Mainos

Eräs kiihkeä iltapäivä tällä viikolla

• 3 733
  • 32

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tällä vinkillä välttyy suurimmalta hieltä:

Tee huoneistosta tarkka pohjakuva ja tee siitä tarpeeksi iso, esim. 1 m = 10 cm:ä pohjakuvassa. Tee myös nykyisistä huonekaluista pahvikuvat samaa mittasuhdetta käyttäen. Sitten kun emäntää alkaa kutittamaan nykyinen järjestys, niin otat vain pohjapiirroksen esiin. Sen lomassa kuluu vaimolla helposti muutama tunti. Varaa myös tarpeeksi varapaperia ja sakset, mikäli pöydälle ilmestyy huonekalukuvasto. Nähkääs uusi pöytä ei mahdu millään vanhan tilalle, mikäli hieman fuskaatte mittassuhteissa. Fuskaamisella säästyy rahat ja selkä, kunhan sen osaa vain tehdä uskottavasti.

Mittanauha kannattaa myös sabotoida leikkaamalla alusta 10 cm pois. ( eli "vanhakin pöytä on jo noin iso, niin ei toi uusi mikä on 20 cm leveämpi tänne millään mahdu" , "joo ei se kyllä mahdu, voi harmi")

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Chip

Tähän saakka kaikesta muusta paitsi lampun asentamisesta on selvitty omin voimin (noh, isi kantoi kaikki tavarat muutossa) mutta joskus tulevaisuudessa voi olla, että mäkin sitten "käytän hyväksi" voimakkaampaa osapuolta, kunhan sellainen jostain vaan löytyis.

Lampun asentamisesta tuli mieleeni, että olen tällä viikolla ostanut eri kaupoista kolme kattovalaisinta. Asunnossa, johon ne on tarkoitus asentaa, on katossa sellainen pistorasiasysteemi, kuten nykyään kuuluukin.

Tänään ajattelin sitten asentaa nuo valaisimet. Sehän on helppoa, koska kaikissa uusissa valaisimissa on tietenkin sellainen pistoke, joka sopii pistorasiaan. Näin luulin. Tyrmistys oli melkoinen, kun ensimmäisestä paketista kuoriutui valaisin, jossa ei ollut minkäänlaista pistoketta eikä edes vapaita johdon päitä, joihin sellaisen voisi asentaa. Jotain piuhoja siinä on, mutta ei vapaata johdon päätä, vaan jokin ihme suljettu silmukka. Täytynee reklamoida, kunhan taas jaksaisi ja ehtisi ajaa sinne liikkeeseen.

Vielä kaksi valaisinta jäljellä. Avasin niistä ensimmäisen. Ei tietenkään pistoketta, vaan kirkkaasti kiiltävät johdon päät, jotka voisi asentaa sellaiseen 60-luvun sokeripalaan. Tai sitten asentaa niihin johtoihin pistokkeen, jollaista ei tietenkään ollut pakkauksessa.

Kolmatta pakkausta avatessani tiesin jo mitä odottaa, koska se oli ostettu samasta liikkeestä kuin edellinen. Jep, ei pistoketta.

Mikä vittu siinä on, että edelleen saadaan myydä tuollaisia valaisimia eikä myyjä edes kerro, että pistoke puuttuu. Hirveästi taas turhaa vaivaa ja päänsärkyä. Ikään kuin ei olisi muutakin tekemistä kuin ravata valaisinliikkeissä yhtenään.

Viimeksi muokattu:

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Vakio

Lampun asentamisesta tuli mieleeni, että olen tällä viikolla ostanut eri kaupoista kolme kattovalaisinta. Asunnossa, johon ne on tarkoitus asentaa, on katossa sellainen pistorasiasysteemi, kuten nykyään kuuluukin.

Tänään ajattelin sitten asentaa nuo valaisimet. Sehän on helppoa, koska kaikissa uusissa valaisimissa on tietenkin sellainen pistoke, joka sopii pistorasiaan. Näin luulin. Tyrmistys oli melkoinen, kun ensimmäisestä paketista kuoriutui valaisin, jossa ei ollut minkäänlaista pistoketta eikä edes vapaita johdon päitä, joihin sellaisen voisi asentaa. Jotain piuhoja siinä on, mutta ei vapaata johdon päätä, vaan jokin ihme suljettu silmukka. Täytynee reklamoida, kunhan taas jaksaisi ja ehtisi ajaa sinne liikkeeseen.

Vielä kaksi valaisinta jäljellä. Avasin niistä ensimmäisen. Ei tietenkään pistoketta, vaan kirkkaasti kiiltävät johdon päät, jotka voisi asentaa sellaiseen 60-luvun sokeripalaan. Tai sitten asentaa niihin johtoihin pistokkeen, jollaista ei tietenkään ollut pakkauksessa.

Kolmatta pakkausta avatessani tiesin jo mitä odottaa, koska se oli ostettu samasta liikkeestä kuin edellinen. Jep, ei pistoketta.

Mikä vittu siinä on, että edelleen saadaan myydä tuollaisia valaisimia eikä myyjä edes kerro, että pistoke puuttuu. Hirveästi taas turhaa vaivaa ja päänsärkyä. Ikään kuin ei olisi muutakin tekemistä kuin ravata valaisinliikkeissä yhtenään.

Katsos onhan niitä vanhojakin asuntoja, joissa sokeripalat vielä roikkuvat katossa. Itse ostin halvat adapterit, jotka on helppo asentaa tuollaisiin lamppuihin, joten ongelma ei ole suurenmoinen. Turhaa vaivaa toki joudut näkemään.

Toki tuosta mukavan vitutuksen saa, mutta niin tuntuu saavan ostoksesta kuin ostoksesta, harvasen päivä tuotteita saa palauttaa liikkeisiin erinäisten merkintöjen puutteen vuoksi tai tuotteen vikojen vuoksi. Kuluttajansuojalaki on pelkkä vitsi.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Tatzka

Katsos onhan niitä vanhojakin asuntoja, joissa sokeripalat vielä roikkuvat katossa. Itse ostin halvat adapterit, jotka on helppo asentaa tuollaisiin lamppuihin, joten ongelma ei ole suurenmoinen. Turhaa vaivaa toki joudut näkemään.

Ihan turhaa niin. Minusta pitäisi olla selvää, että nykyisissä uusina myytävissä valaisimissa on nykystandardin mukainen liitäntä. Jos sitten asuu talossa, jossa vielä sokeripala jöpöttää katossa, on helppo tempaista valaisimen pistoke irti ja asentaa ne johdon päät sokeripalaan.

Nyt joutuu ostamaan erikseen pistokkeen. Senkin vielä hyväksyisi, jos pakkauksessa selvästi lukisi, että se ei sisällä pistoketta, jolloin samalla reissulla voisi hankkia sellaisen.

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tämä on aivan sairasta, siis kaikkia kattokytkentäpaloja
ei ole saatu eurokuntoon. Lienee pakko muuttaa Saksaan, jossa ainakin tämä osa on ok...

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti nedomansky
Tämä on aivan sairasta, siis kaikkia kattokytkentäpaloja
ei ole saatu eurokuntoon. Lienee pakko muuttaa Saksaan, jossa ainakin tämä osa on ok...

Nedo hei, kenties... mutta ainakin Suomessa on poliisilla hienompi virkapuku kuin Saksassa. Mistä ne germaanit ovat kehittäneet sen KARMEAN VIHREÄNSÄVYISEN KOSTYYMIN... ja vielä ruskeet housut sen vihreen rotsin kanssa... voi äite, apua!

Niin ja anteeksi, ei kuulunut mitenkään asiaan. Ja kun tuo ei kuulunut mitenkään asiaan, niin pannaans kerta kiellon päälle: Minullapa on tällä hetkellä sieni-infektio vasemman jalan varpaissa. On muuten hulvaton aromi...

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Voihan rähmä!

Minä jouduin sittenkin hommiin,vaikka tuossa ylempänä niin miehekkäästi uhosin,että ikuna en emäntää auta.Lukekaa tämä tositarina vakavin mielin,silllä tälläinen katastrofi voi osua juuri teidän kohdallenne.Luulin olevani kova,mut en ollutkaan-enkä puhu nyt mistään potenssista.

Kuten tuossa ylempänä jo mainitsin,niin akvaarioomme oli todellakin tullut halkeama.Halkeama oli syntynyt,kun eukkoni oli viskannut ison stemun sinne inessiiviin liian varomattomasti.Tästä johtuen jouduin (tahtomattani) hommiin.Ensiksi autoin akvaarion hiekkojen kuljettamisessa mäkeen.Voitte muuten uskoa,että silmäni kostuivat,mutta eivät sen takia,että mulla olisi tullut ikävä niitä hiekkoja.Se saatanan hiekka nimittäin dunkkasi huomattavasti enemmän kuin minä näin sunnuntaisin.No vitut siitä.

Minä nimittäin korjasin tämän jälkeen sen kuppasen lasi hökötyksen.Spruittailin silikonia joka rakoon minkä vain havaitsin(ei sinne..senkin pervot!).Tämän tehtyäni olin järjettömän ylpeä itsestäni.Mietin kyllä hetken,että miten ne fisut mahtuvat uimaan siellä silikonien joukossa,mutta sitten lähdin hakemaan remontti kaljan.Ne fisut jäivät sitten emännän kontolle,sillä lähdin eilen aaamulla duuniin.Akan piti todellakin laittaa ne hikiset fisut sinne akvaarioon,mutta näin ei kuitenkaan käynyt.

Oma rakas kulta puputtini sai nimittäin samanlaisen slaagin kuin Designerin rakas.Jumalauta,likimain kaikki liikuteltava tavara myös rupesi liikkumaan,kun duunista pääsin.Ainoa tavara,jonka olisin suonut liikkuvan,ei liikkunut mihinkään-jääkaapista nimittäin minun suuhuni.Kuivin suin raadoin kuin mustalaiset hevostensa kanssa.Purin hammasta,sillä olin lähes sata varma,että iltasella aukeaa joku muukin kuin kaljapullo.

En juonut tuon episodin aikana kuin kaksi (2) pulloa bisseä,joten tunsin,että olen miehenä täysi kymppi.Eilen illalla aukesikin kaljapullot,viinipullot ja emännän syli.Tätä kirjoitettaessa olen aivan saatanan kovan krapulan kourissa,kikki on todella hellänä ja hartiat jumissa.Mitä tästä(kin)opimme?

Minä ainakin opin sen,että ostan seuraavalla kerralla korin kaljaa,sillä 18 pulloa bisseä ja yksi hikinen viinipullo eivät riitä mihinkään,kun ruvetaan vakavalla naamalla dokaamaan.Lähden nyt hinkkaamaan näitä silikoneja handuistani pois,joten bye bye ja hörpsis lörpsis.

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Predator

Dear Chip

Kuten seuraveljeni Senior jo tuossa aikaisemmin totesikin, niin me ÄTPPOMK:n Helsingin IFK:n Wanhojen Wiriilien Jaoston jäsenet olemme aina valmiina uusiin haasteisiin. Olemme tosin jo sen ikäisiä, että meidän täytyy ensin ns. lämmetä ajatukselle noin puoli vuotta, ennenkuin nousemme seisomaan... sen jälkeen kaikki on mahdollista... paitsi kansantanssit Paavo Väyrysen kanssa.

Mutta mikäs tämä lampun asentamis-juttu oli? Et kai ole perinteinen blondi? Siis tarkoitatko sitä Mission Imposibleä jossa noustaan keittiöjakkaran toiseksi ylimmälle askelmalle vaihtamaan katossa killuva hehkulamppu? Vai tarkoitatko sitä katon rajaan asennettujen "sokerinpalojen" säätämistä?
No, oli mikä oli, riuskaa apua löytyy ainakin täältä Helsingistä... ööh, muista nyt kuitenkin tuo n. puolen vuoden kehittelyjakso.

Preda, Senior ja Tatzka....

Ensiksikin huoneenjärjestyksestä. Mä muutin tähän vasta reilu kuukausi sitten ja olen havainnut, että nykyinen kalustejärjestys on lähes ainoa järkevä toimintamalli tässä neliönmallisessa huoneessa, jossa vaatekaappi on heti oven vieressä, KESKELLÄ seinää. Mutta mä pidän tarjoukset mielessä... ja voipi olla, että vuoden päästä syksyllä liikuskelenkin siellä pääkaupunkiseudulla.

Ja lampunasentamisesta sen verran, että kyllähän minä nyt olisin osannut laittaa semmoisen pistokelampun tuonne kattoon. Mutta mullapas onkin spottilamppu sokeripaloilla. Kaiken huipuksi katossa killunut systeemi piti ottaa irti, että spotti saatiin kattoon kiinni. Aioin kyllä ensin suorittaa asennuksen täysin omin nokkineni (eli olisin seissyt pyörivällä tuolilla, korkeus äärimmillään ja varpaankärjilläni, just olisin yltänyt ruuvimeisselin kanssa kattoon) mutta sitten isi vihjaisi, että siinä saattaisi henki lähteä jos satun koskemaan väärään johtoon. Onneksi tuttavapiiristä löytyikin sähköalan ammattilainen, joka suoritti tehtävän 5 minuutissa ja minä sain säilyttää rakkaan henkikultani.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy