Näitkö Karlssonin pelin lauantaina?Jätkä teki ihan mitä halusi ja todennäkösesti vähän enemmänkin. Yhdelläkään SaiPan pelaajalla ei ollut keinoja estää Kuninkaan eteneminen sinisen yli. Koko viimeisen erän hommasta paistoi läpi asenne, että jos ei muuten, niin Erik ratkaisee itse ottelun Jokereille. No, 2+1 ei riittänyt, mutta mikäli asennevammaisena pelaa tuolla tasolla, niin mua ei haittaa vaikka surffailisi koko loppukauden. Aivan ylivoimainen pelaaja ja sen lisäksi hieno mies. Kuviteltu notkahdus johtuu siitä, että koko joukkue on pelannut hetken aikaa vähän kehnommin, eikä kykene samalla tavalla tukemaan Karlssonin peliä kuin ennen.
Näin toki, näin myös IFK-pelin ja puolet ottelusta Ässiä vastaan. Esimerkiksi Ässien ensimmäisessä maalissa alkukauden näyttämisenhaluinen Erik olisi pienen kommunikaatiokatkoksen jälkeen polkaissut itsensä vaivattomasti vauhtiin ja polkenut maalintekoon karanneen Lähteenmäen kiinni. Kaveri on niin ylivoimainen pelaaja, että pystyisi halutessaan dominoimaan liigatasolla myös kokonaisvaltaisemmin, eikä ainoastaan hyökkäyssuuntaan. Täysin asenteesta kiinni.
SaiPa -pelistä jäi sama fiilis Karlssonin ratkaisuhalukkuudesta, sillä on vain väärin kohdistetuna ikävä varjopuolensa ja monesti peli menee turhaksi puskemiseksi ja yksinyrittämiseksi, eikä joukkuepelistä ole tietoakaan, jolloin tiiviisti joukkueena pelaavan on helppo varjella johtoaan. Sitä paitsi, jos mielii ottaa joukkueen reppuselkäänsä, se täytyy kantaa maaliin saakka, eikä jättää puoleenväliin ruikuttamaan. ;)
Yksi syy Karlssonin flegmaattisuuteen voi olla myös se, että mies todennäköisesti pelkää loukkaantumisia. Jos mietin itseni Karlssonin saappaisiin niin, kyllä itse ainakin hieman varoisin, ettei joku esim. juuri Saipan nobody hyökkääjä aja katkeruuksissaan itseäni täysin levyksi.
Tässä on myös yksi asia mikä mua häiritsee suuresti. Ei tänne voi tulla pelkäämään loukkaantumisia, jos kontaktitilanteet pelottaa, niin silloin olisi ollut parempi jäädä Ottawaan harjoittelemaan. Aivan kuten Jatkoajan kolumnissa mainittiin, myös minä olen ollut huomaavinani pientä loukkaantumisen pelkoa Erikin otteista. Vertailukohta löytyy hyvinkin läheltä. Valle pelaa sydämellä joka ilta ja menee taatusti joka väliin ja tilanteeseen täysillä. Joo, saikuttaa tällä hetkellä seuraavat pari kuukautta, mutta tekevälle sattuu. Valle ei tunne sanaa puolivaloilla pelaaminen.