Euroviisufinaali 2015 – liveseuranta

  • 49 087
  • 849

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kaiken muun lisäksi Ruotsi osaa myös markkinoinnin, biisiä on soitettu tässä kevään ajan ympäri Eurooppaa. Jostain luin, että olisi ollut jopa soitetuin biisi jääkiekon mm-kisoissa ja salibandyn U19-kisoissa oli kisabiisinä, jota soitettiin jokaisen pelin alussa.
Oliko muuten ihan sattumaa, että kun sen ainoan kerran Suomessa hoidettiin nämä markkinointihommat edes vähän sinne päin, niin koko paska voitettiin silloisella piste-ennätyksellä? Vaikka Lordi nyt vähän "protestina" ehkä pääsikin sinne kisoihin Suomen karsinnasta, niin kyllähän sen jälkeen esim. keski-Euroopassa sitä rummutettiin ihan perkeleesti.
 

Ralph

Jäsen
Jostain luin, että olisi ollut jopa soitetuin biisi jääkiekon mm-kisoissa ja salibandyn U19-kisoissa oli kisabiisinä, jota soitettiin jokaisen pelin alussa.
Tai sitten ovat vain soittaneet sitä David Guettan kappaletta? Eihän kukaan erota näitä kahta toisistaan, kopio kun toinen on.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Ihanaa nähdä vihdoinkin Conchitaa lavalla.

Mutta mitä vittua? Miksei Conchita saa laulaa viimeistä biisiä? Tämä ei ole minun Eurooppani. Eurooppa ei näköjään ole vieläkään valmis. Sillat palaa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Mikäli sama juontajakaksikko, tai edes toinen noista jatkaa vuoden päästä, jää kyllä areenat seuraamatta ja tv:stä "englanniksi".

Ruotsi vei kuten arvelin, hyvä niin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Oliko muuten ihan sattumaa, että kun sen ainoan kerran Suomessa hoidettiin nämä markkinointihommat edes vähän sinne päin, niin koko paska voitettiin silloisella piste-ennätyksellä? Vaikka Lordi nyt vähän "protestina" ehkä pääsikin sinne kisoihin Suomen karsinnasta, niin kyllähän sen jälkeen esim. keski-Euroopassa sitä rummutettiin ihan perkeleesti.

Ja se taisi olla ensimmäinen kerta, kun karsinta oli levy-yhtiöiden avittama kutsukilpailu, eikä mikään Tyhjästä tähdeksi -laulukilpailu.

Viime vuoden voittaja oli hyvä Bond-kopio. Tämän vuoden voittaja taas sellainen, joka saa meikäläisen naukkaamaan oluesta viimeisen kulauksen ja pakenemaan lähimpään hyvää musiikkia soittavaan pubiin. Ja matkalla ihmettelen, miksi helvetissä olin äskeisessä paikassa.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
En tiedä miksi piti taas valvoa hereillä tällaisen skeidan ääressä. Tv kiinni ja hyvää yötä!
No olihan tämä kasvattava kokemus, tajuntaa avartava. Eikös ollutkin, olihan se, sen täytyi olla?
Voittopiisi musiikki-insinöörien tuotos. Insinööriyttä arvostan toki, mutta musiikkia pitää pystyä tekemään ilman tilastoja ja todennäköisyyslaskentaa.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Koville tuntuu ottavan joillakin, kun parhaiten suunniteltu ja toteutettu esitys voittaa Euroviisut :D Suomen pitäisi ottaa vähän mallia.

Mielestäni päin vastoin. Olen iloinen Ruotsin puolesta että hyvin suunniteltu show menestyi, mutta kyllähän tämä ohjelma pitää ottaa enemmän viihteenä kuin kilpailuna. Jos se tatsi menetetään, niin siinä kohden euroviisut on kyllä menettänyt jotain olennaista. Eli varaukseton tuki edelleen täältä esimerkiksi Pertti Kurikalle sekä monelle äidinkielellään osallistuneelle maalle.
 

verco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Täällä kyllä jotkut elävät aika vahvasti omassa musiikillisessa kuplassaan, jos eivät nähneet Ruotsin voittoa jo etukäteen. Tämä tulos kyllä edustaa juuri minun Eurooppaani. Tämä nyt vaan on sitä, mitä radiossakin eniten soitetaan. Ei siis mikään ihme, että Eurooppa äänesti juuri tämän biisin voittoon.

ihan vaan kiinnostaisi tietää, kenenkähän tämä nyt olisi sitten pitänyt viedä, että musiikki olisi voittanut?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No olihan tämä kasvattava kokemus, tajuntaa avartava. Eikös ollutkin, olihan se, sen täytyi olla?
Voittopiisi musiikki-insinöörien tuotos. Insinööriyttä arvostan toki, mutta musiikkia pitää pystyä tekemään ilman tilastoja ja todennäköisyyslaskentaa.
Ai meinaat että väärin voitettu? Minä kun luulin että vaan ne voitot tässä touhussa lasketaan, tulee ne ihan miten vaan.
 

Ralph

Jäsen
En tiedä miksi piti taas valvoa hereillä tällaisen skeidan ääressä.
Sama ajatus jäi nyt itselle. Näissä karkeloissa soi vain sellainen musiikki, jota en kuuntele ja lopputulos ei kuitenkaan miellytä minua. Ja kuitenkin katson taas ensi vuonna, vaikka täysin samanlaiset kappaleet siellä soi.

Positiivinen yllätys toki olisi, jos parempikin musiikkityyli joskus olisi edustettuna. Ensi vuonna saisi Tanska lähettää Volbeatin ja Yhdysvallat tehdä australiat, heittäen vaikka Metallicaa peliin. Australialta vaikka sitten se AC/DC, Iso-Britannialta Iron Maiden...

EDIT: Ja tietenkin Saksalta Rammstein! Miten saatoin unohtaa...
 
Viimeksi muokattu:

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Cristal Snow sanoo jälkilämmittelyssä suoraan sen, että viisut on sateenkaarijuhla.

Minulle taitaa riittää. Ei mitään sateenkaariporukkaa vastaan, mutta siirryn kuuntelemaan kuus//seiskytluvun keski-ja eteläeurooppalaisia kappaleita.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Paras voitti. Kateellista puheet pois. Näin se menee. Onnnea Ruotsi ja Romania kuka voitti Unkarin. Hienot kisat. Isot munat voitti ja niin se menee. Söpöisvaroitus kun Ruotsi ja Romania esiintyy. Olen tyytyväinen ja onnellinen. Show oli upea! Hienoa olla homo ja munanimijä. Terveisiä kaikille vitun homeroille jotka väittävät olevansa heteroita ja katsoivat ohjelman. Kaikkia kenen nimet löytyy ohjelman kommentoinista voidaan olettaa olevan homoja ja kullin imijöitä. Viina on muuten hyvää.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Täällä kyllä jotkut elävät aika vahvasti omassa musiikillisessa kuplassaan, jos eivät nähneet Ruotsin voittoa jo etukäteen. Tämä tulos kyllä edustaa juuri minun Eurooppaani. Tämä nyt vaan on sitä, mitä radiossakin eniten soitetaan. Ei siis mikään ihme, että Eurooppa äänesti juuri tämän biisin voittoon.

ihan vaan kiinnostaisi tietää, kenenkähän tämä nyt olisi sitten pitänyt viedä, että musiikki olisi voittanut?

Poliittinen voittaja. Fasistijuntat ympäri Eurooppaa onnistuivat Venäjävastaisessa propagandassaan ja estivät Venäjän voiton. Fasistinen Eurooppa ei ole minun Eurooppani.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ai meinaat että väärin voitettu? Minä kun luulin että vaan ne voitot tässä touhussa lasketaan, tulee ne ihan miten vaan.

Italia oli kyllä todella kova nimenomaan musiikillisesti. En yleensä voi sietää tämäntyylisiä "voimaballadeja", mutta tämä oli erittäin hyvin tehty, laulajat olivat uskottavia ja ennen kaikkea biisissä oli kokonaisuutena juuri sitä mahtipontisuutta, mitä siinä kuuluikin olla. Erittäin hyvä kappale musiikillisesti ja oli live-vetona vielä parempi kuin nauhalta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Vaikuttaa siltä että joidenkin on vaan vaikea myöntää että se mikä iskee ihmisiin ei ole mitään rakettitiedettä. Minä myönnän suoraan, että vaikka en todellakaan kuuntele mitään tuo Heroes kappaleen tyylisiä biisejä muuten, niin kyllä se silti on oikeasti aika kova biisi. Samalla toki tiedostan että se on juuri sellaiseksi rakennettu, mutta siltikään en saa itseäni sitä "vihaamaan" (en vihaa kuin mikron kupuja), tai edes olemaan siitä pitämättä. Se vaan jotenkin toimii ja istuu korvaan. Niin kornia ja karmeaa kuin se onkin, minä kuitenkin voin sen suoraan myöntää, ihan häpeilemättä, tehkööt se vaikka minusta millaisen vässykän.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Ai meinaat että väärin voitettu? Minä kun luulin että vaan ne voitot tässä touhussa lasketaan, tulee ne ihan miten vaan.
Ei minua voitto kiinnosta. Ruotsin kappale ei sykähdyttänyt minua millään tavalla. Tai olihan siinä alussa jokin slide-kitara soundinen intro, ihan kiva.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Täällä kyllä jotkut elävät aika vahvasti omassa musiikillisessa kuplassaan, jos eivät nähneet Ruotsin voittoa jo etukäteen. Tämä tulos kyllä edustaa juuri minun Eurooppaani. Tämä nyt vaan on sitä, mitä radiossakin eniten soitetaan. Ei siis mikään ihme, että Eurooppa äänesti juuri tämän biisin voittoon.

ihan vaan kiinnostaisi tietää, kenenkähän tämä nyt olisi sitten pitänyt viedä, että musiikki olisi voittanut?

Minusta nimenomaan silloin musiikki soittaa, kun voittavaa biisiä ei ole renkutettu radiossa kuukausia ennen kilpailua. Ruotsi osaa tällä hetkellä tehdä parhaiten sellaisen kappaleen, joka erottuu. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että se olisi ehdottamasti paras kappale kaikista. Ruotsi olisi voittanut tänään Belgian kappaleella, koska Ruotsissa osataan markkinointi ja kaikki muu promoaminen niin loistavasti.

Ei minua Ruotsin voitto niinkään haittaa, vaan voittava kappale. Haluaisin joskus sellaisen kappaleen voittavan, jota voisin kuunnella vaikka autoa ajaessani – oli se biisi sitten Ruotsin tai jonkun muun.

Euroviisuista huolimatta paras nykymusiikki tulee Isosta-Britanniasta ja Islannista.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Italia oli kyllä todella kova nimenomaan musiikillisesti. En yleensä voi sietää tämäntyylisiä "voimaballadeja", mutta tämä oli erittäin hyvin tehty, laulajat olivat uskottavia ja ennen kaikkea biisissä oli kokonaisuutena juuri sitä mahtipontisuutta, mitä siinä kuuluikin olla. Erittäin hyvä kappale musiikillisesti ja oli live-vetona vielä parempi kuin nauhalta.
Tästä olen täysin samaa mieltä, kuten jo aiemmin sanoin lähtisin ilomielin katsomaan näiden keikkaa, valitettavasti yksi laulajista oli muita selvästi parempi ja se biisi ei ollut tarpeeksi hyvä. Minä pidin, arvostin biisinä jopa ylitse monen muun, jopa parempana kuin sen Ruotsin, mutta tiesin myös että ei riitä voittoon. Minun korvalle parempi, mutta ei Euroopalle riittävä.

Muutenkin ihan liikaa saa ketjusta lukea kuinka "death metal" diggaajat dissaa kaikkea mistä eivät itse pidä. Kuinka vaikeaa se on oikeasti ymmärtää myös muuta musiikkia, kuin sitä mitä itse haluaa eniten kuunnella?
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Ja Italia voitti odotetusti Espanjan antaen osviittaa jo tulevasta kesäkuun alun ottelusta. Vai mitä?

Kuvittele niin niin saat nukuttua paremmin. Eiköhän Messi, Suarez ja Neymar onnistu pari maalia tekemään 40- vuotiaalle lonkkavikaiselle maalivahdille.
 

Ralph

Jäsen
Eiköhän Messi, Suarez ja Neymar onnistu pari maalia tekemään 40- vuotiaalle lonkkavikaiselle maalivahdille.
Ja tuon eteläamerikkalaiskolmikon maalit hylätään Euroviisujen hengessä ja Alvaro Morata käy pukkaamassa ottelun ainokaisen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös