ESPN NHL 2K5

  • 23 980
  • 196
Kiitoksia Hextallille hyvistä säätöehdotuksista. Ne toimivat ainakin minun taidoillani oikein hyvin. Muutama pieni muutos noista suuntaan tai toiseen omasta tasosta riippuen ja homma toimii erittäin mainiosti. Itse muutin Penalty lenghtin muotoon 2:00/1:00 aivan niin pitkiä ei ole yli/alivoimat, mutta siinä ajassa ehtii jo mainiosti tehdä/päästää maaleja.
Tosiaan noilla säädöillä peli aukeni jopa ihan uudelleen. Aina olen ESPN lätkissä etsinyt sitä "oikeaa" muotoa millä peli on mahdollisimman realistinen ja silti hauska pelattava. Noilla tuntuisi ainakin toistaiseksi homma etenevän niin kivasti ettei tarvitse vähään aikaan säätöjen kanssa kiroilla. Minä ainakin suosittelen! Neljä pelaamaani ottelua noilla säädöillä ovat päättynee 5-3, 5-4, 2-3 ja 1-4. Kaksi voittoa siis Chicagosta (K) ja Nashvillestä (V) tappiot Detroitille (V) ja Tampalle (K) joten noissakin tuntuu olevan tiettyä järkeä noin voimasuhteellisesti ajateltuna. Kiitoksia vain vielä kerran Hextallille.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Re: Re: Versioista

Viestin lähetti Master Chief
Ei ole pelkoa lagaamisesta kun PAL versioissa ei ole nettipeliä. :( PS2 versiossa on tosin eka roster update ja kun hiukan korjailin noita rostereita (Xbox-versiossa) niin joitakin siirtoja on tehty mitä jenkkiversiossa ei olllut.

ESPN:n lätkä? Siis Segan? ESPN tarjoaa vaan lisenssin, Sega tekee.

no oli miten oli, kellekkään ei jäänyt epäselväksi mitä tarkoitin ESPN lätkällä? :)

eli lagaako jenkki versio yksinpelinä koska siinä on moninpeli ominaisuusrakennettuna? vaikea kuvitella

Eli jos

a) yksinpelin lagaaminen poistuu PAL versiossa

niin kai sekin on hankittava :/
 

ipanmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canadiens
Peli-ilo on palannut!

Käväisinpä itse ostamassa tässä viime viikonloppuna kyseisen pelin.

Aikaisemmin olen tämän sarjan pelejä testannut ainoastaan kaupoissa (olisko ollut NHL 2k3 vai 2k4). Tuolloin pelistä jäi sellainen kuva, että perkele! täähän on hauskaa. En kuitenkaan hankkinut jostain syystä itselleni tätä peliä kuin vasta nyt kun en voinut vastustaa kiusausta ja hintakin oli sopivan alhainen (32.90 euroa)

Olen lähes joka vuosi ostanut EA:n uuden NHL:n kun se on kauppoihin syksyllä ilmestynyt. Syksyllä 2004 jäi kuitenkin uusi NHL ostamatta ja suurin syy siihen löytyi siitä, että peliin ei oltu lisätty mitään järkevää uutta ja minulle erittäin tärkeä Luo Pelaaja-ominaisuus oli poistettu. Niitti arkkuun EA:n osalta ja jäi peli hyllyyn. Takaraivossa kuitenkin ryskytti, että jospa nyt vihdoin testaisin sitä paljon kehuttua Segan NHL-pelisarjaa ja hankkisin itselleni NHL 2k5:sen sitten kun se kauppoihin tulee. Ostopäätökseen vaikutti pelin saamat jäätävät arvostelut.

Nyt viikonloppuna kerkesin pelaamaan peliä muutaman harjoitusottelun verran ja testaamaan tekniikkakisoja ym. sälää mitä pelin uumenista löytyi. Tunne oli sama kuin joskus silloin pikkupoikana vuonna 1995 pelatessani sega megadrivella uutta NHL 95:sta. Pelaamisesta nautti kun peli tuntui ihan oikeasti muistuttavan jääkiekkoa ja kaikenlaista säädettävää löytyy ja tilastot on viimesen päälle mahtavat. Tuskin maltan taas odottaa että pääsee pelin kimppuun.

Kaikki jotka vielä liputatte EA:n NHL-sarjan puolesta, suosittelen teille pikaista testausta NHL 2k5 parissa.

Katsotaan minkälaista viiltävää analyysia innostun tänne vielä jatkossa laittamaan kunhan nyt pääsen oikein ajan kanssa kaikkia pelin hienouksia testaamaan.
 

ipaz

Jäsen
Historiajoukkueiden kokoonpanot

Jos jotain kiinnostaa niin täällä on "renaming guide", josta voi muokata oikeat nimet noille legendajoukkueille sekä maajoukkueille niiltä osin kun ne ovat väärin.

Samalta sivulta löytyy myös rosteripäivityksiä ja arvoja uusille pelaajille.

edit: linkki päivitetty
 
Viimeksi muokattu:

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Xboxiin omia maalibiisejä haluaville tiedoksi, ne biisit täytyy laittaa Advanced moodissa kaikkiin Home goal -variaatioiden slotteihin. Ja ne default musat täytyy tietysti olla ruksatttu pois.

Edit: ipaz, suora linkitys ei onnistu kun eivät tykkää siitä toisessa päässä. Korjaa linkki vaikka heidän etusivulle.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Jos haluatte avata kaikki joukkueet, pelipaidat ja muut tilpehöörit, niin tehkää profiili nimellä LuvLeafs (nuo l-:t isoilla).
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vallan mainio pelihän tuo on. Yksi asia ärsyttää kyllä PS2-versiossa. Maalin jälkeen maalintekjän ja syöttäjien nimet eivät tule näkyviin, kuin ehkä yhdessä maalissa kymmenestä. Pikkuasia, mutta ärsyttää. Maaleista ei myöskään tule aina uusintoja.
 

alapesa

Jäsen
Tuli kanssa ensimmäisen kerran hankittua Segan versio, kun olen aikaisemmin ollut EA:n miehiä. Aika paha sanoa kumpi on parempi. Molemmissa on hyviä ja huonoja puolia. Jotta ei menisi liikaa espn kehumiseksi niin pitää mainita pari epäkohtaa:

-last minute real time. Jos haluaa lisää ajallista jännitystä pelin loppuhetkille ja ottaa kunnot loppuväännöt erien lopulle kaverin kanssa, niin saattaa homma kusta pahasti. Jos pelaat vaikka 6min erillä ja saat jäähyn ajassa 19.20, niin käy sen verran mukavasti että jäähy päättyy vasta joskus ajassa 25.00 Ja useammin kuin kerran kello sekoaa pelin loppuhetkillä ja peli loppuu ajassa 58.59. Ärsyttävää. (Käytän tässä ketjussa suositeltuja asetuksia)

-Gellnerin yllä mainitsemat pikkuviat ovat myös xboxilla

-Lisäksi peli tuntuu "leikkailevan" franchise moodissa tasaisin väliajoin. Musat vaan junnaa. Voihan tosin olla että oma pelini on maanantaiversio.

Muuten ihan kiva peli ja hienoa että saa opetella uusia nappeja (verrattuna EA:han siis). Kiekonriisto tuntuu olevan liian vaikeaa, ainakin näin rookielle.
 

Silverspur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti alapesa
-last minute real time. Jos haluaa lisää ajallista jännitystä pelin loppuhetkille ja ottaa kunnot loppuväännöt erien lopulle kaverin kanssa, niin saattaa homma kusta pahasti. Jos pelaat vaikka 6min erillä ja saat jäähyn ajassa 19.20, niin käy sen verran mukavasti että jäähy päättyy vasta joskus ajassa 25.00

Sama homma itsellä. Otin vain last minute real timen pois päältä. Jos erän haluaa yhtä pitkäksi kuin tuolla valinnalla voi pituuden laittaa 7:ään minuuttiin


Viestin lähetti Hextall

Spearing: 17

Goalie: 8 / 2 *

Speed Burst Effect: 0 ( one number = same for both)
Speed Burst Time: 0


Ensinnäkin ärsyttää useat keihästysjäähyt. Sinällään hyvä että sikailunapin käytöstä napsahtaa useasti jäähy mutta se syy vain mättää. Kuinka useasti oikeassa pelissä pelaajat päättävät keihästämällä pysäyttää vastustajan? Tämä on kuitenkin vain pieni kiusa.

Maalivahtien säädöt. Ainakin itselle tuo CPU:n 2 maalivahtisliderissa tuntui vähältä. Maaleja tuli hiukka liikaa ja liian helposti. Laitoin sen toistaiseksi 5:een.. katsotaan onko hyvä. Jos tulee siltikin liikaa maaleja pitänee harkita vielä tämän nostamista tai oman pass accuracyn laskemista. Teen vieläkin one-timereillä n. 3/4 maaleista

Speed burstit laitoin vaikutukselta ja kestolta kolmoseen. Sekä itselle että CPU:lle.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti Silverspur

Speed burstit laitoin vaikutukselta ja kestolta kolmoseen. Sekä itselle että CPU:lle.

Mä puolestani nostin niitä yhdellä pykälällä (ei cpu:lta), Kun pelaa kolmosnopeudella niin tuo kompensoi "hitautta" hiukan ja tietokoneen kumilankaefektikään ei haittaa niin paljon (joku Hal Gill luistelee Selänteen kiinni läpiajossa).

Noiihin hidastuksiin saattaa auttaa ettei paina mitään nappeja maalin jälkeen. PS2:ssa tosin saattaa auttaa kun painaa ylös juuri maalin synnyttyä.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Tässä eräänä päivänä selailin rostereita ja kiinnitin sattumalta huomiota Kari Lehtosen pelaajakuvaan Ps2- versiossa ja tulin siihen tulokseen, että se ei voi mitenkään olla Kari Lehtonen, tai sitten jenkkilä on muuttanut miestä rankasti.
 

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti Mielikuvitushahmo
Tässä eräänä päivänä selailin rostereita ja kiinnitin sattumalta huomiota Kari Lehtosen pelaajakuvaan Ps2- versiossa ja tulin siihen tulokseen, että se ei voi mitenkään olla Kari Lehtonen, tai sitten jenkkilä on muuttanut miestä rankasti.

Totta. Lehtosella on jonkun toisen kaverin turpavärkki. Sensijaan Lehtonen itse poseeraa jonkun toisen pelaajan kuvan tilalla. Ilmeisesti kaksi kuvaa ovat menneet sekaisin. En nyt vain muista missä se Lehtosen kuvan on, mutta joku nobody kenttäpelaaja se oli.

Kirk Muller on pällistellyt Brian Muirin kuvan paikalla jo toista kautta putkeen.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Tällaista vanhaa ketjua "bumppaan", kun olen

A) lopultakin luopunut EA:n kanssa toivosta. PC-versio NHL '09 oli niin kova pettymys. Tai itse asiassa kaikki NHL 2004:n jälkeen ovat olleet surkeita esityksiä.
B) Hankkimassa XBox 360:ta.

Pari "newbie" kysymystä:

Toimiiko vieläkin loistava NHL2k5 uudella Xbox 360:lla? Saattaa olla todella hölmö kysymys, mutta edellinen pelikonsoli, minkä omistin oli Atari 2600/Vectrex. Eli siis onko uusi XBox 100% yhteensopiva vanhan kanssa?

Tietääkö joku pk-seudulta paikkaa, mistä tämän wanhan pelin voisi hankkia?

Erityisesti vaikutuksen aikanaan tekivät kokonaisvaltaiset tilastot, jotka olivat ESPN-lisenssin myötä aivan omaa luokkaansa. EA:n sarjasta season statsit, box scoret, game/scoring summaryt ja kaikki muut upeat yksityiskohdat puuttuvat kokonaan. Tai itse asiassa ne olivat mukana vielä 2003:seen asti, mutta sen jälkeen pudotettiin pois.

Ja vielä... otin rosterieditorin PC:lle ja löysin editoitavat rosterfiletkin. Miten noi installoidaan peliin? Täytyykö ne polttaa erilliselle CD:lle ja sieltä jotenkin ladata?

Vaikka pelejä on tullut pelattua vuosikymmeniä, olen tähän päivään saakka pystynyt vastustamaan konsoleita. Nyt riitti surkean EA:n NHL-sarjan kanssa pelleileminen!

Varmaan hommaan uudemmatkin 2k-pelit, mutta klassikko 2k5 on pakko saada. :)

Kiitti etukäteen avusta.
 
Viimeksi muokattu:

Teloch

Jäsen
A) lopultakin luopunut EA:n kanssa toivosta.
B) Hankkimassa XBox 360:ta.

Vaikka off-topicina huristellaankin kun vastaus tuli jo, hauska pieni "ristiriita" tuossa, jos sitä siksi voisi sanoa. PC:n jätetuotanto EA-puolelta on kuitenkin yleisesti tiedossa, mutta 360:llä EA:n lätkä kuitenkin vie 2k-sarjan vastaavaa miten vaan ainakin allekirjoittaneen kirjoissa. Molemmista on kuitenkin onneksi olemassa demot niin saa jokainen vähän tuntumaa molempiin näin halutessaan. Suosittelen lämpimästi, tiedä vaikka EA:n hukkaama toivo löytyisi taas.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Vaikka off-topicina huristellaankin kun vastaus tuli jo, hauska pieni "ristiriita" tuossa, jos sitä siksi voisi sanoa. PC:n jätetuotanto EA-puolelta on kuitenkin yleisesti tiedossa, mutta 360:llä EA:n lätkä kuitenkin vie 2k-sarjan vastaavaa miten vaan ainakin allekirjoittaneen kirjoissa. Molemmista on kuitenkin onneksi olemassa demot niin saa jokainen vähän tuntumaa molempiin näin halutessaan. Suosittelen lämpimästi, tiedä vaikka EA:n hukkaama toivo löytyisi taas.

Joo... näin olen kuullut, että konsoliversio NollaYsistä olisi pelattavuudeltaan hyvä. Mulle on kuitenkin vaikeaa sulattaa franchise/season moodia ilman kunnon tilastoja/pelikalenteria. Tai onhan 09:ssa pelikalenteri, mutta käytännössä täysin ilman pelistatseja (siis simuloitujen pelien game summary-boxscore statseja). Ainakin PC-versio. En tiedä mistä johtuu, mutta noiden box scorejen vahtaaminen ja "simmattujen" game summary-statsien katsominen seasonilla on aina hauskaa puuhaa. Taidan olla vähän outo. :) Varmaan juontaa juurensa pitkäaikaisesta ESPN-sivujen seuraamisesta... joka aamu katson sieltä NHL-matsien boxscoret. Mun mielestä ne tuovat peliin hemmetisti "syvyyttä"... on hauska seurata seasonin etenemistä tilastojen valossa... myös noita tietokoneen simuloimia matseja, katsoa kuka teki maalit, kuka tappeli, jne.... ja en tosiaan ymmärrä miksi EA jätti ne kokonaan pois 04:sta lähtien. Outoa siksikin, että EA osti ESPN:n lisenssin pois Segalta... ja NBA-NFL sarjassa statsit ovat asianmukaiset.

NHL2k-sarjan uudemmissakin versioissa kai tuo tilastopuoli on paremmin hoidettu? Ainakin 2k5:ssa tilastoissa löytyy. Katso kuva.

Kiitoksia vastauksista.
 
Viimeksi muokattu:

Fiiu

Jäsen
Nyt olet kyllä tilastojen kanssa asian ytimessä. Tämä on se mitä minä ja varmasti muutkin toivoisivat EA:n hyödyntävän. NHL 2k5 on varmasti se peli jonka parissa viihdyt hyvin jos tilastot ovat pääasia. Ja NHL 09:n yksinpelikin on vähän mitä on, moninpelissä sen vahvuudet ovat. 2k-sarjan jatko-osista ja niiden tilastoista en valitettavasti osaa sanoa.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Paras PC-lätkähän on aivan ehdottomasti HC-modattu NHL 2004. Se on itse asiassa ainoa todella hyvä lätkäpeli PC:lle. Ei todellakaan "perusasussaan", mutta todella rankalla AI:n ja rosterien säätämisellä pelaa erinomaisesti.

Pelin modaaminen on uudempia versioita helpompaa, koska interface on silkkaa html:ää. Suosittelen lämpimästi tätä foorumia PC-miehille. Ja on sitäpaitsi modattuna grafiikaltaankin paljon parempi kuin yksikään sen "jälkeläinen".

Ja tuosta 2k-sarjasta vielä... kyllä mulla on se käsitys, että season-kalenteri boxscoreineen löytyy uudemmistakin. Olisi kiva tietää, onko näin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös