Elorannan Kari

  • 1 677
  • 8

Ranttali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Mikä on miehiään Elorannan Kari? Tässä on joutunut lahtelaisen jääkiekkoilun ystävänä pohtimaan moneen kertaan kyseistä asiaa kuluvalla kaudella. Välillä hän tuntuu olevan mies paikallaan, mm. alkukaudesta itsekin olin valmis julistamaan hänet messiaaksi. Toisaalta taas hänen kommenttinsa ovat niin käsittämättömiä, ettei aina uskoisi miehen olevan SM-liiga joukkueen valmentaja.
Esimerkiksi runkosarjan jälkeen hän sanoi, että "voidaan jo nyt nauttia saavutetusta menestyksestä". Aivan käsittämätön kommentti, kun vertaa esimerkiksi Tapparan Rautakorven lausuntoon, että "nyt vasta alkaa urheilullisen menestyksen tavoittelu". Toinen mieleenpainunut kommentti tai kommentit olivat runkosarja ottelun Lukko-Pelicans ottelun (muistaakseni)jälkeiset kommentit Pelikaanien voitettua jatkoajalla. Lehdistötilaisuudessa hän kertoi Pelikaanien olleen parempia, kun taas paikalliselle lehdelle hän sanoi, että Pelikaanit eivät olisi ansainneet voittoa.
Entäs sitten hänen taktinen osaaminen? Itse olen sitä mieltä, että sitä hänellä ei ole lainkaan. Jatkuva neljän ketjun peluuttaminen läpi ottelun, omassa päässä sentteri saa hävitä peräkkäin kaksi aloitusta 100-0 ja jatkaa edelleen, jne jne. Maalivahteja peluuttaa aivan ihmeellisesti, nollan pelannut veskari vaihdetaan seuraavaan peliin. Ei mitään järkeä koko touhussa.
Viime vuonna TPS jyräsi Pelikaanit todella tehokkaasti ja tänä vuonna pelkään käyvän samoin. Vaikka Eloranta on yksi liigan kokeneimmista pudotuspelivalmentajista (karsinnat joka vuosi divarissa ja ekan liigakauden jälkeen), hän ei pysty lyhyisiin taktisiin muutoksiin. Niinpä välttyäkseen katastroofilta Jorma Kososen on vaihdettava vastuu valmentaja. Sillä olisihan se kiva nähdä lahtelaista kiekkoilua vielä ensi viikollakin.
 

Mäkelä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Durrels Palace
Viestin lähetti Ranttali

Entäs sitten hänen taktinen osaaminen? Itse olen sitä mieltä, että sitä hänellä ei ole lainkaan. Jatkuva neljän ketjun peluuttaminen läpi ottelun, omassa päässä sentteri saa hävitä peräkkäin kaksi aloitusta 100-0 ja jatkaa edelleen, jne jne. Maalivahteja peluuttaa aivan ihmeellisesti, nollan pelannut veskari vaihdetaan seuraavaan peliin. Ei mitään järkeä koko touhussa.
Viime vuonna TPS jyräsi Pelikaanit todella tehokkaasti ja tänä vuonna pelkään käyvän samoin. Vaikka Eloranta on yksi liigan kokeneimmista pudotuspelivalmentajista (karsinnat joka vuosi divarissa ja ekan liigakauden jälkeen), hän ei pysty lyhyisiin taktisiin muutoksiin. Niinpä välttyäkseen katastroofilta Jorma Kososen on vaihdettava vastuu valmentaja. Sillä olisihan se kiva nähdä lahtelaista kiekkoilua vielä ensi viikollakin.

Miltä katastrofilta tässä nyt pitäisi välttyä? Se, että TPS jatkanee 3-0 jatkoon on enemmänkin normaali tulos kuin katastrofi. Suurempi yllätyshän se jo alunperin olisi ollut, jos otteluvoitot jotain muuta näyttäisivät.

Elorannan taktisesta silmästä - nimenomaan kun on kysymys ottelun kuluessa tapahtuvista ratkaisuista - olen aivan samaa mieltä. Mies istuu sen päällä. Pelitapa ja tällaiset suuret linjat ovat ihan hyvin kuosissa, mutta jos kesken pelin mopo on lähtemässä käsistä, niin silloin ei yleensä hyvä heilu. Pirin parhaana suorituksena Pelicansin peräsimessä pidän kevään 1999 liigakarsintoja. Silloin kaikki meni kyllä niin putkeen kuin tuloksista voi päätellä. Mutta silloinhan kaikki toimi kuin tanssi ja vaikeat hetket otteluiden sisällä olivat aika minimissä.

edit: lause
 
Viimeksi muokattu:

Pelikaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tähän on sen verran sanottava, että Elorantahan aikoinaan pääsi sen takia pelaajavalmentajaksi, kun se edellinen ulkomaalainen valmentaja, jonka nimeä en osaa kuitenkaan kirjottaa oikein, niin olkoon kirjoittamatta, mutta kuitenkin ei pelin aikana sanonut muuta kun tempo tempo. Yhdessä pelissä, jota Pelicans/Reipas johti 4-0 ja vastustaja tuli jo 4-3 -tilanteeseen, niin siinä vaiheessa Piri puuttui peliin ja tästä ottelusta saatiin voitto. Lähteenä minulla tässä Pelicansin entinen kuljettaja, joka rippikoulussa oli meidän kuskina.

Mutta olen minäkin sitä mieltä, että tiukassa paikassa, jos tarvitsee jotain muutosta, niin Pirillä jäätyy kädet tai tässä tapauksessa pää.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Täytyy muistaa että Pelicans on rakennettu aika pitkälle muiden hylkäämistä luusereista jotka vielä runkosarjassa menestyivät mutta kun tosipelit alkavat niin kavereista ei ole mihinkään.
Toivon että Pelicans ja Kärpät tippuvat suoraan 3-0 sillä molempien pelityyli on aika kiduttavaa katseltavaa.
 

redruM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki lahtelaiset
Viestin lähetti Ranttali
Niinpä välttyäkseen katastroofilta Jorma Kososen on vaihdettava vastuu valmentaja. Sillä olisihan se kiva nähdä lahtelaista kiekkoilua vielä ensi viikollakin.

Haloo? Muuten kyllä olen samaa mieltä kanssasi esim neljän kentän ja maalivahtien peluutuksesta, mutta väitätkö tosiaan että valmentajaa pitäisi vaihtaa kesken playoffien? Sillähän se homma tosiaan kääntyisi...
 

kopsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelicans
Kille Viiksinen

taitaa asialla olla sama henkilö kuin pelicans palstalla oleva kille!?
*haistamisääni*

ihmettelen tuota juttua suuresti, vaihdat pleijareissa valmentajan joka nosti liigaan ja 3 kaudessa 2 kertaa pleijareihin. ja joka on tämän *haistamisääni* kauden jälkeen muutenkin lähdössä pois.
mielestäni pirille kuuluisi kiitos muulla tavalla kuin potkuina? !!!!
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Fc Lahti, Manchester United, La Lakers
Kyllä mä annan Pirille krediittiä koska kyllä hän on nostanut joukkueen todella loistavasti eikä sitä ulkopuoliset ole paljoa ennen tätä syksyä arvostaneet... Tosin kyllähän se on totta että tiukoissa tilanteissa piri vähän menee vaikeaksi mutta kyllä sanoisin että ilman piriä ei oltaisiin tässä missä nyt ollaan
 

kopsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelicans
kyllä

divarista on tultu. pirin avustuksella ylös.
tehty historiaa mitä ei varmaankaan missään muualla ole tehty.. eli pirin johdolla noustiin kahtena peräkkäisenä vuonna liigaan!!
:) monelta on tuokin jäänyt saavuttamatta :D *haistamisääni*
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös