2004 on tähtäimessä.
Henkilökohtaisesti itse olen kokoajan miettinyt tuota 2004 EM-kisoja tai siis niitten karsintaa Suomen ensimmäisenä kertana, kun tosissaan pelataan kisapaikasta. Tosin nyt myönnän jo olevani osittain väärässä, nimittäin jo nyt Suomi esittää hyvää jalkapalloa ja Englanti oli tiukilla.
Tarkemmin kun mietin peliä, niin Saarisen puuttumisen huomasi lähinnä vasemman laidan vähäisessä käytössä, Kolkka sai vain muutamia palloja. Ylönen pelasi suhteellisen hyvin, mutta pari kertaa oli myöhässä(molemmat maalit), joten kyllä Saarista kaivattiin. Wiss oli aika heikko, Riihilahti oli paljon parempi. Puolustuksen keskusta oli hyvä, vaikka pari kertaa merkkausvirheitä, oletettavasti paranee, kun jatkossa on todennäköisesti vakiona keskellä topparina parina Hyypiä-Tihinen. Pasanen oli hyvä, vaikka huomasi selvästi vielä pienen jännittämisen. Litmanen oli hyvä, mutta selvästi huomattavissa että Litmasta otettiin tarkasti ja Suomen peli on turhan paljon Litin kautta pelaamista(siis joka kerta). Muutaman vuoden kuluttua kun Tainion Teemu ja/tai Väyrysen Mikan noustessa maajoukkueeseen vakiona pelin rakentelu paranee varmasti. Kärjessä ei vieläkään onnistuta, Johansson ei ole vakuuttanut maajoukkueessa ollenkaan.
Mitä tulee paikkoihin, sanoisin että aika tasan oli hyvät maalipaikat, mutta Suomella ei lopussa pallo pomppinut. Littikin puski hyvin, mutta ei ollut tuuria ja Seaman torjui hyvin. Kokonaisuutena kuitenkin mielestäni hyvä peli(vaikka nyt kyllä ottaa rankasti päähän) ja näyttää selvästi suunnan mihin ollaan menossa, Suomi pystyy pelaamaan kypsää ja fiksua peliä. Englanti oli nyt mielestäni luokkaa parempi, kuin syksyllä, mutta niin oli Suomikin. Katsotaan miten Saksan kanssa menee, itse uskon että Suomi voi pystyä yllättämäänkin. Ja viimeistään sitten ensi EM-Karsinnoissa, silloin lähden vieraisiinkiin katsomaan matseja, usko on niin vahva Suomeen.