Espoo-syöpä Helsingin kupeessa

  • 1 520
  • 11
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Voi venäjä. Taas ovat espoon nerokkaat päättäjät tulleet siihen tulokseen että metroa ei tarvita espooseen. Nyt ne vatipäät suunnittelee tosissaan jotain kevytjunia vai mitä ne nyt olikaan, herätkää pahvit.

Espoolaisten mielestä on kiva käydä Helsingissä töissä (eikä maksaa täten veroja Helsinkiin) ja varmaan vielä kivempi tulla tänne töihin dösillä jotka saastuttavat Helsingin keskustan ilmanlaatua vieläkin huonommaksi koska metroa ei oo eikä tuu espooseen.

Sori kaikille espoolaisille, meni vaan purkkiherneitä toveri klyyvariin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Another HAB

Espoolaisten mielestä on kiva käydä Helsingissä töissä (eikä maksaa täten veroja Helsinkiin) ja varmaan vielä kivempi tulla tänne töihin dösillä jotka saastuttavat Helsingin keskustan ilmanlaatua vieläkin huonommaksi koska metroa ei oo eikä tuu espooseen.

Niin, muuta sinäkin Espooseen, parempien ihmisten kaupunkiin..



Muttajuu, noin niinkuin vakavasti.

Ottamatta sen kummemmin kantaa länsimetron tarpeellisuuteen, tuo yleistyksesi on luokkaa "ulkomaalaiset tulee tänne ja vie meiän naiset ja duunit". Eli silkkaa paskaa. Usko tai älä, täällä Espoossakin on kymmeniä tuhansia työpaikkoja, joissa käy helsinkiläisiä veronmaksajia. Ihmisten nurkkakuntaisuus on jotain uskomatonta, työvoiman pitäisi saada liikkua vapaasti maidenkin välillä ja jengi vinkuu jo jostain kuntarajoista... Huhhuh.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Another HAB
Voi venäjä. Taas ovat espoon nerokkaat päättäjät tulleet siihen tulokseen että metroa ei tarvita espooseen. Nyt ne vatipäät suunnittelee tosissaan jotain kevytjunia vai mitä ne nyt olikaan, herätkää pahvit.

Mikäs vika sitten jossain kevytjunissa olisi? Miksi olisi parempi että juna kaivetaan maan alle? Mää vaan kysyn. Ja kyllähän se stadin metrokin menee suuren osan matkaa maan pinnalla.

Viestin lähetti Another HAB

Espoolaisten mielestä on kiva käydä Helsingissä töissä (eikä maksaa täten veroja Helsinkiin) ja varmaan vielä kivempi tulla tänne töihin dösillä jotka saastuttavat Helsingin keskustan ilmanlaatua vieläkin huonommaksi koska metroa ei oo eikä tuu espooseen.

Ja tuota... luulen kuitenkin että ne yritykset missä Esbolaiset käyvät töissä, maksavat veroja Helsinkiin? Ja pitäisikö mielestäsi veroja maksaa sille paikkakunnalle missä käy töissä? Sen sijaan se paikkakunta missä asuu, on ihan toissijainen kohde, eihän se asuminen kunnalle mitään maksa. Töissä käyminen 8h päivässä se vasta kalliiksi tuleekin, piru sentään. Ja ne perkeleet maksavat vielä kuukausiliputkin siitä kulkemisestaan, onne sikoja.

Ja Helsingissä käy kyllä ihmisiä töissä muualtakin kuin Espoosta. Ota nyt hyvä mies edes osa niistä herneistä pois nenästä ja mieti hetkinen.


Ja asiasta kukkaruukkuun, Espoo oli menneinä vuosisatoina Helsingille tärkeä kauppakumppani, voipi olla että Helsinki olisi kuollut kokonaan ilman Espoon olemassaoloa. Itse asiassa jossain vaiheessa 1700-luvulla oli suunnitelmia siirtää Helsinki Espooseen, koska se nähtiin kehityskelpoisempana paikkana. Että revi siitä.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Ja vaikka juhannus tansseihin on vielä monta kuukautta, niin silti nyt jo ruvetaan käymään pientä psyykkausta kylien välistä yhteenottoa silmälläpitäen. Eli siis Espoolaiset talonpojat käyvät Helsinki nimisessä pitäjässä töissä, maksamatta kuitenkaan pennin, siis anteeksi, centin latia veroa Helsingin talollisille.

Suosittelen Espoolaisten harkitsevan pitkään, minkä kylän blikkoja aikoo ensi juhannuksena tansittaa.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti Another HAB

Kun kerran kaikki pitävät pilkun viilaauksesta/-jista, niin: "uusi syöpälaji löydetty: nimetty Espoo-syöväksi". Tarkoittamasi kirjoitusmuoto taitaisi olla: "Espoo - syöpä Helsingin kupeessa".

Että silleen...
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Metroahan ei missän nimessä ole tyrmätty vaan lähinnä sille on kartoitettu vaihtoehtoja alusta asti. No, minä olen joka tapauksessa varma että metro sinne Espooseen tulee eikä mitään muuta.
 

mikkojii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Tulis nyt metro tai pintarata tai mikä tahansa.

Muutaman kerran (syöpäläinen kun olen) Espoosta tänne "kirkolle" autolla töihin tullessa olen havainnut hauskan seikan. Turun väylä tupaten täynnä toinen toistaan hienompia autoja. Kauhee ruuhka ja jokaisessa autossa MIES YKSIN ratissa. MOT - mikä oli todistettavaa: Espoossa asuu rikasta väkeä, joka ei julkisista perusta. Rahvaan sakkiin ei perhana vieköön mennä. Lieneekö tämä asenne päätöksen takana? Vai pelätäänkö, että se "rahvas" muuttaa Länsi-metron varteen slummiuttamaan kauniin Espoomme? Se se onkin aiheellinen pelko. Tulkaas käymään Suvelan ostarilla. *nyt tarvitaan hymiö*

Sittemmin itse junaan siirtyneenä tämä vielä korostuu. Siellä istuvat sitten ne perheen naispuoliset ja nuoriso, kun ei ole isin kyytiin huolittu.

Eikä oo mutua tämä. Täysin tieteellisesti - empiirisellä havainnoinnilla - todistettu fakta.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Jos metron tulo pakottaa muuttamaan nykyisen kaupunkirakenteen korkeita kerrostaloja suosivaksi rakentamiseksi, niin ei kiitos.

On kai laskettu kuinka paljon pitäisi radan varrella asua ihmisiä, jotta rakentaminen olisi kannattava investointi. Jos en kovin väärässä ole, niin sitä määrää ei pientaloihin mahduteta.

Kun kuitenkin suurin osa suomalaisista ei halua asua kerrostalossa, vaan pientaloissa. Eikös tämä ole jotenkin ristiriitainen ajatus?

Niin kyllä minä asun eteläisessä Espoossa ja pientalossa...
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tulis nyt se metro tai edes pikaraitiotie, jotta pääsisin tulevaisuudessa ruuhkattomasti omalla autolla töihin keskustaan.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
"Saarelaisen lasienläpi katsottuna"

Itse Lauttasaarelaisena vastustan länsimetroa. Tosin ymmärrän sen kannatuksen, mutta itseäni se hyödyttäisi niin vähän, että en toivo sen tapahtuvan vielä pitkään aikaan.

Hyviä puolia olisi helpompi tapa matkustaa espooseen(=Tapiolaan), ja tämä onkin lähes ainut minun elämääni helpottava asia. Enkä katso tätä tarpeeksi suureksi syyksi kannattaa länsi-metroa.

Miten pitkälle metro kulkisi? En edes haluaisi kuvitella mitä 'rauhalliselle ja turvalliselle' Lauttasaarelle kävisi kun espoolaiset + ruoholahti ja muut asemajengi tulisi Lauttasaareen. Itse en pelkää kävellä asemilla, mutta vihaan tätä 'steissi possea'(=Mannet, Neekerit ja pissikset). Enkä haluaisi nähdä näitä larussa. Uskoakseni metro toisi lauttasaareenkin näitä + espoolaisia kovanaamoja (n.14-17vuotiat) liikaa.

Käsittääkseni metrolla tulisi olla aivan he*vetisti käyttäjiä jotta se kannattaisi? Kuinka moni osaisi vaihtaa helposti tottumuksiaan, autolla länsiväylää pitkin töihin, kun taas metrolla ruoholahteen/keskustaan ja bussilla/kävellen toimistolle...


tosin mielipiteeni on avoin ja saattaa vaihtua jos itse muutan joskus tässä opiskelu aikoina halvemman vuokran perässä Espooseen halpaan opiskuluasuntoon Matikylään (tms.) jos vielä pääsee kuitenkin keskustaan suht. helposti.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: "Saarelaisen lasienläpi katsottuna"

Viestin lähetti Socrates
Itse Lauttasaarelaisena vastustan länsimetroa.

Minä taas lauttasaarelaisena ehdottomasti kannatan länsimetroa. Olen tosin vielä sen verran tuore lauttasaarelainen ja asuin syksyyn 2001 metron vaikutuspiirissä, etten ehkä ole vielä oppinut ajattelemaan "lauttasaarelaisittain".

Varsinkin tuon kirotun Kampin kuopan myötä on oppinut huomaamaan metron luotettavuuden - oli minkälainen ruuhka tahansa, pystyy yhdeksässä tapauksessa kymmenestä sanomaan, että metro on ajallaan perillä. Tuon tietyön takia bussimatka keskustaan voi kestää mitä tahansa 15 ja 30 minuutin väliltä päivän ajasta riippuen. Niinpä olenkin nykyään ruuhka-aikana vaihtanut Ruoholahdessa metroon, siinä säästää useimmiten ainakin 10 minuuttia.

En jaksa uskoa, että hämäräjengi matkustaisi metrolla Lauttasaareen vain hengaillakseen aseman ympäristössä, varsinkaan, kun se ei tulisi olemaan metron pääteasema (ehkä hetken aikaa, jos metro otetaan etapeittain käyttöön) vaan pelkkä välipysäkki. Tuskin esimerkiksi kulosaarelaisetkaan kärsivät pahemmin metroasemastaan.

Väliaikaisratkaisuksi, tai vaikka lopulliseksikin, kelpaisi kyllä kunnon liityntäliikenne Ruoholahteen. Siinä taitaa olla vain ongelmana Ruoholahden aseman ympäristön ahtaus, sinne ei noin vain rakennetta isompaa bussiterminaalia.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Lauttasaari ja metro

Käsittääkseni alemman väestöluokan joukkovaellus Lauttasaaren onnelaan ei ole se paikallisten suurin huolenaihe. Suurimmat pelot liittyvät juuri tuohon liityntäliikenteeseen, joka pahimmassa tapauksessa ei ole julkista liikennettä. Kuinka moni keskustassa työskentelevistä oikeasti vie autonsa keskustaan työpäivän ajaksi? Luulen, että prosentti on melko pieni. Paljon helpompaa on jatkossa ajaa autolla Länsiväylää pitkin Lauttasaareen ja jatkaa sieltä metrolla keskustaan. Tämähän taas merkitsee ruuhkaa ja parkkitilan loppumista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös