Jos jollain pallilla on vähän merkitystä Ilves-taustaisuudella, niin se on nimenomaan toimitusjohtajan paikka. Olisi tietysti hyvä, jos kyseessä on Ilveksen kannattaja tai edes lähelle sitä, mutta kyllä ensisijaisesti tj:n tulee olla rautainen myyntimies. Hän, joka rohkeasti luo kontakteja (nimenomaan uusia), eikä pyöri missään pienessä tutussa piirissä keräten taskurahoja.
Pirkanmaan alueella on varmasti rahakkaita yrityksiä, joilla ei ole mitään läheistä kontaktia Tampereen Ilvekseen. Tämä yrityksen täytyisi saada mukaan ja lähemmän seuraa. Ilveksen tj:n täytyy pystyä vakuuttamaan mahdolliset sponsorit, miksi heidän kannattaa lähteä tukemaan juuri Ilvestä.
Esasta on jo pitkään huokunut sellainen ajattelumalli, että on tärkeää pitää olemassaolevat sponssit. Toki se on tärkeää, mutta ei luo tervettä kilpailua ja kasvun mahdollisuutta Ilveksen rahakirstulle. Tarvitaan innovatiivisuutta, markkinointihenkisyyttä, visioita ja ennenkaikkea rohkeutta. Tartu luuriin, lähde kentälle, ota vastuuta, motivoi kanssatyöntekijöitä.
Eikä vain pyöritä toimistolla ja soitella vanhoille tutuille, että miten olis? Tässä on jollekin kaverille kyllä elämänsä paikka.