Etelään / aurinkoon..

• 37 817
  • 284

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Olisi tuossa ensikuussa tarkoituksena lähteä, Kanariansaarille / Teneriffalle, kummatkin paikat ovat jo melko tuttuja, mutta nyt olisi tarkoitus lähteä joko Los Gigantesiin tai Puerto De Moganiin, joissa ei ole aikaisemmin tulut käytyä, joten muiden kokemuksia kyseisistä paikoista olisi kiva kuulla.

Ai niin, vielä yksi juttu. Nyt kun tuo lakko on jälleen mahdollinen, niin miten menetellään jos et lakon takia pääsekään lähtemään, onko matkayhtiö korvausvelvollinen silloin, eli saako rahat takaisin vai siirretäänkö matka myöhempään ajankohtaan, vai mitä tehdään? Miettikääpä sitä.

Kiitokset jo etukäteen kaikille vastanneille.

carpenter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lueskelin tuolla ketjun alkupäässä olleita viestejä Turkista. Kertokaahan nyt ihmeessä mitä vikaa muka Turkissa on lomakohteena? Olen siellä muutaman kerran käynyt ja ihan loistava paikkahan se on.

balroq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuli oltua viime lokakuussa Espanjassa aurinkorannikolla. Oli vähän pettymys ku siellä ei ollu oikeen meininkii. Se on tarkoitettu vähän vanhemmille ja rahakkaammille ihmisille, mutta tulihan nähtyä sekin.

Muutaman viikon päästä olisi tarkoitus lähteä Kanariansaarille. Playa del Ingles on ainakin kesällä nuorten suosiossa, mut mitenhän se näin huhtikuussa. Onkohan siellä paljon häröilijöitä ja mitenhän ne espanjalaiset suhtautuu armottomassa kännissä oleviin turisteihin.

Sitten täytyy hieman kritisoida espanjalaista olutta. Se on minun mielestäni todella luokatonta tai ainakin ne mitä olen maistanut, mutta ei hätää viina on siellä halpaa ja sitä saa joka kadunkulmasta.

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Viestin lähetti carpenter
Lueskelin tuolla ketjun alkupäässä olleita viestejä Turkista. Kertokaahan nyt ihmeessä mitä vikaa muka Turkissa on lomakohteena? Olen siellä muutaman kerran käynyt ja ihan loistava paikkahan se on.

Itse olen kerran käynyt Turkissa, viime syksynä. Mielestäni paikka ei ollut lähellekkään niin hyvä ja mukava kuin Espanjan lomakohteet. Turkissa huonompaa kuin Espanjassa oli mm. ikävät kaupustelijat, joihin törmäsi joka paikassa, ei saanut hetkenkään rauhaa näiltä. Oli myös ikävää kun käveli lukemattomien ravintoloiden ohi, kun siellä jo vaadittiin, että pitää käydä maistamassa vähintään limulasi, jos kieltäytyi, niin siitähän ne vasta alkovatkin jankuttaa, että tule nyt Suomi poika maistamaan, jos taas oli hiljaa niin vähän ajan kuluttua kuulee huudon 'haista vitu suomi poika'.

Mutta olihan siellä ihan asiallisiakin hemmoja jotkut, mutta suurimmaksi osaksi näitä jankuttajia, jotka ei usko kun sanotaan. Espanjassa tälläiseen ei törmää.

nimim. ei koskaan enää Turkkiin.

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Ehkä tällä kohtaa vielä hiukan aikaista, mutta tuossa toukokuulla jo hyvä paikka on Costa de Luz, eli Valon rannikko Espanjan Atlantin puoleisella rannikolla, ei siis Välimerellä. Uudempi turistikohde, jossa ei vielä hirveitä ruuhkia ja alkuasukkaat eivät ole vielä totaalisen vittuuntuneita. Ei mikään bailausmesta, mutta lähellä paljon pieniä markkolaisvaikutteita saaneita ns. valkoisia kaupunkeja, joihin voi pikkuteitä pitkin tehdä vaikka fillariretken.

Cadiz ja Jerez isommista kaupungeista ovat paikallisliikenteen päässä ja autonvuokra on tosi halpa. Gibraltarille pääsee poikkeamaan vuokra-autolla tai linja-autoretkellä. Sherry on hyvää vaikkakaan aidon sherryn Jerez-lisää ei kannatakkaan maksaa, ihan yhtä hyvää se on niissä lähikaupunkienkin bodegoissa.

Atlantti pitää ilman siedettävänä. Paikallisten englannin taito ei kylläkään ole kehuttavaa.

t. Hanu

Kerouac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Eksoottisempana (tai ainakin kultaisella 80-luvulla se vielä oli hyvinkin eksoottinen) ja halpana pakettimatkakohteena voisi kyllä suositella Bulgariaa - vaikka esimerkiksi tuolla Kultarannikon ykköskohteessa Neseburissa toiminta perustuu melko voimakkaasti "resort"-ajatteluun, niin auton vuokraus ja ajelu ei-turistoidulla maaseudulla avaa kyllä tajunnan portteja.

Mutta, parhaat matkathan tehdään todella inspiroidulla juna-, bussi- ja lifti-kyydityksillä, ilman hotellivarauksia ja muuta turhaa vapautta rajoittavaa.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti balroq
Muutaman viikon päästä olisi tarkoitus lähteä Kanariansaarille. Playa del Ingles on ainakin kesällä nuorten suosiossa, mut mitenhän se näin huhtikuussa. Onkohan siellä paljon häröilijöitä ja mitenhän ne espanjalaiset suhtautuu armottomassa kännissä oleviin turisteihin.

Inglesiin mennään nimenomaan dokaamaan. Sitten paikka kaikille kiinnostuneille kovan luokan bilettäjille nimittäin Kreikan Mykonos. Homma on kuulemma yhtä hulvatonta kuin SubTv:n Greece Uncovered-ohjelmassa mutta ilman futispaitaisia, ketsupinpunaisia ääliöbrittejä.

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse olen lähdössä Kreetalle, tarkemmin sanottuna Hanialle, Agia Marinaan, kesäkuun alussa. Hotelli tulee olemaan Kambos Village. Vaikka Chip jo jotain kyseisestä paikasta kertoilikin, kuuntelisin mielelläni muidenkin kommentteja paikasta. Onko kenties jotain, mitä kannattaisi erityisesti huomioida tms.?

Itselleni tuo tulee olemaan ensimmäinen kerta, kun etelän löhörannoille matkustan, joten matkakuume uhkaa jo nyt olla kova... :)

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Ettäs piti sattua.. tuli juuri käväistyä sunnuntaina turistimessuilla Göteborgissa. Koko maailma oli siellä edustettuna. Ensimmäiset turistimessut minulle ja täytyy sanoa.. Nyt helevettiin kaikki totutut turistirysät. Nyt on aika tutustua uusiin paikkoihin!

Juttelin paljon mm. Ugandan esittelijöiden kanssa. He tarjosivat banaani giniä ja esittelivät maataan. Afrikka on todella mielenkiintoinen paikka, huokea ja sieltä löytää aivan fantastisia paikkoja!

Toinen joka kiehtoo hieman on roosat bussit! Näillä voi kiertää karavaanissa parista viikosta aina 8 viikkoon asti. Busseissa on petejä ja tuoleja. He pysähtelevät puolentoista tunnin välein. Joukossa on kaiken ikäisiä, eikä oppaan mukaan kukaan ole koskaan keskeyttänyt reissua. Homma myös kohtalaisen edullista, sillä kaikki on järjestetty etukäteen ja he käyttävät palveluja, jotka todettu hyviksi ja toimiviksi. Matkakohteita on Afrikkaan, Aasiaan ja Etelä-Amerikkaan.
Katso valokuvia!

Myös Caribialla on paljon saaria, joissa voi viettää hienon loman.

Ei enää ikinä Etelä-Euroopan turistirysiin makaamaan ja märäntymään!

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Yhdeksän tunnin päästä lähden Sisiliaan.

Itse matkustan aina omatoimisesti eli en käytä matkatoimistoja muuten kuin halpojen lentojen metsästämiseen (esim. ebookers).

Nykyisin nettiaikana majoituksenkin saa varattua kätevästi, takavuosina sama homma hoitui kirjeitse ja faksin avulla.

Paikoista pitää ehdottomasti mainita Cadiz, kaupunki Andalucian rannikolla melko lähellä Sevillaa. Viime kesänä oli kuulema ensimmäiset turistimatkat Suomessa myynnissä tuonne Euroopan vanhimpaan kaupunkiin. Menkää äkkiä ennen kuin turistit ehtivät pilaamaan koko paikan.

Tommy, jos valitset Espanjan etelärannikon, niin unohda Malaga, Torremolinos, Marbella ja lukuisat muut paikat... Noista paikoista löytyy ne lukemattomat britit ja saksalaiset.

Jos ottaa lennon Malagaan, niin bussi Cadiziin kestää noin viisi tuntia ja menee La Linean kautta, joka on Gibraltarin rajalla. Gibraltar taas on aivan huikea paikka, mikä on tosin parissa päivässä nähty, sinne on turha harkita pitempää reissua.

EDIT: Ai niin, ne kommellukset... Niitähän on aina isoja ja pieniä, ei niitä tähän voi alkaa listaamaan. Mutta uusin on se, että kaveri soitti tossa päivällä ja kertoi, että lentoyhtiömme on peruuttanut kaikki lennot Roomasta Palermoon.

Sen verran olen elämässäni matkustellut, että en jaksa tuosta stressata, mutta varmasti tulee mielenkiintoisia keskusteluita Rooman kentällä. Ehkä kaikki menee hyvin ja saan lennon toisen yhtiön vuorolle, mutta enpä ole ihan varma, että kaikki sujuisi aivan noin helposti...

Viimeksi muokattu:

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Viestin lähetti pernaveikko

Paikoista pitää ehdottomasti mainita Cadiz, kaupunki Andalucian rannikolla melko lähellä Sevillaa. Viime kesänä oli kuulema ensimmäiset turistimatkat Suomessa myynnissä tuonne Euroopan vanhimpaan kaupunkiin. Menkää äkkiä ennen kuin turistit ehtivät pilaamaan koko paikan.

Aivan näin, tässä kitetytettynä se, mitä yritin ylempänä sanoa.

Viestin lähetti pernaveikko

Jos ottaa lennon Malagaan, niin bussi Cadiziin kestää noin viisi tuntia ja menee La Linean kautta, joka on Gibraltarin rajalla. Gibraltar taas on aivan huikea paikka, mikä on tosin parissa päivässä nähty, sinne on turha harkita pitempää reissua.

Finnair lentää Vantaalta suoraan Jereziin, josta on n. 20min bussimatka Cadiziin. Pakettimatkoja ko. mestaan on myynnissä, en nyt muista millä matkanjärjestäjällä, mutta ainakin viime kesänä, kun kohde oli uusi, niin äkkilähtöjä oli sinne runsaasti tarjolla. Suosittelen ehdottomasti.

Kolopallon pelaajille kuulemma myös ehdoton mesta, samassa hotellissa kanssamme asui useita golhvaamaan lähteneitä suomalaisia, kehuivat kenttiä; niitä on paljon, tilaa on ja hinnat halvat.

t. Hanu

Ice-hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Reilu kolmen viikon päästä Kyprokselle Limassoliin.
Vuosi sitten oltiin Agia Napassa turistikauden ulkopuolella,
tosin paikka rupes tökkiin kun oltiin toista kertaa peräkkäin
samassa kylässä.. Sesonkiaikaan tuskin kannattaa mennä,
paitsi jos tykkää bilettää yöt ja nukkua päivät.
Viime syyskuussa Santorinilla (sairaan upee saari,
skootteri alle ja saarta kiertään!! SUOSITTELEN)
Sitten on käyty Kreetalla Agios Nikolaoksessa ja Kanarialla
muutamaan otteeseen. Puerto Rico on ihan nasta mesta mutta
Ingles on sitten ehdottomasti hirvein paikka missä oon ikinä
käynyt, sen loman jälkeen meni kaikki Kanarian saaret pannaan.

Varmaan kaikki matkatoimistot on tullut testattua ja mitään
eroa en ole huomannut. Paitsi että Aurinkomatkat on kallein mutta
hotellit ilmeisen paljon tasokkaampia.

Unohtui mainita Lontoo*3, Munchen, Amsterdam*2

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En ole koskaan ollut erityisen viehättynyt ajatuksesta matkustaa rantalomalle tuhansien muiden turistien kanssa. En tosin ole kertaakaan käynyt noissa turisturysissä, mutta tuskin niissä viihtyisinkään. Ylikansoitetut uimarannat täällä Suomessakin saavat puistatuksia aikaan. Aurinko ja ranta ei ole pahasta, mutta se ihmispaljous, uhh. Jos jonnekin haluaisin mennä, niin Australia, Uusi-Seelanti, Kanadan länsirannikko, Jenkkilän keskilänsi ja Keski-Euroopan vanhat kaupungit olisivat kiehtovia vaihtoehtoja.

Viime kesänä minun piti lähteä vaimoineni Itävaltaan. No, lomat ja matkan hinta eivät oikein sopineet meille, joten vaihdoimme kohdetta. Ruotsin Gotlanti tuntui houkuttelevalta pyöräilyretkineen ja nähtävyyksineen, vaan eipä löytynyt rahaa eikä kyllä aikaakaan. Lopulta vietimme yhden harvoista vapaista viikonlopuistamme Suomenlinnassa, eikös se ole melkein kuin Itävalta?

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti sampio
Ruotsin Gotlanti tuntui houkuttelevalta pyöräilyretkineen
Pyöräily juu..
Odottelimme kerran laivaa Kreikkaan Italiassa, melkein "saappaan korossa" Brindisissä. Istuskelimme hyvin ansaitulla kaljalla, kun silmiini osui tandemi, jossa roikkui suomenlippu keskellä! Vinkkasimme pariskunnan kaljalle. He olivat fillaroineet Turkista Kreikan vuoriston yli ja olivat matkalla ylöspäin kohti koto Suomea. Kyselivät kovasti hyvää tietä alppien yli.. hehe..

Prätkäilin myös muutama vuosi sitten yli Kreikan vuoriston kohti Thessalonikia. Heti satamasta lähdettyäni Igoumenitsassa, panin merkille ensimmäisessä ylämäessä kaksi pyöräilijää, joilla oli kovat pakkaukset mukana. Leikin ajatuksella: Paljonko minulle pitäisi maksaa, että lähtisin veivaamaan Kreikan vuoristoon kesällä, jopa 40 asteen kuumuudessa!! En lähtisi mistään hinnasta!! Mutta.. takaisinpäin ajaessani viikon päästä, törmäsin jälleen näihin pyöräilijöihin. Taas heillä oli ylämäki... Kohtasin jälkimmäisenä, n. 100 metrin päässä veivaavan pojan katseen - ihan sekunnin ajan. Olin lukevinani: "Äiti.. hae poikasi pois...

Ei sen puoleen, Gotlanti on varmaan ihan jees fillarilla!

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Turkki - Alanya

Ajankohta on vielä hieman aikainen, mutta olisi kiva kuulla lisätietoa Alanyasta, jonne olemme syksyllä lähdössä. Jos joku viitsisi vähän informeerata esim. Missä parhaat ruokapaikat, uimarannat, bailupaikat ja mihin paikkaan (nähtävyyteen) ehdottomasti kannattaa tutustua. Myöskin olisi kiva kuulla siellä olleilta mahdollisista kommelluksista tms. jotka olisi hyvä ottaa huomioon. Niin. ja onko Alanya edes hyvä lomapaikka?

Ai niin. Yksi juttu vielä. Me olemme varanneet jo matkan. Mikäli tuo sota tuolla Irakissa jne. Ei lopukkaan syksyyn mennessä, niin onko mahdollista, että meidän Turkin matkamme joudutaan perumaan? Kysynpä vaan sitä!

Ice-hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kummallista kuinka juuri ne jotka EI matkustele ovat suurimpaan
ääneen arvostelemassa kuinka ankeata Etelän maissa on.
Olen itse käynyt ainoastaan Keski-Euroopassa monissa
suurissa kaupungeissa ja maaseuduilla sekä lukuisissa etelän
kohteissa. Suurimmassa osassa Eurooppaa (Englanti, Saksa)
on paaaaljon ruuhkaisempaa ja ankeampaa kuin monissa etelän
maissa. (Olen myös käynyt Lapissa.)
Kukapa meistä ei oikeasti mieluimmin matkustaisi eksoottisiin
kohteisiin, kuten Uuteen-Seelantiin, Alaskaan, Australiaan jne jne.
Mutta mieluummin tällä hetkellä käyn etelässä kaksi kertaa
vuodessa kun MUKA säästän johonkin kalliimpaan paikkaan.
(miks ne rahat ei ikinä jää säästöön...)

Ja sampiolle tiedoksi: Kuten kaikissa turistikohteissa, myös etelän
kohteissa on turistisesongit. Itse olemme pyrkineet matkustamaan
juuri sesongin ulkopuolella välttäen ryysikset ja sakemannit :o)
Itse en voisi kuvitella viettäväni lomaani kotona vaan reissuun
on pakko päästä, kohteellakaan ei niin väliä. Siellä pääsee
parhaiten eroon työstä ja arjen rutiineista.

Mr Referee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Teneriffalle

Tiistaina, heti kirjoitusten päätyttyä lähden kavereiden kanssa Teneriffalle, Playa de las Americasiin. Paikkahan on melkoinen turistirysä, muttan olkoot. Pääasia on, että aurinkoa ja juomaa riittää, tätä on odotettu!

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Ice-hockey
Mutta mieluummin tällä hetkellä käyn etelässä kaksi kertaa
vuodessa kun MUKA säästän johonkin kalliimpaan paikkaan.
Määrä ei korvaa aina laatua...
Lomakohteiden vaihtelu saa aikaan usein "miksi ei tehty tätä ennen" elämyksen. Silloin saattaa ihmetellä itsekin miksi ravasi samoissa rysissä pari kertaa vuodessa.
Tosin sehän riippuu aina siitä mitä on vailla. Joillekin riittää kun saa märäntyä auringossa viikon ja ähkyä täyden vatsan kanssa pää täynnä hotellihuoneessa.

Itse valitsen tänä kesänä Suomen ja Eestin. Syksyllä lähden prätkäilemään Himalajalle vuoristoon.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ice-hockey

Kirjoitin, etten ole käynyt etelän kohteissa, mutta en mielestäni suuresti arvostellut niitä. Mainitsin vain, ettei ihmispaljous kiinnosta sen enempää Suomessa, kuin muuallakaan. Tarkennetaan vielä, että ihmispaljous rannalla ahdistaa minua enemmän, kuin ohitse kävelevät ihmiset kaupungissa. En tiedä syytä, mutta en vain pidä ajatuksesta.

Myös itse viettäisin lomani jossain muualla, kuin kotona hyvinkin mieluusti. Opiskelijabudjetilla vain ei lähdetä kovinkaan kauas kotiovelta. Ja vaikka rahaa ja aikaa olisikin, niin tuskin suunnitelmissani olisi ensimmäisenä suunnata etelän aurinkoon. Joskus talvella se voisi piristää, pääsisi pois loskan ja pimeyden keskeltä. Aivot narikkaan ja piitsille, mikäs sen mukavampaa. Itse kuitenkin pidän enemmän lomista, joilla on jotain nähtävää ja koettavaa, eikä se sulje pois aurinkoa. Sitä paitsi ei joku Prahan reissu maksa paljoa enempää, kuin viikko Teneriffalla.

Sesonkien aikaan paikat ovat tietenkin tulvillaan, oli kyseessä sitten Espanja tai Keski-Suomen mökkikylät. Kuinka monella on kuitenkaan mahdollisuus lomailla muutoin, kuin sesonkiaikaan.

finnishninja
Tarkoituksemme ei ollut polkea koko saarta ympäri kahdessa päivässä, vaan viettää suurin osa viikosta Visbyssä ja tehdä sieltä muutama retki lähiympäristöön. Tämä erotuksena noihin mainitsemiisi pyörälomalaisiin.

Niin. Kun vain jonnekin pääsisi. Tahtoo nähdä maailmaa! Vancouveriin vielä jonain päivänä menen. She on jämpti she.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti finnishninja
Itse valitsen tänä kesänä Suomen ja Eestin. Syksyllä lähden prätkäilemään Himalajalle vuoristoon.
Se on Viro, eikä mikään Eesti. Eesti on Viro viroksi, mutta suomeksi Viro on Viro, ei Eesti. Tuliko selväksi?

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti sampio
finnishninja
Tarkoituksemme ei ollut polkea koko saarta ympäri kahdessa päivässä, vaan viettää suurin osa viikosta Visbyssä ja tehdä sieltä muutama retki lähiympäristöön. Tämä erotuksena noihin mainitsemiisi pyörälomalaisiin.
- Ymmärsin kyllä. Tähänhän homma perustuu Gotlannin kaltaisissa paikoissa reissatessa. Tuli vain mieleeni tämä toinen äärimmäisyys. Olen usein miettinyt tätä pariskuntaa. Polkivatko he tosiaankin aina Suomeen asti, vai heittivätkö välillä fillarit junaan?

En itsekään välitä niin ihmispaljouksista - aina. Joskus taas haen hakemalla tungosta ja sykettä. Myös hässäkkä voi olla joskus ihan kivaa lomailua. Bangkok on siihen hyvä lääke! Vastakohta voisi olla Saimaan rannalla kaljapullo kädessä:-)

Lomailu voi olla aika monipiipuinen juttu. Uskon että joukossamme on monta, jotka matkustavat vain paineesta - elikkä pitää matkustaa kun muutkin niin tekevät ja siitä aina puhuvat, vaikka ei niin edes huvittaisikaan. Usein näkee myös lomailijoita, jotka suorastaan kaipaavat takaisin töihin ja arjen rutiiniin.

Ei meistä kaikista ole lomailijoiksi.

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Meksiko - PlayaDelCarmen

Meksiko on matkailijan paratiisi. Siellä on kaikkea mitä lomalta voi toivoa. Aurinkoa, merta, nähtävyyksiä, luonnonpuistoja, kauppakeskuksia ja urheilua.

Matkamme kohdistui Yucatanin niemimaalle 2001 joulukuussa. Paikkana PlayaDelCarmen ja hotelli RiuTequila. Matka oli ns. All Inclusive paketti eli KAIKKI, paitsi tuliaiset :-) on maksettu etukäteen. Hotellialueelta löytyi kolme ravintolaa joista aina vähintään yksi oli auki klo 7.00-24.00 välillä. Tietysti baarit olivat auki pitkälle aamuyöhön. Kaikki syöminen ja juominen (myös baarissa) oli siis etukäteen maksettu. Voit vapaasti mennä ravintolaan ja ottaa mitä ikinä huvittaa ja milloin tahansa kaikki sisältyy matkan hintaan. Tarjolla oli todella paljon erilaisia ruokalajeja ja joka päivä oli ravintolassa jonkin tietyn alueen tai maan erikoisuuksia ja tietysti meksikolainen keittiö.

Nähtävyyksistä mainittakoon mm. Chizen Itzan pyramidit ja Xel-Han luonnonpuisto jossa voi mm. uida delfiinien kanssa.

Hotellialue oli tarkoin vartioitu ja heille oli kunnia-asia että rikollisuutta ja varkauksia ei esiinny. Oppaamme Aurinkomatkoilta sanoikin että hänen 8 vuoden palveluksensa aikana ei ketään ollut alueella ryösettty. Aluksi olikin hankalaa käsittää että voit huoletta jättää arvioesineesi aurinkotuoliin vartioimatta mennessäsi uimaan mereen. Jos jätit esim hotellihuoneen avaimen tai kameran omalle tuolillesi olivat ne täsmälleen samassa paikassa kun palasit uimareissulta.

Hotellialueelta löytyi aktiviteettiä joka lähtöön: Vesijumppaa, Dartsia, Sukellusta, Vesipalloa, Koripalloa, Kuntosalia, Ammuntaa, Pingistä, Bingoa, Tanssia, Lentopalloa, Jalkapalloa, Surffausta, Pyöräilyä yms. Illalla hotellissa oli erilaisia esityksiä klo 22 alkaen. Tanssia, teatteria, kabareeta, konserttia, diskoa, kaikenlaista mitä vaan saattaa kuvitella.

Paikallinen väestö oli tosi mukavaa ja hintataso hieman suomea halvempi. Jaa että mitäkö maksoi? Kolmen viikon paketti vahnassa rahassa 13000 mk / henkilö. Ei se loppujen lopuksi ole kauheasti kun siihen vuoden säästää ja muistaa mitä rahalla saa.

Ai niin samalla All Inclusive pakettilla voit käyttää kolmen muun Riu ketjun hotellin palveluita alueella. Jos niinkuin edellämainitut ohjelmanumerot eivät riittäneet.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Re: Meksiko - PlayaDelCarmen

Viestin lähetti Diver
Meksiko on matkailijan paratiisi. Siellä on kaikkea mitä lomalta voi toivoa. Aurinkoa, merta, nähtävyyksiä, luonnonpuistoja, kauppakeskuksia ja urheilua.

Miten oli Meksikossa hupielämän kanssa? Musiikkia, konsertteja ym. sellaisia? Entäs yöelämä?

Viestin lähetti muaddib
Mikä tahansa paikka Toscaniassa Italiassa. Kädet alhaalla paras. Kilroylta lentoliput ja netistä hotellit, ei tuu kalliiksi edes.
Paras ruoka, kaunein ympäristö, vähiten örveltäviä saksalaisia, amerikkalaisia, brittejä ja ruotsalaisia. Lyhyen matkan sisällä paljon nähtävää.Varaa matkasi jo tänään, koska minä olen aina oikeassa. muaddib

Et täysin oikeassa. Pari korjausta.
1. Se on Toscana, ei Toscania
2. Ei kannata mennä hotelliin asumaan. Me olemme parina kesänä vuokranneet pariksi viikoksi hurmaavan vanhan talon maaseudulta (esim. Interhome välittää). Vuokra-auto vielä alle niin se on siinä (tosin Firenzen keskustassa saattaa hermo kiristyä...). Maailman kauneinta seutua, josta on masentavaa palata Suomeen.
3. Sivistymättömien teiniörveltäjien ei kannata vaivautua, menkää aurinkolomalle!

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Re: Meksiko - PlayaDelCarmen

Viestin lähetti finnishninja
Miten oli Meksikossa hupielämän kanssa? Musiikkia, konsertteja ym. sellaisia? Entäs yöelämä?

Jos rankkaa yöelämää etsii ei PlayaDelCarmen ole kovinkaan aktiivinen paikka. Cancun (miljoonakaupunki) on tunnin bussimatkan päässä ja sieltä löytyy tarjontaa joka lähtöön.

Mutta kuten jos viestissänikin sanoin PlayaDelCarmenin hotellialueella toimintaa riittää myös viihdytykseen klo 22 jälkeen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy