Elinten luovutus

  • 3 730
  • 37

-KBR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Liberec White Tigers
Löytyy se tsetti meikäläisenkin lompakosta. Ja vertakin meinaan käydä luovuttamassa heti kun "karenssi" on ohi. Veritankkausta saaneena täytyy antaa vähän takasinkin :)
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aivan samahan se noin niinkuin lähtökohtaisesti on, mitä tomumajalle kuoleman jälkeen tapahtuu, mutta ajatus siitä, että joku alkoholisti, pedofiili, narkkari, amnestyläinen tai muu ns. paskasakkiin kuuluva jatkaa yhteiskuntakelvotonta elämäänsä minun ruuminosieni voimin oman kuolemani jälkeen, on erittäin vastenmielinen. Siksi omat sisuskalut on syytä krematoida viikatemiehen vierailtua.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Silivu plee, senkun viette toimivat osat. Elinluovutuskortti löytyy muistaakseni. Sitten kun on varaosat otettu, voitte viedä tuhkatkin pesästä.
 

Europoli

Jäsen
Schwalbe kirjoitti:
mutta ajatus siitä, että joku alkoholisti, pedofiili, narkkari, amnestyläinen tai muu ns. paskasakkiin kuuluva jatkaa yhteiskuntakelvotonta elämäänsä minun ruuminosieni voimin oman kuolemani jälkeen, on erittäin vastenmielinen.

Entäs jos joudut onnettomuuteen ja sinulle annetaan revenneiden sisäkalujesi tilalle jonkun amnestylaisen elimiä? Kysyy em. paskasakkiin kuuluva...
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Europoli kirjoitti:
Entäs jos joudut onnettomuuteen ja sinulle annetaan revenneiden sisäkalujesi tilalle jonkun amnestylaisen elimiä? Kysyy em. paskasakkiin kuuluva...

Well, olen sitä mieltä, että on parempi kuollla kuin käyttää paskasakin elimiä selviytyäkseen. Sekin on kai mielipide ja niihin meillä kaikilla on oikeus?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Schwalbe kirjoitti:
Sekin on kai mielipide ja niihin meillä kaikilla on oikeus?
Kyllä, itse olen tuota mieltä. Täysin. Ei sen tarvitse olla aina linjassa toisien kanssa, mutta jos toimii oman sisäisen kutsumuksensa ja tunteensa mukaan, niin hyvä niin. Nämä ovat niin yksilöllisiä asioita, että niitä on paha mennä arvostelemaan yksityisesti. Jokainen päättäkööt itse omasta kohtalostaan.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Molemmille edellisille sanoisin, että helppo se on terveenä heittää mitä tahansa "kovaa" läppää.

Edellisiin liittyen ja varmistaakseen, että he myös pysyvät kannassaan tosipaikassa.. miltä kuulostaisi jos ravisteltaisiin ajatukset hetkeksi irti nykyisestä lainsäädännöstä ja elinluovutuskorteista ja ajateltaisiin, että meillä olisi ns. "elinluovutusrinki". Tarkoittaa käytännössä mitä? Noh, olet oikeutettu saamaan elimen vain, mikäli olet itse allekirjoittanut elinluovutuskortin tai vastaavan. Tätä pitäisi tietenkin tarkentaa väärinkäytöksien välttämiseksi esim. niin, että omalla elinluovutuskortillasi pitää olla vähintään 10 vuotta ikää ennenkuin olet oikeutettu elimeen. Jos paperin allekirjoittaa heti, kun täyttää 14 vuotta, tai heti kun tämä systeemi tulee voimaan niin saa välittömästi oikeuden ringin elimiin.

Kaikki voittaisivat. Kukaan ei pitkittäisi tahtomattaan Ted Raikaksen tai Schwalben elämää, eikä yleensäkään mahdollisesti itselle sopiva elin lipsahtaisi jollekin sellaiselle, joka ei antaisi omaansa sinulle. Elimiä saataisiin kokonaisuudessa käyttöön enemmän, koska ihmisten oma elämä olisi mahdollisesti omasta testamentista kiinni.
 
Viimeksi muokattu:

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokainen juu päättäköön omasta kohtalostaan, mutta ihan rehellisyyden nimissä ja kaikella ystävällisyydellä .. Mitä ihmettä te teette niillä elimillänne sen jälkeen kun viikatemies on teidät paremmille pelikentille korjannut? Eivät ne taida kovasti edes suremaan jääviä lämmittää..
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Rinoa kirjoitti:
Jokainen juu päättäköön omasta kohtalostaan, mutta ihan rehellisyyden nimissä ja kaikella ystävällisyydellä .. Mitä ihmettä te teette niillä elimillänne sen jälkeen kun viikatemies on teidät paremmille pelikentille korjannut? Eivät ne taida kovasti edes suremaan jääviä lämmittää..
Hyvä kysymys. Omakohtaisesti kyse on syistä, joihin liittyy määrätynlaisia, ehkä jonkun mielestä uskonnollisia tekijöitä, vaikka itse en asiaa ihan niin näekään.

Uskon, että irtautumiseni tästä maailmasta kuoleman jälkeen käy nopeammin, jos lähden pois kokonaisena.

Toimin tässä vain oman sisäisen ääneni mukaan.
 
Suosikkijoukkue
sm-liiga: HIFK, nhl: vähän kaikkea
Kaikkien suomalaisten elimet pitäisi johdonmukaisesti "testamentata" omalle sairaanhoitopiirille. Ei kai kukaan tosissaan ajattele niin, että antaisi elimensä madoille jos niillä on pelastettavissa ihmishenki?
Tosiasia on kuitenkin se, että kun filmi lopullisesti katkeaa, niin ei niillä sisuskaluilla enää mitään siellä haudassa tee, hidastaa vain maatumista ja vie kallista tonttimaata hautausmailta. Muutenkin olen sitä mieltä, että human-barbeque (krematorio) on ainoa järkevä hautausmuoto.
 

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
KukaMitäHäh? kirjoitti:
Muutenkin olen sitä mieltä, että human-barbeque (krematorio) on ainoa järkevä hautausmuoto.
Menee hieman OT mutta näin asian näen itsekin. Alkavat vissiin muutenkin olemaan nuo kotimaan hautuumaat melkoiseen täyteen ahdettuja..
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
KukaMitäHäh? kirjoitti:
Muutenkin olen sitä mieltä, että human-barbeque (krematorio) on ainoa järkevä hautausmuoto.
Näin myös toivon, että itse tulen haudattavan.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Elinluovutuskortti löytyy, mutta vielä en ole sitä täyttänyt. Perehdyin aiheeseen ensimmäistä kertaa kunnolla vasta viime syksynä, kun pidin siitä esitelmän etiikan kurssilla koulussa. Pitää vielä miettiä hieman lisää, voi olla, että täytän sen kortin vielä jossakin vaiheessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös