Nyt kun viimeinenkin vaihto on tehty eli joukkue on muuttumaton loppukaudelle, voi vähän ynnäillä miten kausi eteni omalta osalta. Tästä vikasta matchupista on ihan sama tuleeko voitto vai tappio, kun paska sijoitus tulee joka tapauksessa.
Ennen kauden alkua varaamistani 30 pelaajasta vain 14 päättää kauden jengissäni, mikä on aivan perkeleen vähän. Mukaan on mahtunut kriittisiä loukkaantumisia, epäonnistuneita vaihtoja ja hätäisiä waiver-pudotuksia. Heitän jokaisesta 30 varauksestani pienen tekstin ja annan arvion /5, josta näkyy kuinka onnistunut varaus oli.
1. Carey Price, 1/5
- Odotin edes lähes samanlaista dominointia kuin mitä viime kaudella ja varmoja 65-70 ottelua. Mutta kun ottelumäärä jäi lukemaan 12, ei hyvää arvosanaa voi antaa, vaikka nämä 12 ottelua pelasikin hyvin. Paskasti meni, kun ykköspelaajani ja -mokkeni on loukkaantuneena selvästi suurimman osan kaudesta. Eli waivereissa heitin meneen aikoja sitten jo.
2. Semyon Varlamov, 3/5
- Ei mennyt tämäkään ihan nappiin. Loukkaantumisten ja muiden syiden vuoksi ottelumäärä olisi voinut olla suurempikin, mikä olisi ollut tärkeää, kun ilman Pricea sai edetä. Ja otteetkin olisivat voineet olla hitusen paremmat. Mutta ihan hyvä varaus kuitenkin.
3. Nicklas Bäckström, 3/5
- Vähän ollut myös sivussa loukkaantumisten takia, mutta sitä sattuu lähes kaikille. Ajoittain oli perkeleen tehokas, mutta vaikka joukkue pelaa huikeasti, ei pysty piste per peli -tahtiin, kuten odotin. Ja muissakin tilastoissa olisi voinut olla vähän parempi.
4. Connor McDavid, 3/5
- Riskivaraus, mutta erittäin tehokas sellainen. Mutta loukkaantumisen vuoksi oli sivussa pitkään ja ei ole tilastojen osalta kovinkaan monipuolinen.
5. Victor Hedman, 4/5
- Alku oli nihkeä ja meinasin kaupata, mutta en ikinä uskaltanut. Ihan hyvä vaan, sillä lopulta hän on ollut vahva.
6. Oliver Ekman-Larsson, 5/5
- Vielä vahvempi kuin Hedman.
7. Nathan MacKinnon, 3/5
- Hyvä alku, mutta ei lopulta ollut niin tehokas kuin odotin. Lisäksi nyt loppukausi mennee pilalle loukkaantumisen takia, joten heitin waivereihin.
8. Ryan Suter, 5/5
- Vielä vahvempi kuin Ekman-Larsson ja Hedman.
9. Chris Kreider, 2/5
- Pettymys. Tekee pisteitä aina silloin tällöin ja odotin yli 30 maalia, mutta tiukkaa tekee 20 maalin rajan rikkomisen kanssa. Myöskään jäähyissä, laukauksissa tai taklauksissa ei täytä odotuksia. Mutta tämän piti olla se mun maalihai ja lopulta maalinteko oli suurin ongelmani.
10. Derek Stepan -> Bryan Little, 3/5
- Stepan vaihtui nopeasti Littleen, joka oli hyvä ja tehokas, vaikka hieman hyytyi yhdessä vaiheessa. Mutta loukkaantui ja loppukauden sivussa, joten waivereihin tie vei.
11. Troy Brouwer, 2/5
- Kun näin aikaisin varaa pelaajan, kyllä sitä saisi enemmän saada kuin vajaat 40 tehopistettä. Kuin Kreider, mutta odotukset tietysti vähän pienemmät. Enemmän maaleja, laukauksia, taklauksia ja jäähyjä odotin.
12. Marian Gaborik, 1/5
- Pelasi 54 ottelua, joissa teki 12 maalia ja 22 pistettä. Ja sitten loukkaantui. Ja waivereihin.
13. Jonathan Bernier, 0/5
- Taisi ehtiä pelata joku seitsemän peliä minun alaisuudessani, kunnes Maple Leafs heitti farmiin kasvamaan ja minä waivereihin samalla. Ei yhtään voittoa tuossa ajassa. Paska varaus.
14. Alex Goligoski -> Paul Martin, 1/5
- Ihan hyvin pelasi Goligoski, mutta huonossa vaihdossa päästin pois. Ja Martin ei ole täyttänyt Goligoskin paikkaa.
15. Marcus Johansson, 4/5
- Mukavan tehokas varaus tälle vuorolle, vaikka tahti on nyt hyytynyt. Ottaa myös laiturina aloituksia, mikä on aina plussaa.
16. Hampus Lindholm, 4/5
- Hieman hitaasti syttyi kauteen, mutta lopulta mainio pelaaja.
17. Carl Söderberg -> Tyler Bozak, 3/5
- Muutoin mukavan tehokaat pelaajat ja monipuoliset tällaiselle kierroselle, mutta Bozak oli sivussa pitkään loukkaantumisen vuoksi ja siitä jengi kärsii.
18. Jimmy Hayes, 3/5
- Ihan hyvin hoiti tonttinsa, kunnes joutui katsomoon ja minä heitin hätäisesti waivereihin. Ja sitten hänet otettiin muualle ja samaan aikaan Hayes syttyi vireeseen. Eli oma moka tämä.
19. Niklas Hjalmarsson, 4/5
- Juuri sitä mitä odotin. Pelaa mukavasti, blokkailee, kelpo tehotilasto ja aina joskus pisteitä.
20. Jussi Jokinen, 5/5
- Ainoa ryöstöni.
21. Alex Stalock, 0/5
- Tämän muuten piti olla ryöstö. Ajattelin, että pelaa odotettua enemmän Sharksissa, mutta ei pelannut mitään ja heitin pois.
22. Brian Campbell -> Marc Methot, 1/5
- Campbell ei ollut mitenkään erikoinen kunnes hänet kauppasin. Ja Methot ei ollut erikoinen missään vaiheessa ja heitin pois, kun vielä loukkaantuikin.
23. Matt Martin, 5/5
- Pommikonetta haettiin ja se saatiin. Takuuvarmasti kasapäin taklauksia plus jäähyjä mukavasti.
24. Marc Staal, 2/5
- Ei täyttänyt odotuksia, joten päästin waivereihin melko aikaisin.
25. Curtis Glencross, 0/5
- Ei saanutkaan sopimusta ja lopetti uransa. Eli ei yhtään NHL-peliä tällä kaudella ja minä varasin kierroksella 25.
26. Kris Versteeg -> Brian Gionta, 3/5
- Ihan kivan tehokkaita olleet, ei muuta.
27. Erik Gudbranson, 4/5
- Ihan mainio varaus. Taklauksia ja peliaikaa. Loukkaantumiset vähän vaivanneet vain.
28. Jarret Stoll, 1/5
- Pelasi pari ekaa peliä terävästi, kunnes putosikin Rangersissa katsomoon ja heitin waivereihin. Tilalle otin silloin heti alussa Casey Cizikasin, joka on toki ollut hyvä nosto.
29. Mike Reilly, 0/5
- Aloittikin kaudessa farmissa, joten ei pelannut mun alaisuudessa yhtään peliä.
30. Viktor Tikhonov, 0/5
- Oli paikka saada kova pelaaja, mutta ei ottanut tonttiaan Blackhawksissa ja heitin hänet waivereihin. Nostin takaisin, kun siirtyi Coyotesiin, mutta ei sielläkään sujunut ja heitin takaisin waivereihin.
Niistä vapaista pelaajista, jotka pelasi mulla pitkään ja hyvin mainitsin jo Cizikasin. Mutta mainitaan myös Jannik Hansen. En vaan osaa sanoa, kenen paikalle tuli kun hänet nostin. Mutta pitkään ollut mulla.