Pari mielenkiintoista nimeä välkkyy pudotuspelien pistepörssin kärkitaistossa. Marcel Jenni, joka oli välillä pelaavan kokoonpanon ulkopuolella ja kovaa vauhtia pois muuttamassa, on nyt Färjestadin tehomies. Seitsemän pistettä neljässä pelissä ei ole lainkaan paha. Suomalaisista pistää tietysti silmään Tomi Kallio, jolla on maittavat 4+4 neljässä pelissä ja pistepörssin kakkospaikka tasapisteissä olevan Alfredssonin jälkeen. Övikissä taas on joku pahasti pielessä, jos joukkueen avainpelaajisto koostuu hansjonssoneista, magnusgästrineistä ja jesperdamgaardeista. Ehkä saamme tähän vastauksia keväällä.
Ja vielä toivottavasti viimeinen tilitys case Nilsonista...
Suuri osa Nilsonin leimaajista näyttää tehneen tuomionsa tuon yhden valokuvan perusteella. Valokuva on kuitenkin kuin asiayhteydestään irrotettu lause. Sen tarkkailu vastaa kysymykseen ”Mitä näkyy?” Kaikki muu on tulkisijansa subjektiivista mielipidettä. Kuva ei anna vastausta kysymykseen ”Mitä tapahtuu?”. Kuvassa näkyy Nilsonin sormet Koskisen silmissä, muttei mitenkään sitä, että Nilson tunkee sormiaan silmiin saati yrittäisi kaapia niitä ulos. Ei ole vaikeakaan hassutella vaikka pelkästään valokuvilla siten, että sopivasti rajaamalla kuvan tapahtumat näyttävät aivan toiselta, kuin minkä kokonaisuus paljastaisi. Hemmetti, joillekin tuo touhu on ihan oikea ammatti. Todella toivon, ettei yksikään itseään sivistyneeksi oikeusvaltioksi kutsuva julista syyllisyyttä tuollaisen näytön perusteella.
Tästäkin kuvasta voisi nopeasti todeta, että taas on kiekkokaukaloiden kirurgi hommissaan. Jaa, mutta mitäs
nämä pojat puuhaavat. Ei voi olla sattumaa.
Esillä ollut SVT:n klippi antaa jo paremman kuvan kokonaisuudesta ja vaikkapa se Hockeykvällin pätkä vielä paremman, sillä siinä nähdään, mistä tapahtumaketju sai alkunsa. Ei juuri mistään, mistä ulkopuolisen pelaajan pitäisi kilahtaa toiselle ulkopuoliselle pelaajalle. Syyksi täällä on esitetty vakavaa mielenvikaisuutta ja steroidihöyryissä karannutta ajatuksenjuoksua. Tämäkö tuntuu todennäköisemmältä kuin muutaman, ei kovin vaikeasti selitettävän yhteensattuman sopiva summa? Jos se tuntuu todennäköisemmältä, onko se myös aivan täysin saletti ja toinen mainittu vaihtoehto mahdottomuus? Kreikka ei muuten voi ikinä voittaa jalkapallon EM-kisoja, ei koskaan.
Viestin lähetti PTS
Minä luulen, että edes Hielo ei puolustelesi tekoa, jos Koskisen näölle olisi tapahtunut jotakin. Ei tuollaista yksinkertaisesti voi tapahtua vahingossa.
Ja minä luulen, että edes PTS ei kauhistelisi tekoa, jos Nilsonin eivät olisi tarttuneet Koskisen silmän ympäristöön. Aivan, täysin turhaa spekulaatiota. Siinä tapauksessa, että Koskinen olisi loukkaantunut, koko näkökulma olisi ollut toisenlainen. Nilsonin sormet olisivat luultavasti näyttäneet toimivan vielä julmemmin. Tällöin tahallisuuden mahdollisuus olisi luonnollisesti suurempi.
Viestin lähetti hoope
Eikös toi ole melko suora rangaistus seuraamuksen perusteella. Teon tahallisuutta ei mielestäni ole huomioitu ollenkaan.
Siis kolme peliä piilolinssin vinksahtamisesta? Koskinenhan ei joutunut tapauksen vuoksi huilaamaan hetkeäkään. Minun mielestäni rangaistus tuli vain varomattomasta käytöksestä, kun ei voitu näyttää toteen toiminnan tarkoituksellisuutta.
Viestin lähetti Frankie
Niin näissä ko. matseissa Nilsonin lähes jokainen taklaus on päähän kohdistunut ja muutenkin koko ajan tökkimässä vastustajia.
Ok. Tökkimiset voidaan varmaan unohtaa, kun ne kuulunevat jokaisen kyseistä roolia pelaavan repertuaariin. Vai oliko Nilsonin tökkiminen jotenkin poikkeuksellisen vaarallista tms? Näkemistäsi päähän kohdistuneista taklauksista en tietenkään voi sanoa mitään, mutta näin asian ollessa olisin varsin yllättynyt, jos otantasi on vaikkapa yli neljä taklausta. Minä en ole ainakaan huomannut vastaavaa käytöstä, mutta pienen määrän voi helposti laittaa satunnaisten ylilyöntien piikkiin. Lisäksi perustelen tätä taas sillä, että sikailijoiden maine tuppaa leviämään, ja minun tietääkseni Nilsonilla ei juuri tällaista mainetta ole.
En tiedä kuinka moni aktiivisista NHL-seuraajista lukee tätä ketjua, mutta mielelläni minäkin kuulisin muiden käsityksiä Nilsonin pelityylistä ja maineesta, kun itselleni Nilson oli siis melkoinen nobody ennen Calgaryyn muuttoaan. Nimimerkki nuck ainakin näyttää pörräävän täällä, joten jos vain viitsit, niin pari sanaa, kiitos. Tähän muuhun vääntämiseen ei tarvitse ryhtyä. :)
Nyt lupaan lopettaa jankuttamisen tästä aiheesta, kunnes joku tuo jotain uutta keskusteluun.