Euroviisut 2006 (Suomen karsinta)

  • 28 488
  • 241

HIFK88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole varma onko vielä tästä tehty ketjua mutta nyt ainakin on!
Itse olen sitä mieltä että Lordi kisoihin.
Mitä mieltä sinä olet?
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lordin biisi oli ihan asiallinen, joten sinne vaan. No, kuitenkin ne äänestävät jonkun Taavitsaisen, joka saa sitten taas kisoissa selitellä jumbotilaansa. Lordi olisi ainakin "hiukan" erilaista aikaisempiin verrattuna.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Lordi ei oikein vakuuttanut. Tuntuu, että levyjen ylijäämäbiisit oli otettu mukaan näihin kekkereihin.
Lauantaisen karsinnan parasta antia oli Ville Pusan ja mikäsentoisenniminytolikaan duetto. Sen sijaan Taikapeilin biisit olivat taas semmoista tuubaa ettei pahemmasta väliä. Mitä se Idols-tuomarikin siellä pelleilee, kun mukamas pystyy sitten muita arvostelemaan.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
mice kirjoitti:
Lordi ei oikein vakuuttanut. Tuntuu, että levyjen ylijäämäbiisit oli otettu mukaan näihin kekkereihin.
Molemmat Lordin kappaleet tulevat myös heidän uudelle levyllensä, ja "Hard rock hallujah" biisistä tehdään myös video, ja siitä tulee levyn ensimmäinen single, koska voitti äänestyksen, joten ei sinne olla ihan mitä tahansa soopaa otettu.

Toisessa alkukarsinnassa Ville Pusan "Eternally" yllätti positiivisesti. Pakosella on hyvä ääni, mutta kappaleista en tykännyt, liian iskelmää, ja se on jo nähty miten sillä pärjätään näissä kekkereissä. Ninan & Hanna-Riikan ensimmäinen biisi tiputti kyllä allekirjoittaneen penkiltä, sehän oli semmoinen lasten lällätys, toinen biisi oli jo parempi, mutta aika mitäänsanomatonta poppia.

Tällä viikolla lavalle sitten kiipeävät Annika Eklund, Jane ja Kilpi. Annika on ennenstään "tuttu" yhteistyöstään Yön kanssa, joten mielenkiinnolla odotan hänen kappaleitaan, mutta suurimman kiinnostuksen herättää ehdottomasti Kilpi. Kilven molemmat biisit(kuten myös Lordin) löytyvät bändin piakkoin ilmestyvältä levyltä, joten mitään ylijäämä biisejä ei ole otettu mukaan.

Tähän mennessä voi sanoa, että Yle on tehnyt loistavaa työtä houkutellessaan raskaammankin rockin/hevin esittäjiä mukaan viisuihin. Lordi vakuuttanut tähän mennessä eniten, mutta odotellaan Kilpeä, ja katsellaan sitten.

Hail in the name of rock'n'roll!
 
Suosikkijoukkue
sm-liiga: HIFK, nhl: vähän kaikkea
Mikään itkuvirsi/jarisillanpää/humppaiskelmä ei uppoa euroviisuissa. Mikäli Suomi haluaa voittaa, sen täytyy esittää joku väkisin tehty (idols?) biisi. Eurovisionin voittaa yleensä teennäinen biisi, joka unohtuu viimeistään seuraavan kisan alkaessa (abba&celine dion poikkeuksia).
Valitettavasti rokkarit eivät ole teini-viisuissa viime vuosina menestyneet. Viime vuodelta muistan Norjan esittäjän, jota myös itse äänestin. Yksi parhaista viime vuosien euroviisu-biiseistä, harmi ettei menestynyt!
Lordi finaalin, huomiota herättämällä paikka kympin joukossa on varma!
 

Troll Hammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi-Finland-Perkele
Eiköhän se niin mene, että vanhat mummot sun muut sinne jonkun Tomi Metsäpedon lähettävät ja Suomi saa taas kunnian taistella häntäpään kärkikamppailuissa. Ei sikäli että Lordi varmuudella olisi kovemmassa kastissa, mutta itse näkisin mieluusti kerrankin jotain erikoista Suomenkin kohdalla kyseisessä titaanien kamppailuissa.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
KukaMitäHäh? kirjoitti:
Viime vuodelta muistan Norjan esittäjän, jota myös itse äänestin. Yksi parhaista viime vuosien euroviisu-biiseistä, harmi ettei menestynyt!
Lordi finaalin, huomiota herättämällä paikka kympin joukossa on varma!
Itsekin äänestin Norjaa, mutta eikö 9 sija ole menestymistä? Ainakin minun mielestäni ja Suomen mittapuulla se on menestymistä, ja tuolla sijoituksella varmistui myös suora paikka tämän vuoden finaaliin.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Suomen maajoukkue, altavastaajat
costi kirjoitti:
Molemmat Lordin kappaleet tulevat myös heidän uudelle levyllensä, ja "Hard rock hallujah" biisistä tehdään myös video, ja siitä tulee levyn ensimmäinen single, koska voitti äänestyksen, joten ei sinne olla ihan mitä tahansa soopaa otettu.

Ei ollut minustakaan mitään soopaa, harmi vain ettei oma suosikkini Bringing back the balls to rock voittanut, se oli mielestäni hieman tarttuvampi ja muutenkin kokonaisuutena parempi biisi. Mutta mennään nyt tällä Hard rock hallelujah:lla ja toivon mukaan siitä saadaan myös edustaja itse kisoihin, vihdoinkin jotain vaihtelua kaiken maailman yamma-yammoihin! Go Lordi!
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Jaha, jaha...

Tänään olivat siis tulessa Annika Eklund, Jane ja Kilpi.

Annika Eklund oli positiivinen yllätys, "Shanghain valot" biisissä oli kyllä selviä UB-vaikutteita, mutta ei kai ne maailmalla ole edes Ultra Bra:sta kuulletkaan...

Janen molemmat kappaleet olivat uskomatonta soopaa, "Sivuoireita" ei ollut aivan yhtä luokaton, kuin "v.i.p", mutta "v.i.p" meni tietysti jatkoon. Ei näitä Ateenaan, jookosta?

Kilpi ei pettänyt, molemmat biisit täyttä rautaa. Itse äänestin "Toinen minä" biisiä, mutta kyllä "Katharsis" kelpaa myös mainiosti.

Ensi viikolla viimeisessä karsinnassa mukana ovat Marita Taavitsainen, Katariina Hänninen ja Safe six. Katariina Hännisen kappaleet kiinnostavat, muut esiintyjät ovat ennakkoon vähän HMV, mutta katsellaan...
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Annika Eklund:

Shanghain valot - James Bond kaikui Ultra Bran lisäksi taustalta ja Annikan seksikäs ääni puki biisin hyvään muottiin. Hyvä biisi, jopa peruseuroviisumainen?

Sinussa on jotain
- Jäi selvästi ensimmäisestä kappaleesta, mutta kyllä tätä biisiä kuunteli siinä samassa kuin katseli Annikaa.


Jane:

V.I.P. - R&B-poppia, joka ei ollut silti liikaa sitä kuuluisaa perseenhierontaa. Kertosäe sulautettiin hienosti kappaleeseen, eikä sitä varsinaisesti huomannut. Läpi biisin sahaava kitarariffi toi aivan Destiny's Childin "Bootyliciousin" mieleen. Plagiointia! Eve on paras.

Sivuoireita - Ei ei, kakkoskierros meni Janeltakin vähän ei-niin-hyvin. Tämäkin toi mieleen jonkun muun kappaleen. Muistin sen heti ohjelman jälkeen, enää en. Mutta Eve on paras.


Kilpi:

Toinen minä - Huikeata kasariheviä. Taagen tyyli oli niin viileä, että oksat pois. Muutenkin bändi hoiti leiviskänsä hyvin. Tämän erän paras biisi sanoisin.

Katharsis - Liian rauhallista minun makuuni. Vetosi silti näköjään paremmin suureen yleisöön. Ans kattoo kui käy jatkossa.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Janen VIP oli kyllä ihan tajuttoman naurettava ja paska. Samahan se ketä sinne lähettää, kun ei viisuissa voi menestyä, mutta Lordi kuulostaa ihan hyvältä.

Tai Nightwish viimeisen kerran alkuperäisessä ja entisessä muodossa.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Ihan henkilökohtaisista syistä johtuen äänestin ensimmäistä kertaa elämässäni tällaisessa puhelinäänestyksessä. Syyt ja ajatukset ovat täysin henkilökohtaiset, mutta silti puhtaat.

Ainoa oikea euroviisu Ateenaan on minun mielestäni iki-ihanan Annika Eklundin esittämä kappale 'Shanghain valot'.

Lordit sun muut pitäisi upottaa jortaaniaan.
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siis mitä helvettiä? Onko ehdokkailla nykyään kaksi biisiä, joista kansa saa valita sen vähemmän huonon? Tää on just tätä...
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Lordi viisuihin

Mä äänestän Lordia. Sitten pari huomautusta.

1. Euroviisut on mielestäni tapahtumana kuin liikenneonnettomuus; jotain niin groteskia että sitä ei voi olla silmänurkasta vilkuilematta. Voisi ehkä puhua viha-rakkaus-suhteesta. Ihminen tarvitsee jotain, mitä katsellessaan voi tuntea itsensä paremmaksi. Minulle tuon paikan täyttää oikein mainiosti 70-luvun reliikkiskaba, jonka musiikki voidaan katsoa rikokseksi ihmisyyttä vastaan, jossa kaikki äänestävät naapureitaan, ja jossa vallitsee sellainen oksettava tekopirteä "Me rakastetaan kaikkia" -lentosuukkomeininki.

2. En ole Lordin fani. Metallifriikiksi tunnustaudun, mutta Lordia en ole koskaan ottanut täysin vakavasti. Ei ne nyt sentään ihan Teräsbetoni ole, niillä (Lordilla) on ihan kuunneltavia biisejä, ja myönnä jopa omistavani niiden ensimmäisen levyn.

Mä vain yksinkertaisesti haluan, että joskus tehtäisiin jotain eri tavalla. Kun menneen 35 vuoden (tai sinne päin) aikana on tullut selväksi, että Suomen biisi a)on lähestulkoon aina kuraa ja b)ei menesty vaikkei olisikaan kuraa, niin miksi takoa päätä seinään? Lähetetään sinne tuo hemmetin mörköorkesteri kaikkien kummasteltavaksi.

Äänestys on kaksivaiheinen, ja kummassakin vaiheessa tekstiviestiäänen hinta on 0.50 EUR. Multa ainakin liikenee euro tähän tarkoitukseen.

Mä niin haluaisin nähdä niiden hollantilaisten paljettihousujen naaman. Tai mikä vielä parempaa, Lordin lähettelemässä pistelaskun aikana lentosuukkoja ja huikkailemassa korinaäänellä "We love you, Macedonia!"
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihan sama mitä Suomi sinne lähettää, hännille jäädään siltikin ja hyvä näin. Niitä harvoja kilpailuja, jossa aina vilpittömästi toivon Suomen jäävän viimeisiksi ja pisteittä. Se on kuin voitto minulle.

Eihän tuonne pilipalimusiikkikisoihin mitään oikeasti hyvää musiikkia koskaan edes työnnetä. Hyvä vaan, että paskat muusikot pääsevät kerta toisensa jälkeen nolaamaan itsensä tuolla.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Ted Raikas kirjoitti:
Ihan sama mitä Suomi sinne lähettää, hännille jäädään siltikin ja hyvä näin. Niitä harvoja kilpailuja, jossa aina vilpittömästi toivon Suomen jäävän viimeisiksi ja pisteittä. Se on kuin voitto minulle.
Liity sitten minun rintamaani. Fänlaand, zero puääng. Mutta tällä kertaa tyylillä.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
En ole kuullut Lordin kappaletta, mutta protestiääni lähtee Lordille. Mattitepposinimaijat v-tuun ja jytinää Eestiin.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Eipä ollut kovinkaan mieleiseni (metalli)biisi jonka Lordi siellä esittää, kun eilen Metalliliiton lopuksi sen kuulin.
No, mutta samalla mielenkiinnolla silti hänet/heidät sinne lähettäisin. Saisi katsoa millainen ilme muilla mailla olisi...
Mutta eiköhän sinne taas joku vanhasta muotista revitä.
Ja itse lähetyksessä odotan ehdotomasti kuulevan juontajilta taas alatyylin ilmaisuja muista maista. (niinkun nyt niitä jaksaisinkin katsoa..)
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Lordin tuonne soisi pääsevän,biisi on oikeasti hyvä ja jää soimaan päähän. Lordi herättäisi varmasti huomiota myös musiikin ulkopuolisilla asioilla..Mutta hei, kaikki julkisuus on hyvästä!

Tuntuu vaan että eiköhän sinne taas joku massaan hukkuva Tomi Metsäketo ( vai keitä muita niitä nyt oli) lähetetä ja tuloksena on kotimatka ennen finaalia..

Kilpi voisi myös pärjätä jos vetäisi englannin kielellä..
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Ei päässyt Nightwish edustamaan Suomea silloin aikoinaan, saa nähdä miten tänään käy Lordin. Pahaa pelkään, mutta omalta osalta ääni kyllä lähtee ko. yhtyeelle, joten täytyy toivoa parasta.

Mainittakoon vielä Jennien esittämä Take me higher -kappale, joka alkukarsinnoista jäi myös hyvin mieleen. Saa nähdä onko siinä kenties mahdollinen yllättäjä tänään.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minkä takia Suomi muuten ei koskaan lähetä näihin Euroviisuihin juuri tällaisia bändejä, jotka muutenkin jo Euroopassa menestyvät? Sitten sinne kyllä lähetetään Sillanpäätä, Sorsaa ja kumppaneita joiden menestys on niin ja näin...

Mutta tänä vuonna on mahdollisuus saada sinne tällainen erilainen, menestyvä bändi.

Itse ainakin toivon, että Suomen edustaja tulee olemaan joko Lordi tai Kilpi.

Tuossa kilpailussa kun tuppaa myös tulemaan runsaan mitoin tyylipisteitä esiintymisestä niin olisi mielenkiintoista nähdä miten Lordi kerää pisteet?
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Leiska kirjoitti:
Ei päässyt Nightwish edustamaan Suomea silloin aikoinaan, saa nähdä miten tänään käy Lordin.
Ero on siinä, että nyt valinnan tekee suoraan kansa. En tiedä/muista miten valinta tarkalleen tapahtui, kun Nightwish oli yrittämässä. Sen kuitenkin muistan, että tuolloin Nightwish oli nimenomaan kansan suosikki, mutta lopullisen valinnan teki joku molopääraati.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onkohan Lordissa tuuletin?

morningstar kirjoitti:
Tai mikä vielä parempaa, Lordin lähettelemässä pistelaskun aikana lentosuukkoja ja huikkailemassa korinaäänellä "We love you, Macedonia!"

Niinpä. Parin tunnin venailu täydessä salissa päällä viisi kiloa lateksia ja muovia saattaa olla sellainen kokemus, jota ei sananmukaisesti hevillä unohdeta.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
morningstar kirjoitti:
Ero on siinä, että nyt valinnan tekee suoraan kansa. En tiedä/muista miten valinta tarkalleen tapahtui, kun Nightwish oli yrittämässä. Sen kuitenkin muistan, että tuolloin Nightwish oli nimenomaan kansan suosikki, mutta lopullisen valinnan teki joku molopääraati.

Niinhän se taisi ollakin, kiitos muistutuksesta. Ehkä tällä kertaa "rankemman" musiikin edustaja sitten saa oikeuden edustaa Suomea näissä karkeloissa. Saa nähdä mitä mieltä suurin osa kansasta tänään on..
 

Tammerforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Voisi olla kaikille parasta laittaa kyseisiin kisoihin joku todella extremebändi, esim. Turmion Kätilöt. Sitten ei tarvitsisi vielä vuonna 6000:kaan ihmetellä että ketä valkataan, sillä pelikiellon luulisi olevan pysyvä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös