Europe tekee comebackin

  • 4 091
  • 44

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Modet, tämän ketjun voisi varmaan siirtää tuohon "Hyvät naurut netistä"-ketjuun..

Ei vaan kyllähän se vaan niin on että kun joku sanoo sanan Europe niin Final Countdown alkaa soimaan väkisin korvien välissä.

Vaikka kyse olisi vain sanasta eurooppa ulkomaan kielellä ja sen kun lausuu europe niin se on valitettavasti menoa se.
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Viestin lähetti goldenawe
Kyllä toi on kaukana oikeasta hard rockista...ihan sellaista hair metalia toi vaan on jossa image on tärkeempää kuin itse musiikki.

....sanoo goldenawe, joka harvoina ihmisinä tietää mitä se oikea hard rock on. Ja imagehan ei saa olla tärkeää, esimerkiksi kaikille seattlebändeille se oli yhdentekevää, siksipä he kaikki pukeutuivat 'sattumalta' samalla tavalla.

Jotkut epäilevät että Seattle tappoi heavy metalin. Ei. Kun imagollaan täkeilevät hair metal-bändit keikaroivat paskan musiikkinsa kanssa, syntyi Seattlessa alkuperäiseen Black Sabbathiin ja Led Zeppeliniin juurtavia raskaita ja aggressiivisia bändejä joissa oli taas ideaa kitaroissa, ei pelkkää tiluttelua vaan palattiin perusideoihin eli hyviin riffeihin...Alice In Chains, Soundgarden, Mother Love Bone, Nirvana...syntyi myös mm. Guns n' Roses...GNR nyt saa kiittää Hanoi Rocksia paljosta...

Hanoi Rocks ei voi muuta kuin katsoa ylöspäin ja todeta että siinäpä on/oli bändi jollaista meistä ei koskaan tullut eikä tule tulemaan.

On huvittavaa että joku voi oikeasti innostua jonkun yhden hitin tukkahevin paluusta, ja suuttua jos heidät tuomitsee. Europe ei ole koskaan tehnyt musiikillisesti mitään merkittävää ja baarien tilutushittinä Final Countdown on jo tosi vanha vitsi...samaa matskua kuin joku Scorpionsin "Wind Of Change"...
Ja näissä aiheissa kuulee aina läppää tyyliin "makuasioista ei voi kiistellä"...joo, niin sanovat aina ne joilla on vähän tietämystä ja vielä huonompi maku.

Mielestäni huvittavampia ovat ihmiset, joiden täytyy lysähtäneen itsetuntonsa nostamiseksi tulla dissaamaan esim. Europe-ketjuun Europea. Sullakaan ei ollut mitään muuta sanottavaa kuin "Mä diggaan grungesta ja mummielestä grunge on vitusti parempaa ku Europe ja kaikki muutkin bändit joilla on liikaa geeliä eikä yhtään hyvää biisiä tai ehkä yks."
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Jotain itse asiastakin

The Final Countdown on yksi henkkoht suosikkilevyistäni OF ALL TIME, en ole kuullut Prisonersia sen nimibiisiä lukuunottamatta, joka on ihan OK. Comebackin tarpeellisuudesta en ole niinkään varma....sanotaan näin, että jos onnistuvat pykäämään hyvän levyn (toisin kuin monet kambäkkejä tehneet pumput viime vuosina) niin olen tyytyväinen ja menen toki Äijänsuolle keikalle.

Ninja survive!!!!!

:)
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Dougie: Lluitko mitä sanoin?

Grungen imagesta: Miehelle nyt vaan on hiukan vähemmän teennäistä olla normaaleissa farkuissa ja paidoissa kuin leedereissä ja tukka permanentissa. Ma mainitsin jo että etenkin tukkametallibändeistä jokainen on yhdenlainen tribuuttibändi alkuperäiselle Van Halenille - bändille joka kaikki halusivat olla, näissä tukkametallibändeissä joissa artisteilla oli kaikkea mitä tarvittiin tähdeksi syttymiseen - lahjat vain puuttuivat.

Grunge nyt on parasta mitä musiikissa 90-luvulla tapahtui...lähinnä siis Soundgarden ja AIC. Sulle ilmeisesti pitää painottaa moneen kertaan sitä että nimenomaan MUSIIKISSA palattiin juurille ja perusasioihin...lisäksi vähän realismia ja maailmanlopun tunnelmia sanoituksiin...syntyy biisejä kuten "Day I tried to Live" tai "Would?"...niin kysehän oli nyt kuitenkin musiikista...musiikki kun unohtui silloin kun tehtiin kilpaa kopiotua aivotonta tilutusta ja siirappisia voimaballadeja! Jätetään balladit Elton Johnille.

Hanoi Rocksin ja GNR:n yhteisestä historiasta et ilmeisesti sitten tiedä. Jos joku kunnioittaa, tai ainakin kunnioitti, mieshän on hukassa tästä maailmasta nykyään, Hanoi Rocksia, nii se on Axl Rose itse. Hanoi Rocksin asenne ja tyyli oli se joka puri gnr-miehiin...lisäksihän bändi teki vielä loistavaa rokkia mutta homma tyssäsi Razzlen kuolemaan. Ja tiukkaa settiä hanoi tekee taas.

Taisit ottaa kovasti nokkiin kun joku ei pitänyt sun Europesta. Ma sanoin kyllä ettei mua haittaa jos joku pitää kyseisestä bändistä, go ahead. Kirjoitin tähän aiheeseen siksi ettei mua kiinnosta miettiä suomalaisten "julkkisten" toilailuja Ilta-sanomien keskusteluissa...enkä näe tässä maassa kotoista SM-liigaa joten on vaikea ottaa oikeasti kantaa siihen miksi Blues kompuroi. Ja kai täällä kuitenkin saa kritisoida...mitä itsetuntooni tänään tulee niin postaillaan sillä taas: Jos nyt jostain syystä sattuisin olemaan onneton niin enpä ole onneton jossain sohvan nurkassa: perjantaina 1,5 viikoksi Tshekki-Slovakia-Unkari-reissulle. Ajattelin pitää hauskaa niinkuin joka päivä tähänkin asti! Älä sinäkään jää paikallesi, äläkä ole niin vihainen. Jos olet vihainen niin mene puntille tai siivoa kämppä, älä itse pura sitä tänne.

Muuten en jaksa niputtaa isommin bändejä kyllä kategorioihin...se vain helpottaa tällaista "keskustelua" kun on joku kuvaava sana. Yleensähän musiikissa on kaksi sääntöä:

Sääntö nro 1. Jos se kuulostaa hyvältä, se on hyvä.
Sääntö nro 2. Sääntöä numero kaksi ei ole.

NOTHIN' BUT YEAH!!!
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Saapi nähdä, miten tuo comeback onnistuu. Itse en ole mikään hillitön Europe-diggari, Prisoners in paradise minulta löytyy kasettina. Se oli aivan kelvollinen levy, jota voi jo hard-rockiksi kutsua. Itse en kuuntele kuin 80-luvun heviä, joten on piristävää kun näiltä vanhoilta parroilta tulee uusia levyjä. Nykymusiikki on mielestäni täyttä scheissea.
 

undertaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk,,Djurgården,Detroit Red Wings,Hjk,Chelsea
Uutta kamaa

on tullut ainakin Poisonilta viime vuonna.levyn nimi on Hollywierd ja line up on alkuperäisessä muodossaan eli C.C on jälleen kitaranvaressa.Pojat yrittävät tosissaan back to their roots juttua mutta kuulostaa hiukan naivilta tänä päivänä.Levyn helmi on I wanna go home biisi jossa Brett ja C.C kertovat -80 toilailuistaan, biisissä selviää myös mistä juontaa juurensa mega-hitti Unskinny bopin nimi.Poison oli mulle silloin aikoinaan tosi kova juttu, ja nostalgisessa mielessä levy on kyllä ihan paikallaan hyllyssä.
Jos pidätte -80 luvun "hard-glam" rockista niin Motely Cüren live
dvd vuodelta 2001 Lewd, creud and tattooed on ihan mielenkiintoinen.Rummuissa on Hole bändin Samantha Malone.
Lopuksi vielä vinkkinä että jos Hard rock ja AOR on makuunne niin kannattaa käydä vilkaisemassa alan erikoistuneen jätkän ylläpitämää sivua osoitteessa www.melodicrock.com

Lopuksi päivän mietelause: FUCK YOU, WE´RE MÖTLEY CRUE!
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Viestin lähetti goldenawe
Dougie: Lluitko mitä sanoin?


Öh, joo!?

Grungen imagesta: Miehelle nyt vaan on hiukan vähemmän teennäistä olla normaaleissa farkuissa ja paidoissa kuin leedereissä ja tukka permanentissa.

Pointtisi? Pitääkö bändissä soittamisen olla jotenkin hyvin 'epäteennäistä' ja 'normaalia'? Siellä lavalla ollaan hei oikeasti esiintymässä, ei ole pakko olla kauhtuneissa farkuissa ja rikkinäisessä T-paidassa.

Ma mainitsin jo että etenkin tukkametallibändeistä jokainen on yhdenlainen tribuuttibändi alkuperäiselle Van Halenille - bändille joka kaikki halusivat olla, näissä tukkametallibändeissä joissa artisteilla oli kaikkea mitä tarvittiin tähdeksi syttymiseen - lahjat vain puuttuivat.

Huvittava mielipide. Muutenkin kuin ton 'tukka'-etuliitteen takia. Yhtä hyvin voisi väittää että Van Halen halusi olla Aerosmith. Tai että Aerosmith halusi olla Led Zeppelin.

Grunge nyt on parasta mitä musiikissa 90-luvulla tapahtui...lähinnä siis Soundgarden ja AIC. Sulle ilmeisesti pitää painottaa moneen kertaan sitä että nimenomaan MUSIIKISSA palattiin juurille ja perusasioihin...lisäksi vähän realismia ja maailmanlopun tunnelmia sanoituksiin...syntyy biisejä kuten "Day I tried to Live" tai "Would?"...niin kysehän oli nyt kuitenkin musiikista...musiikki kun unohtui silloin kun tehtiin kilpaa kopiotua aivotonta tilutusta ja siirappisia voimaballadeja! Jätetään balladit Elton Johnille.

Kuten sanoin, pointtisi oli lähinnä että grunge on sun mielestä tosi kova juttu ja 80-luvun hevi ei. Saman asian sanot tässä uudestaan.

Hanoi Rocksin ja GNR:n yhteisestä historiasta et ilmeisesti sitten tiedä. Jos joku kunnioittaa, tai ainakin kunnioitti, mieshän on hukassa tästä maailmasta nykyään, Hanoi Rocksia, nii se on Axl Rose itse. Hanoi Rocksin asenne ja tyyli oli se joka puri gnr-miehiin...lisäksihän bändi teki vielä loistavaa rokkia mutta homma tyssäsi Razzlen kuolemaan. Ja tiukkaa settiä hanoi tekee taas.

Tiedän kyllä että Axl diggaa Hanoista, entä sitten? Sanoin vain että Hanoi Rocks ei mielestäni koskaan ole (& eikä tule olemaan) niin kova bändi kuin GNR.

Taisit ottaa kovasti nokkiin kun joku ei pitänyt sun Europesta ....
Älä sinäkään jää paikallesi, äläkä ole niin vihainen. Jos olet vihainen niin mene puntille tai siivoa kämppä, älä itse pura sitä tänne.

Puran vihaani tänne? :) Hohhhoi. No joo, kuten sanoin, en ymmärrä miten joku jaksaa tulla vänkäämään Europesta kertovaan ketjuun että Europe on ihan paska ja grunge on se vitun kova juttu.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Dougie KillMore
Jos oikeasti noin vähän tiedät, on ehkä turha tulla hevostelemaan tähän ketjuun.

Iihahahaa. Siis eivät ole tänä vuonna kiertäneet USA:ta? Vai ovatko sittenkin, mutta mitä tekemässä? Veivaamassa vanhoja hittejään vai promotoimassa uusia levyjään.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Viestin lähetti Dougie KillMore
Öh, joo!?
Huvittava mielipide. Muutenkin kuin ton 'tukka'-etuliitteen takia. Yhtä hyvin voisi väittää että Van Halen halusi olla Aerosmith. Tai että Aerosmith halusi olla Led Zeppelin.

Nyt taas sorrut siihen että unohdat itse asian eli musiikin kokonaan.

Tämä juttu nyt perustui siihen kuka on tehnyt mitäkin ensin ja kuka kopioi ketä. Eddie Van Halen uudisti ja mullisti modernin sähkökitaran. Ennen kuin bändi löi läpi Eddien piti soittaa soolojaan selkä yleisöön päin ettei kukaan pääsisi kopioimaan hänen tekniikkaansa, mm. tappingia. Yhtye oli vuosia bilebändien ykkönen Pasadenan alueella Kaliforniassa, levysopimusta ei kuitenkaan tippunut. Sitten Gene Simmons kustansi yhtyeelle demon...sekään ei vielä tuottanut tulosta. Itseasiassa "auttavainen" Gene Simmons halusi Eddien Ace Frehleyn tilalle Kissiin! Kertoo ehkä jotain kaverin lahjoista jo siinä vaiheessa.

Alkuaikoina Van Halen muuten oli mm. Aerosmithin lämppärinä...se loppui sen jälkeen kun lämppäri löi jatkuvasti itse pääesiintyjan laudalta ja Aerosmith tuli kateelliseksi. Ei Van Halen yrittänyt olla kukaan muu kuin Van Halen, ja sen rehellisyyden kuulee omaperäisenä ja mahtavan musiikkina. Kuitenkin bändi myös näytti paremmalta kuin kukaan silloin. Kai bändin piti muutamat pikkuhousut kostuttaa jotta sille maksettiin 1,5 miljoonaa dollaria yhdestä keikasta U.S. Festivalilla vuonna '83!

Pointti siis tässä "kuka halusi olla kuka"-jutussa oli ihan perustellusti musiikillinen, Eddie ei yrittänyt soittaa kitaraa kuten Jimmy Page tai Joe Perry vaan loi jotain aivan uutta. Jota sitten tuhannet tukkametallikitaristit yrittivät 80-luvulla kopioida onnistumatta.

Tämä imagojuttu ja esiintyminen on kylla totta...joo, esiintymään sinne mennään mutta itse asia, se musiikki nyt vaan pitäisi kans tehdä kunnolla, se pelkkä hyvältä näyttäminen olisi saanut jäädä enemmän sinne 70-luvun glam rockiin jne...
Silloinkin kyllä esim. David Bowie eli Ziggy Stardust teki myös musiikillisesti hyvää työtä.
Kaikilla on vapaus valita se musiikkiin sopiva imago, mutta ei pidä unohtaa musiikkia. Metallican juttu on se synkkyys ja pimeys soundissa ja imagossa. Queen oli helvetin näyttävä, välillä mahtipontinenkin. Grungen juttu on sitten se normaalius, maanläheisyys, juurille palaaminen musiikissa. Sitten kun joku tukkametallibändi pistää permanentatun blondin laulamaan ja kitaristi kopioi Eddie VH:n tyyliä...niin, se näyttää ehkä hyvältä muttei siinä musiikillisesti ole mitään omaa eikä uutta.

Kewl.
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Siis sitä vain että...

Viestin lähetti Sledge Hammer!
Iihahahaa. Siis eivät ole tänä vuonna kiertäneet USA:ta? Vai ovatko sittenkin, mutta mitä tekemässä? Veivaamassa vanhoja hittejään vai promotoimassa uusia levyjään.

Ainakin Ratt, Poison, Skid Row ja Whitesnake ovat viimeisen parin parin-kolmen vuoden aikana julkaisseet matskua. Ei hyvää matskua mutta matskua.
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Viestin lähetti goldenawe
Tämä juttu nyt perustui siihen kuka on tehnyt mitäkin ensin ja kuka kopioi ketä. Eddie Van Halen uudisti ja mullisti modernin sähkökitaran. Ennen kuin bändi löi läpi Eddien piti soittaa soolojaan selkä yleisöön päin ettei kukaan pääsisi kopioimaan hänen tekniikkaansa, mm. tappingia.


Joo, no olisit sanonut että puhut kitaristista etkä bändistä.

Pointti siis tässä "kuka halusi olla kuka"-jutussa oli ihan perustellusti musiikillinen, Eddie ei yrittänyt soittaa kitaraa kuten Jimmy Page tai Joe Perry vaan loi jotain aivan uutta. Jota sitten tuhannet tukkametallikitaristit yrittivät 80-luvulla kopioida onnistumatta.

No tuo on totta että Eddietä yritettiin kopioida, mutta puhuinkin bändeistä kokonaisuutena. Mötley Crüe, Poison, Ratt, Quiet Riot ja Winger yrittivät kopioida Van Halenia? Tuskin.

Kaikilla on vapaus valita se musiikkiin sopiva imago, mutta ei pidä unohtaa musiikkia. Metallican juttu on se synkkyys ja pimeys soundissa ja imagossa. Queen oli helvetin näyttävä, välillä mahtipontinenkin. Grungen juttu on sitten se normaalius, maanläheisyys, juurille palaaminen musiikissa. Sitten kun joku tukkametallibändi pistää permanentatun blondin laulamaan ja kitaristi kopioi Eddie VH:n tyyliä...niin, se näyttää ehkä hyvältä muttei siinä musiikillisesti ole mitään omaa eikä uutta. Kewl.

Tämä taitaa mennä nyt vain eipäs-juupas-mielipidekeskusteluksi....olet sitä mieltä, ettei tämäntyyppisillä bändeillä mitä tässä on mainittu ole mitään musiikillista antia ja tästä, kuten varmasti on tullut jo ilmi, olen aika vahvasti eri mieltä.

Tosta 'juurille palaamisesta' vielä....onko se joku tekninen juttu sitten, siis liittyisi sävelasteikkoihin tms, en oikein ymmärrä millä tavoin grunge on enemmän juurille palaamista kuin vaikkapa Skid Row. Ja kuinka pitkälle niitä juuria pitää palata...!? Just wonderin'.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ylös.

Europe tekee 14.10 keikan kulttuuritalolla, liput 45€. Keikkasetti sisältää myös Wings of tomorrowin biisejä, joten ajattelin mennä paikalle. Europe on parhaimmillaan tiukkaa hard-rock-vääntöä. Liian moni hyvä biisi on jäänyt Final Countdownin varjoon. Esim. Stormwind, Scream of anger ja Treated bad again ovat loistavia biisejä.
 

Vladu #79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tshekki
Olin kattomas Europea Vaasan Rockperryssä ja oli mahtava keikka! Pikkupojasta asti sitä fanittanu ja kun jo luuli, ettei ikinä nää koko bändiä livenä ni tunne oli mahtava ku poppoo astu lavalle! Sitäpaitsi...Joey Tempest koski mun kättä...:)
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Hehe, nobody's fool, älä ihmeessä pese sitä kättä!!! Europella riittää hyviä biisejä....Sweden Rockissa näin nämä hårdrockarit ja helvetin hyvältä kuulosti! "Nu ska vi spela!"
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Re: Jotain itse asiastakin

Viestin lähetti Dougie KillMore

Ninja survive!!!!!

:)

Täytyy näin ensinnäkin mainita, Europe teki raakasti rahnaa aikoinaan ja pojat sokaistuivat hieman suurista tuloista, hankkivat osoitteet Bahamalta veroja kiertääkseen jne. Sen jälkeen heillä on ollut vaikeuksia tehdä jotain, josta saa palkkaa Ruotsissa. Siitä huolimatta he eivät ole vain velttoilleet. Esim. Joey Tempest on tehnyt paljon hyvää musaa ja oli kova nimi yhdessä välissä esim. Saksassa "The One In The Glass" kappaleellaan. Näin Joey Tempestin muutama vuosi sitten. Hänestä on kehittynyt hyvä säveltäjä, sanoittaja, kitaristi ja laulaja. Lisäksi hänellä oli kasassa bändi, jonka jäsenet edustivat myös he alan huippua. Todella miellyttävä kokemus.

Basisti John Levén ei ole myöskään laiskotellut. Hänhän on soitellut paljon Glen Hughesin kanssa. Näin hänet viimeksi muutama vuosi sitten oman yhteensä Southpawin kanssa. Olin erittäin otettu - tosi kova bändi!

En ymmärrä joidenkin negatiivista asennetta täällä, kysymyksessä ei ole tällä kertaa muusikot, jotka ovat narkanneet rahansa ja hampaansa, vaan kokeneet muusikot, joiden verovelat ovat menneet vanhoiksi - elikkä nyt voi taas alkaa tienaamaan rahaa. Kysymyksessä on myös muusikot, jotka ovat soittaneet paljon Europen hajoamisen jälkeen, monissa eri kokoonpanoissa.

Näillä miehillä on suuret mahdollisuudet tehdä musiikkia kaikille - jotka heitä haluavat kuunnella.

Hattu pois päästä kun puhutaan hyvistä muusikoista.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti yellow
Ylös.

Liian moni hyvä biisi on jäänyt Final Countdownin varjoon. Esim. Stormwind, Scream of anger ja Treated bad again ovat loistavia biisejä.

Ei ole! Toivottavasti Final Countdownia kuullaan mahdollisimman paljon tulevana talvena.
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Re: Re: Jotain itse asiastakin

Viestin lähetti finnishninja
Näin Joey Tempestin muutama vuosi sitten. Hänestä on kehittynyt hyvä säveltäjä, sanoittaja, kitaristi ja laulaja.

Ai nyt vasta kehittynyt? Ainakin mä olen aina pitänyt äijää todella lahjakkaana, vastannut kuitenkin lähes Europen biisien kirjoittamisesta ja lauluääntähän äijällä löytyy, kuten juuri sain itsekin omin korvin todistaa.

Osasta tähän ketjuunkokonaan kirjoittanutta porukkaa voi kyllä sanoa että taitaapa olla bändi jota jotkut rakastavat vihata. Eli kom igen Joakim!
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Re: Re: Re: Jotain itse asiastakin

Viestin lähetti Dougie KillMore
Ai nyt vasta kehittynyt?
Kyllä! Ei sen puoleen, hän kunnostautui myös Europen parhaimpaan aikaan, mutta laajensi rekisteriään huomattavasti myöhemmin. Oma suosikkini - jota yhä kuuntelen - on juuri Azalea Place, josta jo ylempänä mainitsin kappaleen "The One In The Glass". Tämä kappale syntyi muistaakseni muutamassa minuutissa rannalla. Koko albumi koostuu melodisista ja hyvin sovitetuista lauluista. Sijoittamisen arvoinen levy jokaiselle joka pitää kitaroista. Europeen näitä juttuja ei voi verrata.

Europe julkaisee muuten uuden pitkäsoittonsa kuukauden kuluttua.

Eräs vanha työkaverini sekosi täysin Europen juttuihin joskus aikoinaan ja taisi olla ensimmäinen joka nikkaroi bändille oman kotisivun. Tällaiselta se näyttää nykyään!
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Satuin eilen kuulemaan Europen uuden levyn nimibiisin oliko se nyt Start from the dark nimeltään. Aika hyvältä kuulosti, jonkinlainen sekoitus sitä vanhempaa Europea ja Final Countdown-levyn tyyliä. Kohtalaisen rankka biisi kuitenkin, toivottavasti uusi levy olisi kokonaisuudessaan samaa tasoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös