Espanja jalkapallon MM-kisoissa 2006

  • 4 722
  • 44

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avaan Espanjalle oman ketjun, lähinnä avausottelunsa loistavien otteiden takia. Ikuinen alisuorittaja näytti tällä kertaa paremmalta kuin yksikään ennakkosuosikeista avausottelussaan. Oliko vastustajan heikkoutta, vai olisiko sittenkin espanjalaisilla osunut joukkue kohdalleen?

Espanja avausottelussa:

1 Iker Casillas
22 Ibanez Pablo
3 Mariano Pernia
5 Carles Puyol
15 Garcia Sergio Ramos
14 Xabi Alonso
16 Marcos Senna
8 Hernandez Xavi
11 Sanz Luis Garcia
9 Fernando Torres
21 David Villa

Substitutes:
19 Santiago Canizares
23 Jose Reina Bohdan
12 Guerrero Antonio Lopez
20 Gutierrez Juanito
4 Carlos Marchena
2 Michel Salgado
6 David Albelda
18 Francesc Fabregas
13 Andres Iniesta
17 Sanchez Joaquin
10 Jose Antonio Reyes
7 Gonzalez Raul

Espanjan maajoukkue pääsee kisoihin melko pienien paineitten saattelemana. Useat peräkkäiset pettymykset ovat luoneet kansaan pessimistisen ilmapiirin, joten joukkueelta ei paljon odoteta tällä kertaa. Pääministerin toivotus joukkueelle oli "Vilpittömästi toivon, että saamme jotain aikaan tällä kertaa." Marca:n otsikkona kisojen alla oli "Kuka heistä ryövää voittomme tällä kertaa" Artikkeli käsitteli maajoukkueen kokemia vääryyksiä MM-kisoissa kautta aikojen. Edellisten MM-kisojen osalta ainakin allekirjoittaneen mielestä aiheesta.




[size=-2]PM:n ja Marcan lainaukset P.Ballin englanninkielisestä artikkelista soccernet.comista[/size]
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Olenko itse ainoa Espanjaa avoimesti fanittava palstalainen? Tuntuu olevan vaikka millä mitalla näitä brassi&enkku faneja, mutta Espanjaa ei tunnu moni kannattavan. Ei se mitään. Itse olen jo vuosia fanittanut ja sama jatkuu. Espanja pelaa mielestäni aina suhteellisen avointa ja kaunista fudista. Joukkue hyökkää laajalla rintamalla ja pallo pidetään maassa. Se on myös aika monipuolinen. Nytkin vaihdosta löytyy mm. Joaquin. Todennäköisesti toisessa ketjussa arvuuteltu syy miksei Espanja käytä laitureita on Vicenten puuttumisessa. Vasemmalle ei löydy saman tason kaveria Vicenten puuttuessa.
 

scholl

Jäsen
eagle kirjoitti:
Olenko itse ainoa Espanjaa avoimesti fanittava palstalainen? Tuntuu olevan vaikka millä mitalla näitä brassi&enkku faneja, mutta Espanjaa ei tunnu moni kannattavan. Ei se mitään. Itse olen jo vuosia fanittanut ja sama jatkuu. Espanja pelaa mielestäni aina suhteellisen avointa ja kaunista fudista. Joukkue hyökkää laajalla rintamalla ja pallo pidetään maassa. Se on myös aika monipuolinen. Nytkin vaihdosta löytyy mm. Joaquin. Todennäköisesti toisessa ketjussa arvuuteltu syy miksei Espanja käytä laitureita on Vicenten puuttumisessa. Vasemmalle ei löydy saman tason kaveria Vicenten puuttuessa.

Itselleni Espanja on Saksan jälkeen kakkosjoukkue. Tai siis yhtälailla Espanjan pelejä fanitan, mutta Saksa on kuitenkin rakkaampi. Molemmat menevät kuitenkin heittämällä ohi esim. Suomesta, jota en fanita lainkaan. Ehkä johtuu siitä, että Saksan jälkeen Espanja taitaa olla toiseksi viihtyisin maa. Toki viihdyn myös USA:ssa, mutta sitä ei lasketa. Ajattelin nyt laittaa pitkähihaisen España-paidan päälle, kun lähden katto auki golfklubille lounaalle. On näet kylmä ilma ja eilisen esityksen jälkeen kukaan tuskin häpeää tunnustaa värejä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Minä olen sen verran Espanjan fani notta vaikken joukkuetta kannatakaan kyseisestä maasta löytyy minullekin reissujen ja opiskelujen kautta monta erittäin tärkeää, intohimoisesti jalkapalloon suhtautuva ystävää ja ihmistä, joten et varmasti ole yksin. Ilman että tämä silti menisi Gary Taypion tai Cake Randelinen biisiksi hehkutan näiden ihmisten ja etenkin katalonialaisten fanien tunnelmaa ja istumista kuppiloissa, kodeissa ja kahviloissa joihin koko kaupunki/maa on kokoontunut elämöimään joukkueensa puolesta. Tapella ja tappaa siellä ei kuitenkaan tarvitse, siis futiksen takia.

Ja kyllä, satuttihan se kun näytin Suomeen palattuani kuvia joissa piipahdin Barcan, Realin ja Deportivon kotistadioneilla viime reissulta, kun sitten joku tuttu kimalainen täältä kommentoi "miks sullon kuvia jostain tyhjästä futisstadionista?".

"Se on Camp Nou PERKELE!!!"
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Minulle Espanja on kakkossuosikki, Englanti on ykkönen.

Valitettavasti suosikkipelaajani Morientes ja Mendieta eivät ole mukana.
Ei toki heillä nyt ollut mitään asiaa, sen verran kova nippu on kyseessä.

Espanja ja Englanti on unelmafinaali, en ole tutkinut kaavioita, onko mahdollista.
 

Fordél

Jäsen
Kyllä täältä tulee suuret sympatiat Espanjalle vaikka Saksan fani olenkin. Varsinkin heidän keskikenttänsä ja maalivahtipeli on se mitä ihailen. Poolin kaksikko ja Iker ovat ne syyt miksi seuraan Espanjan pelejä hyvin tarkkaan. Myös Pyol ja Torres ovat tehneet vaikutuksen aikoinaan. Veikkasin jo ennen turnausta, että tällä kertaa on Espanjan vuoro ja ainakin kestosuosikeista he aloittivat vakuuttavimmin. Toivotaan, että menevät pitkälle!
 

ruoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Real Madrid,Skellefteå AIK
Espanja on #1 . Petyin kyllä Ukrainan suoritukseen, tottakai 2 nopeaa maalia varmasti tuntuu jossain, mutta silti ei ollut missään vaiheessa mitään jakoa Espanjan hyvin pelanneelle keskikentälle.
Taitaa ikäntynyt Raul olla vähän maskotin roolissa mukana näissä kisoissa.. Pari terävää suoritusta tosin..

Espanjan paita kaivettu kaapista. Hyvältä näyttää.. ainakin toistaiseksi..
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
ruoto kirjoitti:
Taitaa ikäntynyt Raul olla vähän maskotin roolissa mukana näissä kisoissa.. Pari terävää suoritusta tosin..

Ei se Raúl kuitenkaan niin vanha ole. Terävä kaveri peliälyltään.

Ikerman ei eilen joutunut oikein kunnon testiin, mutta pelasi silti aika vakuuttavan varmasti. Ehdottomasti Buffonin ohella kisojen, ja samalla koko maailman, paras maalivahti. Voi viedä Espanjan pitkälle.

Sergio Ramosissa taas on Espanjan tulevaisuus. Realissa on ollut viimeksi tuollainen johtaja takalinjoilla Fernando Hierrossa. Ramos on isäntä.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Grainger kirjoitti:
Ehdottomasti Buffonin ohella kisojen, ja samalla koko maailman, paras maalivahti. Voi viedä Espanjan pitkälle.
Ei vie kuitenkaan puolivälieriä pidemmälle, Brasilia lienee siellä kovempi pala, jos ja kun saa pelinsä toimimaan. Kaikkeahan voi toki tapahtua, mutta hankalalta näyttää Espanjan kannalta.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Espanja on myös täällä hyvä "kakkonen". Tosin "kakkonen" on myös Englanti. Viime aikaisten peluutuksessa olleiden sattumusten vuoksi Englanti on alkanut lähinnä vituttamaan, joten Espanjaa kyllä fanitan erittäin mielelläni. Joukkuehan on täynnä loistavia pelaajia - pääkoppa vaan taitaa olla kuin suomalaisilla konsanaan. Toivottavasti tänä vuonna natsaisi ja nähtäisiin hispaanit edes välierissä asti.

Todella mielenkiintoista tämä keskikentän peli, ei laitureita ja äärimmäisen luovaa ja liikkuvaa peliä. Marcos Senna on todella hyvä pelaaja, sopii hyvin tuomaan fyysisyyttä siihen pelintekijöiden Alonso ja Xavi vierelle. Maalintekovoimaakin on todella mukavasti. Ja maalilla ehkä maailman paras veskari Casillas. Miten sitten Ibanez pärjää topparina kovimpia maita vastaan, se jää nähtäväksi.
 

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
eagle kirjoitti:
Olenko itse ainoa Espanjaa avoimesti fanittava palstalainen? Tuntuu olevan vaikka millä mitalla näitä brassi&enkku faneja, mutta Espanjaa ei tunnu moni kannattavan. Ei se mitään. Itse olen jo vuosia fanittanut ja sama jatkuu.
Itse en futiksen MM-kisoissa fanita mitään muuta kuin Englantia. Näin olen tehnyt jo vuoden -78 Argentiinan kisoista saakka, vaikka Englanti ei niissä kisoissa pelannutkaan. Silloin turnauksen ulkopuolelle jääneellä Englannilla oli minun mielestä kovempia, parempia ja tunnetuimpia pelaajia kuin millään muulla maalla, esimerkkinä Kevin Keegan. Siitä asti olen Englantia fanittanut.

Muuten fanitan MM-kisoissa hyvin pelaavia jengejä eli mitä joukkuetta milloinkin. Useiden lomamatkojen vuoksi Espanja on ollut aina minun suuren mielenkiinnon kohteena MM-kisoissa. Maa on minun silmissä aina lähtenyt turnaukseen yhtenä suurimmista ennakkosuosikeista, mutta aina joukkue on ollut kuitenkin se turnauksen kovin alisuorittaja. Heillä on ollut aina hyviä pelaajia, mutta koskaan ei ole kuitenkaan natsannut. Onko espanjalaisilla huono itsetunto ja vähän itseluottamusta, kun menestystä ei ole tullut? Käsittämättömältä tilanne näyttää myös senkin vuoksi, että samaan aikaan seurajoukkueturnauksissa ovat espanjalaisseurat Barcelona, Valencia ja Real Madrid etunenässä menestyneet hyvin. Espanjalaisseuroissa ilmeisesti ulkomaalaisvahvistukset ovat olleet menestyksen tae. Tälläiseen johtopäätökseen olen tullut.

Nyt Espanja on minun kakkossuosikki maailmanmestariksi, varsinkin kun Pepe Reina, Xabi Alonso ja Luis Garcia pelaavat joukkueessa. Ja hyvinhän joukkue eilen aloittikin. Joukkueiden turnausmenestys punnitaan kuitenkin hermoja raastavissa ja kovaa itseluottamusta vaativissa 1/4-, 1/2- ja välieräsarjoissa. Siellä punnitaan myös Espanja. Lieneekö Espanjan kannalta nyt paras joukkue kasassa, koska muutama espanjalainen pelaa muualla kuin kotimaan sarjassa ja joukkuetta vahvistaa pari kovasta futismaasta tullutta vahvistusta eli Marcos Senna (Bra) ja Mariano Pernia (Arg)? Onko nyt espanjalainen geeniperimä mennyt riittävästi sekaisin ja onko joukkueen itseluottamus MM:n edellyttämällä tasolla?
 

zamuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Grainger kirjoitti:
Ei se Raúl kuitenkaan niin vanha ole. Terävä kaveri peliälyltään.

Onhan se kohta 29, eli ihan kehäraakki papparainen.

Hyvältähän Raulin peli näytti pitkästä aikaa. Pisti palloa hyvin liikkeelle (ja omille) ja hakeutui oivallisesti pelattavaksi. Hieno pelaaja, jonka loukkaantumisesta sun muusta johtunutta epävirettä oli kamala katsella. Ei ole periaatteessa missään erityisen hyvä (ei erityisen nopea, taitava, vahva, laukauskaan ei ole mikään tykki, eikä se edes osaa kaatuilla), mutta on silti tehnyt eniten maaleja Espanjan maajoukkueessa ja on selvä maaliykkönen mestareiden liigassa. Se mainitsemasi peliäly...

Grainger kirjoitti:
Ikerman ei eilen joutunut oikein kunnon testiin, mutta pelasi silti aika vakuuttavan varmasti.

No se pelin lopussa tehty rohkeahko vastaantulo ei ollut ihan kaikista varmin... Voronin pääsi koittamaan tyhjään maaliin, mutta Pablo kerkesi liukumaan vedon eteen. Ei tosin kovin vakava paikka, kun Iker ja pakit vaan naureskelivat ja läpsivät tilanteen jälkeen.
 

Etsijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itselläni ei ole yhtä erityistä suosikkia maajoukkuetasolla, mutta seurajoukkuetasolla olen seurannut eniten Real Madridia, joten ehkä sieltä on lähtöisin se, että Espanja on yksi suosikeistani jalkapallossa.

Espanja on mielestäni ollut tähän mennessä vakuuttavin maa Tshekin (ja ehkä varauksin Italian) kanssa. Keskikenttä oli Espanjalla ensimmäisessä ottelussa erittäin hyvä, ja vaitopenkilläkin on vielä laatupelaajia, joten sillä osastolla ei pitäisi olla mitään huolta. Espanjalla on varaa jopa taktiikan muutokseen heittämällä Joaquin oikealle ja esim. Reyes vasemmalle laidalle. Itselleni oli ainakin yllätys, että Espanja ei lähtenyt ensimmäiseen otteluun käyttäen laitureita, mutta hyvinhän se tuntui toimivan ilmankin. :)

Puolustuksesta sen verran, että Sergio Ramos oli mielestäni yllättävän hyvä, sillä hän on yleensä ollut paljon epävarmempi Madridissa pelatessaan, nyt hän hoiti tonttisa oikeana puolustajana hienosti. Vasemmalta nousi ylös Pernia, jonka paikka avauksessa oli myös itselleni yllätys. Odotin itse Antonio Lopezia hänen tilalleen. Puyol on maailman parhaita toppareita ja hänen hieno nousunsa päättyi kisojen tähän mennessä komeimpaan maaliin. :) Pablo täydentää hienosti Puyolia pitkänä ja hyvänä pääpelaajana. Hieman samanlainen roolijako tässä kuin Atletico Madridissa, jossa Pablon vierellä on nopea Perea.

Hyökkäys tuntui myös olevan kunnossa, jokainen kentälle päässyt täytti paikkansa. Jopa suosikkini Raul, joka näytti olevan parhaassa kunnossa vähään aikaan. Positiivinen yllätys tämäkin.

Tästä on erittäin hyvä jatkaa, toivottavasti seuraava peli Tunisiaa vastaan menee jokseenkin samaan malliin.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Espanjan nimeen vannotaan myös täällä. Tosin fanitan myös Brasseja ja Tsekkejä ts. joukkueita joiden pelityyli ja esitys kentällä miellyttävät itseäni. En kisoja tuohon ryhmään kuului vielä Argentiinakin, muttei enää ekan pelin jälkeen.

Ehdottomat suosikit Xavi ja Puyol, jotka molemmat ovat omalla paikallaan omissa papereissani maailman ykkösiä. Iniestalle ja Cescille toivoisin myös peliaikaa.
 

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
sixtus kirjoitti:
Espanjan nimeen vannotaan myös täällä. Tosin fanitan myös Brasseja ja Tsekkejä ts. joukkueita joiden pelityyli ja esitys kentällä miellyttävät itseäni. En kisoja tuohon ryhmään kuului vielä Argentiinakin, muttei enää ekan pelin jälkeen.

Ehdottomat suosikit Xavi ja Puyol, jotka molemmat ovat omalla paikallaan omissa papereissani maailman ykkösiä. Iniestalle ja Cescille toivoisin myös peliaikaa.


Espanja oli aivan loistava. Nousi heti Argentiinan jälkeen toiseksi omalla listallani, Englannin viereen.

Brasilia taas oli niin kova pettymys meikäläiselle, että tippui omalta listaltani kokonaan pois. Todella nihkeä esitys ilman minkäänlaisia mieleenpainuvia suorituksia. Ylipainoinen Ronaldo kaikenhuippuna.

Espanja menee pitkälle jos sen hyökkäyspeli on samanlaista tulevissa kamppailuissa. Se tulee tuottamaan riittävän määrän maalipaikkoja ottelun ratkaisemiseksi.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Espanja pelasi kyllä loistavasti. Ainoa asia joka jäi harmittamaan oli Joaquinin pitäminen vaihtopenkillä. OK, Espanja pelaa ilman laitureita mutta silti tämä vauhtikone olisi mielestäni ansainnut edes 20 peliminuuttia. Myös Cescin penkittämistä ihmettelin, mutta toimiihan se keskikenttä ilman häntäkin. Varsinkin tämä Senna oli minulle uusi ja positiivinen tuttavuus. Villa ja Torres olivat kärjessä hyviä. En yhtään ihmettele miksi Mr. Real Madrid aloitti vaihdossa. Raulin aika on jo ohi.
 

snumi

Jäsen
Paras futisesitys

Kun Suomi ei ole maailman huippumaa futiksessa, mutta tykkään hyvää futista katsoa, niin en varsinaisesti fanita mitään maajoukkuetta, mutta mielellään katson hyvää futista.

Espanja aloitti hyvin. Ehkä Ukraina oli huono, mutta ei välttämättä. Espanja pelasi helteessä ja minusta oli ainoa joukkue joka on helteessä pirteästi pelannut.

Eka ajatus oli "ainahan ne helteessä pelaa".

Mutta kun olen käynyt "muutaman" kerran Espanjassa, niin kyllä pahimman helteen aikaan repertuaariin taitaa itse asiassa kuulua "siesta-löhöily". Eli hieno esitys.

Lohkovastustajat ovat surkeita, todellinen koetus tulee vasta alkulohkojen jälkeen.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Jumala rankaisi eilen. Raul tuli vaihdosta ja iski tasoituksen kärkkäästi. Samoin Torres pääsi viimeistelemään pari maalia. Muutenkin näyttää oikein hyvältä. Espanjassa on ihmetelty Raulin istuttamista penkillä, mutta Raulin persoonan tuntien(tämä tullut usein esille) Raul ei asemastaan valita. Kaveri on harvinaisen vaatimaton kaveri.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Raulin penkillä aloittamisessa ei ole mielestäni mitään yllättävää. Hänellä on heikko kausi alla, kun taas Villalla loistava ja Torres taas on se hyökkäyksen ykköspyssy. Kahden ensimmäisen pelin perusteella homma on toiminut loistavasti. Ensin Villa kiitti luottamuksesta ja teki kaksi ja eilen Raul tuli penkiltä ratkaisemaan osaltaan peliä.

Vaikka en ole koskaan Raulista erikoisemmin pitänyt niin pitää nostaa esille hänen roolinsa ja joukkuepelaajan kykynsä. Eilen Raulin tasoitettua koko joukkue oli vilpittömästi iloinen maalista ja Raulin onnistumisesta. Varmasti todella tärkeä pelaaja Espanjalle, vaikka penkillä aloittaisi tulevaisuudessakin.

Pienoinen pettymys minulle oli eilen Xabi Alonson panos keskikentällä. Vaikk Cesc Fabregasin isot pelit lienee vielä tulevaisuudessa niin silti hän toi aika paljon aktiivisuutta k-kentän peliin. Nooh, ehkä kyseessä oli vain yksi ottelu.

Vaikka Espanjan esitys oli lopulta aika maistuva niin aika tukkoisaa peli oli, varsinkin, toisen puoliajan alku maaliin saakka.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
mendieta kirjoitti:
Raulin penkillä aloittamisessa ei ole mielestäni mitään yllättävää. Hänellä on heikko kausi alla, kun taas Villalla loistava ja Torres taas on se hyökkäyksen ykköspyssy. Kahden ensimmäisen pelin perusteella homma on toiminut loistavasti. Ensin Villa kiitti luottamuksesta ja teki kaksi ja eilen Raul tuli penkiltä ratkaisemaan osaltaan peliä.

Vaikka en ole koskaan Raulista erikoisemmin pitänyt niin pitää nostaa esille hänen roolinsa ja joukkuepelaajan kykynsä. Eilen Raulin tasoitettua koko joukkue oli vilpittömästi iloinen maalista ja Raulin onnistumisesta. Varmasti todella tärkeä pelaaja Espanjalle, vaikka penkillä aloittaisi tulevaisuudessakin.

Niin en itse ihmettele sitä, mutta Espanjassa Rauli on sen verran suuri hahmo että siellä on ihmetelty varsinkin median taholta. Mielestäni Rauli ei ole pelituntumaltaankaan vielä edes 90minsan kunnossa/tahdissa, vaikka parantanutkin kokoajan peliään. Ja ehdottomasti hänen persoonansa ja henkinen johtajuus auttaa joukkuetta. Tämän lisäksi nöyryys on aina paistanut Raulista läpi, niin kentällä kuin sen ulkopuolella. Vai voiko joku kuvitella C.Ronaldo maisia valituksia "Olen pettynyt kun valmentaja vaihtoi minuta kentältä" lehdessä?
 

thor

Jäsen
mjarkko kirjoitti:
Espanja ja Englanti on unelmafinaali, en ole tutkinut kaavioita, onko mahdollista.

Ennen kisoja kaikki finaalit olivat mahdollisia, puolivälierät ja välierät pelataan sillä tavalla "ristiin" että esim. nyt vaikka B-lohkon joukkue ei voi kohdata A-lohkon joukkuetta neljännesvälierän jälkeen ennen kuin finaalissa. Jos Englanti voittaa lohkonsa niin Espanja tulee vastaan välierässä, kakkossijalla saa odottaa finaaliin asti. Sikäli kun Englanti sinne asti jollain ihmeen konstilla selviäisi.

Kevään lukuisat Villarrealin TV-pelit eivät sitten näemmä olleetkaan silmänlumetta, keskikentän brassi ei tuo Espanjaan mitään uutta vaikka siltä ehkä Ukraina-pelissä näytti. Minkä takia tällainen keskitason potkija on pitänyt edes "värvätä" kun penkillä istuskelevat Cesc, Iniesta ja Albelda sekä sitten vielä reserviin jäivät mm. Baraja ja Guti? Albelda on parempi alaspäin ja Xabi Alonso saisi enemmän vapauksia, kaikki muut mainitut ovat eri tasoa pallollisena.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
thor kirjoitti:
Kevään lukuisat Villarrealin TV-pelit eivät sitten näemmä olleetkaan silmänlumetta, keskikentän brassi ei tuo Espanjaan mitään uutta vaikka siltä ehkä Ukraina-pelissä näytti. Minkä takia tällainen keskitason potkija on pitänyt edes "värvätä" kun penkillä istuskelevat Cesc, Iniesta ja Albelda sekä sitten vielä reserviin jäivät mm. Baraja ja Guti? Albelda on parempi alaspäin ja Xabi Alonso saisi enemmän vapauksia, kaikki muut mainitut ovat eri tasoa pallollisena.

Itsellenikään ei oikein ole tämä Sennan hyvyys auennut.

Eilenkin oli käytännössä koko ensimmäisen jakson, siis kentälläoloaikansa, pelin ulkopuolella eikä tämän johdosta osallistunut juuri lainkaan hyökkäysten rakenteluun. Cesc on ollut hyvä molemmissa peleissa kentälle tultuaan ja Iniesta pelaisi aivan varmasti vähintään Sennan arvoisesti, joten Aragonesille vihje: brassi pois kentältä ja nuorta hispaania sisään!
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Joko nyt, Espanja?

Minulle Espanja on selkeä sympatiajoukkue Sveitsin ohella Englannin ollessa ykkönen. Espanjasta olen aina pitänyt, ja nyt pointseja tulee vielä lisää Pool-pelaajien ansiosta. Lisäksi Torresin esityksiä on mahtava katsoa.

Saudeista irtoaa helppo voitto ja siten lohkovoitto on taattu. Toivottavasti Sveitsi hoitaa oman lohkonsa kotiin, ettei tarvitse toisen sympatiajoukkueistani lähteä vielä himaan.
 

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Espanja taisteli eilen tärkeän voiton, mihin mm. Italia ei pystynyt. Vastustajat olivat molemmilla lähestulkoon samantasoisia. Siinä mielessä erittäin tärkeä ja hieno voitto Espanjalle.

Mutta. Korjattavaakin löytyy. Tarkkailin erityisen tarkasti Espanjan keskikentän pelaamista tässä ottelussa, ja täytyy sanoa että vasta Cesc Fabregasin tulon myötä se alkoi näyttämään siltä miltä sen täytyykin. Xabi Alonso pelasi vaisun pelin, ja tämä paljon kehuttu (miksi, en tiedä?) Xavi ei esittänyt todellakaan mitään ihmeellistä. Mistä päästäänkin hyvin asiaan Espanjan erikoistilanteet.

Niin kauan kuin annetaan tuon Barcan miehen (Xavi) antaa kaikki erikoistilanteet, niin paljoa ei kannata odotella. Kertakaikkiaan huonolaatuisia kulmia ja hiukan kauempaa tulleita vapaapotkuja. Ihmeellistä että kaveri on ylipäätään joukkueessa, ja varsinkin avauksessa. Kaikenlisäksi huonoja ratkaisuja hyökkäyspäässä. Ja tämän voin todellakin allerkirjoittaa, sillä seurasin erityisesti tämän kehutun keskikenttämiehen otteita. Syy miksi seurasin, oli se etten ole itse koskaan nähnyt tämän miehen pelaavan hyvää ottelua, ja halusin nyt katsoa että mitä hyvää miehen pelissä on. Noh, siitä ei paljon jälkipolville ole kertomista :)

Hyvää sen sijaan oli esimerkiksi nuori Fabregas. Ennakkoluulotonta peliä jälleen kerran, ja nappisyöttö Torresin maaliin. Tämä mies Xavin tilalle avaukseen ja heti! Myös Torresin maalivire on tärkeää tulevia otteluita ajatellen.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
kimmo kirjoitti:
Niin kauan kuin annetaan tuon Barcan miehen (Xavi) antaa kaikki erikoistilanteet, niin paljoa ei kannata odotella. Kertakaikkiaan huonolaatuisia kulmia ja hiukan kauempaa tulleita vapaapotkuja.

Tunisia pelin ekan puoliajan viidestä ekasta kulmasta pääsi espanjalainen yrittämään maalintekoa neljästi, siis 80% pallo löysi kulmapotkutilanteessa oman miehen. Ei nyt ihan huonosti vai kerrotko nopeasti, kuka/ketkä noita kulmia vielä tarkemmin jakelevat.

Toistan itseäni: jos et ymmärrä Xavin arvoa ja sitä kautta merkitystä joukkueelle, et ilmeisesti ymmärrä pelistä nimelta jalkapallo kovinkaan paljon:)

Myönnettävä on sen verran, ettei Xavi ollut läheskään parhaimmillaan ekalla puoliajalla, mutta näen tämän johtuvan lähinnä siitä tämä brassi Senna ajautui jatkuvasti pelin ulkopuolelle, jonka johdosta espanjan keskikenttä koostui lähinnä vain kahdesta pelaajasta.

Milenkiintoinen seikka muuten kimmo, että aina sinun mielestäsi vaisun pelin pelannut pelaaja valitaan fifan direktoraatin toimesta ottelun parhaaksi pelaajaksi;) Xavi(Ukraina peli) & Xabi Alonso (Tunisia)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös