Eskon kylältä Rauman raitille – Karson Kuhlman

• 55 775
  • 312

Pekkis

Jäsen
Kuhlman on helvetin hyvä pelaaja, ja todella hienoa että hänet nähdään Lukossa tämän kauden. Mutta vertailut Bödkeriin ovat melko ylimitoitettuja, hän kun oli kuitenkin ihan tulosyksikön pelaaja NHL-kaukaloissa vuodesta toiseen ja runkosarjaotteluita kertyi sen 709 kappaletta 0.46 pistekeskiarvolla. Kuhlman sen sijaan oli ihan puhdas alaketjujen täytemies, eikä pelannut yhtään täyttä kautta.

Kaikki kunnia molemmille herroille.
Vaikeaahan pelaajia on täysin vertailla, mutta minä näen heidän pelaamisessa yhtäläisyyksiä.

Sinä kyllä nyt vertailet pelaajia, joista toinen on lopettanut uransa toissa keväänä, ja pelasi noista 700:sta Nhl-ottelustaan 500 Lukko-visiitin jälkeen. Minä seurasin hänen otteitaan juurikin tämän visiitin aikana, kuten tällä hetkellä myös Kuhlmanin. Ja kukahan meistä osaa varmaksi sanoa, mihin suuntaan ura tästä kehittyy? Valinta Liigan joulukuun pelaajaksi voisi antaa vähän osviittaa, mutta mistäpä näitä voi tietää. Joka tapauksessa pidän pelaajasta kovastikin paljon.

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
0+0 varsinaisella .. ja yllättäen tänäänkin voittomaalin syöttäjänä..

Pekkis

Jäsen
Glenn Andersson oli Lukossa ihan paska. Silti veti änärissä ihan kohtuu uran.
Oli kyllä hämmentävän huono niissä kahdessa kotimatsissa mitkä olin katsomassa. Oliko se krapulassa, kännissä, vai eikö vaan kerta kaikkiaan riittänyt? Lukon rosteri oli kyllä tuolloin helvetin kova, mutta että noin huono oli viiden sormuksen starba!

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
4 peliin 1+1=2. Anderson ei oikein viihtynyt Raumalla, oli liian pieni kaupunki hänelle.

Ja nuo tehot yhdessä ja samassa ottelussa Ilvestä vastaan, joka päättyi 7-7.

Oli kyllä hämmentävän huono niissä kahdessa kotimatsissa mitkä olin katsomassa. Oliko se krapulassa, kännissä, vai eikö vaan kerta kaikkiaan riittänyt?

Edellisellä kaudella Rangers hankki Andersonin siirtorajan kynnyksellä Torontosta (vaihdossa toiseen suuntaan Mike Gartner, joka ei ollut Keenanin suosikkipelaajia). Rangersin Stanley Cup '94 dokkarissa Anderson totesi, että hänellä oli kyky nousta esille ratkaisijan roolissa tärkeissä peleissä (Rangersissa pelasi ykkösketjussa Messierin ja Gravesin kanssa) ja juuri siksi Rangersiin hankittiin pudotuspelejä silmällä pitäen. Veikkaan että seuraavalla kaudella motivaatio Lukossa oli aika nollissa. Olennainen kysymys, että miksi ylipäänsä lähti Raumalle.

Ei sen enempää offtopic.

Viimeksi muokattu:

Pekkis

Jäsen
Olennainen kysymys, että miksi ylipäänsä lähti Raumalle.
Joe Junon piti muistaakseni tulla työsulkuilemaan Raumalle, mutta kai se oli soitellut Glenille, et mee sää.

Oli kyllä melkoiset parikymmentä kierrosta, mitä se monen keikka Suomessa kesti. Joku taisi olla ihan pidempääkin. Raumallakin kävi Kurrit, Selänteet, Tikkaset ja Ruutut, mutta leuka rinnassa saivat kaikki ajella kotio. Lukolla ei ollu näissä peleissä yhtään änäri-apua.

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joe Junon piti muistaakseni tulla työsulkuilemaan Raumalle, mutta kai se oli soitellut Glenille, et mee sää.
Ei kun Lukko meni puihin eikä ottanutkaan Juneauta. Kuulemma kannattajat eivät hyväksyneet tsekkipelaaja Tomas Kapustan vaihtamista.

Merkillinen juttu, luen itseni nykyään ja luin itseni silloinkin Lukon kannattajaksi, eikä kukaan minun mielipidettäni kysynyt että "Juneau vai Kapusta?". Olisin vastannut oikopäätä Juneau.

Lukko maksoi 20 000 dollaria kipurahoja siitä ettei Juneau päässyt Raumalle.

No sitten kun Kapusta lähti Ässiin, aukesi paikka ulkomaalaiselle ja se täytettiin Andersonilla.

Mun mielestä Anderson ei pelannut huonosti, muttei mikään supertähtikään ollut. Olen varma, että pelatessaan loppukauden Lukossa olisi ollut playoffeissa kullanarvoinen pelaaja. Vaan kun ei pelannut, sillä Mike Keenan löi miljoonan dollarin shekin pöytään ja Rauma vaihtui St. Louisiin.

Olen tämän puoli miljoonaa kertaa palstalle kirjoittanut, mutta tulkoon nyt vielä ja taas kerran kirjoitettua. Eli pelissä HPK:ta vastaan joku tuomarikolmikosta (se oli sitä vanhaa aikaa kun oli yksi päätuomari ja kaksi linjuria) sai Andersonin laukoman kiekon jalkaansa ja Anderson kävi heti pyytämässä anteeksi.

Paikallislehden haastattelussa tuomari sanoi että kyllä on ammattimies.

- Pyytää anteeksi sitä, ja suomalainen pelaaja huutaa vastaavassa tilanteessa heti että "haista vittu!"

Parthicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lukolla oli virityksiä myös Peter Forsbergin suuntaan, mutta Ruotsissa ehdittiin tehdä päätös NHL-pelaajien päästämisestä sarjaan ja Foppa meni kotiin Örnsköldsvikiin.

On se aika hullu ajatus näin jälkijättöisesti, että Forsberg olisi edustanut edes pelin verran Lukkoa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy