Mielenkiintoista kyllä seurata mitä Teslalle yhtiönä tapahtuu. Oma mutuni on, että Teslan omistajille ko. auto on keskimääräistä useammin edustanut oman indentiteetin jatkoa. Usein (vaikka kyseessä olisi käytettynä ostettu model 3), on Tesla-kuskien puheessa ilmennyt varsin vahvaa ylpeyttä omasta ajokista. Sen sijaan että puhuttaisiin autosta, puhutaan Teslasta - pysäköin Teslani tuonne, laitan Teslan lämpenemään, unohdin iPhoneni Teslaan…
Nyt kun auto ja välillisesti sen kuskit yhdistetään sekopäiseen äärioikeistoon, muodostuu tämä näin vahvasti brändätylle tuotteelle keskimääräistä suuremmaksi ongelmaksi. Jos Toyotan johdossa olisi vastaava hahmo, ei se olisi samanlainen ongelma; Toyota-kuskeille auto on vain auto (näin yleistäen).
Nyt muutamat tuntemani Tesla-kuskit jo kiemurtelevat hiukan, kun aikasemmin heidän (omassa mielessään) statustaan nostanut asia alkaakin painaa sitä. Ja vaikka koittaisivat ignoorata tilanteen, niin aina tulee pukukopissa joku pilke silmäkulmassa vinoilemaan Muskista ja kyselemään puskuritarran tilauksesta.
Kyllähän tässä tosiaan case-ainesta alkaa olemaan tulevaisuuden markkinointi ja brändinhallinta oppikirjoihin.
Ja tämä siis näin objektiivisesti asiaa laajempana ilmiönä seuraten. Tesloissahan ei autoina sinänsä nyt mitään vikaa ole.