Mä en kyllä välttis hankkisi tuohon ketään. Nelosen paikat ovat niitä joita pitää loukkaantumisen sattuessa antaa junnuille.
Jyrkkä eri tähän. Joukkueen tärkeimmät ketjut ovat ratkaisuvoimainen ykkönen ja vastustajaa kuluttava nelonen. Ainoa selkeästi nelosketjuun sopiva junnu on minun mielestäni Rooba.
Rooba pelasi mun mielestäni muuten todella pirteästi ja fyysisesti siinä Vladivostok-pelissä, olin ihan yllättynyt, etenkin ottelun alkupuolella. Tuntui että jos joku Bluesin pelaaja oli haastamassa, niin se oli Rooba. Ihan ihmettelin. Pistikö joku muu tällaista merkille vai oliko tää nyt ihan omaa kuvitelmaani?
Kun sille Järviselle kerran tehtiin jatko, niin kait sitä voisi myös kokeilla? Ja onhan neloseen myös tarjolla ainakin Pöysti, Pitkänen ja Rooba, ehkä Tiivola ja Rutanenkin voisivat kokeilla nelosessa. Niin, ja pitäähän Rinkiselle myöskin löytyä joku paikka sen jälkeen kun se on todettu kelvottomaksi ykkösketjuun.
Eli itse jättäisin Töykkälän katsomatta tässä vaiheessa. Onhan se perusvarma ja luotettava jannu, mutta jotenkin aika nähty kortti jo ja tämän lisäksi takuuvarma loukkaantuja. Kun rahat kerran on vähissä niin tuntuisi oudolta hukata ne viimeiset pennoset puukätiseen duunariin - niitä ukkoja saa kyllä alehintaan kauden aikanakin jos välttämättä tarvitsee.
Edelleenkin ykkösprio olisi saada tuohon yksi pakki lisää - kahdeksan ei riitä alkuunkaan. Tai ainakin pitää rahaa jemmassa niin että pakkihankintaan on varaa sitten kun akuutti tarve tulee.
Mutta jos kahdeksalla mennään niin ollaan todennäköisesti jo muutaman viikon kuluttua siinä tilanteessa että miehet loppuu kesken ja joudutaan vuokraamaan/tekemään nopea värväys. Plus se että nykyisestä kahdeksikosta Arousva on täysi mysteeri, enkä pidä Valkosenkaan liigatasoa mitenkään varmana.
Minulle ei tosin ole vielä auennut mikä on se erityisominaisuus, joka toi Virkkuselle sopimuksen.
Pakko olla kovana Sape-fanina ja #40 Blues-pelipaidan omistavana eri mieltä. :) Sape on tehnyt kovaa ja arvokasta duunia siitä lähtien kun miesten sarjaan tuli, miettikääs kuinka vanha (tai siis nuori) jannu on kyseessä ja katsokaa sitten paljonko on jo pelannut liigassa pelejä! Nousujohteinen ura ja onneksi saamme ihastella hemmon jäänpiirtoja vielä blegin paidassa. Katsokaapa Karitsaa sentterin roolissa esim. kun kiekko omassa päädyssä ja laidan tuntumassa, 1-2 vastustajaa iholla Karitsa vääntää ja kirmaa laatan kanssa sieltä päädystä lähes aina ulos ja nostaa hyökkäykseen. Taidetta!Eli ei se Sapekaan juuri mitään lisäarvoa tuonut jengiin vielä pari- kolmevuotta taappäin
Pidin itsestäänselvyytenä että täällä olisi konsensus siitä että pakki on se mitä eniten tarvitaan jos rahaa lisähankintoihin vielä on. Olisin ollut melko varma siitä että sen jälkeen prioriteettilistalla valtaosalla tänne kirjoittavista olisi koodinimi maalintekijä. Sitten kun pelaaja (= Virkkunen) jolle vielä on kaavailtu juuri sellaista roolia johon junnujen pitää tarvittaessa pystyä nousemaan loukkaantuu ollaan heti hankkimassa korvaajaa. En ymmärrä.
Mä en kyllä välttis hankkisi tuohon ketään. Nelosen paikat ovat niitä joita pitää loukkaantumisen sattuessa antaa junnuille.
Kiinnostaa kovasti Joonas Valkonen.
Minkälaista roolia on odotettavissa, toisin sanoen pitäisikö olla alkavalla kaudella jo ihan täysipainoinen liigapelaaja ja ottaa roolinsa kuuden pakin joukosta, vai näettekö todennäköisenä että edessä olisi taas farmikomennus Mestiksen puolelle tai muuten vaan jääminen pelaavan miehistön ulkopuolelle?
Eiköhän Mestis ole aika nähty jo, ja nyt pitäisi ottaa "Valkonen liigapelaajaksi"-projektin viimeinen askel. Kannattaa myös huomioida että Bluesin pakisto on niin kapea että pitkiin lainoihin ei nykyisellä miehistöllä ole varaa, vaan lähinnä parin pelin täsmälainoihin.Kiinnostaa kovasti Joonas Valkonen.
Minkälaista roolia on odotettavissa, toisin sanoen pitäisikö olla alkavalla kaudella jo ihan täysipainoinen liigapelaaja ja ottaa roolinsa kuuden pakin joukosta, vai näettekö todennäköisenä että edessä olisi taas farmikomennus Mestiksen puolelle tai muuten vaan jääminen pelaavan miehistön ulkopuolelle?
Slovakkihyökkääjä Vladimir Dravecky ei sulje pois mahdollisuutta tulla takaisin jossain vaiheessa alkavaa kautta. Ilmeisesti myös Bluesin puolelta on ilmaistu kiinnostusta. Mies kiekkoilee ainakin syyskuukaudet Sveitsin kakkosliigassa.