euroja hankittu?

• 1 754
  • 37

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
doh. olipa ryysis pankissa kun päätin hakea euroja kun ei niitä automaatilta saanut täällä hornassa..

mulla oli vuoronumero 44 ja sen jälkeen jonoon tuli 100 muuta ;9
ja joutui odottamaan 40 minuuttia pankissa ja 15 min ennen kuin pankki avautui. -23c pakkasessa.

nyt on taskussa:
1kpl 10E seteli
1kpl 5E seteli
1kpl 2E kolikko
3kpl 1E kolikoita

mitens muilla ? ;)

näyttää aika rumilta noi setelit, ei niitä erota tavallisen paperin joukosta lompakosta... ja miksi kolikoissa on valmistusvuosi 2000? ;p

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Viestin lähetti jlammi
doh. olipa ryysis pankissa kun päätin hakea euroja kun ei niitä automaatilta saanut täällä hornassa..

mulla oli vuoronumero 44 ja sen jälkeen jonoon tuli 100 muuta ;9
ja joutui odottamaan 40 minuuttia pankissa ja 15 min ennen kuin pankki avautui. -23c pakkasessa.

nyt on taskussa:
1kpl 10E seteli
1kpl 5E seteli
1kpl 2E kolikko
3kpl 1E kolikoita

mitens muilla ? ;)

näyttää aika rumilta noi setelit, ei niitä erota tavallisen paperin joukosta lompakosta... ja miksi kolikoissa on valmistusvuosi 2000? ;p

Kirjoituksessasi on lueteltu kaikki ne syyt miksi minulla ei ole ainuttakaan Euroa. Tohon voisi vielä lisätä, ettei kiinnosta niin kovasti niitä hankkia, jotta viitsisi vaivautua. Eiköhän ne sieltä kouraan jouda vähän myöhemminkin.

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Eilenhän..

..niitä sai jo pankkiautomaateilta (ja täällä landella ei jonoa ole)..20E on ja sillä aion maksaa 3E:n linja-autokyydin (tai sitten en)..:o

juntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä en ole omistanut Suomen markkojakaan käteisenä viime vuonna kuin joitain satasia. Käytän kortteja ja niin tulen käyttämään jatkossakin. Menee varmasti kauan ennenkuin saan ensimmäiset Eurot käteeni.

Niin ja ensimmäiset eurothan lyötiin jo joskus vuonna 2000 sen vuoksi valmistusvuosi on 2000

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Joissain kolikoissahan näytti olevan jopa vuosiluku 1999, ainakin osassa niistä kolikoista, joita sai ostaa R-kiskalta pienissä pussukoissa.

Muuten olen samaa mieltä kuin juntti, eli kortit ovat poikaa. Käteistä ei tarvita kuin pimeitä kauppoja tehtäessä ;).

domy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin hieno juttu kuin Euro onkin, en alkuunkaan kyllä ymmärrä tätä ihmisten poukkoilua niiden perässä. Jengihän jonottaa kuin Neuvostoliitossa. Henkilökohtaisesti en suostu kymmentä minuuttia kauempaa jonottelemaan, mikäli luvassa ei ole jotakin aivan suurta ja ihmeellistä. Minulle Eurot eivät ainakaan sitä ole. Ne tulevat lompakkoni pohjalle, kun ovat tullakseen. Ehkä vasta helmikuun puolella. Markkoja pyörii nurkissani vielä sen verran, että niillä selviää pikku ostoksista vielä kauan.

Kelpie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Maksoin juuri lounaan markoilla, nyt on lompakossa enää pikkukolikoita. Eiköhän ne ensimmäiset eurot tule haettua tänään. Kortilla tosin maksan suurimman osan ostoksistani.

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Ei ole vielä €uron €uron taskussa. Kyllä niitä vielä ehtii nähdä.
Ja mitä niihin vuosilukuihin tulee, niin joissain kolikoissa on vuosilukuna 2002 ? Todella nopeaa painamista.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Joo. Johan ne niitä eilen McDonaldsissa ja leffateatterissa lykkäsivät vaihtorahaksi.

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Euroja tosiaan tulee lompakkoon sitten kun on tullakseen.
Sitten kun käyn pankkiautomaatilla ihan normaalisti. Ei mulla mitään intohimoja ole Euroihin.

Pitäisi kuitenkin vaihtaa euroiksi Suomen markat, Escudot, Drakhmat, Ranskat frangit, Saksan markat ja samantien punnat ja ruotsin kruunut. Noita rahoja löytyi nurkista, kun muistin niiden olemassaolon.

DanC

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saa nähdä, tuleeko euroja saatua ennen maaliskuuta. Mitään "vaihtorahaa" koskaan saa, hyvä kun saa kerättyä tarvittavat rovot kokoon. :)

D2

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Johan noita eilen sai kioskeista vaihtorahana, turhaa jonotella. Yksi viikko "päällekkäiseloa" olisi kyllä riittänyt, sen verran sekavaahan tuo meinaa olla, kun on kahta eri valuuttaa liikkeellä.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä vielä ole senttiäkään ollut lompakossani. Sen kolikkosatsin näin isäni luona jouluna, eipä tainnut faija sittenkään niin tyhmä olla jonotellessaan niitä R-kioskilta, kun tuntuu hyvissä rahoissa olevan ne pussit.

Useimmiten käytän korttia, joten ei tuo muutos niin isolta tunnu. Ajattelin tosin tuossa kohta kauppareissulla nostaa ihmeteltäväksi pari seteliä, mutta nekin menee sitten seuraavalla ostosreissulla käyttöön.

Rocco

Jäsen
Mullapa on kaksikymmentä senttinen kädessä!!!:D

SÄLLI 85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, New York Rangers, HIFK, Suomi
Mulla on...

... yk$ 20 €cun sete£i ja yx 50 €cun sete£i. En oo ee$ vie£ä viittiny rikkoa niitä. €urojen paperi tuntuu huonomma£ta ku markkojen va£mi$tuk$e$$a käytetty paperi. On tainnu painaji£ta määräraha€urot £oppua ke$ken painatuk$en ja markoi££a on $aanu $itten huonompaa paperia :p. Eikö$ ne €cut tai siis €urot painettu $uome$$a? :confused:

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Rocco
Mullapa on kaksikymmentä senttinen kädessä!!!:D

>>> No eihän tuo nyt mitään! Minullapa on lasisessa vitriinissä säilöttynä harvinainen raha! Ei, se ei ole Roope Ankan onnenraha vaan alkuperäinen 100 000 Rähmän seteli vuodelta 1971.
Rähmähän oli aikoinaan Bulvanian rahayksikkö, ja tuota 100 000 Rähmän seteliä painettiin vain ja ainostaan KAKSI kappaletta! Minä onnistuin hankkimaan sen toisen setelin Bulvanian matkallani kesällä 1971 suoraan Bulvanian pääkaupungin, Slörden rahapajasta! Keikka oli sikäli helppo, että silloin yöllä kun tuolle keikalle hipsin naama mustaksi maalattuna ja hitsausvehkeet ja trotyyli repussa valmiina, niin joku oli siellä juuri ennen minua jo käynyt! Aidasta oli sähkö kytketty pois ja dobermannit makasivat tainnutettuina vallihaudan äärellä. Kuin pisteeksi IIN päälle, myös holvin ovi oli jätetty auki. Varkaalle oli kuitenkin jostakin syystä tullut kiire, koska vain toinen kahdesta 100 000 Rähmän setelin sisältävästä vitriinistä oli rikottu ja seteli oli sieltä viety... noh, minä riuskana nuorukaisena nappasin mukaani kokonaan sen toisen vitriinin rahoineen päivineen!
Bulvanian rajalla tullin tarkastuksessakaan ei ollut mitään ongelmia, koska olin täyttänyt vitriinin vedellä ja asettanut sinne pohjalle makaamaan suuren sampi-kalan. Sampi ei mahtunut vitriinissä kääntymään ja se seteli oli koko ajan piilossa (muovikelmussa) sammen painavan mahan alla. Siihen aikaan kun Bulvaniasta sai vielä viedä ulkomaille yhden sammen per turisti (nykyäänhän sieltä ei saa viedä ulos edes joulusilliä).
Päädyin sitten onnellisena aarteeni kanssa Helsinkiin, ja kaikki nämä vuodet olen tuota seteliä valvonut ja suojellut, kuin Taj Mahalin rakennuttaja aikoinaan armasta vaimoaan. Se sampi muuten kuoli kulttuurishokkiin, kun panin sen kotona samaan akvaarioon miljoonakalojen ja valkohain kanssa... mutta se nyt ei oikeastaan kuulu asiaan.
Tuo oli kuitenkin ainoa kerta, kun olen oikein "nähnyt" vaivaa jonkin rahan hankkimisen takia. Joten tästä pääsemme itse asiaan: EI, MINULLA EI OLE EUROJA VIELÄ...

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minulle samaa mitä Predatorille on tarjoiltu!!!

Ja 2,35€ sain eilen vaihtorahana. Ongelmana on se, että minulla on vain yksi lompakkko ja siinä vain yksi kolikko-osasto. Mitenkäs kun on kahta eri valuuttaa, toinen toistaan pienempiä kolikoita? Kyllä ainakin Andrejlla katkeaa suoni päästä kun pitää etsiä sieltä kymmenpennisten joukosta 5 sentin kolikkoa. Taskun pohjalla ei viitsi pitää, kun siellä on jo tupakanpuruja ja nöyhtää...

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Viestin lähetti Predator

>>> No eihän tuo nyt mitään! Minullapa on lasisessa vitriinissä säilöttynä harvinainen raha! Ei, se ei ole Roope Ankan onnenraha vaan alkuperäinen 100 000 Rähmän seteli vuodelta 1971.
lyhennetty omalla luvalla

NO EIHÄN TUO VIELÄ MITÄÄN, minulla on biljoonan dollarin seteli.
Sellainen on Alice Cooperin alkuperäisen Billion Dollar Babies- albumin mukana ollut aikoinaan olisko ollut -72?:D

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
On ollut ?uroja jo 15. joulukuuta lähtien. Kaukonäköisestihän minä sen ostin ja tietoisesti jätin avaamatta - kannatti näköjään. Olisi vain pitänyt ostaa enemmän... Ah tätä inhimillistä ahneutta.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo. Siinä niitä euroja sitten olis. Melkein jonottamatta tuli pankkiautomaatilta mukaan 50 ja 20 €:n setelit.

Ihan tyylikkäitä nuo luonnossakin näkyvät olevan, mutta tuntuu oudolta, että nuo pieninumeroiset lappuset ovat yli 400 mk:n arvoiset. Varsinkin se, että tuo mitätön kakskymppinen on arvokkaampi kuin vanha kunnon Sibbe.

Markkoja laitoin talteen täyden sarjan kolikoita ja kaksikymppisen. Ennestään oli jo yksi paavonurmi ja sellainen aikaisemman värityksen mukainen kaksikymppinen.

Markan kolikoita on vielä iso kasa pesutupaa varten, toivottavasti nyt ainakin viisi viikkoa toimivat koneet siellä markoillakin, kun niitä sen verran hamstrasin.

Kasa kymmenpennisiä menköön johonkin hyväntekeväisyyskattilaan, jos sellaiseen törmää...

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Tkachuk7

lyhennetty omalla luvalla

NO EIHÄN TUO VIELÄ MITÄÄN, minulla on biljoonan dollarin seteli.
Sellainen on Alice Cooperin alkuperäisen Billion Dollar Babies- albumin mukana ollut aikoinaan olisko ollut -72?:D

>> NOH, eihän tuokaan mitään! Nimittäin minullakin on kyseinen Alice leikkiraha! Samaiselta artistilta sai muuten 1970-luvulla erään LP:n lisukkeena oikein seksikkäät naisten pikkuhousut! En nyt muista älpyn nimeä (se on kotona levyhyllyssä housuineen) ja minä raadan töissä tietokoneen ääressä... piti vaan päästä äkkiä kuittaamaan Tkachukille...:D

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Ja minähän en €uron €uroon koske ennen kuin on välttämätön pakko. Pitänee nuo ulkomaiden matkamuistohilukolikotkin säästää ja törkätä pari FIM-merkkistä hilua sekaan, ei niitä enää parin kuukauden jälkeen mistään saa.
Tshekin korunat ovat muuten kyllä mielenkiintoinen tuttavuus, ikinä nähnyt kulmikasta (!) kolikkoa, ennen kuin sain tuon tshekkiläisen 2(?) korunan kolikon käteeni. Mikäs suomileijonan tapainen otus sieltä toiseltakin puolelta vielä kurkisteli. Tshekki on hassu maa.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Tiedättehän näiden eurojemme uudet lempinimet?

Mafian aamusoussa näitä puitiin, ja mm. seuraavankaltaisiin lopputuloksiin päästiin:

10cm: (Kybä)Ksena
20cm: Kakskybäksena
1€: Janne (Jean Sibeliuksen muistoa kunnioittaen)
2€: Elttoni (Elton Johnista... jotenkin?)
500€: Haave (Tuskin tämänkaltaista seteliä tavallisen kansan kouraan koskaan sattuu)

Huuhaa

Jäsen
Justiinsa kattoin ja kokeilin/tunnustelin käsissäni ekoja euroja (2, 5, 10 ja 20), ja varsin mukaviltahan ne näyttivät, ja tuntuivat. Tosin eurosetelit tuntuivat jotenkin Monopoli -pelissä olevilta leikkirahoilta, mutta en sano, että se negatiivistä olisi. :)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy