Lordi viisuihin
Mä äänestän Lordia. Sitten pari huomautusta.
1. Euroviisut on mielestäni tapahtumana kuin liikenneonnettomuus; jotain niin groteskia että sitä ei voi olla silmänurkasta vilkuilematta. Voisi ehkä puhua viha-rakkaus-suhteesta. Ihminen tarvitsee jotain, mitä katsellessaan voi tuntea itsensä paremmaksi. Minulle tuon paikan täyttää oikein mainiosti 70-luvun reliikkiskaba, jonka musiikki voidaan katsoa rikokseksi ihmisyyttä vastaan, jossa kaikki äänestävät naapureitaan, ja jossa vallitsee sellainen oksettava tekopirteä "Me rakastetaan kaikkia" -lentosuukkomeininki.
2. En ole Lordin fani. Metallifriikiksi tunnustaudun, mutta Lordia en ole koskaan ottanut täysin vakavasti. Ei ne nyt sentään ihan Teräsbetoni ole, niillä (Lordilla) on ihan kuunneltavia biisejä, ja myönnä jopa omistavani niiden ensimmäisen levyn.
Mä vain yksinkertaisesti haluan, että joskus tehtäisiin jotain eri tavalla. Kun menneen 35 vuoden (tai sinne päin) aikana on tullut selväksi, että Suomen biisi a)on lähestulkoon aina kuraa ja b)ei menesty vaikkei olisikaan kuraa, niin miksi takoa päätä seinään? Lähetetään sinne tuo hemmetin mörköorkesteri kaikkien kummasteltavaksi.
Äänestys on kaksivaiheinen, ja kummassakin vaiheessa tekstiviestiäänen hinta on 0.50 EUR. Multa ainakin liikenee euro tähän tarkoitukseen.
Mä niin haluaisin nähdä niiden hollantilaisten paljettihousujen naaman. Tai mikä vielä parempaa, Lordin lähettelemässä pistelaskun aikana lentosuukkoja ja huikkailemassa korinaäänellä "We love you, Macedonia!"