Mr. Smith kirjoitti:
Okei, itsestä vaan on näyttänyt melko heikolta toi Salon torjuntatyöskentely silloin kun sitä harvoin on nähnyt. Mutta kaippa se on sitten hyvin pelannut, vaikka rookie Joel Gistedt onkin pelannut enemmän ja paremmin.
Gistedt, Joel GAA 2,57 SVS% 90,72
Salo, Tommy GAA 3,57 SVS% 87,59
Tommy Salo harjoitteli hyvin kesällä ja oli hyvässä kunnossa syksyllä, mutta sai kiekon kaulaan/solisluuhun on joutui olemaan sivussa jonkun aikaa. Frölunda sijoitti sillä aikaa Gistedtiin (ja Jere Myllyniemeen, joka ei tosin saanut pelata yhtään matsia), joka on pelannut ihan mukavasti, jopa loistavasti välillä ja nyt on luonnollista, että Gistedtin sisäänajo jatkuu.
Tommy Salohan oli jo lopettanut uransa, Frölundan ottaessa yhteyttä ennen viime kautta ja hän hyväksyy täysin nykyisen tilanteen. Gistedt näyttää enemmän ja enemmän ykkösmaalivahdilta, mutta ei olisi mikään ihme, jos Tommy Salo saisi päävastuun keväällä, sillä Salohan on suurien matsien mies.
Tommy Salon ura alkaa olla ehtoon puolella ja tarkoitus olikin ajaa Gistedt sisään tällä kaudella. Salon loukkaantuminen jouduttikin sitä, eivätkä satunnaiset pelit päästä luonnollisestikaan Saloa hyvään pelirytmiin.
Itse olen nähnyt Salon pelit tällä kaudella. Okei, en ala mainostamaan häntä minään tähtimaalivahtina, mutta sen verran kuitenkin, että hän on ollut monta kertaa erotuksena sillä, häviääkö Frölunda yksi- vai kaksinumeroisesti...
Joukkueen uusi valmentaja, Per Bäckman sanoikin, ettei Frölundassa ymmärretä ollenkaan sanaa miesvartiointi. Pettisen katsokomennus on yksi tämä lausunnon seurauksista. Yleensäkin, vain Antti-Jussi Niemi on pelannut hyvin puolustuksessa. Jopa luottopakki Ronnie Sundin on saanut kritiikkiä suorituksistaan, jotka vaihtelevat välillä maajoukkuepakki-vanha ja väsynyt.
Mutta mutta, maalivahdin prosentit eivät kerro mitään joukkueen todellisesta tilasta, eivät sano totuutta itse maalivahdistakaan. Frölundan peli alkaa tosin kulkea myös puolustupäässä ja joukkue on nyt ensimmäisen kerran karsintarajan yläpuolella, voitettuaan Djurgårdenin viimeksi. Silloin nousevat myös maalivahtien prosentit, eikä ole väliä, onko maalivahdin nimi Salo vai Gistedt.
Frölundan kaksi viimeistä voittoa, hallitsevaa mestaria Färjestadia ja Djurgårdenia vastaan tulivatkin tarkan puolustuspelin kera, eikä maalivahtia palkittu kummassakaan.