Köpi kirjoitti:
Lisäisin tähän listaan myös uudet hankinnat Mäntymaan ja Kaijomaan, joiden todellinen taso on vielä uskoakseni näkemättä, Saksisen kohdalla olen hieman skeptisempi. Kyllähän tuossa pakistossa on nykykiekkoon nähden ihan tarpeeksi fyysisyyttä, kiekollista pakkia huutaa.
Kylläpä on mukava lukea näin optimistisia JYP-aiheisia kirjoituksia pitkästä aikaa. Täysin samaa mieltä olen nyt Köpin, DrAvalanchen, Groove Armadan ja seanin kanssa. Miellyttävää sekin.
Kyllähän sieltä pari kunnon pelimiestä, yksi hyökkäykseen ja puolustukseen, nyt on kaikesta päätellen tulossa, lisäksi uudet nuoret miehet ovat näytönhaluisia mielenkiintoisia katsomattomia kortteja ja kaikki heistä kai jotenkin tuttuja valmentajalle jo entuudestaan. Kyllä minä uskon että jo mainittujen lisäksi Sykölläkin on potentiaalia paljon korkeammalle.
Saksisen yllätykseen minä(kin) suhtaudun kaikkein skeptisimmin, mutta hän on jo nykytasollaan käsitykseni mukaan kelpo rivimies puolustuksen vakiokokoonpanoon 3-4 kenttään. Jos onnistuu jatkamaan kehitystään tai ottamaan siinä jopa harppauksia ensi kaudella, niin sen parempi.
Kaijomaahan minulla riittää luottoa, hän vaikuttaa jo nyt melko valmiilta liigatason fyysiseltä puolustajalta, joka ei vaikuta aralta eikä kädettömältä ja on siinä iässä, että kehittyäkseen lisää, on vain vastuuta (peliaikaa) vailla.
Mäntymaa taas voi olla vaikka minkälainen yllätys. "Puolustuksen Arsi Piispanen", mutta pelaajakortin ja lausuntojen perusteella paremmalla asenteella ja fysiikalla varustettu saman ikäinen ex-nuorisomaajoukkuepelaaja ja tulevaisuuden lupaus, rasitteenaan vielä kuitenkin omat heikkoutensa ja kypsymättömyytensä - joko nyt?
Villellä on kuitenkin raamit, tahtoa ja uudet ympyrät, mikä ettei?
Se että hän on lisäksi Anahaimin NHL-varaus neljän vuoden takaa, ei huononna ollenkaan ennakkosuhtautumistani häneen.
Toivottavasti Arsikin onnistuu Tapparassa, mutta en usko että fysiikkansa ja kuntonsa on vieläkään huippuliigapelaajalle vaadittavalla tasolla, sen lisäksi hänen itseluottamuksensa ei ainakaan aikaisempina kausina ole liigatasolla tuntunut riittävän. Voisi kuvitella tuon kyllä korjaantuvan Arsin kohdalla, jos onnistumisia ja peliaikaa alkaa tulla Tapparassa ja kunto riittää koko kauden.
Luulen että Piispanen on kuitenkin vielä ainakin kaudella 2007 kauempana läpimurtoa, kuin Mäntymaa.