Olen nyt innostunut Shellin V-Powerista. Ilmeisesti muut alkaneet maistua taas puulta ja tämä on pirteä uutuus siinä kuviossa. Ei ole kyllä kovin makea heteroversionakaan. Hinttiversio tosin voisi sopia hyvin ihmisten kevätlaihdutuksiin, joten Shellin kannattaisi harkita sellaisen lanseerausta.
Minkäslaista juomaa toi V-Poweri on? Poveri, po-Pover...
Kamalasti en valehtele kun väitän että mistään en ole saanut enempää kuittailua osakseni kuin mitä enegiajuomien käytöstä. Tulee juotua ihan joka viikko, jopa päivittäin tölkillinen.
Ja ai että kun istahdat töissä(työharjoittelu/TOP) kahvihuoneen penkille ja sihautat auki tölkillisen Mad Crocia, niin jo siellä jonkun haukan katse osuu tölkkiin. Kuuluu kysymys "Onks toi jotain näit energiajuomia?".
Juu on, enkä kaipaa nyt mitään terveyssaarnaa ja moralisointia. Mä en juo kahvia, ja mehua(senkin ovat jo moittineet kun se on -juomaa eikä täysmehua) on kyllä mulla tilan jääkaapissa mutta ei sitäkään joka tauolla jaksa lipittää. Energiajuoma on hyvää ja antaa lisäksi ainakin mulle virkistyspiikin, ja se on aivan saamarin sama onko se piikki psykologinen ja korvien välissä vai ihan todellinen.
Ehdoton lempparini on Mad Croc. Tölkkirodeo kuuluu myös suosikkeihini mutta myös pullossa oleva punainen Rodeo menee alas hymyssä suin. Oikeestaan kaikki muu menee paitsi Red Devilit ja kirsikkaa sisältävät juomat.
Tehoa tulee juotua kun se on laadukasta, suomalaista ja KalPaa tukevaa juomaa. Muistelen kyllä että Tehon koostumusta/makua muutettiin suurin piirtein silloin kun Olvi teki sopimuksen KalPan kanssa. Oli mielestäni ennen vielä kaksi astetta parempaa juomaa.
Viinan kanssa menee parhaiten Iskelmä-energiajuoma joka tuo mieleen tämän energiajuomien klassikon. Enkä puhu nyt Joltista jonka kofeiinimäärä Suomessa myytävissä tölkeissä on alhaisempi kuin mitä kilpailijoillaan. Vaan puhun Vita Novasta. Se taitaa olla vanhin Suomessa myyty energiajuoma. Aurinkoisessa pullossa myytävä "kulttijuoma" on virkistävä ennen kaikkea makunsa vuoksi. On nimittäin aika jännä maku. Vetää naaman helposti irveeseen herkkäsuisilta. Vaarini osti tätä aikoinaan(60-70-luku?) isälleni joka "otti juoman omakseen" ja sitä kautta tutustuin minäkin tähän.
Mieleen on jäänyt myös persoonallinen Bomba-energiajuoma jota myydään lasisissa käsikranaatin muotoisissa pulloissa tyylikkäällä sokkamallin repäisykorkilla. Ja tiedän että toi repäisykorkki-sana sai Jatkoajan nostalgoijat hereille! En nyt muista oliko se just sellanen vanhan ajan repäisykorkki vai tällänen uudenmallinen. Bombaa ei vaan saa täällä päin kaiketi mistään. Kerran olen bongannut yhellä lähiökiskalla mutta sen koomin en sielläkään. Ihan hyvää se oli.
http://farm1.static.flickr.com/180/424440264_005a33abeb.jpg
Linkissä kuva pullollisesta Bombaa.