Erikoisin paikka ikinä on Putajan huoltoasema. Eksyttiin sinne 2004 eräs kesäinen perjantai. Ilmeisesti kyseisessä pitäjässä ei ole baaria ollenkaan, koska paikallinen 15-25v -nuoriso täytti koko huoltoaseman ja lorvi siellä hyllyjenkin välissä. Tulin sisään tummaihoisen kaverini kanssa ja huoltoaseman keskustelu hiljeni. Tuli fiilis, että olemme löytäneet Suomen ainoan pitäjän, missä ihmiset eivät ole vielä nähneet livenä tummaihoista ihmistä. Paikallisten itsevarmin kaveri lähestyi meitä ikään kuin puhemiehen ominaisuudessa. Hän alkoi keskustelemaan kaverini kanssa ja hänen aloituslauseensa on jäänyt elämään legendana kaveripiirini vitsinheittoon. Hän nimittäin sanoi näin: "Halusin vain tulla sanomaan, että olen sitä mieltä, että vaikka sinä olet tummaihoinen, niin minun mielestäni sinä olet kumminkin ihminen". Minä ja kaverini saimme kumpikin tehdä töitä kunnolla, ettemme olisi revenneet nauramaan, mutta onnistuimme siinä. Tuosta rohkaistuneena muutkin paikalliset uskalsivat tulla juttelemaan. He olivat varmoja, että kaverini täytyy olla joku huippu-urheilija (ahkerana salitreenaajana hän oli timmissä kunnossa), ja he jaksoivat ihmetellä, miten kaveri puhuu noin hyvää suomea, vaikka on tummaihoinen.
Muita erikoisia paikkoja:
- Dannyn huvijahdilla (erehdyin veneestä ja tunkeuduin paattiin, jossa iso-D vietti päivää pelkkään pyyhkeeseen kietoutuneena)
- Saunassa Tony Halmeen kanssa
- Gallipolin niemimaa (tuli kumma fiilis kävellä ristiin parikymmentä kilometriä pitkällä niemellä, kun tiesi, että 90 vuotta sitten 800 000 miestä on kuollut samassa paikassa)
- Troija (Kun nojasi muuria, joka on pantu pystyyn yli 6000 vuotta sitten, alkoi myös ajatella omaa pienuuttaan)
- F1-veneen kyydissä (Patu Leppälä ajoi ja ne 5-6G:n voimat käännöksissä otti aika mukavasti vatsanpohjalta)
- WRC-auton kyydissä (Sebastian Lindholm ajoi kapeaa metsätietä, joka kapeni kummasti, kun nopeusmittari alkoi kiivetä satasen paikkeille.
Gellner kirjoitti:
Niin ja jokunen vuosi takaperin olin Kämp-hotellin Mannerheim-sviitissä Per Gesslen ja Marie Fredrikssonin kanssa.
Kuten myös :)