Etelään / aurinkoon..

• 37 848
  • 284

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Viestin lähetti finnishninja
Tämä kiireettömyys onkin sitten ihan oma kappaleensa. Luulen että Ruotsi on kiireettömyydessä maailmanmestari. Ensin saat odottaa tovin neitiä, joka ei kykene palvelemaan kuin yhtä pöytää kerrallaan.
...
Itse ravintolasta poistumiseen saat usein uhrata puoli tuntia, joten tämä ulosjahtaus ei taida meillä oikein aina pitää paikkaansa...
Noh, tarkoitin kuitenkin kiireettömyydellä vähän eri asiaa kuin verkkaista tai ammattitaidotonta palvelua. Kyllä Italiassakin voi syödä "slaissit naamaan ja menoksi" -periaatteella, jos lievä hämmästely henkilökunnan taholta ei haittaa.

Mutta kun paikalliseen elämänmenoon hosuminen ruoan kanssa ei kuulu eikä sovi, ja se kiireettömyys lähtee nimenomaan siitä, ettei asiakkaalla ole kiire mihinkään. Ja miksi olisikaan? Iltaruokailuhan kuuluu jokaisen lomapäivän ehdottomiin kohokohtiin!

Olen muuten nännimäisen kanssa täsmälleen samaan mieltä aidon pizzan koostumuksesta. Ehdottomasti parhaan lättyni olen syönyt Gardan kylässä, täytteenä tomaattikastikkeen ja mozzarellan lisäksi pelkkää parmankinkkua! Yksinkertainen on kaunista...

Niin, ja minusta se liiallinen rasvankäyttö on nimenomaan jäljittelijöiden perisynti, kun yritetään saada mahdollisimman italialainen maku lorottamalla taikinaan puoli litraa oliiviöljyä. Mutta uskon toki, että saa niitä paskoja pizzoja varmasti Italiastakin. Omalle kohdalle ei vaan sattunut.

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
ALBUFEIRA. Todella viihtyisä paikka!

Lainaan itse itseäni "Mitä teet kesälomalla"-ketjusta

Portugalin Albufeira, here we come! Olimme viime vuonna samassa paikassa viikon ja ihastuimme niin että menemme tänä vuonna samaan paikkaan kahdeksi viikoksi. Aamupäivä kuluu rannalla löhöillen ja Atlantissa kelluen. Puolenpäivän jälkeen lähdetään haukkamaan jotain pientä ja otetaan päivän ensimmäiset oluet tai siiderit. Sitten takaisin uimaan koska aurinko porottaa pilvettömältä taivaalta ja varjossa mittari näyttää 33 astetta. Illalla menemme joka päivä eri ravintolaan syömään ja kokeilemme erilaisia ruokalajeja. Sangria-kannu löytyy pöydästä tottakai. Pitkän ja maittavan illallisen jälkeen haemme alakerran kaupasta viinipullot ja menemme viileälle rantahiekalle istumaan ja tuijotamme pimenevää valtamerta itse kyhätyn nuotion lämmittäessä mukavasti. Kalastajien valot vilkkuvat pimeydessä.

Viimeksi muokattu:

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Re: Re: Re: Turkki on perseaukisten mesta!

Viestin lähetti finnishninja
Kuulostaapa oudolta. Kolleegani oli New Orleansissa vaimonsa kanssa kaksi viikkoa ja he ovat todella tyytyväisiä. Noh, eiköhän sieltäkin löydy huonot korttelinsa.

Henkilökohtaisesti en välitä nähtävyyksistä. Musiikki-klubit kiinnostavat eniten.

Itse olin työmatkalla ja hotelli oli viiden tähden luokkaa sen mukaisesti. Usko pois, mutta Syvä Etelä ei ole länsimaalaista turistia varten. New Orleansissa on käytännössä vain yksi suurehko kauppakatu, jonka kansoittaa pääosin paikalliset mutakuonot ja mustat koululaiset.

Suosittelin sinulle ennemmin esim. New Yorkin musiikki-klubeja. New Yorkin läheisyydessä riittää myös muuta nähtävää matkailijalle.

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Suosittelen Portugaliin lähtijöille Praia da Rochaa. Kuulemma portugalin parhaat rannat. Olin tuolla vapun aikaan viikon ja kyllä oli mahtava paikka. Varsinkin juuri toukokuussa oli mukava päästä ottamaan varaslähtö kesään ja vähän pohjaväriä pintaan. Elokuussa paikka voi olla rasittavan täynnä ihmisiä, mutta lomasesongin ulkopuolella erittäin viihtyisä paikka, jossa saa ottaa aurinkoa joko isoilla rannoilla tai ihan omassa rauhassa jossain pikku poukamassa.

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Roma

Onkos vinkkejä Roomasta? Tarvittas sellanen Cumulus tason
hotelli kohtuullisen läheltä Vatikaania, mutta n. 150 Euron hintaan
pro natt

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tarkotus ois lähteä heinäkuun ekalla viikolla (29.6) etelään. Nyt vaihtoehdoksi nousi Bulgarian Kultarannikko (Kultahietikko tjsp). Kokemuksia tältä vuodelta Bulgariasta.?

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Re: Re: Re: Re: Turkki on perseaukisten mesta!

Viestin lähetti Q
Itse olin työmatkalla ja hotelli oli viiden tähden luokkaa sen mukaisesti. Usko pois, mutta Syvä Etelä ei ole länsimaalaista turistia varten. New Orleansissa on käytännössä vain yksi suurehko kauppakatu, jonka kansoittaa pääosin paikalliset mutakuonot ja mustat koululaiset.

Suosittelin sinulle ennemmin esim. New Yorkin musiikki-klubeja. New Yorkin läheisyydessä riittää myös muuta nähtävää matkailijalle.
Hmm.. olen todella yllättynyt, varsinkin kun olen kuullut vain positiivistä tarinaa paikasta. Ihmisten värillä ei taas minusta ole väliä - ja eikös New Orleansin jazz klubien parhaimmat muusikot ole juuri mustia?

New York tosin kiinnostaa kovasti. Jostain kumman syystä ei vain ole tullut käytyä rapakon toisella puolella.

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Dominikaaninen tasavalta

Onko joku teistä käynyt siellä? On pienenpieni mahdollisuus, että lähden sinne tänä kesänä.. Mulla ei ole mitään tietoa kyseisestä paikasta, olen nähnyt yhden tutun ottamat valokuvat ja paikka näytti aika upealta.

Rogue

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tervehdys kesälomalta!

Lämpimästi suosittelisin lomakohteeksi Maltaa. Jos biletys kiinnostaa, eikä britit häiritse, on St. Juliens oiva valinta. Oma suosikki kuitenkin Bugibba, jossa (viisi vuotta sitten) vain yksi yökerho, eikä sekään auki! Lämmintä piisaa, ja kulttuuri on mielenkiintoinen yhdistelmä Italiaa ja Pohjois-Afrikkaa. Englanti saarelaisten toinen "äidinkieli", joten on myös helppoa tulla toimeen. Perusruoka on jänispizza! Hyvää!

Lomakohteissa löhöily on viime aikoina itsellä vaihtunut talven omatoimilaskettelureissuihin, suuntana yleensä Itävalta, mutta nyt ajattelin sateisen kesän uhkaa, ja varasin elokuun lopulle matkan Kreikan Thassokselle. Ainakin kirjallisuudessa esitetään vielä kreikkalaisten omana lomanviettopaikkana. Sieltä viikko sitten palanneelta kuulin, että tavernassa syöminen on vielä halvempaa kuin muualla Kreikassa, eikä esim. kannata ryhtyä ruuanlaittoon omassa hotellissa. Joten elokuuta odotellen, sateita pidellen,

Rogue

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Re: Re: Re: Turkki on perseaukisten mesta!

Viestin lähetti Q Itse olin työmatkalla ja hotelli oli viiden tähden luokkaa sen mukaisesti. Usko pois, mutta Syvä Etelä ei ole länsimaalaista turistia varten. New Orleansissa on käytännössä vain yksi suurehko kauppakatu, jonka kansoittaa pääosin paikalliset mutakuonot ja mustat koululaiset.

Ensi kerralla suosittelen matkakohteeksi Lapuaa, Kärsämäkeä tai Huittista, jotta pelottavia yllätyksiä ei pääsisi valkoiselle pojalle käymään.

Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Terveiset AURINKOISESTA Dublinista!

Aivan, viime torstaina tulin tanne viikon lomalle ja hyva etten pakannut kurahousuja mukaan kun taalla piti tulla vetta vahan valia. Ja paskat, koko ajan aurinko paistanut ja lampotila +20 nurkilla. Eilen onnistuin jopa polttamaan naamani, kuka sita nyt Irlantiin mitaan aurinkorasvoja mukaan ottaisi... Hyva puoli on se etta nyt ei erota onko naama auringon polttama vai onko kyseessa ns. aperita-rusketus. Paikalliset ovat hyvin samanlaisia kuin harmalaiset, eli viikonloppuna tukevassa jurrissa horjutaan keskustassa ja mesotaan. Hieman yllatti pissisten pienehko lukumaara, toki taalla(kin) niita esiintyy mutta harvakseltaan, ja vittumarkoja viela vahemman.

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Jakke Huuliparta
Hieman yllatti pissisten pienehko lukumaara, toki taalla(kin) niita esiintyy mutta harvakseltaan, ja vittumarkoja viela vahemman.
Irlanninpissikset ovat poikkeuksetta pisamaface plösöjä punapäitä. Napapaita ei tosiaan sopisi niille..

nimimerkillä Shara, muistatko vielä kesän 2000 ;)

Miguel

Jäsen
Tänään kaverini kysyi puhelimessa, olisiko aika toteuttaa pitkään harkinnassa ollut etelänmatka lähtemällä ensi viikon lauantaina Santa Ponsaan Mallorcalle. Hetken mietittyäni suostuin. Olen käynyt Costa del Solilla (Benalmadena) ja Playa del Inglesissä, mutta Mallorca on uusi tuttavuus. Eli kaipailen vielä vähän lisäinfoa mm. hintatasosta, ruokapaikoista ja iltaelämästä. Ja selvennykseksi: tällä reissulla aion olla "sivistymätön teiniörveltäjä". Eri matkakohteissa eri tavat; kyllä minuakin monet kaupungit kiinnostavat nähtävyyksien ja kulttuurin takia, mutta tällä matkalla on eri henki.

Hörkölle Alanyasta. Olin siellä kaverini perheen mukana 13-vuotiaana (viisi vuotta sitten). Ruoka (söin enimmäkseen pihvipaikoissa) oli halpaa ja todella hyvää ja annokset isoja. Tuolloin en vielä tietenkään pyörinyt yökerhoissa, mutta tekemistä riitti muutenkin: kävimme mm. pienellä risteilyllä ja kaupungista sivussa erään joen luona, jossa vesi oli viileää ja maisemat hienot. Tuo rauhallinen joenrantapaikka, jonne en kyllä osaa sinua neuvoa, on uskoakseni hyvä paikka rentoutumiseen juhlimisen lomassa. Kaiken kaikkiaan reissu on jäänyt mieleeni toistaiseksi mukavimpana etelänmatkana. Sanokoot muut Turkista mitä sanoo.

Viestin lähetti Jakke Huuliparta
Terveiset AURINKOISESTA Dublinista!

Aivan, viime torstaina tulin tanne viikon lomalle ja hyva etten pakannut kurahousuja mukaan kun taalla piti tulla vetta vahan valia. Ja paskat, koko ajan aurinko paistanut ja lampotila +20 nurkilla.

Hyvä Jakke.
Luin vasta nyt kirjoituksesi. Hymähtelin kun kerroit siellä auringon paistaneen ennakko-odotusten vastaisesti. Olin nimittäin itsekin käymässä Dublinissa ja silloin aurinko porotti kirkkaalta taivaalta. Paikalliset olivat sitä mieltä että ehkä kerran kymmenessä vuodessa on yhtä hyvät kelit. Kuinka ollakkaan olimme nähtävästi samaan aikaan Dublinissa. Sinä menit sinne 12.6 ja minä seurasin perässä 13.6. What a coincident.

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Kenelläkään kokemuksia Rodoksen Falirakista? Olen lähdössä sinne kaverini kanssa reilun viikon kuluttua. Tottakai kuvastoon on tutustuttu ja netistä yritetty hakea tietoa, mutta olisi kiva kuulla minkälaisia ruokapaikkoja/baareja, onko nuorta porukkaa, millaiset hinnat, jne. Hotelli on Irinna.

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Bulgaria ja Sunny Beach olisi kohteena,noin kk päästä lähtö. Onko tuo Kultarannikko (josta Rixa74 puhui) eri paikka vai sekoileeko meistä jompikumpi? Onko kenelläkään kohteesta kokemuksia? Olen kuullut että melkoinen turisti-rysä mutta halpaa on..varsinkin juomat:) viikon löhöloma olisi tarkoitus pitää ja luulen että siihen tarkoitukseen tuo sopii mainiosti.

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti kakkonen
Onko kenelläkään kohteesta kokemuksia? Olen kuullut että melkoinen turisti-rysä mutta halpaa on..varsinkin juomat:) viikon löhöloma olisi tarkoitus pitää ja luulen että siihen tarkoitukseen tuo sopii mainiosti.
Itse en ole ollut, mutta kuulin juuri varsin tuoretta matkakertomusta kyseisestä paikasta. Eli löhöilyynhän nuo rannat sopivat mainiosti. Kadulla sitten ei kuulemma saa olla hetkeäkään rauhassa, kun paikalliset mannet yrittävät kaupustella jatkuvalla syötöllä kaikkea rihkamaa. Eivätkä ilmeisesti luovuta millään. Mutta pienessä kaljassa tuo tuskin jaksaa häiritä, selvinpäin ei välttämättä kestäisi...
Halpaa on ja mikäs siellä hiekkarannoilla on loikoillessa, sinnehän noilla kiusanhengillä ei ilmeisesti ole mitään pääsyä.

Viestin lähetti kakkonen
Bulgaria ja Sunny Beach olisi kohteena,noin kk päästä lähtö. Onko tuo Kultarannikko (josta Rixa74 puhui) eri paikka vai sekoileeko meistä jompikumpi?

Kultarannikko on eri paikka. Sunny Beach sijaitsee jonkun verran etelään Kultarannikolta. Sunny Beachistä löytyy enemmän alkuperäisiä Bulgarialaisia ja paikka ei ole pelkästään turistirysä. Sieltä järjestetään myös vähintäänkin mielenkiintoisia retkiä Istanbuliin. Hinnatkin ovat myös aavistuksen edullisempia.

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Viestin lähetti muaddib
Mikä tahansa paikka Toscaniassa Italiassa.

Viestin lähetti Nännimäinen
Ei kannata mennä hotelliin asumaan. Me olemme parina kesänä vuokranneet pariksi viikoksi hurmaavan vanhan talon maaseudulta (esim. Interhome välittää). Vuokra-auto vielä alle niin se on siinä (tosin Firenzen keskustassa saattaa hermo kiristyä...). Maailman kauneinta seutua, josta on masentavaa palata Suomeen.

Tarkoitus olisi juuri tuonne Toscanan alueelle talviloman aikana suunnata. Emäntä näki jonkun dokkarin alueesta ja hullaantui aivan täysin. Lähikirjastosta on nyt ahmittu kaikki vähänkin alueeseen liittyvä ja mikäs siinä: kyllä meikä on aina valmis uusiin mestoihin lähtemään. Ainoa ehdoton vaatimus on päästä katsomaan yksi Serie A:n matsi. Fiorentinan mentyä konkkaan taitaa Toscanan alueelta löytyä tasan yksi Serie A:n joukkue; Empoli. Korjatkaa jos olen väärässä. Ja onhan Bolognakin aika liki, mutta ei liene kuulu Toscanaan?

Täytynee vähän selvitellä vielä nuita lentoja. Ainakin Finskin hinta oli aika suolanen ja reittikin oli Brysselin kautta Bolognaan. Mitäköhän lentoyhtiöitä ja reittejä kannattaisi suosia, jos tarkoituksena olisi aikaa viettää juuri Firenzen ympäristössä? Ja täytyypä käydä tsekkaamassa tuota Interhomea, mitä Nännimäinen mainosti.

On muuten tullut kuultua alueesta niin paljon hyvää että tosiaan; pakkohan se on itsekin jo mentävä paikan päälle.

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Kultahietikolla

Oltiin viime viikolla Kultahietikolla ja itselleni jäi oikeastaan vaan positiivisia kokemuksia koko reissusta. Voin lämmöllä suositella Bulgariaa. Ruoka ja juoma on todellakin halpaa, vaikka Kultahietikko taitaa olla Bulgarian kalleimpia paikkoja, johtuen juuri siitä että paikalliset käy ainoastaan töissä siellä (alueella ainoastaan Hotelleja, ei tavallisia asuntoja), eikä heillä oo varaa elää niillä hinnoilla, mut Suomalaiselle hintataso on oikein loistava! Mainitakseni...:
-Paikallinen bisse Zagorka (ihan OK) makso 40centtiä
-Litra paikallista Vodkaa 2,20€
Kaikki paikalliset ruoka- ja juomamerkit on halpoja, mut esim. Graninin tuoremehut oli kalliimpia litrahinnoiltaan ku toi Vodka. Kultahietikolla ei varsinaisia kauppoja ollu ku pari kolme, mut myyntikojuja tien varsilla sitäkin enemmän, josta pysty ostaa halvalla kelloja, reppuja, kenkiä, laukkuja yms. Esim. "aito" Rolex 10€. Ja nää piraattituotteet on ihan laadukkaita, varsinki kengät, jotka makso neljäsosan meijän hinnoista. Itse kauppiaat ei kyl meille käyny liian innokkaasti myymään, toisin ku Espanjassa, jossa porukka suuttuu ku et osta mitään. Lontoo oli ihan toimivaa ja osa myyjistä osas ihan hyvin Suomeakin.

Ruokaa kaupoista oli aika turha ostaa koska
-Pihvi ravintolassa 3-5€
-Pizzat 2-3€
-Tuoppi euron
Joten noilla hinnoilla söi mielellään raflassa pari kertaa päivässä. Ruoka oli ihan asiallista, joskin vähän mausteetonta.

Yökerhoja ei ollu ku oikeastaan viis kunnollista, mut hotelli Vladislavin (joka oli meijän hotelli) alakerrassa on ihan mukiinmenevä menomesta skandinaaveille (lue: hurreille). Ainaki me viihdyttiin siellä miltei joka ilta! Vladislavista sen verran että voi suositella ainoastaan nuorisolle. Kun musiikki ja huoneenovien pauke jatkuu aamu kuuten-seittemään, niin ymmärtää miksi meidän aikana hotellissa oli ainoastaan kaksi aikuista! Tosin ei se meitä haitannut, olipahan hotelli täynnä Ruotsalaista silmänruokaa! Yleisestikin, silmänruokaa riittää niin paljon, että niihin stringeihin ja perseisiin alkaa jo turtumaan loppuviikosta, eli enää hätkähdytä millään lailla.
Bulgarian ehdottomasti parhaimpia puolia on se että siellä on oikastaan vaan Saksalaisia ja Skandinaaveja. Venäläisetkin on siitä rikkaimmasta päästä. MUT EI BRITTEJÄ, jotka tuntuu vallanneen jo kaikki Espanjan rannat mesoomisellaan ja "futisriehumisillaan".
Näin, mitä muuta... Käytännön vinkkejä, kuvia ja muita juttuja voi kysellä...

Rocco

Jäsen
Milano & Garda

Tätä kirjoitan lentoaseman maksullisesta nettipäätteestä klo 5 aamulla. Lähden parin tunnin päästä Milanoon viikoksi

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Albufeira&Lissabon

Nyt on Portugalkin tullut nähtyä ja selkeästi etelän maista mukavin.(Siis etelän maat: Italia, Kreikka, Espanja, Portugali) Vaikka Albufeirassa ei tiennyt olevansa ulkomailla muusta kuin porottavasta auringosta päätelleen, niin upea paikka kertakaikkiaan.

Heinäkuun puolivälin Malagan ilotulitus tuntui upealta, mutta portugalilaiset pistivät paremmaksi. Hurja 30 minuuttia kestänyt paukuttelu, jota seurasimme kattoterassilta Irish Coffeet kädessä...ei voi sanoin kuvata kuinka hieno se oli. Jos Helsinki täyttäisi 1000 vuotta, niin ilotulitus kalpenisi silti tuolle showlle, siitä olen varma.

Elokuu on sitä aikaa, kun paikallisilla on kesäloma ja myös turisteja on paljon. Ainakin paikallinen taksikuski sanoi, että kesäkuu ja syyskuu ovat parasta aikaa Albufeirassa, jos ei pidä tungoksesta. Meitä eivät toki haitanneet, ihmiset eivät häiritse.

Muutama hyvä baari tuli löydettyä, Blue Bell Bar jäi parhaiten mieleen, mielyttävä brittipariskunta omistajina.

Lissabonissakin tuli käytyä, 3 tuntia bussilla Albufeirasta(14€ooh/suunta), aivan mahtava kaupunki. Suurinpiirtein stadin kokoinen, joten kävelymatkat eivät olleet liian pitkiä. Huone löytyi melko helposti.(Tosin kannattaa esimerkiksi ensi kesän fudiksen EM-kisoihin matkaajien varata mestat valmiiksi, ihan keskustasta voi olla muuten hankalaa paikkaa löytää. Itse olimme Pensoa Nova Goa nimisessä "hostelissa".

ja sitten vaan Alfaman portaille kyhättyyn ravintolaan syömään. Näkymä yli Lissabonin ja vastapäiselle linnalle on sanoin kuvaamattoman romanttinen. Että sinne vaan hunajahuulta viemään, jos hienoa tahdotte. Sitten ruoan jälkeen kiivettiin hieman ylemmäs baarialueelle, jossa löytyi kaikille jotakin. Myös maailmannäyttelyalue ja Oceanario tuli käytyä. Suosittelen kaupunkiloman kohteeksi, todella halpa paikka, pahimmissakin turistikohteissa tuopillinen olutta 3€ooh ja muutenkin erittäin halpaa verrattuna esimerkiksi Albufeiraan.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Alan olla kypsä näihin aurinkomatkoihin. Itseasiassa en ole koskaan välittänyt niistä.
Seuraava reissu onkin sitten jotain ihan muuta kuin rannalla lököilyä:

Ensin Brittish Airways Intiaan, Calcuttaan. Sieltä junalla Sikkimiin, josta prätkällä pariksi viikoksi vuoristoon ajelemaan.
Ainoat uintireissut tulevat vesiputouksien ja koskenlaskun muodossa.

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Re: Albufeira&Lissabon

Viestin lähetti Rebel
Nyt on Portugalkin tullut nähtyä ja selkeästi etelän maista mukavin

upea paikka kertakaikkiaan.

Olimme sitten siellä samanaikaisesti!

Itse olin jo toista kertaa mutta eipä vieläkään kyllästyttänyt.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy