Entä 16 joukkueen liga.

  • 2 606
  • 35

vihtori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelikaanit
Yksi hyvä mahdollisuus auttaa jääkiekkoa, (vaikka maailmanmestaruutta ei tulekaan) olisi joukkuemäärän nostaminen 16 jotka pelaisivat keskenään kaksinkertaisen sarjan ja 8 joukkuetta lisäksi kaksinkertaisen sarjan ja 4 joukuetta lisäksi nelinkertaisen sarjan. Jokaiselle joukkueelle tulisi näin yhteensä 56 peliä. Tämän jälkeen 8 parasta pelaisin normaalit pudotuspelit ja loput pelaisivat yksinkertaisen loppusarjan jonka 2 huonointa karsisi !-Divarin (Mestis huono nimi) kahden parhaan kanssa. Jos jääkiekkoliitosta/liigasta löytyisi joku joka ymmärtää tämän idean merkityksen niin olen valmis vääntämään lopun rautalangasta. Nuykyisellä menolla ei jääkiekkoa pidetä kovin pitkään huippulajina.
 

harza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo,Kouvot,KPL,HPK.
Ihan hyvä juttu olis näin fanin kannalta,mutta liigan "mammanpojat" eivät tähän suostu,koska heillä olisi teoreettinen mahis vaikka tippua divariin.Urheilullisuudesta ei voi puhua suomen jääkiekosta puhuttaessa.
 

vihtori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelikaanit
16 joukkuetta

Etelä: Hifk;Jokerit;Blues ja KiVa tai KooKoo Yht. 4 joukkuetta.
Länsi: TPS; Ässät; Lukko ja Tuto tai Sport - " -
Häme: HPK; Tappara; Ilves ja Ahmat tai Jukurit.
Pohjoinen: Saipa: Kärpät: Jyp ja Kalpa tai Jukurit tai Sport.
Siinä olisi yhteensä 16 joukkuetta ja saataisiin todellakin kaikille osapuolille sopiva homma aikaiseksi. Jokerit ei joutuisi matkustanmaan ouluun kuin yhden kerran runkosarjan aikana ja päinvastoin. Saataisiin todellakin lähialuepelejä melkoisia määriä ja liigan kokonais yleisömäärä minun laskujeni ja arvioitteni mukaan kasvaisi 50%:a. Joukkueiden pelaajamääriä voitaisiin tämän myötä rajoiottaa siten, että pöytäkirjaan voitaisiin merkitä vain 7 pakkia ja 11 hyökkääjää. Jätettäisiin nuo vilttiketjut pois jotka ei muutenkaan saa juuri peliaikaa. Joukkueet olisivat näin myös halvempia. Mainitsemani Mestis-seurat ovat vain esimerkin omaisina. nämä ovat kuitenkin tällä hetkellä ne varteenotettavimmat joukkueet.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Vihtori, jätit sitten Pelicansin pois...

Mutta ei mikään ihan nolla idea. Omasta mielestäni kenttäpelaajien määrä pitäisi myös rajoittaa 18 pelaajaan ja ulkomaalaisten määrä kolmeen (tosin EU:lla voi jossain vaiheessa olla sanottavaa tästä)
 

vihtori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelikaanit
Pelicans

Sori ei ollut tarkoitus Hämeen joukkueisiin sopiva muutos eli: HPK; Tappara; Ilves ja Pelicans. ilman muuta olin vähän hätäinen. Joten Ahmat tau Sport jäsi rannalle.
 

Rocco

Jäsen
Siis oletko tosissasi tiputtamassa Sportia pois ennen Jukureita jotka ei liigaan halua, TuToa, Ahmoja ja Kiekko-Vantaata...?

Jos joukkuemäärää nostetaan 13:sta 16:a niin Mestiksessä on vain kolme mahdollista joukkuetta. Ensiksi nousee Sport tai KalPa, KooKoo on näiden takana ollen se 16. joukkue. Muilla ei ole liigaan tällä hetkellä juuri mitään asiaa.
 

Afan

Jäsen
Eiköhän vihtori katsonut ihan vain sarjataulukosta tällä kaudella parhaiten menestyneet Mestis-joukkueet pohtimatta asiaa sen enempää.

Oma vaatimaton mielipiteeni on se, että edes sen verran touhussa pitäisi olla urheilullisuutta, että jos liigaan joku nostetaan, pitäisi sen sitä ennen voittaa Mestiksen mestaruus. Jos Sport tai KalPa nostettaisiin liigaan, olisi se huutava vääryys, elleivät joukkueet yllä pudotuspeleissä ihmetekoihin.
 

Rocco

Jäsen
Noh, liiganousuunhan vaaditaan monta asiaa.

1) Riittävän suuri talousalue joka pystyy elättämään liigaseuran

2) Hyvä junioritoiminta

3) Liigakelpoinen halli

4) Uskottava organisaatio ja joukkue

5) Pelillinen menestys

Kun katsoo noita kriteereitä niin ainakin 4/5 Sport ja KalPa täyttävät Mestiksessä aivan tarpeeksi hyvin.

Tuo viides eli pelillinen menestys... niin, onhan Sport ja Kalpa olleet kaikkina kolmena Mestis-kautena aivan kirkkaimmassa kärjessä vaikkei sitä voittoa olekaan tullut. Tältä kaudeltahan ovat vielä playoffsit pelaamatta ja mitalit jakamatta. Sportilla on kaiken lisäksi selkeästi eniten yleisöä hallissa. Se ei ratkaise mitään mutta osoittaa sen että tukijoita löytyy ja maksavaa asiakaskuntaa on.
 

Afan

Jäsen
Rocco, noinhan se tänä päivänä menee. En kiistä lainkaan. Silti, oma mielipiteeni - joka tuskin ketään mihinkään suuntaan liikuttaa - on se, että urheilullisen menestyksen pitää olla kaiken pohjana. Jos joukkue ei voita nykyisen sarjatasonsa mestaruutta, on suorastaan pelleilyä nostaa sitä ylemmäskään, olivat taustat missä kunnossa tahansa.

Jos Sport tai KalPa voittaa tänä vuonna mestaruuden, tervemenoa liigan omasta puolestani vaikka heti, mutta muuten kantani on ehdottomasti kielteinen.
 

vihtori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelikaanit
Sport on kyllä mukana

Sportin luonnollisin lohko olisi tuo länsilohko jossa se on listallani TuTon parina ja tietysti nousisi jos olisi kolmen parhaan joukossa. Minä en ole jättänyt ketään pois tahallani ihan hyvin voisi KJT:n tulla kysymykseen nousijana mutta en pitäisi sitä ihan heti mahdollisena. Nämä joukkueet ovat Mestiksessä pelaavien osalta vain esimerkillisiä enkä halua olla tällä hetkellä esittämässä kenenkään poisjääntiä. Mutta jokin lähtökohta juttuuni täytyi saada. Lisää kannanottoja toivoen.
 

lepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes
Hyvä Afan!

Vihdoinki joku joka on mun kanssa samaa mieltä!! Vai et muilla ku Sportilla ja KalPalla ei asiaa liigaan... Mulla ei oo mitään Sportia vastaan, mutta mä ihmettelen niitten kummaa uhoa, kun ne nousi 1997 divariin niin heti alettiin puhua noususta. Kuiteski pian ne oli melkein konkas (onneks ei kuitenkaan menny konkkaan!) Sitte ku tuli halliremontti, nii sitte oltiin varmas liigakunnossa!! Ja nyt tällä kaudella heti ku ne voitti pelin niin puhuttiin kotiedusta!! Hei enemmän tekoja, vähemmän puhetta; ja jos puhetta niin sellasta joka on realistista!
 

Rocco

Jäsen
Re: Hyvä Afan!

Viestin lähetti lepa
Vihdoinki joku joka on mun kanssa samaa mieltä!! Vai et muilla ku Sportilla ja KalPalla ei asiaa liigaan... Mulla ei oo mitään Sportia vastaan, mutta mä ihmettelen niitten kummaa uhoa, kun ne nousi 1997 divariin niin heti alettiin puhua noususta. Kuiteski pian ne oli melkein konkas (onneks ei kuitenkaan menny konkkaan!) Sitte ku tuli halliremontti, nii sitte oltiin varmas liigakunnossa!! Ja nyt tällä kaudella heti ku ne voitti pelin niin puhuttiin kotiedusta!! Hei enemmän tekoja, vähemmän puhetta; ja jos puhetta niin sellasta joka on realistista!

Tuota tuota... ei Sport ollut kaukana liiganoususta. Kun Pelicans nousi liigaan niin Sport piti Pelicansia todella tiukoilla, taisi voitot olla kaikki Pelicansille vain yhden maalin erolla ja yksi peli kesti lähes 90 minuuttia. Sinä vuonna Pelicans meni liigaan. Seuraavana vuonna Sport pelasi Kärppiä vastaan. Sen ajan kärpät oli vahvempi kuin moni liigaseura ja silti Sport piti myös heitä tiukoilla, maalin-parin erolla kuitenkin ne pelit Kärpät voittivat. Ja Kärpät liigaan. Eli jos noin tiukat tappiot liigaan nousseita vastaan ovat vain uhoa niin...

Ja jotta saisit vielä tarkempaa inside-tietoa miksi Sport meinasi mennä konkurssiin ja miten halliremontti ja suljettu liiga vaikutti asiaan, lue tämä juttu.

Itse kyllä haluaisin pelaamalla liigaan ja tottakai ymmärrän että muita joukkueita ja faneja v**uttaa se, että "miksi noi eikä me?". Olemme mekin täällä Vaasassa kokeneet pahimman kautta suljetun Liigan pas**mmat puolet. Karvaa vailla liigakelpoinen joukkue ja ovet nenän edestä kiinni kolmeksi vuodeksi. Ei paljoa naurattanut. Eikä naurata vieläkään. Sportin tukijoiden pitkäjänteisyys voi loppua jos vieläkin jäädään ulkopuolelle. Sprt kuitenkin selvitti miljoonavelat itse, ei tarvittu NHL-pelaajien avustuksia.
 
Viimeksi muokattu:

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Viestin lähetti Katsoja
Rocco;

Eikös Laaksoharju avittanut aikaslailla?

Vastaanpas Roccon puolesta. Laaksoharju taisi maksaa yhdet palkat silloin, kun oltiin syvimmällä. Silloin, kun julkisuudessa ilmoitettiin, että Sport hakeutuu konkurssiin tulivat rahat jostain muualta. Ja nyt kun velat hoidettiin, hoidettiin ne pitkälti Laaksoharjun neuvottelutaitojen avulla.

Sportin yhtiöittämisessä Sportiin sijoitti yritysten lisäksi paljon yksitysihenkilöitä, varmasti myös hra Laaksoharju, mutta ei lähellekkään niin paljoa kuin eniten sijoittanut. Laaksoharju on sijoittanut Vaasa Arenan ravintolat omistavaan yhtiöön. Siinäpä Laaksoharjun sijoitukset. On aivan turha väittää, että Laaksoharju olisi rahoillaan Sportin pelastanut sillä se on valhe, johtamistaidoillaan ja bisneskyvyillään kyllä.
 

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti Katsoja
Rocco;

Eikös Laaksoharju avittanut aikaslailla?

Laaksoharju ei ole NHL-pelaaja :)

Kale avitti pahimpaan aikaan sen verran että päästiin pahimman yli. Se oli siis silloin kun konkurssi uhkasi, mukana oli toki tuolloin monta muutakin yrittäjää ja heidän avustuksellaan vältettiin konkurssin tekeminen. Tästähän on jo pari vuotta aikaa.

Mutta se suurin työ oli tämän kauden alla, Sportin velka oli pienentynyt jonkin verran mutta ennen kauden alkua saatiin loputkin velat voitoon. OY:ksi muuttuminen toi aika paljon ja Sportin päässä on tehty todella paljon töitä sponsoreiden yms. kanssa.

Eli Kale ei rahaa ole tuonut itse kuin pienen murto-osan, sekin ilmeisesti ollaan maksamassa takaisin (?) . Suurin Kalen apu on ollut ryhtyä täysiaikaiseksi toimitusjohtajaksi ja tehdä sitä kautta Sportille taloudenhoitoa, hienosti tehtyä taustatyötä yms.
 

Afan

Jäsen
Täsmennetään

Viestin lähetti Rocco
Itse kyllä haluaisin pelaamalla liigaan ja tottakai ymmärrän että muita joukkueita ja faneja v**uttaa se, että "miksi noi eikä me?".

Tämä ei luultavimmin ollut minulle suunnattu, mutta kun viestin otsikosta minunkin nimeni löytyi, täsmennettäköön vielä:

Minulle on aivan sama, mikä joukkue mahdollisesti liigaan nousee, sillä Ahmoilla ei ole minkäänlaisia realistisia mahdollisuuksia pelata liigassa ainakaan vuosikausiin. Sen sijaan toivoisin, että näinä rahanpalvonnan aikoinakin urheilullisuutta kunnioitettaisiin sen verran, ettei nousu saisi missään nimessä olla mahdollinen ilman alemman sarjatason mestaruutta.

Ensin mestaruus, ja sitten voitaisiin katsoa, riittävätkö muut edellytyksen liigaan.
 

Rocco

Jäsen
Re: Täsmennetään

Viestin lähetti Afan
Tämä ei luultavimmin ollut minulle suunnattu, mutta kun viestin otsikosta minunkin nimeni löytyi, täsmennettäköön vielä:

Joo, ei ollut sinulle. Nimesi vain jäi tuonne otsikkoon koska kyseessä oli lainaus ja sen jatko aikaisemmasta.

Se oli tarkoitettu kaikille tasapuolisesti.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Muuten ihan mukavaa keskustelua, mutta haluaisin yhden asian tässä korjata. Sportin toiminnassa on mukana todella paljon sellaisia henkilöitä, joita ilman koko seuraa ei enää olisi. Kovinkaan moni ei hallin käytävillä tunnista mm. Juhani "junnu" Aholaa joka vastaa ravintolan pyörittämisestä, tai seuran ikipirteää Arja Sillanpäätä joka on ollut seuran palveluksessa töissä, vaikka palkka ei aina kulkenutkaan. Mutta sitten on se yksi. Hän ei koskaan saa tarpeeksi kiitosta. Kaikki luulevat, että tämä on täysin Laaksoharjun hommia.

Juha Saari. Tuo Sportin ikiuuttera markkinointipäällikkö, joka vastaa paljolti seuran päivittäisestä pyörittämisestä. Hän on se, joka on neuvotellut Sportille nuo kovat lisät Sponsorimarkkoihin. Kale oli se ja on edelleen se, joka vastaa seuran yleistilasta, joka on aikaisemmin tarkoittanut suomeksi velkaneuvottelijaa.

Kiitokset taitaa lähteä myös niille lähes 80 talkoolaiselle, jotka jaksavat tehdä tärkeää työtään vuodesta toiseen.

Tämähän meni todellakin, off-topic, mutta eiköhän se ole mennyt jo kauan sitten.

Onnea muuten kalelle 50 vuotis-syntymäpäivän johdosta!
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Viestin lähetti Rocco
Noh, liiganousuunhan vaaditaan monta asiaa.

1) Riittävän suuri talousalue joka pystyy elättämään liigaseuran

2) Hyvä junioritoiminta

3) Liigakelpoinen halli

4) Uskottava organisaatio ja joukkue

5) Pelillinen menestys

Kun katsoo noita kriteereitä niin ainakin 4/5 Sport ja KalPa täyttävät Mestiksessä aivan tarpeeksi hyvin.


Jos Sportilta toteutuu yllä mainituista vaatimuksista siis 4/5 niin eipä KooKoolla taida mennä yhtään huonommin. KooKoon osalta voisi jopa sanoa toteutuvan kaikki nuo 5 vaatimusta vai oletko kenties eri mieltä?
 

Rocco

Jäsen
Ei mene paljoakaan pieleen. Halli tarvitsisi kuulemma jonkin verran remonttia, junioreita tulee samaa tahtia kuin Vaasassa, talousalueena ei ehkä yhtä iso mutta kokonaisuutena lähellä ollaan.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Viestin lähetti Afan
Rocco, noinhan se tänä päivänä menee. En kiistä lainkaan. Silti, oma mielipiteeni - joka tuskin ketään mihinkään suuntaan liikuttaa - on se, että urheilullisen menestyksen pitää olla kaiken pohjana. Jos joukkue ei voita nykyisen sarjatasonsa mestaruutta, on suorastaan pelleilyä nostaa sitä ylemmäskään, olivat taustat missä kunnossa tahansa.

Jos Sport tai KalPa voittaa tänä vuonna mestaruuden, tervemenoa liigan omasta puolestani vaikka heti, mutta muuten kantani on ehdottomasti kielteinen.

Hyvä Afan, olen täysin samaa mieltä kanssasi. Jopa Hjallis sanoi hiljattain, että molemmat kriteerit on täytettävä siis urheilullinen kuten myös taloudellinen puoli jos liigaan mielii. Joten ei kai liikaa ole vaadittu, jos ensin pitää voittaa mestiksen mestaruus ja vasta sen jälkeen voi liigapaikkaa anoa. Jos mestiksestä nostetaan liigaan jokin muu joukkue kuin sarjan voittaja niin Suomalaisen kiekkoilun uskottavuus katoaa lopullisesti.

Nyt kysyisinkin, milloin Vaasan Sport on voittanut I-divisioonan tai mestiksen, koska Vaasalaiset ovat väenväkisin keskustelufoorumeissa nostamassa Sportia liigaan sekä lisäksi pitävät Sportia edellytyksiltään muka KooKoota parempana. Tiedän, että KalPa ja KooKoo ovat divarin voittajia kuten myöskin pelaamalla liigaan nousseita joukkueita.

Ps. tarkoituksena ei ole mitenkään mollata Sportia vaan mielestäni joukkue omaa täydet edellytykset liigaan mutta en kyllä ymmärrä miksi joukkue omaisi myöskään paremmat edellytykset kuin KooKoo. Se sopisi itselleni vallan mainiosti, että vaikkapa KalPa, KooKoo ja Sport ratkaisisivat vaikkapa keskinäisessä karsintasarjassa tulevan liigajoukkueen.
 
Viimeksi muokattu:

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Viestin lähetti Rocco
Ei mene paljoakaan pieleen. Halli tarvitsisi kuulemma jonkin verran remonttia, junioreita tulee samaa tahtia kuin Vaasassa, talousalueena ei ehkä yhtä iso mutta kokonaisuutena lähellä ollaan.

Ainakin oheisesta linkistä löytyy kuvia Kouvolan jäähallista. Tietenkin, jos ravintolapalveluja verrataan Hartwall-areenaan tai Länsi-auto-Areenaan niin ei Kouvolassa ihan niin tasokasta ole. Ehkä suunnitteilla olevat aitiot 20-30 kpl yritysten käyttöön pitäisi rakentaa liigapaikan tultua sekä mahdollisesti myöskin ravintopalveluita ehostaa, mutta kaiken kaikkiaan Kouvolassa on erinomainen 6000 katsojan jäähalli, joka sellaisenaan ilman mitään remonttia on täysin riittävä liigaan. Suurin osa nykyisistä liigajoukkueista pelaa todella paljon huonommissa halleissa tänä päivänä.

http://personal.inet.fi/urheilu/tilastomies/KK_kuvia.htm

Kouvolan jäähalli muuten esittäytyy urheilukanavalla ensi viikon maanantaina 3.2.2003 klo 18.00 alkaen, kun vastakkain ovat KooKoo ja Jukurit.

Tervetuloa ruutujen ääreen ja miksei paikan päällekin.
 
Viimeksi muokattu:

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Minä puolestani olen näkemäni perusteella saanut sellaisen käsityksen, että KooKoolla ei ole jään ulkopuolella mikään Sportin tasolla. Nyt varmasti monet ottavat tästä herneen nenäänsä, mutta turhaan. Tämä on minun mielipiteeni. Olen ollut seuraamassa teidän kotiotteluanne ja silloin näkemäni perusteella KooKoo ei ole valmis liigaan. No paljon on voinut muuttua sen jälkeisistä ajoista, mutta oletan että ei niinkään paljoa.

Hallissa pätkii lipunmyynti. Esim. paikkoja ei ole jaoiteltu, eikä lipuissa ollut mitään paikkanumeroa. Kysyin ainoalta järkkäriltä (jonka hallissa tuolloin näin), että mihin tällä lipulla pääsee ja vastaus oli, että joka paikkaan muualle, mutta ei tuohon keskelle koska joskus siihen tulee kausikorttilaisia.

Jäähallin toiminta oli myös pettymys. Hallissa myydän makkaraa ja olutta. Mutta esim. fanituotteita ei jostain syystä löytynyt. Seurueemme olisi ollut valmis ostamaan vaikka jonkinlaisen viirin joita oli kuulemma jossain, mutta kukaan ei tiennyt missä.

En ole koskaan ollut katsomassa Kuopiossa jääkiekkoa joten siitä en tiedä niinkään kommentoida.

On turhaa kehuskella sarjajohtajille, että meilläpä on sitä ja tätä ja tätä, mutta kuitenkin muutama huomautus ottelutapahtumassa.

-paikat
-tilat (halli kokonaisuudessaan)
-Monta eri wc:tä joihin on erittäin helppo löytää.
-Noin 80 vapaaehtoista.
-Ravintola
-2 Baaria
-6 kioskia
-Fanshop
-Invalidien paikat ja järjestely
-Paljon mainetta niittäneet aitiot
-Uudet sosiaaliset tilat.
-Pelaajien tilat parhaat mestiksessä.
-Ottelutapahtumaan keskittyminen/luominen

Eritoten Kouvolan hallin wc:t eivät juuri kiitosta saa.

Muuta mikäli menette liigaan, niin tervemenoa ja jos menemme yhdessä liigaan niin kivaa olla kimpassa. Ja jos kävisi vielä niin, että Kalpakin tulee mukaan, niin kolmin aina kivempaa.

EDIT: Olen myös sitä mieltä, että Spottia ei saisi nostaa liigaan, mikäli seura ei voita Mestistä. Tosin siinä kohtaa ymmärrän, mikäli Kalpa ja mahdollisesti KooKoo nostettaisiin myös. Tällöin, en pitäisi niin tärkeänä Sportin kohdalla tätä pelillistä tasoa, koska silloin on nostettu myös parempia joukkueita. Olen sitä mieltä, että kaudella 2005-2006 KooKoo,Kalpa ja Sport ansaitsisivat liigapaikan. Edellyttäen, että KooKoon puolella keskitytään myös muihin asioihin kuin kentällä pärjäämiseen. Tarkoitan tällä tuota olosuhteiden parantamista.
 
Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti Jaska85
Hallissa pätkii lipunmyynti. Esim. paikkoja ei ole jaoiteltu, eikä lipuissa ollut mitään paikkanumeroa. Kysyin ainoialta järkkäriltä, että mihin tällä lipulla pääsee ja vastaus oli, että joka paikkaan muualle, mutta ei tuohon keskelle koska joskus siihen tulee kausikorttilaisia.

Niin, jos hallissa on 3000 istumapaikkaa ja keskimäärin 1000 katsojaa, joista osa vielä haluaa seistä, lienisi aika turhaa määrätä porukka jollekin paikalle. Itse en ainakaan muista silloinkaan kun minulla kausari on ollut, istuneeni kyseisellä paikalla koskaan. Tuskin kuitenkaan kovin suuri ongelma. Jos joskus paikat tarvii määrätä, niin eiköhän se hoidu ihan lisäämällä yksi teksti lipun nurkkaan siellä painossa. Varsinkin kun nuo liput uudistuvat joka vuodeksi kuitenkin.

Jäähallin toiminta oli myös pettymys. Hallissa myydän makkaraa ja olutta. Mutta esim. fanituotteita ei jostain syystä löytynyt. Seurueemme olisi ollut valmis ostamaan vaikka jonkinlaisen viirin joita oli kuulemma jossain, mutta kukaan ei tiennyt missä.

Mietitkin jo että ehkä jotain on muuttunut. Katsopa maanantain matsi, ja bongaa fanituotteita. Pitkän kinuamisen jälkeen ilmestyivät myyntiin joulun jälkeen. On lippua ja paitaa ja pipoa ja muuta.

-Uudet sosiaaliset tilat.
-Pelaajien tilat parhaat mestiksessä.
Mahdoitkohan käydä katsomassa Kouvolan jäähallin pukukopit? Kyllähän siellä on ihan mukavasti tilaa on, enpä ole ainakaan kenekään kuulleen valittaneen.


Mutta. Ihan turha minun mielestäni on pohtia sitä, että onko joku joukkue (oikeastaan sitä paitsi halli...) liigakelpoinen miettimällä sitä että myydäänkö siellä pitsaa vai makkaraa. Oleellisempaa olisi saada karsinnat takaisin. Täsät lienemme kaikki samaa mieltä?
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Hallissa pätkii lipunmyynti. Esim. paikkoja ei ole jaoiteltu, eikä lipuissa ollut mitään paikkanumeroa. Kysyin ainoalta järkkäriltä (jonka hallissa tuolloin näin), että mihin tällä lipulla pääsee ja vastaus oli, että joka paikkaan muualle, mutta ei tuohon keskelle koska joskus siihen tulee kausikorttilaisia.

Jaska85, tähän on mielestäni luonnollinen selitys ja ainakin Pohjois-Kymenlaaksolainen jääkiekkoyleisö on tyytyväinen.
Kouvolassa aikuisten pääsylippu 10 € ja lasten lippu 5 €.
Lipun lunastettuaan voi valita minkä tahansa istumapaikan poislukien keskellä olevat kausikorttilaisten numeroidut paikat.
KooKoon divarivuosina jolloin yleisöä kävi yleensä yli 3000 katsojaa/ottelu samoin kuin 90-luvun alun liigavuosina yleisöä 3000-6000/ottelu oli numeroidut paikat.

Miksi nyt pitäisi olla numeroidut paikat jos tämän kauden yleisöennätys on 1600 katsojaa kun hallista löytyy 4000 istumapaikkaa? Mahdollisen liigapaikan joskus tultua ei lienee numeroitujen pääsylippujen käyttöönotto kynnyskysymys.

Jäähallin toiminta oli myös pettymys. Hallissa myydän makkaraa ja olutta. Mutta esim. fanituotteita ei jostain syystä löytynyt. Seurueemme olisi ollut valmis ostamaan vaikka jonkinlaisen viirin joita oli kuulemma jossain, mutta kukaan ei tiennyt missä.

Tähän on tullut viime kaudesta selkeä parannus. Otteluiden aikana myydään KooKoon fanituotteita. Muina aikoina fanituotteita saa hallin yhteydessä olevasta KooKoon toimistosta sekä myöskin jäähallin alakerran kahviosta, joka on "melkein" aina avoinna.

Ainakin tällaisia KooKoon fanituotteita löytyy:
Lippu (iso) 9 e.
Lippu (pieni) 5 e.
Lippis 10 e.
Pinssi ("Kukko") 2 e.
Pinssi ("Logo") 3 e.
Solmioneula 2 e.
Viiri 3 e.
Kauluspaita 25 e.
Kaulahuivi 10 e.
Pipo 10 e.

En ole koskaan ollut katsomassa Kuopiossa jääkiekkoa joten siitä en tiedä niinkään kommentoida.

Olen käynyt Kuopiossa katsomassa niin divariaikoina kuin myös liigavuosina KalPa-KooKoo pelejä. Jäähallin osalta lienee Kuopiossa eniten parannettavaa. KalPan juniorithan ovat aivan maan huippuluokkaa.

Eritoten Kouvolan hallin wc:t eivät juuri kiitosta saa.

Nyt en ihan ymmärrä mitä tällä on tekemistä mahdollisen liiganousun kanssa. Toisaalta en ole koskaan kuullut kenenkään moittivan Kouvolan jäähallia. Pikemminkin kehuja on Kouvolan jäähalli saanut osalleen. Kävin muuten tuolla hallin WC:ssä viime pelissä ja ainakin silloin kyseiset tilat oli siistit ja paperiakin löytyi.

Olen myös sitä mieltä, että Spottia ei saisi nostaa liigaan, mikäli seura ei voita Mestistä. Tosin siinä kohtaa ymmärrän, mikäli Kalpa ja mahdollisesti KooKoo nostettaisiin myös. Tällöin, en pitäisi niin tärkeänä Sportin kohdalla tätä pelillistä tasoa, koska silloin on nostettu myös parempia joukkueita. Olen sitä mieltä, että kaudella 2005-2006 KooKoo,Kalpa ja Sport ansaitsisivat liigapaikan.

Tästä olen hyvin pitkälle samaa mieltä - ensin pitää voittaa mestis ja sitten katsotaan onko eväitä liigaan.

Edellyttäen, että KooKoon puolella keskitytään myös muihin asioihin kuin kentällä pärjäämiseen. Tarkoitan tällä tuota olosuhteiden parantamista.

Tätä edelleen ihmettelen. Mitä vikaa KooKoon kotiluolassa on?
Jääkiekon SM-liigassa on monta huonompaa hallia. Viimeksi Kouvolan olosuhteita on moituttu vuonna 1981 jolloin KooKoo sai viimeisenä joukkueena erikoisluvalla pelata divaria Sarkolan "avohallissa".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös