Suuri osa Ilveksen kannattajista tuntuu jostain syystä suhtautuvan Kanteeseen todella negatiivisesti. Itse olen hänen tasostaan ja potentiaalistaan kanssasi samaa mieltä. Nuoresta iästään huolimatta jo varsin kokenut hyväraaminen puolustaja, jolla on perusominaisuudet kunnossa. A-junnuvuosien perusteella Kevinillä on edellytyksiä myös hyvään kiekolliseen pelaamiseen.
Kanteella on toki potentiaalia. Sääntöuudistukset eivät vain suosi nimenomaan hänen kaltaisiaan pelaajia, vaikkei aivan sahapukki olekaan. Viime kausi Jokereissa ja TPS:ssä, jossa oli heikko pakisto kokonaisuutena viime kaudella, tukee johtopäätöstä: Läpimurto kahden ensimmäisen parin liigapakiksi on edelleen tekemättä.
Lähtökohtasesti kauden 2007-2008 Ilveksessä menee edelle Werner, Tukio, Jääskeläinen ja Kuukka, joka ainakin minun mielestäni on tällä hetkellä Kanteeta parempi suhteellisen hyvin liikkuvana isona fyysisenä pakkina.
Lehtivuori on prospektina iso, jolle olisi kiekolliseen rooliin kehittyäkseen annettava peliaikaa ja Näppilän kehittymisestä on ollut paljon puhetta viime kaudella. Niemi on puolustavassa roolissa käyttökelpoinen ja kentälle heitettävissä koska vain alivoimalla ja tasakentällisin.
Joten kyllä Kanteen on otettava muutama askel, että nousisi oikeasti neljän eniten pelaavan pakin joukkoon. Loukkantumisia toki tulee ja Kanteekin saa mahdollisuutensa näyttääkseen, mistä mies on tehty. Uskon, että mies kolmosparissa pystyy melko virheettömään peliin, mutta kovin paljon muuhun ei näyttöjä viime kausilta ole. Toivottavasti Kantee kuitenkin kehittyy, sillä miehen kanssa on kuitenkin tehty kahden vuoden sopimus (Mikä on tietenkin parempi kuin vuoden sopimus).
PS. ja kilpailua Kantee tuo kokoonpanoon, mikä on myös varsin iso asia.