Emil Kuusla Jokereissa

  • 22 245
  • 84

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Kuusla, 18, oli Jokerien U20-joukkueen kolmanneksi tehokkain pelaaja saldolla 18+17. Vikkeläjalkainen hyökkääjä kuului myös Pikkuleijonien MM-joukkueeseen tänä keväänä.

Upeaa nähdä Emil Mestiksessä ja jatko Jokereihin oli iso juttu.

 
Viimeksi muokattu:

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Hieno juttu, että Kuusla päätti jäädä katsomaan mihin projekti etenee Jokereissa.

Itsellä ei vielä tulevalle kaudelle suurempia odotuksia ole kuin huomioi sen, että Mestisjengissä on aika monta kovempaa laituria kärkirooleihin ja toisekseen se ettei Kuusla vielä viime kaudella U20-sarjassa mikään tasainen tuloksentekijä ollut vaikka sitten taas viihdyttävyydeltään lyhyine sytytyslankoineen aivan top top top onkin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuusla on yksi parhaista pelaajista, joita olen saanut olla koutsaamassa ja peluuttamassa. Hänen koutsaaminen oli tosin hieman haastavaa, koska oli niin hyvä kaikessa, että heikkoudetkin olivat nuoremmissa junnuissa tyyliin samaa tasoa kuin monella muulla vahvuudet. Hermokontrolli ja ylilyönnit on tietysti aina ollut hänellä selvästi suurin haaste, mutta mun silmään Kuusla on alkanut jo hieman aikuistumaan täytettyään virallisestikin alkuvuodesta 18 ja povaan Kuuslalle pitkää uraa ammattipelaajana eurooppalaisissa huippusarjoissa tai jopa änärissä, jos vaan pää kestää.

Ja en malttanut olla lähtemättä Jokereiden omistajaksi, vaikka naapurissa sieluni junnujen kehityksen eteen annankin
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuuslan pelityyli, energia ja viihdyttävyys on mun silmissä Jokerikiekkoa parhaimmillaan.
Vauhtia ja vaarallisia tilanteita, kiemuroita, harhautuksia, kikkoja.
Pelistä nauttiminen, täysillä joka vaihdossa, loppuun asti, häviötä vihaten ja täydellä sydämellä.
Jokeripelaajan ruumillistuma.
Joskus maaleja, mutta enemmän loistavia syöttöjä. Kundilla mahtava pelisilmä.
Toki se lyhyt pinna, äkkipikaisuus ja jäähyalttius on riski. Enemmän jäähyminuutteja kuin tehopisteitä on aina hyökkääjällä paha tilasto, mutta itse katson mieluummin viihdyttävää ja vauhdikasta peliä, kuin peruuttavaa, puolustavaa ja tylsää virkamieslätkää, sellaista riskitöntä.
Haasteellinen valmennettava? Anna vapautta, mutta samalla hillitse ylilyöntejä.
Miten ne biisin sanat menikään, "tuut tajuumaan äkkii, ettei villii eläintä voi sulkea häkkiin"

Ja kausikortti fikassa, samoin muutama osake. Fanimyynnin alkamista odotellen.
(kun on noi ostohousut edelleen jalassa)
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Omasta seurastani pakko mainita -05 syntynyt Emil Kuusla. Pelannut jo nyt muutaman pelin Jokereiden C:ssä D1-ikäisenä. Samaa tasoa kuin Lambert pari vuotta sitten ellei vieläkin parempi.. jää nähtäväksi mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Muuttujia jatkan varrella kuitenkin riittää..

Neljä vuotta ja neljä kuukautta sitten kirjoitin yllä olevan ja edelleen olen samaa mieltä vertauksesta Lambertiin. Kuusla tosin on joutunut olemaan sivussa U16 mj - vaiheessa ja sen jälkeenkin lähes kaksi kautta eri vammojen vuoksi, joka ei ole voinut olla näkymättä kehityksessä. Olen kuitenkin vakuuttunut, että nyt jos vaan äijä pysyy kunnossa niin ottaa isoja steppejä parilla seuraavalla kaudella kuten huipputalenteilla on junnu-ikäisinä tapana ja tekee läpimurtonsa ammattilaistasolla suuren yleisön tietoisuuteen.

Vieläkin hymyilyttää kun muistelen Kuuslaa ja Halttusta aikanaan samassa hyökkäysketjussa oman ikäluokkansa peleissä. Siinä kyseiset herrat tekivät oikeasti mitä halusivat ja muut mitä pystyivät
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Olen kuitenkin vakuuttunut, että nyt jos vaan äijä pysyy kunnossa niin ottaa isoja steppejä parilla seuraavalla kaudella kuten huipputalenteilla on junnu-ikäisinä tapana ja tekee läpimurtonsa ammattilaistasolla suuren yleisön tietoisuuteen.
Taitaa olla parikin pelaajaa nimennyt Kuuslan kesätreenien vakuuttavimmaksi pelaajaksi. Onhan siellä työkalut kunnossa ja potentiaalia on vaikka mihin. NHL-varaus tullee kesän draftissa loppukierroksilla.

Omissa toiveissa sellainen 12+12 kausi kolmoskentän laiturina, jotta kehitys on vakaata, mutta jää tilaa kasvaa vielä toisen kauden verran Mestiksessä. Liigaan yhdessä Jokereiden kanssa sitten kaudeksi 25-26. :)
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Ei varsinaisesti esikuvaa, mutta tykkää Brad Marchandista. Näkee paljon samaa itsessään. Tuo oli hyvä kun sanoi ettei kuitenkaan rupea vastustajaa nuolemaan :)

Kuuslaa kentällä katsoessa ei kieltämättä tunnu edes kovin kaukaiselta esikuvalta. Samanlaista ihmeellistä hämmentämistä suuntaan, jos toiseenkin mitä omat joukkuekaveritkin saavat välillä katsoa silmät pyöreinä ja naama hymyllä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitään tietoa ei ole, mutta odotan myös, et kaveri pääsis mahdollisimman pian peleihin mukaan.
Mielenkiinnolla odotan, kuinka kundi, joka on siitä kiekkokoulusta asti imenyt vain ja ainoastaan jokerikiekkoa itseensä pärjää (nuoresta iästään huolimatta) Mestiksessä.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Tykkään.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Oli haastattelussa myös ensimmäisellä erätauolla. Meni vähän sanat solmuun ja totesi, että mitä mä sössötän :)
 

Gandalf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tää Kuuslan kundi on mielenkiintoinen veijari. Vähän hämmentää siellä välillä eikä tullut ujostellen ekoihin Mestis-peleihin. Ja kun tausta taisi olla vielä 4-vuotiaasta lähtien Jokereissa, niin nousi kerta heitolla suurimman kiinnostuksen kohteeksi tästä jengistä. Diggaan!
 

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oli haastattelussa myös ensimmäisellä erätauolla. Meni vähän sanat solmuun ja totesi, että mitä mä sössötän :)
Joo oli hauska, kun kentällä suu käy ihan jatkuvasti, mutta haastattelussa menee nuori mies lukkoon. Tulee pelityylin ja -numeronkin myötä mieleen muuan JR, eilisen rankkariyrityskin oli samaa tyyliä eli vauhdista harhautus rystylle. Lupaava jätkä ja hienoa nähdä yksi junnu lisää kunnon roolissa.
 

Kosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sojy, Jokerit, Islanders, West Ham
Pakko sanoa vielä Kuuslasta, että #25 vihreä-Violetti game worn tänne heti, kohan tulee kaupoille. Koko junnu polun läpikäynyt ja nyt edustuksessa - hienoa tarinaa.
 

töfting

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bruins
Pääsi paljon paremmin peliin sisälle, kun laitettiin "kakkosesta" "kolmoseen". Koko kakkosen peli oli ollut jo hetken aika sekavaa ja Kuusla hiihteli kiekkolisessa pelissä aika ulkopuolella. Kolmosessa otti heti enemmän roolia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös