Erikoistilanneketju

  • 20 678
  • 52

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Minusta Kärppien YV on liian staattinen ja ennalta arvattava. Nyt kun tilaa on niin sitä pitäisi vähän yrittää käyttää hyväksi ja vaihtaa paikkaa ja hakea sitä tyhjää tilaa ja vetopaikkaa aktiivisemmin. Toisin sanoen enemmän juonikkuutta tarvitaan. Vastustajan on tällähetkellä turhan helppo arvata mitä seuraaksi tapahtuu.

Täyttä totta ja parhaiten tämä heijastuu Humlin ja Haatajan pelaamisessa. Jokainen alivoimanelikko tietää, että Huml hakee aina Hadea takatolpilta tai nelikon läpi tulevalla syötöllä ja se on helppo pelata pois. Toinen ongelma on maalineduspelaaminen, joka on jälleen kerran heikkoa. Kukkonen on siellä toki hakattavana, mutta muuten maalinedustalla on liian vaisua pelaamista.
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä Marjamäen pitäisi jo tajuta, että jos JJJ-kenttä hallitsee kenttätapahtumia 5-5 pelissä niin miksi se ei hallitsisi myös 5-4 pelissä? Yritetäänkö pitää kaikkia tyytyväisinä vai mikä on tällaisen ajatuksen takana. Olisi hyvä jos esimerkiksi Pedon Raapaisu uskaltaisi kysyä asiasta.

Jätkien energia ei riitä jos Kepun ketju pelaisi ylivoimatkin. Kärpissä on YV:n runko 1-2 ketjut ja AV-runko 3-4 ketjut. Junttila ja Kemppainen ovat meidän arvokkaimpia alivoimapelaajia. Jos he pelaisivat ylivoimatkin, niin sitten tasakentällisin pitäisi vähentää minuutteja. Ja se puolestaan on tuon "kolmosketjun" jopa vahvin osa-alue.

Se vähän vaivaa tuossa Kärppien YV:ssä, että sitä pelataan liikaa viivan, maskin ja reboundien kautta. Kärpissä riittäisi jalkoja ja käsiä kyllä vähän enempäänkin. Hyvä toki, että ammutaan. Parempi sekin kuin ainainen kulmissa pyöriminen. Itse vaan olen tuollaisen Rautakallio/Kivi-koulukunnan YV:n kannattaja. Eli kun yksi mies pitää kiekkoa, yksi varmistaa viivassa ja muut kolme liikkuu taukoamatta ja hakee vapaata paikkaa siitä maalin ja B-pisteiden muodostaman kolmion sisältä käyden välissä sisällä ja välissä taas sen ulkopuolella. Kärpillä tuolla sota-alueella on usein vain yksi seisova mies maalinedustalla.

Glenn, Spang ja Masuhr ovat yhteensä laukoneet jo noin 200 kertaa kohti maalia. Tuloksena yksi Glennin osuma. Jokainen laukaus potentiaalisesti päättää hyökkäyksen ellei irtokiekkoon tai ohjuriin päästä kiinni. Eikö tuossa olisi jo oppimisen paikka, että paremmallakin kuviolla niitä maaleja voitaisiin hakea jos vain yksi laukaus kahdestasadasta menee suoraan verkkoon? Käyttäisivät edes rannaria mieluummin kuin noita "silmät kiinni ja sinnepäin".
 
Se vähän vaivaa tuossa Kärppien YV:ssä, että sitä pelataan liikaa viivan, maskin ja reboundien kautta. Kärpissä riittäisi jalkoja ja käsiä kyllä vähän enempäänkin. Hyvä toki, että ammutaan. Parempi sekin kuin ainainen kulmissa pyöriminen. Itse vaan olen tuollaisen Rautakallio/Kivi-koulukunnan YV:n kannattaja.


Itse taas pidän juurikin maskista ja viivan kautta kierrättämisestä. Maalit tehdään muutenkin ripareista. Välillä on hyvä muistuttaa itseään esim. kärppien mestaruus dvdeiden kanssa, kun vielä tehtiin maaleja liukuhihnalta. Valtaosa maaleista tehtiin 1.5m päästä maalista ja todella monesti juurikin ripareista.

Lukon yveetä katsoessa huomasi, että siellä oli huikean paljon parempi maski kuin Kärppien vastaavassa. Siellä oli jatkuvasti yksi mies maskissa, toisiaan jopa 2. Kiekko kiersi sateenvarjossa ja jokainen laukaus oli vaarallinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös