Sorry että unohdin, Jussi H:n lähtö oli toki menetys, mutta kaverille itselleen ymmärrettävä siirto. Jasko oli alkukauden komeetta ja loi menestystahdit kaudelle. Mutta Kopecky ei löytänyt enää parasta tutkapariaan. Tume sairasteli, eikä noussut odotettuun rooliin. Uusista olen nähnyt pelaamassa terveen (!) Nistasin yhdessä Grünnin ja Lindforsin kanssa, ja jälki on ollut lupaavaa. Kakkonen on myös hyvä (Talaja-Laine-Lehtonen) ja takaa tulee sopivasti nuorten painetta. Siksi olen luottavainen. Maalilla Santanen on ollut hyvä, jos ei nyt maaginen mutta varma kuitenkin.Haapasaaren lähtö oli aika kova isku, vaikka Nistasia tuohon varmaan kaavaillaankin paikkaamaan. Menee mielestäni miinuksen puolelle, vaikka Nistas kestäisikin ehjänä. Rantaa ei korvaa sen enempää Lindfors kuin Grünn. Lisäksi Jasko, Nikoskelainen ja Kopecky toivat kärkiosaamista, vaikka pelasivat vain osan kautta ja eri aikaan. Kärkiosaaminen ei minun mielestäni ole joukkueessa ensi kaudelle lisääntynyt. Nuorilta voi odottaa kovempaa panosta, mutta se on aina epävarmaa. Viime kaudella K-Vantaa pärjäsi alkukaudesta loistavasti pitkälti Jaskon tehoilla ja Niemisen maalivahtipelillä. Loppukauden joukkue näyttää enemmän silti kuin millä nyt aloitetaan. Siksi en usko ihan kärkipään sijoituksiin.
Lisäksi kun HIFK lainaa taas muutaman peliaikaa tarvitsevan loheen (esim. Ahonen-Melart-Purolinna-Pöysti), niin ei sovi liioin valittaa. Toki Sport on ykkönen, mutta sitten voi käydä miten vaan...
Viimeksi muokattu: