Ensimmäinen äänitteesi ??

  • 2 225
  • 52

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Luulenpa että kaikki puhuvat samasta WASPin levystä, juuri siitä mistä löytyvät klassikot L.O.V.E. Machine, I wanna be somebody, school daze etc...

Nimiä levylle löytyy ainakin W.A.S.P, I wanna be somebody ja tuo mainitsemani Winged Assasins mutta sama levy on kyseessä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Daespoo
Luulenpa että kaikki puhuvat samasta WASPin levystä, juuri siitä mistä löytyvät klassikot L.O.V.E. Machine, I wanna be somebody, school daze etc...

Nimiä levylle löytyy ainakin W.A.S.P, I wanna be somebody ja tuo mainitsemani Winged Assasins mutta sama levy on kyseessä.
Prkl, kun en pääse tällä hetkellä tarkistamaan asiaa levynkannesta, kun levy on tällä hetkellä toisessa kartanossani.

EDIT: checked, levyn nimi on siis pelkästään "W.A.S.P." ja se on julkaistu vuonna 1984.

Sisältää seuraavat biisit:

1 Animal (Fuck Like a Beast)
2 I Wanna Be Somebody
3 L.O.V.E. Machine
4 Flame
5 B.A.D.
6 School Daze
7 Hellion
8 Sleeping (In the Fire)
9 On Your Knees
10 Tormentor
11 Torture Never Stops
12 Show No Mercy
13 Paint It, Black

Siis tämä levy.
 
Viimeksi muokattu:

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
En ole ihan varma,

mutta eka C-kasetti löytynee erittäin vähistä rahoista joskus -70 alussa hankittuna kolmikosta Uriah Heep: Demons and Wizards, Alice Cooper: Scools Out (vai oliko se myös LP:n nimi) tai Deep Purplen Smoke on the Water.

Levysoittimen osti kaverilta käytettynä ekasta kesätyöpalkasta n. 13 vuotiaana, sama tili riitti myös Genesiksen tuplaan Lamb Lies Down on Broadway ja silloiseen tuoreeseen Greensladen levyyn, jonka nimeä en kylläkään enää muista, muutama biisi soi päässä aina joskus vieläkin. Onko kukaan muu koskaan kuullutkaan ko. bändistä, yksi levy löytyy soittokuntoisena hyllystä vieläkin, täytynee vuosien tauon jälkeen pistää pyörimään kun pääsee tästä edelleenkin erittäin vähiä rahoja hankkimasta himaan.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Kaksi vanhaa tukkijätkää

Ekat singlet The Beatles: She Loves You/I`ll Get You ja Manfred Mann: Do Wah Diddy Diddy. eka EP The Beatles: Rock`n Roll Music, eka LP The Beatles: Please Please Me. Kuten näistäkin huomaa, on eka kolahdus ollut vuosikymmen-kaksi teitä nuoria hurjia ennen. Toinen kolahdus tuli 1970-luvun puolivälissä reggaen ja punkin myötä.
 

Mäkelä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Durrels Palace
Viestin lähetti BigRedBob
Prkl, kun en pääse tällä hetkellä tarkistamaan asiaa levynkannesta, kun levy on tällä hetkellä toisessa kartanossani.

EDIT: checked, levyn nimi on siis pelkästään "W.A.S.P." ja se on julkaistu vuonna 1984.

Sisältää seuraavat biisit:

1 Animal (Fuck Like a Beast)
2 I Wanna Be Somebody
3 L.O.V.E. Machine
4 Flame
5 B.A.D.
6 School Daze
7 Hellion
8 Sleeping (In the Fire)
9 On Your Knees
10 Tormentor
11 Torture Never Stops
12 Show No Mercy
13 Paint It, Black

Siis tämä levy.

Vaikken koskaan ole kyseistä levyä omistanutkaan, niin luotan sen verran omiin muistikuviini ja väitän, että olen levykaupassa/divarissa tms. törmännyt sellaiseen (vinyyli)versioon kyseisestä levystä, jossa nimenomaan levyn selkämyksissä komeilee nimi Winged Assassins. 1980-luvulla tuota nimeä aina joskus käytettiin musiikkilehdistössä, mutta sittemmin se on ilmeisesti pudonnut kokonaan käytöstä. Originaali vinyylihän taisi sisältää ylläolevalta listalta 11 ensimmäistä viisua.

Ja sitten omiin ensiostoksiin: Ensimmäinen kasettimuodossa hankkimani äänite taisi olla Whamin Make It Big joskus loppuvuodesta 1984. Ensimmäisestä viinyylistä ei ole tarkkoja muistikuvia, mutta se on jokin joukosta Dio: Sacred Heart, Kiss: Dressed To Kill tai Twisted Sisterin Come Out And Play. Ensimmäinen kompakti levy-levy oli Warrantin Cherry Pie. Ei siis mitään turhan katu-uskottavia valintoja.
 
Ensimmäinen saamani cd-äänite oli Aerosmithin Big Ones -kokoelmalevy. Silloin se kolahti aika kivasti, mutta nykyään Aerosmith on melkoisen naurettavaa musiikkia mielestäni...
 

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Ensimmäinen itse ostettu levy oli YUP:n (tai silloin Y.U.P. kera pisteiden) Julmasti juhlallista! -ep. Keräilyharvinaisuus nykyään, eli olin harvinaisen kaukonäköinen...
 

Ferris

Jäsen
Tuli tuosta Viikatteen viestistä mieleen, että omistanhan minäkin noita YUP:n alkuajan tuotoksia ja ovat varmasti niitä ekoja levyjä, joita tuli ostettua. Ylä-aste-ikäisenä ostin YUP:n kaks ekaa EP:tä (vai sinkkujakohan ne nyt on) Who Dares Farts ja Whlap Zap Ninja (tai jotain sinnepäin) ihan vaan kun Hyyrynen samaa yläastetta kävi. Ei ollut siihen aikaan tietoa siitä kuinka kovaksi bändiksi porukka vielä kehittyisikään... Onkohan noilla ekoilla kiekoilla mitään keräilyarvoa nykyään? Bändin pojat itse eivät niitä oikein tunnu enää arvostavan.. :D
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
eka äänite

Vaihtoehtoina:

-Kiss animalize (c-kassu
-Waspin wasp (tais olla kopioitu kasetti)
-Reinikaisen parhaat 1 (c-kasetti)

Luultavasti tää reinikainen oli eka.

Tuohon aikaan oli kovia sanoja myös. Juice, Hassisen kone ja Eput, ja ovat edelleen.
 

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Viestin lähetti Ferris
Ei ollut siihen aikaan tietoa siitä kuinka kovaksi bändiksi porukka vielä kehittyisikään... Onkohan noilla ekoilla kiekoilla mitään keräilyarvoa nykyään? Bändin pojat itse eivät niitä oikein tunnu enää arvostavan.. :D

On toki keräilyarvoa. Whlap-Zap Ninjaa näkyy Swamp Musicin käytettyjen kauppa myyvän hintaan 30,00 euroa, ja Who Dares Fartsin arvo lienee samaa luokkaa. Näiden kauppahintojen kohdalla en tosin tiedä, paljonko myyjät vetävät välistä.
 

J.Pursey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NyR, Chelsea
ekan äänitteeni !

Sain tädin mieheltä kelanauhurin ja mm. Rollareita, Doorsia, Yardbirdsiä.

Ekat itse ostetut kasetit olivat Hurriganesin Hot Wheels ja Cisse Häkkisen legendaarinen Teendreams.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eka musiikkiostokseni taisi olla Ratsian "Tämä hatki ja tulevaisuus" 7" single. Ensimmäinen LP oli taas Ted Nugentin "Intensities in ten cities"... Olipas minulla jo nuorena hyvä musiikkimaku...

Waspin ekasta lp:stä: ainakin oma versioni sisältää Big Red Bobin mainitsemasta biisilistasta kappaleet 2- 11. Muuten levyssä ei näy nimeä, kuin "kyljessä", jossa se on I Wanna Be Somebody...
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Meikäläinen on käyttänyt ensimmäistä kertaa rahaa musiikkiin joksus 80-luvun loppupuolella, kirpparilta (tai Evakkotoriksihan sitä silloin vielä kutsuttiin) tarttui Bob Marleya kasetti tai pari. Toki olin jo aiemmin äänitellyt radiosta kasetteja täyteen ja luukuttanut siskon Eppuja ja Hassisen konetta. Ensimmäinen kaupasta ostamani äänite oli Aerosmithin (sic.) kasetti, en kylläkään kykene muistamaan mikä tai miksi.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Re: ekan äänitteeni !

Viestin lähetti Shammy Agitator
Sain tädin mieheltä kelanauhurin ja mm. Rollareita, Doorsia, Yardbirdsiä.

Ekat itse ostetut kasetit olivat Hurriganesin Hot Wheels ja Cisse Häkkisen legendaarinen Teendreams.

Jahhas. Isoveli kantoi kotiin Creamia, Jackson Fiveä, Sweetiä, Jerry Lee Lewisiä jne. eli rock`n rollia ym. laidasta laitaan. Kelanauhurilta kuunneltiin tietysti ties mitä, varsinkin kun isobroidi oli erään dj:n parhaita kamuja. Ensimmäinen itse ostamani taisi kuitenkin olla joko Hullujussin Friduna Skikuna tai Hurriganesien All Night Long. Tai Abbaa tai BCR:ää. Vanhalla kun jo muisti pätkii. Sitten siirryttiin kepeästi Procol Harumin kautta Beatlesiin ja nykyään ollaan Bruce- linjalla.

Aurinkotuuli: yllätit.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kaikki muut tuntuvat hankkineen ulkomaalaisia, mutta minun eka kasettini (ikinä en ole omistanut vinyylilevyjä) oli Yön Varietee vuonna 1983...
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Kasetista ei kunnollista muistikuvaa, mutta luulisin, että Pandoran "Tell The World". Itse asiassa olisin melko varma, että kyseessä olisi juuri tuo levy.

Ensimmäinen CD-levy jatkoi eurodancelinjaa ja se oli Clockin "It's A Time", jossa oli sen yhtyeen ainoat hitit "Axel F" ja "Everybody".
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Mäkelä


Vaikken koskaan ole kyseistä levyä omistanutkaan, niin luotan sen verran omiin muistikuviini ja väitän, että olen levykaupassa/divarissa tms. törmännyt sellaiseen (vinyyli)versioon kyseisestä levystä, jossa nimenomaan levyn selkämyksissä komeilee nimi Winged Assassins. 1980-luvulla tuota nimeä aina joskus käytettiin musiikkilehdistössä, mutta sittemmin se on ilmeisesti pudonnut kokonaan käytöstä. Originaali vinyylihän taisi sisältää ylläolevalta listalta 11 ensimmäistä viisua.
Nyt kun asiaa tarkemmin muistelen (en siis vieläkään pääse tarkastamaan asiaa omasta vinyylilätystäni ennen viikonloppua), niin tuosta yllä mainitsemastani biisilistasta sisältää se oma versioni (joka on hankittu tuoreena pian ilmestymisen jälkeen) biisit 2-11. Mutta "Winged Assassins"-nimeä en kyllä usko tuon oman lättyni kantavan, vaikka se on, kuten edellä mainitsin ostettu silloin heti tuoreeltaan. Olisikohan siitä julkaistu jotain eri versioita? Pitäisi varmaan penkoa netistä joku virallinen diskografia.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
AC/DC

Ensimmäinen ostamani äänite oli ac/dc:n the razor's edge-kasetti. Mielestäni edelleen ac/dc:n paras tuotos.

Edit : Ensimmäinen levy, jonka ostin, oli jokin 2unlimitedin levyistä.
 

Siili

Jäsen
Ensimmäinen jonka muistan ostaneeni oli Guns n' Rosesin Use Your Illusion II. Kasettihan se oli siihen aikaan, nyttemmin olen polttanut cd:n. Loistava levy ja vieläkin yksi kuunnelluimmistani levyistä.
 

.creep.

Jäsen
Eka CD jonka ostin oli Iron Maidenin Seventh Son of a Seventh son. Mutsi oli aloittelevalle kitaristille kantanut kirjastosta kotiin kyseisen levyn nuottikirjan, joten pitihän ne biisit kuulla. Siihen asti olin lähinnä nauranut bändin kireille trikoille.

Ensimmäinen C-kasetti oli joku Dingon tuotos. Kasetilta löytyi: autiotalo, valkoiset tiikerit yms.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ensimmäinen levy, jonka sain, oli muistaakseni Täti Moonika - lastenlaululevy. Tuo levy minulla oli jo silloin, kun asuin vielä Hattulassa, mistä muutin pois 2-vuotiaana (-82). Eli repikää siitä, kenellä oli kovin eka levy?:D

Ensimmäinen ostamani levy taisi olla Englannista ostamani The Beatlesin legendaarinen Kessu Pippuri. Tuolloin olin 13-vuotias.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Kuin myös visionilla, ensimmäinen itse ostamani äänite oli AC/DC:n Razor's edge, tosin vinyylimuodossa.
Hyvin tippuu edelleenkin.
 

Hevosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ensimmäinen itseostettu C-kasettini on... *köh*... The Art Company! Susannaa siltä lähinnä kuunneltiin.
Ensimmäinen vinyylini oli muistaakseni Apua-orkesterin hyväntekeväisyystuote.
Ensimmäinen cd:ni on suomi-kokoelma "Laser ajan legendat".
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mauno soitti stereoo

Meidän jälkeenjäänyt myöhäsyntyinen perheemme hankki ensimmäisen stereosoittimen samaan aikaan kun Pelle Miljoona julkaisi älppärin Moottoritie on kuuma. Sehän sitten heti ostettiin kun oikein levysoitin saatiin taloon. Sittemmin koira haukkasi Riipisen kansitaiteesta aikamoisen palan pois, mutta levy soi hienosti edelleen. Moottoritien alku kuulostaa edelleen komealta, vaikka sitä kovin usein ei enää tule soitettuakaan.

Mukana Mäntyseltä tuli tuon stereokaupan myötä 50 levyn pino aikamoista ilmaista kuunneltavaa. Täysin tuntemattomia ulkomaisia artisteja. Showaddywaddy oli niistä se kuunneltavin. Sekin on vielä tallella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös