Eukonkannon MM-kisat

  • 4 811
  • 35

unelMas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ehdoton Jokerit
Eukonkannon mm2004

Nyt kun täällä on biljardeille, sykemittareille ja muille vastaaville oma ketju, mielestäni myös suomen kansallislaji sen ansaitsee.
Heinäkuussa siis taas kisataan.
Voitto ei ole vielä mennyt akselin Suomi-Viro ulkopuolelle, joko nyt?
Aikaa tapahtumaan on toki vielä, mutta tänne ennakkotunnelmia.
Jälleen kerran luvassa lienee uusi ennätys, maiden osanottaja määrässä.Jokohan ulkolaiset olisivat oppineet?

Ja löytysköhän täältä mulle paria?
Jatkoaikahan on tunnetusti eukkoja täynnä ;D
Vaatimuksena suht kevyt, ja että näyttäs edes vähän Viiviltä.
Doping testistä pitäs päästä läpi että aineet kannattaa ottaa hyvissä ajoin. Ja kunnianhimoa tottakai, me lähdemme vain voittamaan.
 

unelMas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ehdoton Jokerit
Uudestaan ylös, pyytäisin aktiivisuutta.
Olen yhä ilman paria!

Nyt on sitten myös varmistunut osanottajat Hollanista, Belgiasta ja uutena Chilestä! Mitenkähän tieto näistä kisoista on Chileen asti levinnyt?
No suomen voittoa tuskin uhkaa kukaan seuraavan viiden vuoden aikana! Ne perinteet, ne perinteet...
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hienoa että sä valmistaudut ajoissa tähän "suur"tapahtumaan!
Mielestäni erittäin turha ja maailman epäyleisöystävällisin laji, eihän sitä jaksa kattoo edes hifk-fani, vaikka on tottunut yhtä tylsään viihteeseen..
No onnea valitsemallasi tiellä! Mä tyydyn kantaa eukkoja kotiin lähinnä baareista, vielä kun pääsis vaan niihin baareihin.
 

JPx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, klap-klap klap
Tiimiin tarvitaan sellainen ~155-160 senttinen, hoikka, atleettinen (max 55kg), matalan painopisteen omaava, kaanis ja sympaattinen eukko. Tarjoukset tähän ketjuun niin lähdetään sitten korkeanpaikan leirille.
 

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Laatuavuodesta86
Hienoa että sä valmistaudut ajoissa tähän "suur"tapahtumaan!
Mielestäni erittäin turha ja maailman epäyleisöystävällisin laji, eihän sitä jaksa kattoo edes hifk-fani, vaikka on tottunut yhtä tylsään viihteeseen..
No onnea valitsemallasi tiellä! Mä tyydyn kantaa eukkoja kotiin lähinnä baareista, vielä kun pääsis vaan niihin baareihin.

Pakko ottaa kantaa 5 kertaa kisaan osallistuneena ja useasti katsojanakin olleena. Olen myös mainostanut lajia pari kertaa messuilla, televisiossa ja radiossa.

Miten perustelet väitteesi epäyleisöystävällinen laji. Yleisöä on ollut paikalla 6000-9000 henkeä vuodesta ja säästä riippuen. Tunnelma aina ollut huikea. Toissavuonna kisajärjestäjän rakensivat juuri yleisön viihtymisen vuoksi uuden kisapaikan lähistön urheilukentälle, jossa katsojan voivat nähdä samalta paikalta koko tapahtuman. Lisäsi viime vuosien uudet tasapuolisemmat sääntömuutokset ovat varmasti lisänneet yleisön kiinnostusta. Mainittakoon yhtenä vaikka eukon minimipaino 49 kg.

Koska kisa suoritetaan parikilpailulähtöinä on jokainen lähtö myös oma jännittävä kisansa.

Ainoana negattivisenä seikkana yleisön kannalta voidaan sanoa virolaisten vahva menestys viime vuosina. Mutta tämähän on ainoastaan kiinni tinkimättömästä harjoittelusta ja kokemuksesta. Kyllä suomalaisetkin vielä kisan voittavat.

Yleisön mielenkiintoa lisää varmasti myös eksoottisten maiden osanottajat. Eräänä vuonna mukana oli sumopainija eukkoineen Etelä-Koreasta. Hänellä oli omassa maassaan viikoittainen talk-show joka keräsi 9 miljoona katsojaa per lähetys. Kyseinen heppu rakastui myös suomalaiseen olueeseen....

Mielestäni laji ei todellakaan ole turha vaan antaa myös paljon urheilullisesta näkökulmasta. Vaatii vankan peruskunnon ja menystys toiveiden mukaan 1/2 - 1 vuoteen lajikohtaista harjoittelua ennen kisaa.


Lisää lajista

Sonkajärvi ja eukonkanto

www.eukonkanto.com
 
Viimeksi muokattu:

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Eikös viime vuonna kisoissa ollut mukana ulkolainen (kanadalainen?) pari, joka oli tavannut toisensa lentokentällä ja päättänyt lähteä ex-tempore kisoihin. Ehdottoman tärkeät kisat ja kiinnostavat ihmisiä maailmalla huomattavasti enemmän kuin maamme lätkä- tai fudismaajoukkueiden edesottamukset. Kisoistahan näytetään koosteita Kauko-Itää ja Pohjois-Amerikkaa myöten.

Ensi kesänä järjestetään myös Suomessa ensimmäistä kertaa ritsalla ammunnan MM-kisat. Monopoli- pelin Suomen karsinnat olivat jo. Valitettavasti itse MM-kisat pidetään muualla, muistaakseni Japanissa.
 

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti PeteX

Ensi kesänä järjestetään myös Suomessa ensimmäistä kertaa ritsalla ammunnan MM-kisat. Monopoli- pelin Suomen karsinnat olivat jo. Valitettavasti itse MM-kisat pidetään muualla, muistaakseni Japanissa.

Muita outoja lajeja, vain Suomessa...


Kännykänheiton MM

Ilmakitaran MM

Saappaanheiton MM


Muita (josta ei linkkiä löytynyt) tulee vielä mieleen Itikantapon MM ja Niittämisen MM kisat. Varmasti joku muistaa vielä muitakin.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Diver
Pakko ottaa kantaa 5 kertaa kisaan osallistuneena ja useasti katsojanakin olleena. Olen myös mainostanut lajia pari kertaa messuilla, televisiossa ja radiossa.

Miten perustelet väitteesi epäyleisöystävällinen laji. Yleisöä on ollut paikalla 6000-9000 henkeä vuodesta ja säästä riippuen. Tunnelma aina ollut huikea. Toissavuonna kisajärjestäjän rakensivat juuri yleisön viihtymisen vuoksi uuden kisapaikan lähistön urheilukentälle, jossa katsojan voivat nähdä samalta paikalta koko tapahtuman. Lisäsi viime vuosien uudet tasapuolisemmat sääntömuutokset ovat varmasti lisänneet yleisön kiinnostusta. Mainittakoon yhtenä vaikka eukon minimipaino 49 kg.

Koska kisa suoritetaan parikilpailulähtöinä on jokainen lähtö myös oma jännittävä kisansa.

Ainoana negattivisenä seikkana yleisön kannalta voidaan sanoa virolaisten vahva menestys viime vuosina. Mutta tämähän on ainoastaan kiinni tinkimättömästä harjoittelusta ja kokemuksesta. Kyllä suomalaisetkin vielä kisan voittavat.

Yleisön mielenkiintoa lisää varmasti myös eksoottisten maiden osanottajat. Eräänä vuonna mukana oli sumopainija eukkoineen Etelä-Koreasta. Hänellä oli omassa maassaan viikoittainen talk-show joka keräsi 9 miljoona katsojaa per lähetys. Kyseinen heppu rakastui myös suomalaiseen olueeseen....

Mielestäni laji ei todellakaan ole turha vaan antaa myös paljon urheilullisesta näkökulmasta. Vaatii vankan peruskunnon ja menystys toiveiden mukaan 1/2 - 1 vuoteen lajikohtaista harjoittelua ennen kisaa.


Tuo väitteenihän oli vain minun mielipiteeni.En yksinkertaista jaksaisi katella kun aikuiset miehet kantaa eukkoja. Taidan sitten olla vaan sitä ikäluokkaa..
En ymmärrä mitä eukon minimipaidon pudottaminen vaikuttaa yleisön mielenkiintoon?
Voin hyvinkin kuvitella että uusissa maissa uusi laji aiheuttaa aina suuren mielenkiinnon kuten mainitsit E-Koreassa! Mutta tämäkin buumihan on vain ohimenevää, joten nautitaan vielä kun voidaan.
Lajin turhuudesta en jaksa kommentoida, mutta eiköhän se aina hornulat voita..
 

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Laatuavuodesta86
En ymmärrä mitä eukon minimipaidon pudottaminen vaikuttaa yleisön mielenkiintoon?

...Mutta tämäkin buumihan on vain ohimenevää, joten nautitaan vielä kun voidaan.

Niin uudet säännöt mm. eukon minimipainon asettaminen lähinnä (NOSTAMINEN) lisää mielenkiintoa sillä tavalla että esim. viroilaiset eivät voi tuoda enää 33 kg painoisia vain kisaan varten valittuja 17 vuotiaita itselleen vieraita "eukkoja". Näin yleisöllä säilyy mielenkiito koska kaikilla pitää olla vähintään 49 kg painoinen eukko ja kisa on paljon tasaväkisempää. Voin kertoa että esim. 16 kg ero 253,5 m kisamatkalla on todella merkittävä loppuajan kannalta.

Mitäköhän tarkoitaa "ohimenevä buumi" Kisaa on käyty jo vuodesta 1990 (ensimmäiset viralliset kisat 1992) ja suosio tuntuu vain kasvavan vuosi vuodelta.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Onko Uusorgin veljeksillä uudet eukot tänä vuonna vai jatkavatko viimevuotisilla?

Huhut kertovat, että kaverit ovat saaneet harjoitella koko talven ilman loukkaantumisia ja ovat siis huippuiskussa. Jompi kumpi vienee voiton tänäkin vuonna.

Tosin viime vuonna yhdeksänneksi tylysti jätetty pariskunta Warren ja Wendy Straatman Yhdysvalloista, ovat uhonneet lyövänsä virolaiset ja vievänsä voiton Ameriikkaan asti.

Onko suomalaisilla tänä vuonna mitään jakoa?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
NBA- tähti Dennis Rodman osallistuu kesän 2005 MM- eukonkantokilpailuun.

http://www.yle.fi/cgi-bin/tekstitv/ttv.cgi/?PAGE=205&x=8&y=9

Tänä kesänä on tapahtuman 10-vuotiskilpailu ja uutta hauskaa mukavaa on näköjään keksitty. Vime kesänähän oli mukana kanadalainen nainen, + 90kg, jota kantoi voimamieskisoissa menestynyt sälli. Tai siis yritti kantaa.

Niin, Rodman napannee suomalaisen mimmin kyytiinsä joten kaikki kynnelle kykenevät ja vähintään 49- kiloiset mimmit eikun laittamaan viestiä Dennikselle!
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Olen tiukasti yleensä suomalaisten puolella, mutta tässä on laji jossa käännän takkini. Viro tulee olemaan hallitseva mestari vielä monta vuotta, ja heillä on salainen ase jota en voi paljastaa, vai negatiivinen piirre kun otetaan turpaan virolaisilta, perkele. Tässä on tullut eukkoa kanneltua jo useampi vuosi kauppaan ja takaisin. Harjoitus tekee mestarin.

Sanoisinpa näin että mitä olen tullut hidastetusti seurannut suomalais-tekniikoita tässä lajissa niin virheet on valtavia. En kuitenkaan ala niitä tässä analysoimaan sanon vaan että älkää odottako noilla tekniikoilla voittoja.

Ps. Taidankin karauttaa muijan kanssa kauppaan.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti fiftyeight
NBA- tähti Dennis Rodman osallistuu kesän 2005 MM- eukonkantokilpailuun.


Denniksen luonteenmukaisesti voisi jopa olettaa, että Rodman on kisassa nimenomaan se kannettava.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Ala nyt, onhan kaveri vetanyt elamansa aikana muutakin kun kelkkaa!

Nyt ois muuten mun Rodmanin Bulls -paidalle kayttoa!!
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti fiftyeight
Niin, Rodman napannee suomalaisen mimmin kyytiinsä joten kaikki kynnelle kykenevät ja vähintään 49- kiloiset mimmit eikun laittamaan viestiä Dennikselle!
Näinpä. Nyt on tarjolla renttuihin rakastuville naisille kaveri, jolla yleisen renttuilun lisäksi on hilloa ja kunnon kroppa. Mikä pentele siinä on, että kaikkien lajien Suomessa ei vielä ole keksitty "Miehen päällä pomppimisen MM-kisoja ?" Joku soveltuva tytär kotimaasta tai ulkomailta saisi minut ja nuoremman veljeni helposti houkuteltua mukaan. Skabahan ratkeaa "nopeimmat syövät hitaat" periaatteella.

Viestin lähetti veinikretski
Olen tiukasti yleensä suomalaisten puolella, mutta tässä on laji jossa käännän takkini. Viro tulee olemaan hallitseva mestari vielä monta vuotta, ja heillä on salainen ase jota en voi paljastaa, vai negatiivinen piirre kun otetaan turpaan virolaisilta, perkele. Tässä on tullut eukkoa kanneltua jo useampi vuosi kauppaan ja takaisin. Harjoitus tekee mestarin.

Ps. Taidankin karauttaa muijan kanssa kauppaan.
Liittynee niihin virolaisiin takseihin tai ladoihin ?
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Viestin lähetti 1Timer
Nyt ois muuten mun Rodmanin Bulls -paidalle kayttoa!!
Piru, paljolla myisit?
Menin tyhmänä myymään omani valkoisen bulls #91 ja kyllä kaduttaa.

Salaisena tietona olen kuullut korviini että Rodmanin pari olisi Jean-Claude Van Damme, näin he olisivat ikäänkuin Double Team.
Luulin oikeasti että kaverit YLEX:llä heittää läppää kun puolihuolimattomasti kuuntelin sitä päivällä.
Mistäköhän Dennis on saanut päähänsä tuon kisan? Eikä edes eukkoparia vielä..??
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti bozik
Näinpä. Nyt on tarjolla renttuihin rakastuville naisille kaveri, jolla yleisen renttuilun lisäksi on hilloa ja kunnon kroppa. Mikä pentele siinä on, että kaikkien lajien Suomessa ei vielä ole keksitty "Miehen päällä pomppimisen MM-kisoja ?"
- - -

Paikalliselta kyläpiälliköltä tuli aika pian vastaus tuohonnii.

"Suattaapi ens kevväänä olla aika pirun monta mustaa lasta tulossa Ylä-Savossa..."

Eniways, nyt joka iikka kesäsuunnitelmiin heinäkuun alkuun käyminen Sonkajärvellä, se on Iisalmesta vain n. 20 km koilliseen. Ja Iisalmi on Kuopiosta 80 km pohjoiseen. Ja Kuopio on liigapaikkakunta.

Rajallinen määrä harvoille ja valituille on jopa edullinen yösija mahdollinen yv:llä.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti fiftyeight
Paikalliselta kyläpiälliköltä tuli aika pian vastaus tuohonnii.

"Suattaapi ens kevväänä olla aika pirun monta mustaa lasta tulossa Ylä-Savossa..."
Paha syyttää lakua syönyttä postimiestä. Geeniteknologian parissa toimivat väittävät ettei laku vaikuttaisi perimään. Naapuri ja esimieheni on tosin eri mieltä.

Vaan Savossa osataan, ei muuta kuin onnea ja menestystä kisoihin. Tuohon "miehen päällä pomppiseen" kisoihin olisin tullut Concordella, noin (no vähä) reilu kolmekymppiä syntymiseni jälkeen pikkuveikkanikin on noussut jalkeilleen. Ja pysyy omin voimin pystyssä.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti 1Timer
En myy ;-) Tykkaan siita ihan liikaa.

Itse en ole Rodmanin kirjaa koskaan lukenut. Vähän liian hazardi otus omaan makuuni, mutta mieleen on jäänyt se, kun mies väitti vaihtopenkillä istuessaan miettivänsä käteenvetoa. Eli kun kuljette Rodman-paita päällä niin varmaan voitte olla varmoja siitä, että silloin ajatukset pyörivät koko ajan tuon harrastuksen ympärillä.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Istun tassa nyt ihan piruuttani taa Rodman #91 paita paalla, eika mulle ainakaan tule muuta mieleen, kun etta olipa lapsellinen kommentti. Tuleekohan musta kanssa neekeri, jos pidan tata tarpeeksi kauan paalla??

;-)
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Viestin lähetti 1Timer
Tuleekohan musta kanssa neekeri, jos pidan tata tarpeeksi kauan paalla??

;-)

Se ei välttämättä ole vielä ylitsepääsemätön juttu, mutta kannattaa huolestua, jos mielesi tekisi leikata takaraivon hiuksiin Trilogy III -kuvio tai käyttää tukan värjäyksessä kolmea tai useampaa väriä!
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Viestin lähetti Routainen Sydän
HEH, tuleeko Carmen Electra kisoihin Rodmanin pariksi?

Carmen vaihtoi ukkoa jo ajat sitten ja nyt vierellä seisoo ja päällä makaa RHCP:n kitaristi(entinen?) Navarro...Tää nyt oli vaan tällaista nice to know- juttuu.
 

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti veinikretski
Olen tiukasti yleensä suomalaisten puolella, mutta tässä on laji jossa käännän takkini. Viro tulee olemaan hallitseva mestari vielä monta vuotta, ja heillä on salainen ase jota en voi paljastaa, vai negatiivinen piirre kun otetaan turpaan virolaisilta, perkele. Tässä on tullut eukkoa kanneltua jo useampi vuosi kauppaan ja takaisin. Harjoitus tekee mestarin.

Sanoisinpa näin että mitä olen tullut hidastetusti seurannut suomalais-tekniikoita tässä lajissa niin virheet on valtavia. En kuitenkaan ala niitä tässä analysoimaan sanon vaan että älkää odottako noilla tekniikoilla voittoja.

Ps. Taidankin karauttaa muijan kanssa kauppaan.

Niin oletko siis ollut itse kisoissa mukana, vai millä asiantuntemuksella puhut?

Itse olen kisannut MM-kisoissa 5 kertaa ja voin sanoa että suomalaisilla on ihan hyvät mahdollisuudet voittoon asti. Esim. Miettisen Taisto (kova kilpakumppanini) on parantanut vuosi vuodelta ja viime vuonna hän oli hopealla enää 0,1 sekuntia voitosta.

Ei tässä mitään poppakonsteja (salaista asetta) ole vaan kova harjoittelu on ainoa joka ratkaisee. Virolaisten kanssa jutellessani olen huomannut että he ovat lähes poikkeuksetta aktiivi urheilijoita maassaan vähintään kansallisella tasolla. Esimerkkinä mainittakoon yksi mies, joka juoksee kilpaa 800 metriä ja paras aika siinä hieman alle 1:50 min. Lisäksi pitää muistaa että Virossa on todella kova karsinta näihin kisoihin. He kilpailevat täysmittaisen karsintakilpailun ennen Suomeen tuloa. Karsinnoissa on mukana yleensä yli 50 paria, joista kolme parasta pääsee Suomeen kisaamaan.

Minkalaisia virheitä meidän Suomalaisten tekniikoissa oikein on? Kerro nyt että tiedän korjata ensi kerralla?

Mitä Dennis Rodmanniin tulee itse pidän häntä täysin pellenä, mutta toivotan tervetulleeksi kisaamaan. Tuohan hän mukanaan varmaankin oman kameraryhmän ja paljon julkisuutta. Tuleepa tässä mieleen muutama vuosi sitten kun mukana oli Etelä-Korealainen sumopainija + kameraryhmä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös