ESPN Fantasy Hockey – Jatkoajan liiga 2021–2022

  • 21 129
  • 556

tunsbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS&NHL, #11, #9, #96, #55, #24, #8, #44, #20, #86
No se LW->RW treidi löytyikin sitten äkkiä, kun Jason Robertson vaihtui Patrik Laineeseen.

Vähän riskillä mennään, mutta jospa se Pate taas saisi pelistään kiinni.
Jep, olisin ehdottanut itse seuraavaksi tota samaa, mutta kerkesit ensin :)
Samalla muuttui omat tarpeet eli RW on nyt haussa.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sanotaanko näin että tämä treidi laittoi hymyn kasvoille. Koska eikös se ollut juuri sinun kärkivarauksia @Linjatuomari , jossa Pate joku kausi veti aika vihkoon. Taisit siitä ketjuunkin antaa palautetta.

No mutta hyvä jos luottoa löytyy. Toivottavasti ei mua vastaan tee 5 maalia. Ne 0+0:t käy mielummin.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sanotaanko näin että tämä treidi laittoi hymyn kasvoille. Koska eikös se ollut juuri sinun kärkivarauksia @Linjatuomari , jossa Pate joku kausi veti aika vihkoon. Taisit siitä ketjuunkin antaa palautetta.

No mutta hyvä jos luottoa löytyy. Toivottavasti ei mua vastaan tee 5 maalia. Ne 0+0:t käy mielummin.

Hahah, kyllä!

2018-2019 tosiaan mestaruuskrapuloissani varasin Laineen ykköskierroksella... Tekihän se toki silloinkin 30 maalia, mutta aika kauas jäi noista parin ensimmäisen kauden saavutuksista. No, nyt ei ole odotukset aivan yhtä korkealla, niin jospa ei samanlaista pettymystä tulisi...

Nousi kieltämättä nämä kauhutarinat muistiin kun tuota kauppaa ehdotin ja se heti hyväksyttiin, mutta jospa nyt...
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hahah, kyllä!

2018-2019 tosiaan mestaruuskrapuloissani varasin Laineen ykköskierroksella... Tekihän se toki silloinkin 30 maalia, mutta aika kauas jäi noista parin ensimmäisen kauden saavutuksista. No, nyt ei ole odotukset aivan yhtä korkealla, niin jospa ei samanlaista pettymystä tulisi...

Nousi kieltämättä nämä kauhutarinat muistiin kun tuota kauppaa ehdotin ja se heti hyväksyttiin, mutta jospa nyt...

Sen verran pitää vanhoja kaivella että lyödään osa tuosta viestistäkin loppuun. Jos et pahastu. Se kommenttihan lliittyi siihen Letang-McBackup-kauppaan ja on legendaarinen. Kuten tuo kauppakin. Olin muuten itse juuri juoksumatolla kun tuo ehdotus lävähti kännykkään ja meinasin tippua matolta. Jäi tilanne ikuisesti mieliin.

@Linjatuomari hieman ennen 2018-2019 trade dead linea:

"Joten sinnepä lähti Kris Letang Tervakosken suuntaan ja McBackup on seuraava yrittäjä Läski Byfuglienin maalin suulla. Hinta on toki kova, mutta mun pakit takoo kyllä pisteitä tarpeeksi ilman Letangiakin (kiitos Erik Gustafsson). Eli sikäli menetys ei niin päätä huimaa.

Note to self, ensi vuonna varataan se molari ykköskierroksella eikä oteta mitään helvetin patriklaineita."
 

Spidy#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Falcons, Nhl
Trade Block: Hawaii Spiders

Halutut pelipaikat: D, G

Tarjolla olevia pelaajia:
Tomas Tatar
Vladimir Tarasenko
Andrew Copp
Cal Clutterbuck


Muistakin saa tarjouksia esittää.
 

Frostburn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, HPK
TRADE BLOCK: Otaniemi Oxen

Hakusessa: 1/1B-maalivahti, myös pakisto ja varauksin vasen laita kaipaavat vahvistusta

Koskemattomat: Aho, Marner, Markström

Tyrkyllä: sopivan tarjouksen sattuessa kohdalle kaikki muut paitsi em. kolmikko, tässä vaiheessa ei ole vielä ketään sylkykuppia, josta erityisesti eroon haluaisin
 

Jonte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves ja Detroit Red Wings
Trade Block: The Unknown Stars

Koskemattomia pelaajia ei ole, kaikesta voi aina neuvotella, on tässä vuosien aikana isojakin kauppoja tehty.

MAF ja Hutton maalivahdeista voisi olla kaupan riippuen tietysti mitä tulee takaisinpäin, MAFista toki vähän enemmän.

Pelaajista esimerkiksi McCann (LW-statuksella tuo aloituksia todennäköisesti) ja Rakell voisi olla kaupan, toki muistakin saa esittää tarjouksia, mutta lähtökohtaisesti ainakin pitäisi olla suurimmalla osalla hyvä rooli omassa jengissään.

Ehkä jotain taklauksia tuovaa tai aloituksia tuovaa pelaajaa voisi takaisinpäin kelpuuttaa, myös pakistossa voisi upgradea harkita.

Mutta kuten todettu, kukaan ei ole koskematon ja jos hinta saadaan kohdillee niin kaikki liikkuu.

En tiedä olisiko joku Discord tai vastaava parempi homma näille? Olisi helpompi keskustella, mutta se että kuinka moni ylipäätään edes käyttää niin on eri asia.
 
Viimeksi muokattu:

Kily

Jäsen
Suosikkijoukkue
Senators, Alfie 1995-2013, HIFK
Trade block: HC Kilys

Halutut: Maalivahdit (Joko upgrade nykyisistä tai esim. heikomman joukkueen aloittavaa), yv-pisteitä tekevät pelaajat

Tyrkyllä: Paljon taklaavia pelaajia, Coleman ja Anderson etunenässä. Blackwood, Reimer ja Bishop kaupassa toiseen maalivahtiin.

Semi-koskemattomat: Perron, Tkachuk, Barrie, Ziba ja Binnington.
 

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
Trade Block: Northern Lights

Halutut pelipaikat: C, RW, G, LW
Tarjolla olevat pelipaikat: C, LW, D, G

Pelaajat kaupan:
Samsonov
Doughty
Dahlin
Dumba
Ville Husso
Kevin Lankinen
Kevin Fiala
Josh Bailey
Denis Gurianov

Kärkipakit tosiaan myös kaupan mikäli sopiva tarjous tulee eteen, vaihdossa kiinnostaisi hyökkääjä. Myös useamman pelaajan kauppa ok.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vähän hassua olisi, että pidetään draftit tietyn yhden pelipaikan mukaan ja lisäillään niitä jälkikäteen sinne ja tänne. Kuitenkin tuo pelipaikka on yksi draftin tärkein valintaperuste.

Mun 3 edeltävällä kaudella nuo multipositiot ovat olleet mielestäni aina näkyvillä ennen draftia. Jotain yksittäisiä ehkä on voitu lisäillä. Mutta kuitenkin, nyt ainakln itse draftasin sillä ajatuksella että kaikilla on vain 1 pelipaikka. Toivottavasti pysyykin näin.

Kaikki myytävänä edelleen oikealla hinnalla.
 
Eikös niitä kuitenkin ole aikaisemmin lisäilty? Voi olla, että muisti tekee tepposet, mutta hassua on myös se, että ei lisältäisi vaikka pelaisi ihan eri paikalla koko alkukauden.
 

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
Eiköhän niitä tule viimeistään muutaman pelatun viikon jälkeen. Vaikka ei periaatteessa ole hätää noiden kanssa niin niin olisihan se ok ja reilua saada pelaajille ne positiot missä pelaavat. Toki ymmärrän tuon @Tombe76 :n pointin että joukkue rakennetaan pelaajien draftissa näkyvän pelipaikan mukaan.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eiköhän niitä tule viimeistään muutaman pelatun viikon jälkeen. Vaikka ei periaatteessa ole hätää noiden kanssa niin niin olisihan se ok ja reilua saada pelaajille ne positiot missä pelaavat. Toki ymmärrän tuon @Tombe76 :n pointin että joukkue rakennetaan pelaajien draftissa näkyvän pelipaikan mukaan.

Joo eipä se mua haittaa vaikka kaikille laitettaisiin kaikki pelipaikat.

Kunhan vain toin esille huomioini, että esim. viime vuonna ne positiot oli ajoissa merkitty. Viime vuoden draftissa yksi taktiikka oli valita multipositio-ukkoja ja niitä tulikin varmaan liki 10 = ei mitään ongelmaa muodostaa kokoonpanoja missään kauden vaiheessa.

Tänä vuonna taas valitsin tasaisesti joka pelipaikalta ukkoja, kun kenelläkään ei ollut multipositiota. Ja se nimenomaan oli merkittävä valintakriteeri draftin toisella puoliskolla.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla taas hämäsi tämän vuoden draftissa todella paljon tuo multipaikkojen vähyys. Jos espn on päättänyt mennä tähän suuntaan, niin se on pelkästään hyvä juttu. Itse vetelin tietysti siinä uskossa, että kyllä suurimmalle osalle hyökkääjistä tulee se kaksi paikkaa vähintään.
 

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
Joo eipä se mua haittaa vaikka kaikille laitettaisiin kaikki pelipaikat.

Kunhan vain toin esille huomioini, että esim. viime vuonna ne positiot oli ajoissa merkitty. Viime vuoden draftissa yksi taktiika oli valita multipositio-ukkoja ja niitä tulikin varmaan liki 10 = ei mitään ongelmaa muodostaa kokoonpanoja missään kauden vaiheessa.

Tänä vuonna taas valitsin tasaisesti joka pelipaikalta ukkoja, kun kenelläkään ei ollut multipositiota. Ja se nimenomaan oli merkittävä valintakriteeri draftin toisella puoliskolla.
Myönnetään että itsekin tuli varailtua osa pelaajista merkityn pelipaikan mukaan esimerkkeinä Olofsson, Reaves, Comeau ja Bailey. Toisaalta Fiala tarttui mukaan sentterinä.
 

Fingerpori

Jäsen
Suosikkijoukkue
kärpät
Itsellä ainakin on useampi pelaaja jotka ei pelaa sillä pelipaikalla jotka espn oli draft hetkellä pelaajalle laittanut. Esim Verhaege ei varmasti pelaa Panthersissa sentterinä ja vahva epäily on myös siitä että Chytil olis Ragsissa laituri kun on koko ylhäällä oloaikansa pelannut keskellä.
Toki on mahdollista että pelannut keskellä olosuhteiden pakosta.
 

Boogey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voittamisen kulttuuri
ESPN tuntuu menevän ääripäästä toiseen. Viimevuonna (vai sitä edeltävänä) oli aivan liikaa mulltipaikkapelaajia. Niin paljon että teki jopa turhaksi liigan F positiot jotka ovat iso jousto jo itsessään.

Tälle kaudelle tosiaan on vähemmän ja tuntuu et rätkitty pelipaikat muutenkin vähän sinnepäin. Katsotaan nyt sitten tuleeko noita paikkalisäyksiä kauden mittaan, uskon ainakin itse että näin käy.

Kokonaisuutena jotenkin on fiilis että datan oikeellisuuden suhteen ollaan menty taaksepäin viimeisen 5 vuoden aikana. Mistälie johtuu mut katsotaan mihin kehityskulku vie. Niillä mennään mitä käteen annetaan.
 

Frostburn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, HPK
ESPN:lle pystyi ainakin männä vuosina aspan kautta pyytämään itse tuplapelipaikkaa pelaajille, joilla oli väärä paikka. Muistan saaneeni Dominik Kahunille laituristatuksen tällä tavoin; viesti aspaan ja liitteeksi kuvakaappaus oikeasta pelipaikasta joltain luotettavalta sivustolta (nhl.com, rotoworld tjsp). Sitä en tiedä, toimiiko tuo enää kun nyt ei taida kellään (?) olla tuplapaikkaa. Ehkä sitten korvaavat alkuperäisen paikan oikealla, mene ja tiedä.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
ESPN:lle pystyi ainakin männä vuosina aspan kautta pyytämään itse tuplapelipaikkaa pelaajille, joilla oli väärä paikka. Muistan saaneeni Dominik Kahunille laituristatuksen tällä tavoin; viesti aspaan ja liitteeksi kuvakaappaus oikeasta pelipaikasta joltain luotettavalta sivustolta (nhl.com, rotoworld tjsp). Sitä en tiedä, toimiiko tuo enää kun nyt ei taida kellään (?) olla tuplapaikkaa. Ehkä sitten korvaavat alkuperäisen paikan oikealla, mene ja tiedä.

Taisivat jossain vaiheessa lopettaa noiden lisäilyn pyynnöstä. Itsekin muistan tätä tehneeni, mutta myöhemmin alkoi tulla vastauksena joka kerralla vain sama copy-paste litania siitä, miten jääkiekossa pelaajat voivat saman vaihdon sisällä pelata usealla eri pelipaikalla.

Edit. Tästäkin artikkelista saa vähän sen kuvan, että ESPN ei enää niin välitä noista hyökkääjien pelipaikoista:

 

Ralph

Jäsen
ESPN lisäili pelaajia ja nelikko Matthew Beniers, Zach L'Heureux, Fabian Lysell ja Cole Sillinger löytyvät nyt pelistä. Sillingerin ymmärrän, mutta outoa oli lisäillä tälläisiä muita kavereita, jotka eivät tule pelaamaan ehkä pariin vuoteen NHL:ssä. Samaan aikaan siellä on joitain vakituisia NHL-roolin pelaajia, jotka puuttuvat edelleen. Sampo Ranta ei ehkä ole vakituinen vielä, mutta esimerkkinä nyt mainittakoon puuttuvista pelaajista.

EDT:
ESPN:ltä muutenkin huolimatonta toimintaa, kun katsoo vaikka noita ennustettuja tilastoja. Itse en niistä tykkää, koska mua ei kiinnosta mitä jotkut muut heille ennustavat vaan varaillessa tutkailin viime kauden tilastoja, mutta nuo tulee väkisin esille aina kun avaa uudestaan ESPN:n sivut. Mutta siellä on esimerkiksi Carl Söderbergille ennustettu 76 ottelun ja 30 pisteen kausi, joka on mielenkiintoista, kun hän siirtyi jo ennen viime kauden päättymistä takaisin Ruotsiin ja Malmöön, mutta tämähän ei ESPN:n väkeä haitannut, vaan odotellaan hänen tekevän Avalanchessa vakituisessa roolissa ihan hyvät pisteet. Samoin tuolla on Eric Staalille ennustettu 75 ottelun kautta.

Samaan aikaan siellä on esimerkiksi vastaavasti kaksikko Casey Mittelstadt ja Oliver Wahlstrom, joille ei ole ehditty ennustaa mitään tulevalle kaudelle, kun aika on mennyt Staalin ja Söderbergin kausia pohtiessa.
 
Viimeksi muokattu:

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
Tkach
ESPN lisäili pelaajia ja nelikko Matthew Beniers, Zach L'Heureux, Fabian Lysell ja Cole Sillinger löytyvät nyt pelistä. Sillingerin ymmärrän, mutta outoa oli lisäillä tälläisiä muita kavereita, jotka eivät tule pelaamaan ehkä pariin vuoteen NHL:ssä. Samaan aikaan siellä on joitain vakituisia NHL-roolin pelaajia, jotka puuttuvat edelleen. Sampo Ranta ei ehkä ole vakituinen vielä, mutta esimerkkinä nyt mainittakoon puuttuvista pelaajista.
Ei ole ainakaan vielä ilmestynyt yhtä tiettyä pelaajaa jota olen draftista alkaen odotellut listoille. No tarkkaillaan tilannetta!
 

tunsbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS&NHL, #11, #9, #96, #55, #24, #8, #44, #20, #86
Tkach
Ei ole ainakaan vielä ilmestynyt yhtä tiettyä pelaajaa jota olen draftista alkaen odotellut listoille. No tarkkaillaan tilannetta!
Tkachev ja Dahlen näyttää ainakin puuttuvan ketkä on preseasonilla ja Camilla vetänyt top6 roolissa joukkueissaan.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pelipaikoista sen verran, että Nhl.comin datan mukaan Krakenilla oli äskeisessä pelissä
2xG
6xD
2xL
2xR
8xC... eli saattaa tuo pelipaikkojen määritteleminen oikein olla muillakin kuin ESPN:llä haastavaa.

Kausi saatu käyntiin ja 2 peliä pelattu. Ihan kivasti lähti liikkeelle kun Jarrylle voitto ja kenttäpelaajille tehot 4+4. Toki oli paljon enemmän ukkoja askissa kuin muilla.

Mutta jos joku oli jotain pelipaikkaa vailla niin multa saa edelleen kaikkia oikealla hinnalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös