Emil Kuusla Jokereissa

• 43 729
  • 174

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten tää nyt jäikin kiertämään mielessä tää Kuusla tässä kinkunpaiston lomassa.
Sellainen juttu. Kun aika amatööri olen lätkän suhteen vaikka sitä seurannutkin kohta kuuskyt vuotta,
niin kumpi se nyt on paree, se et lyödään se kiekko sinne ränniin ja toivotaan, et oma pelaaja sen nappaa tai saa väännettyä vastustajalta vai se, et se kiekko KULJETETAAN sit maalin ympäri vaik parikin kertaa ja etsitään se oma hyökkääjä, haetaan se optimaalinen syöttölinja ja luodaan se maalitilanne?
Miten se kuljettaminen on pahempi kuin rännitys? Kertokaa amatöörille.
Ammattilainen en ole, mutta olisiko se vaikka siksi, että todennäköisesti viimeistään sen toisen kuljetuskierroksen kohdalla muu viisikko ei tiedä lainkaan, mitä konvehtirasiasta nousee ylös ja toisekseen se muu viisikko on todennäköisesti enemmän tai vähemmän paikallaan. Tässä kohti se kiekonmenetys= maalipaikka omiin. Näin karrikoiden.

töfting

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuuslahan on niin Jokeripelaaja, kuin voi pelaaja olla. Taistelee ja on välillä liian ovela omillekin. Eikä ole edes missään muualla pelannut, vuottakaan.
Hahmona vielä luonnollinen, oma itsensä. Näiden tyyppien varaan buumeja ja tarinoita luodaan.
Kaikki kunnia toki jo uransa luonneille legendoille ja taistelijoille. Mutta kyllä itse pukille heitän Jokeritoiveeksi tervettä loppukautta Kuuslalle.

DomBBa-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuuslahan on niin Jokeripelaaja, kuin voi pelaaja olla. Taistelee ja on välillä liian ovela omillekin. Eikä ole edes missään muualla pelannut, vuottakaan.
Hahmona vielä luonnollinen, oma itsensä. Näiden tyyppien varaan buumeja ja tarinoita luodaan.
Kaikki kunnia toki jo uransa luonneille legendoille ja taistelijoille. Mutta kyllä itse pukille heitän Jokeritoiveeksi tervettä loppukautta Kuuslalle.
Toivon kanssa, että Kuusla nähdään vielä rosterissa tällä kaudella. Kyseessä on sellainen velmu, että mukava katsella. Ymmärrän, että kaikki eivät tykkää kuljetusliike Kuusla Oy:sta. Mutta itse tykkään ja paljon. En vähiten tarinan takia, mutta myös siitä syystä ettei koskaan tiedä mitä seuraavaksi odottaa. Tykkään tosin myös Aaltosesta yms.

Kiekkonarri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, New Jersey Devils
Miten tää nyt jäikin kiertämään mielessä tää Kuusla tässä kinkunpaiston lomassa.
Sellainen juttu. Kun aika amatööri olen lätkän suhteen vaikka sitä seurannutkin kohta kuuskyt vuotta,
niin kumpi se nyt on paree, se et lyödään se kiekko sinne ränniin ja toivotaan, et oma pelaaja sen nappaa tai saa väännettyä vastustajalta vai se, et se kiekko KULJETETAAN sit maalin ympäri vaik parikin kertaa ja etsitään se oma hyökkääjä, haetaan se optimaalinen syöttölinja ja luodaan se maalitilanne?
Miten se kuljettaminen on pahempi kuin rännitys? Kertokaa amatöörille.
Vika ei ole itse kuljettamisessa tai syöttämisessä, vaan siinä milloin ja missä se ratkaisu tulee. Osaa kuitenkin pysyä kiekossa mikä on positiivista ja tehdä niillä pienillä suunnan muutoksillaan itselle lisää tilaa ja aikaa, mutta kun se mitä peli antaa niin Kuusla ei osaa jotenkin reagoida vaan kikkailee ja kääntyilee usein sellaisissa paikoissa missä ei ole pelin kannalta järkeä -> pelissä ei ole jatkumoa. Tavallaan hyökkäämisen sykli katkeaa kun on vedetty se toinen kierros.

TheJokerman18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kun Kuusla toipuu pelikuntoon, on hänen oltava kokoonpanossa – ja tulosyksikössä. Piste.

Kuusla on Jokeri isolla J:llä. Temperamenttia ja taitoa löytyy. Joo, kehitettävää on, mutta juuri Kuuslan kaltaiset pelaajat ovat niitä, joita fanit haluaa nähdä.

Nyt vain vastuuta miehelle ja kehitysaskeleita kohti SM-liigaa. Kuuslan kaltaisia kavereita ei ole varaa menettää muualle tässä projektissa.

Pazix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Kun Kuusla toipuu pelikuntoon, on hänen oltava kokoonpanossa – ja tulosyksikössä. Piste.

Kuusla on Jokeri isolla J:llä. Temperamenttia ja taitoa löytyy. Joo, kehitettävää on, mutta juuri Kuuslan kaltaiset pelaajat ovat niitä, joita fanit haluaa nähdä.

Nyt vain vastuuta miehelle ja kehitysaskeleita kohti SM-liigaa. Kuuslan kaltaisia kavereita ei ole varaa menettää muualle tässä projektissa.
Samaa mieltä. Minä haluan myös nähdä Kuuslan pelaavan isoja minuutteja. Kuusla on niin Jokereiden näköinen pelaaja.

Eelie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, S.S Lazio
Samaa mieltä. Minä haluan myös nähdä Kuuslan pelaavan isoja minuutteja. Kuusla on niin Jokereiden näköinen pelaaja.
Mä taas näen tämän niin, että kentällä on ne pelaajat, jotka on sillä hetkellä parhaita. Ei se että kuinka mahtava ihminen tai onko Jokereiden näköinen pelaaja. Valitettavasti alkukauden otteet eivät kovin kummoisia olleet. Saa taistella pelipaikasta, että pääsee kentälle.

Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä taas näen tämän niin, että kentällä on ne pelaajat, jotka on sillä hetkellä parhaita. Ei se että kuinka mahtava ihminen tai onko Jokereiden näköinen pelaaja. Valitettavasti alkukauden otteet eivät kovin kummoisia olleet. Saa taistella pelipaikasta, että pääsee kentälle.
Olen täysin samaa mieltä, peliaika on ansaittava.
Sen kuka pelaa ja milloin ja miten paljon on kyllä ihan RD:n päätettävissä. Luotan häneen.
En hetkeäkään usko, että RD peluuttaisi toisarvoisilla kriteereillä, vain päivän kunto ja taito ratkaisee.
Kuuslan peliminuutit ennen mj-matseja ja loukkaantumista kertoi, et RD taisi luottaa kundiin, lähes 20min per peli.
Katsotaan kuinka käy pitkän tauon jälkeen, varmaan haasteita tulee olemaan pelipaikan ja -ajan suhteen.

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Aikamoinen mysteeri alkaa olla tämä Kuuslan pari kuukautta jatkunut day-to-day - tilanne. Ei äkkiseltään tule mieleen vastaavia tapauksia (ehkä NHL:sta jotain pitkäksi venyneitä aivotärähdystapauksia) missä pelaaja periaatteessa tosiaan ihan päivän päässä paluusta jo pitkään, mutta ei sitten kuitenkaan lähelläkään missään vaiheessa.

Melkein tässä voi kyllä alkaa kääntää katseita ainakin edustuksen osalta jo syksyyn, koska mitään sisäänajoaikaa ei oikein ala enää olla.

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, SJK, Jussittaret
Muutama hyvä väläytys hyökkäyspäässä. Tuo lisää yllätyksellisyyttä hyökkäyksiin. Olihan siellä tuttua hämmentämistä myös. Pelejä vaan lisää niin eiköhän se siitä.

One#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, SoJy, ManU, Ac Milan, Barcelona
Hyvä että pääsi peleille. Nyt loppurunkkari pelituntuma minttiin, koska on todella tärkeä pelaaja keväällä.

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oli hassu katsoa tänään Kuuslaa ekassa vaihdossa kun oli aivan kuutamolla. Luistin ei liikkunut mihinkään ja ei oikein tiennyt mihin suuntaan olisi pitänyt mennä. Kyllä se siitä sitten vähitellen lähti jotenkuten ja muutamia välähdyksiä näkyi peliälystä. Pitkä on silti matka pelituntuman ja kunnon kanssa ennen kuin vastustajat on taas Kuuslamolla.

Kiekoton Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Alasarjat sekä suomalaiset maailmalla
Paras ja pahin hetki oli hyökkäysalueella kun Juhin kanssa heitti ensin poikkisyötön siitä veskarin edestä ensin toiselle ja toinen teki vielä saman takaisin. Sitä en muista kumpi siinä sen ekan laittoi. On peliälyä ja syöttötaitoa puhkoa syötöillä linjoja, mutta samalla mietin, että riittäiskö yksi pellailija.

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän Kuusla on totaalisen keskenkuntoinen. Toki pelikuntoon ei pääse kuin pelaamalla, joten hyvä, että mies saatiin mukaan. Veti tosi lyhyttä vaihtoa, joutui hiukan varomaan ja pelaamaan silmällä tilanteita, jotta jaksoi polkea myös alaspäin. Säästelemään voimia.

Kevättä ajatellen Kuusla on jonkinlainen jokerilyöjä, jolla on kyky tehdä sellaisia temppuja, mitä muut katsovat youtubesta. Isoin arvo mielestäni silloin jos jäädään takaa-ajajiksi ja hyökkäyspeli on jumissa. Kaikkien ollessa terveenä nykykuntoisen Kuuslan en usko kokoonpanoon mahtuvan. Alkukaudesta näytti, että ilman loukkaantumista Kuusla olisi pelannut todellisen läpimurtokauden, u20mm skaboineen ja tehnyt sen 40+ pts. Pelaajatyyppinä muistuttaa paljon nuorta Henrik Haapalaa. Valitettavasti loukaantumishistoriaa myöten.

Se, mistä en pidä niin Kuuslan kuin jossain määrin Lindin pelaamisessa on jäähyjen kalastelu. Eikä pidä dumaritkaan, kuten eilen nähtiin. Liikaa on pojat katollaan. Lindin kohdalla tästä nokallaan olemisesta oli juttuakin Katupojissa.

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Kyllähän Kuusla on totaalisen keskenkuntoinen. Toki pelikuntoon ei pääse kuin pelaamalla, joten hyvä, että mies saatiin mukaan. Veti tosi lyhyttä vaihtoa, joutui hiukan varomaan ja pelaamaan silmällä tilanteita, jotta jaksoi polkea myös alaspäin. Säästelemään voimia.

Kevättä ajatellen Kuusla on jonkinlainen jokerilyöjä, jolla on kyky tehdä sellaisia temppuja, mitä muut katsovat youtubesta. Isoin arvo mielestäni silloin jos jäädään takaa-ajajiksi ja hyökkäyspeli on jumissa. Kaikkien ollessa terveenä nykykuntoisen Kuuslan en usko kokoonpanoon mahtuvan. Alkukaudesta näytti, että ilman loukkaantumista Kuusla olisi pelannut todellisen läpimurtokauden, u20mm skaboineen ja tehnyt sen 40+ pts. Pelaajatyyppinä muistuttaa paljon nuorta Henrik Haapalaa. Valitettavasti loukaantumishistoriaa myöten.

Se, mistä en pidä niin Kuuslan kuin jossain määrin Lindin pelaamisessa on jäähyjen kalastelu. Eikä pidä dumaritkaan, kuten eilen nähtiin. Liikaa on pojat katollaan. Lindin kohdalla tästä nokallaan olemisesta oli juttuakin Katupojissa.
Onneksi varmistetaan runkosarjan voitto ihan kohta *koputtaa puuta*, niin päästään huoletta ajamaan Kuuslaa sisään. Ja samalla toki myös Bloodia, Lipiäistä, ja muita vailla pelituntumaa olevia, niin sylinteri jyllää sitten kunnolla pudotuspeleissä.

Kiekkonarri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lintu Jr. kohdalla tuo on enemmänkin täysin fysiikka homma ja pelityylikin on sellainen, että heiluu joka suuntaan törmäily autona.

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lintu Jr. kohdalla tuo on enemmänkin täysin fysiikka homma ja pelityylikin on sellainen, että heiluu joka suuntaan törmäily autona.
Isolta osalta on, mutta kyllähän eilen IPK:n maalilla 3.erässä, en muista tarkkaa aikaa, Lind kaatuili niin, että Veskukin olisi ollut ylpeä Simon kanssa. Ja siinä ei IPK:n pakki paljon muuta tehnyt kuin vaihtanut painon jalalta toiselle...Taisipa dumarikin Lindiä jututtaa matkalla vaihtoon.

Suosikkijoukkue
Jokerit
mietin, että riittäiskö yksi pellailija.

Kuuslasta voinee olla montaa mieltä, mutta "pellailijaksi" en häntä sanoisi. Ainakaan siinä muodossa, kun minä sanan ymmärrän.
Enempi on kuin kun kiukkuinen terrieri, joka tsemppaa täysillä, vihaa häviämistä niin paljon, et välillä keittää yli.
Toki näin puolikuntoisena liike vielä hidasta ja peli varovaista, mutta "pellailija" ei se poika ole.

Kiekoton Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Alasarjat sekä suomalaiset maailmalla
Kuuslasta voinee olla montaa mieltä, mutta "pellailijaksi" en häntä sanoisi. Ainakaan siinä muodossa, kun minä sanan ymmärrän.
Enempi on kuin kun kiukkuinen terrieri, joka tsemppaa täysillä, vihaa häviämistä niin paljon, et välillä keittää yli.
Toki näin puolikuntoisena liike vielä hidasta ja peli varovaista, mutta "pellailija" ei se poika ole.
Toki "pellailija" sanana viittaa tähän fleguun säkkiin mikä viilettää runkosarjan mitään sanomattomat pelit puolivaloillla. Ei Kuusla sellainen ole kuten hyvin korjasit.

Sama "pellailija" on todella kiekkotaitava, riplaa ja hassuttelee, kaartelee ja tekee nopeita yllättäviä käännöksiä, hakee sitä unelmapassia sekä kaiken huippuna läpiajosta kaartaa maalin taakse. Sitä piirreettä on myös jonkun verran Kuuslassa ja tätä minä tarkoitin pohtiessani tarvitaanko useampaa "pellailijaa".

Ja tykkään kyllä näistä artisti-taidon kavereista todella paljon, mutta kyllä se turhauttaa jos ei mitään tapahdu tulostaululla.

Jvg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse pidän Kuuslan viihdyttävästä pelistä ja paljon. Haluan ehdottomasti nähdä hänet Jokereissa tulevinakin vuosina riippumatta millä sarjatasolla pelataan. Jos saisi vaan ehjän kauden alle olen aivan varma että pelaisi läpimurto kautensa. Tämä kausi nyt jäi osaltaan hyvin vajaaksi mutta ensi kaudella sitten. Ja vielähän on mahdollisuus että räjäyttää pankin keväällä mutta taitaa olla että peliaikakin saattaa olla kortilla riippuen sairastuvasta.

Stolk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuusla paransi reilusti. Iso kehityskohde on laukaus, joka pitää saada paremmaksi mikäli maalisarakkeeseen haluaa enemmän merkintöjä. Viiman klinikalle mars!!

Kiekkonarri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voi olla, että tulee takamatkalta ja osoittaa olevansa tärkeä palanen keväällä. Optimi kokoonpanossa en tällä hetkellä nää kaveria, mutta kaikkia tarvitaan ja harvoinhan kaikki ovat saman aikaisesti saatavilla.

ErikKarlsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, #51 #14 #65
Mun mielestä Emililtä ihan saatanan siistiä menoa tuolla kaukalossa. Toi melkosta x-factoria tohon joukkueeseen vaikka vähä koohottaaki välillä. Oivaltavia syöttöjä ja omalla liikkeellä pistää vihuja aivan kuutamolle toisinaan

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy