Eloranta 2

• 5 862
  • 56

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Alabama Song

Hauskaa tää Jatkoaika, kun täällä oppii uusia sanoa. Mitä tarkoittaa sosiaalikiekkolinja? Hanttakiekon nyt tuntee kaikki, mutta onko sosiaalikiekko synonyymi neitikiekolle? Entäs sikaneitikiekko, mitäs se sitten oikein tarkoittaa?

Suomeksi: sulle, mulle. Eli "kun tuo sai tuon verran pelikieltoa niin annetaan tuollekin saman verran". Vaikka tilanteet hyvin erilaisia, ja Philippin tapauksessa kysymyksessä oli ns. rikoksen uusija, jonka vastustajan kunnioittamisen taso tässä sarjassa on nähty.

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Mistä sinä tarkalleen ottaen olet erimieltä?
Elorannan pelityylistä? Kovaa pelaamisella ja sääntöjenvastaisella väkivaltaisella pelaamisella on iso ero.
Muukkosen perusteluista ja päätöksestä?
Radek Philippin, meniköhän nimi oikein, osuudesta aivotärähdykseensä?

Nyt minut kyllä virtuaalisesti tapetaan Turussa, mutta minusta Eloranta ei pysy aina toisten vauhdissa mukana. Yritystä ja asennetta Elorannalla on vaikka muille jakaa, mutta taidot (ja pääkoppa) eivät aina riitä tilanteiden vaatimalla tavalla. Siksi hänelle varmaan sattuu vähän turhan usein näitä "vahinkoja". Itse mä arvostan Elorantaa kovasti, mutta kyllä Kulille tekee vain hyvää vähän miettiä pelityyliään.

Minusta Eloranta pysyy vallan hyvin muiden kyydissä, taidot riittävät tähän liigaan ja pääkoppa toimii. Ts mielestäni Eloranta on helvetin hyvä jääkiekkoilija kaikilla osa-alueilla, paitsi ehkä virtuoosimaisissa mailakikoissa. Muukkosen päätöksestähän me oltiin 100 % eri linjoilla. Ja olen edelleen myös sitä mieltä, että Philippillä oli oma osuutensa ja ennenkaikkea helvetin huonolla tuurilla vielä merkittävämpi osuus tähän episodiin.

Elorannan pelityylistä voidaan toki olla montaa mieltä, itse pidän. Kuli esim vastustajan paidassa repimässä, raastamassa, tekemässä maaleja, blokkaamassa ja eritoten tsemppaamassa hamaan tappiin asti olisi kaikkea muuta kuin suotavaa.

Siitä saatamme olla yhtä mieltä, että Kulin tulisi kuitenkin nyt ottaa opista vaarin. Jos kerran kulimaisesti ei saa pelata niin ei sitten. Keskittyä pelaamaan mahdollisimman hyvin muulla tavalla. Näitä jatkuvia vitosia ei kestä mikn joukkue.

Ps. em ei koske Elorannan ja Söden välistä kontaktia.

Alabama Song

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti #43
Suomeksi: sulle, mulle. Eli "kun tuo sai tuon verran pelikieltoa niin annetaan tuollekin saman verran".
Tarkoitatko kentällä tuomarien sekoilua ja linjattomuutta? Tuomarityöskentely on toisinaan tosiaan ollut viime aikoina/vuosina melko heikkoa, mutta en silti ymmärrä miksi sitä kutsutaan sosiaalikiekkolinjaksi? Eikö olisi parempi puhua huonosta, epämääräisestä ja ammattitaidottomasta tuomarityöskentelystä? Tai sama se, nää on vain sanoja ;), kunhan vain vänkään vastaan ajankulukseni.
Jos taas tarkoitat Muukkosen päätöksiä, niin minusta koko kautta peilaten hänen linjansa on ollut suht koht samanlainen koko ajan ja aika oikeudenmukainen.

Viestin lähetti kausi
Elorannan pelityylistä voidaan toki olla montaa mieltä, itse pidän. Kuli esim vastustajan paidassa repimässä, raastamassa, tekemässä maaleja, blokkaamassa ja eritoten tsemppaamassa hamaan tappiin asti olisi kaikkea muuta kuin suotavaa.
Tekemässä maaleja, blokkaamassa, kyllä joo, tietty. Paidasta repimässä, enpä tiedä haluanko nähdä moista kiekkoilua.

Mutta lopetaan jo. Joskus voi asioita katsella vain asioina, ilman suosikkijoukkueen värillisiä laseja, objektiivisesti. Onkohan se mahdollista jääkiekkofanilta?

Viimeksi muokattu:

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tarkoitatko kentällä tuomarien sekoilua ja linjattomuutta? Tuomarityöskentely on toisinaan tosiaan ollut viime aikoina/vuosina melko heikkoa, mutta en silti ymmärrä miksi sitä kutsutaan sosiaalikiekkolinjaksi? Eikö olisi parempi puhua huonosta, epämääräisestä ja ammattitaidottomasta tuomarityöskentelystä? Tai sama se, nää on vain sanoja ;), kunhan vain vänkään vastaan ajankulukseni.
Jos taas tarkoitat Muukkosen päätöksiä, niin minusta koko kautta peilaten hänen linjansa on ollut suht koht samanlainen koko ajan ja aika oikeudenmukainen.

Eiku sitä, että päätökset tehdään edellisten tapausten perusteella, vaikka tilanteet ja tekijät ovat täysin erilaisia. Ainoa tuomionantokriteeri on vastapelaajan loukkantuminen, itse tekoja ei oikeastaan arvioida mitenkään.

Ja nyt kun päästään oikein valittamaan, niin esim. Nielikäinen saa kärsiä maineestaan, kun taas median lemmikki Eloranta pääsee vähemmällä. Tosin jos hän tällaisia otteita jatkaa kauden loppuun, niin luulenpa, että ääni muuttuu hieman kellossa mediallakin.

Tuo termi "sosiaalikiekko" juontaa juurensa Kärppien ylivoimapeluuttamiseen, jossa kaikki kentät käy vuorollaan yrittämässä tehdä jotain. Onneksi nyt alkaa jo kulkea. Termi "sosiaalikiekko"; yritetään olla tasapuolisia, huolimatta tuloksista/seurauksista.

Toki voi jälkikäteen ihmetellä Sihvosen viime kauden 10 pelin kieltoa, ja miksi hän sai noin paljon enemmän kuin muut. Mutta tällä kaudella on vakiintunut käytäntö antaa tuo kaksi peliä tilanteesta kuin tilanteesta(pl.Metro), paitsi tietysti Nielikäiselle pitää antaa enemmän kun hän on Nielikäinen.

Että semmoista... ;)

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tekemässä maaleja, blokkaamassa, kyllä joo, tietty. Paidasta repimässä, enpä tiedä haluanko nähdä moista kiekkoilua.

Kirjoitin kyllä vastustajan paida-ssa repimässä enkä paida-sta. Anyway, palaan kanssasi tähän asiaan vasta kun Kuli ratkaisee viimeisen finaalin karvattuaan keskenään kiekon itselleen ja kuljetettuaan sen suussaan vastustajan maaliin.....

Alabama Song

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti #43
Eiku sitä, että päätökset tehdään edellisten tapausten perusteella, vaikka tilanteet ja tekijät ovat täysin erilaisia. Ainoa tuomionantokriteeri on vastapelaajan loukkantuminen, itse tekoja ei oikeastaan arvioida mitenkään.
En ihan allekirjoita tätä, että Muukkonen olisi täysi tuuliviiri (rauhaton). Minusta kurinpitolautakunta (vai mikä sen virallinen nimitys onkaan) tuomitsee aina tekojen perustella. Vähän mua hämmästyttää tää seurauksen perustella valittaminen. Selänne kertoi Hesarissa (23.3.2004) näkemyksiään kaukolaväkivallasta NHL:ssä. Vastustajan kunnioittaminen tai sen puuttuminen pikemmin oli yksi asia, jonka Teemu halusi tuoda esille. Tästähän vastustajan kunniottamisen puutteestahan näistä järjettömistä ylilyönneistä on enimmäkseen kyse SM-liigassakin, ainakin mun mielestäni. Yleensä törkeän ylilyönnin teko on tahallinen, vaikka tuskin kukaan pelaaja Suomessa haluaa vastustajaa vahingoittaa. Tosin sanoen tuskin kukaan tahallaan aiheuttaa toiselle pelaajalle aivotärähdystä, polvivammoja yms, mutta tahallaan ja tietoisesti tönäsee laitaan, ajaa polvi/kyynärpää edellä päähän/polveen yms.

Tapaus Nielikäinen, no joo ;)

Viestin lähetti kausi
....kuljetettuaan sen suussaan vastustajan maaliin.....

Tuntematta jokaista sääntösääntökirjan pykälää niin mahdetaanko ko. tavalla tehtyä maalia hyväksyä? ;)

paidasta, paidassa. Kieltämättä näillä on iso ero. Anteeksi, lukihäiriöni.

Viimeksi muokattu:

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuntematta jokaista sääntösääntökirjan pykälää niin mahdetaanko ko. tavalla tehtyä maalia hyväksyä? ;)

En tiedä mutta Muukkonen antaisi siitä kolme peliä penalttya. Elorannan tasoisen pelaajan olisi pitänyt tietää että moinen ilveily on omiaan vahingoittamaan lajia, perusteluina vaikka. Tai sitten case-Hulkkoseen vedoten "puhdaskin maalintekeminen" saattaa olla rangaistavaa erityisesti näissä vistoisissa olosuhteissa, joissa maalintekijä tulee palloseurasta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy