & Islanti & Tanska

Finalisteista Saksa ja Espanja äänestävät ensimmäisessä. Ranska, UK ja Serbia toisessa.

saster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Suomen tie taitaa finaaliin viedä. Uskon ja toivon näin. Tuo suomen semifinaali on mielestäni tasoltaan heikompi, kuin toinen. Ainoastaan Armenia ja ehkäpä (ikävä kyllä) Norja ovat maat, jotka voivat alkaa jo suunnitella lauantain esitystä, muut saavat vielä jännittää.

Tuo Norjan vouhotus kyllä ihmetyttää, sillä kappale ei todellakaa ole mielestäni mikään erikoinen, mutta ennakkosuosikin asemaa tämä joidenkin mielestä nauttii. Makuasioistahan ei tietty voi kiistellä ;). Toinen on Ukraina, vaikka hyvä kappale onkin, mutta voittoa tälle en soisi.

Omiksi suosikeiksi ovat nousseet tämän Armenian lisäksi Serbia, Ruotsi ja Sveitsi. Suomea ei tarvinne erikseen mainita. Toki itse esitykset mittaa sen paremmuudeen.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Finalisteista Saksa ja Espanja äänestävät ensimmäisessä. Ranska, UK ja Serbia toisessa.

Tuonkin luulisi toimivan (ehkä) Suomen hyväksi. Luulisin nimittäin että Saksalta saattaisi jokunen ääni tullakin Suomelle. Kyllä Suomen pitäisi klaarata kaiken järjen mukaan tuo karsinta, sen verran heikkotasoisia on kilpailijat. Luulisin että ainakin Venäjä, Norja ja Irlanti menevät ihan heittämällä jatkoon, mutta sitten siellä ei pitäisi olla sellaisia "varmoja tapauksia" joten kyllä Suomella ihan hyvät mahdollisuudet on.

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
-Mercury- kirjoitti:
Aivan, tämä on totta tosiaan Suomen onni. Saksa ja Espanja ovat ns. metallimaita, siellä kyllä kuunnellaan heviä.

Ranskassa tuskin tietävät mitä metalli on, UK:ssa tietävät Iron Maidenin ansiosta. Serbiassa on varmaan tasan kolme metallifania ja kaikki luukuttavat jotain Krokusta muna pystyssä.

Iltaa odotellessa, kyllä tästä olisi hyvät saumat finaaliin.

scholl

Jäsen
Espanja voittaa viisut. Muiden videoita en ole nähnyt, eikä tarvitse nähdäkään. Sen verran huikea Espanjan esitys on. Toivottavasti Suomi ei pääse finaaliin.

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Scholl kirjoitti:
Toivottavasti Suomi ei pääse finaaliin.

Ei pelkoa. Kyseessä on kuitenkin Eurovision laulukilpailut. Tuo pitkätukkaporukan aiheuttama meteli ei muistuta laulua, edes nimeksi. Ei kyllä muistuttanut taanoisen hirviöporukankaan. Vittu mihin tämä maailma on menossa, kun musiikkikaan ei enää muistuta musiikkia, edes muodon vuoksi.

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Ei pelkoa. Kyseessä on kuitenkin Eurovision laulukilpailut. Tuo pitkätukkaporukan aiheuttama meteli ei muistuta laulua, edes nimeksi. Ei kyllä muistuttanut taanoisen hirviöporukankaan. Vittu mihin tämä maailma on menossa, kun musiikkikaan ei enää muistuta musiikkia, edes muodon vuoksi.

Musiikkimakuja on monia, miksi juuri sinun olisi se oikea myös meille muille?

En minä sillä, että niin suoraan väittäisitkään, mutta aika naurettavia nämä tällaiset sinun ja Schollin tapaiset purkaukset, kun meitä kuitenkin riittää moneen junaan ja se ei tee ihmisestä huonompaa, vaikka pitäisi esim. lordin tuotantoa musiikkina. (Itse en juuri Lordista pidä ensimmäistä levyä lukuunottamatta)

Omasta mielestänihän nämä Eurovision laulukilpailut ovat musiikin irvikuvia melkein kaiken muun kuin Lordien ja Teräsbetonien vuoksi. Mutta siinä mennäänkin sitten omaan henkilökohtaiseen mielipiteeseen, jota en ole muille syöttämässä.

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Eddie kirjoitti:
Musiikkimakuja on monia, miksi juuri sinun olisi se oikea myös meille muille?

Niin, miksi olisi? Onko jossain niin väitetty? Enkä minä ole mielipidettäni muille syöttämässä. Toin keskustelupalstalla oman mielipiteeni asiasta julki, ei vakavampaa.

Tykätkää ihmeessä, mistä tahansa, mitä musiikiksi haluatte kutsua.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tykätkää ihmeessä, mistä tahansa, mitä musiikiksi haluatte kutsua.
Musiikkia tosin on ihan moni sellainenkin asia, mitä itse et sellaiseksi miellä. Tämä ei ole edes mikään mielipidekysymys vaan fakta.

Makuasiat on ihan asia erikseen, mutta huvittaa melko tavalla kun joku ihan vakavissaan väittää että joku musiikki ei ole sitä itseään, eli musiikkia.

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Ted Raikas kirjoitti:
Musiikkia tosin on ihan moni sellainenkin asia, mitä itse et sellaiseksi miellä. Tämä ei ole edes mikään mielipidekysymys vaan fakta.

Mistäs tämmönen fakta on luettavissa, että sen voi mieltää faktaksi? Vai pitäisikö sinun sanasi riittää?

Ted Raikas kirjoitti:
huvittaa melko tavalla kun joku ihan vakavissaan väittää että joku musiikki ei ole sitä itseään, eli musiikkia.

Totta saatanassa väitän vakavissani, jos asia on minun mielipiteeni. Kuten sanoin muut, kuten sinä saavat pitää musiikkina ihan mitä haluaa. Minä pidän musiikkina sitä, mitä minä haluan.

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Tänään se sitten alkaa. Jotenkin takavasemmalta koko touhu pääsi yllättämään, ja tuntuu ettei mediassakaan ole oikein osattu ottaa vielä kaikkea irti.

Mutta katsellaan, toivotaan finaalipaikkaa nyt ainakin.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Totta saatanassa väitän vakavissani, jos asia on minun mielipiteeni. Kuten sanoin muut, kuten sinä saavat pitää musiikkina ihan mitä haluaa. Minä pidän musiikkina sitä, mitä minä haluan.
No, ehkä se kertoo vaan sitten siitä, että sinulla on rajoittunut kyky hahmottaa musiikkia... =) Tai sitten määritelmäsi musiikista terminä on puutteellinen.

Teräsbetonin touhu noudattaa melodiaa, joten se on silloin musiikkia ja itseasiassa ollakseen musiikkia, äänen ei tarvitse olla edes erityisen melodista tai harmoniassa. Turha sinun on väittää tässä kohtaa vastaan yhtään mitään. Makuasiat on tosiaan makuasioita ja paska musiikki on paskaa musiikkia. Musiikkia se on silti yhtä kaikki. Piste.

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
TB tulee marssimaan finaaliin tänään, siitä olen varma. Edes yksi kunnon biisi mokomissa skaboissa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy