Elden Ring

  • 11 646
  • 81

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Paljon menetettyjä asiakkaita, kun ei voi valita vaikeustasoa.

Se on hyvä vaan nykyisessä aivottomien ja elokuvamaisten AAA-pelien joukossa että ei tingitä pelin periaatteesta tai sielusta. Fromsoftware tekee tietynlaisia pelejä ja eivät siitä tingi. Nimim. ihan paska Soulslikeissä mutta Elden ringin vedin jopa platinaksi.

Avoin maailma ja summonit ovat se vaikeustason alentaminen Elden Ringissä. Ei kaikki pelit sovi kaikille ja se on ihan ok. Mielummin tehdään mitä halutaan kuin yritetään olla kaikille sopiva ja hukataan se idea mikä tietyistä peleistä tekee sen pelin.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Se on hyvä vaan nykyisessä aivottomien ja elokuvamaisten AAA-pelien joukossa että ei tingitä pelin periaatteesta tai sielusta.
Saisinko esimerkkejä näistä aivottomista ja elokuvamaisista peleistä?
Aika moni peli mistä pidän, sisältää paljon elokuvaa esim. vaikka FF7 Rebirth, GoW Rägnärok, Ghost of Tsushima, Death Stranding.
Onko esim. nuo pelit aivottomia ja niissä ei ole sielua? Liikaa välinäytöksiä?
Mikä tekee pelistä sieluttoman? Se että saa valita vaikeustason vai mikä?

Eikä minulla ole mitään näitä soulspelejä vastaan, kunhan vain sanon, että menettävät paljon asiakkaita, mutta hienoa, että on vielä peliyhtiöitä, jotka oikeasti tekevät mitä haluavat, eivätkä mene kaikkien nykyajan soopan mukana.
 

Voranen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tomi Sallinen
Eikä minulla ole mitään näitä soulspelejä vastaan, kunhan vain sanon, että menettävät paljon asiakkaita, mutta hienoa, että on vielä peliyhtiöitä, jotka oikeasti tekevät mitä haluavat, eivätkä mene kaikkien nykyajan soopan mukana.
Tosin tähän on kyllä pakko sanoa, että Elden Ring on myynyt myös ihan järkyttävän määrän. Siis varmasti osa jättää välistä vaikeustason takia mutta samalla sen (ja sen poikkeuksellisuuden AAA-pelien kentällä) luoma puskaradio/hype, ja ehdottomuus vaikeustason ja muun vision osalta noin niin kuin pelinkehityksen filosofian tasolla on myös tuonut lisää asiakkaita. Esim. uskallan väittää, että jos From Software olisi alusta asti (eli Demons's Soulsista) lähtien lähestynyt vaikeustasoa samoin kuin valtaosa muista studioista, niin näistä ei olisi koskaan tullut samanlaista ilmiötä Dark Soulsien/Bloodbornen/Sekiron muodossa, eikä Elden Ringiä olisi koskaan näin ollen edes julkaistu.
 
Viimeksi muokattu:

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Aika moni peli mistä pidän, sisältää paljon elokuvaa esim. vaikka FF7 Rebirth, GoW Rägnärok, Ghost of Tsushima, Death Stranding.

Kaikki tykkää mistä tykkää ja se on ok! Mutta onhan noista esim. GoW tehty niin että on melkein mahdotonta jäädä jumiin. Ainakin ensimmäisessä vinkkiä tuli samantien jos vain hetken oli paikallaan. Tsushima maistui myös itselle, mutta olihan se vähän pökkelö kaikkineen. Enemmän kritisointi sitä kohtaan että nämä isoimmat AAA-pelit tehdään aina samalla kaavalla. Death Stranding, Baldurs Gate 3, Alan Wake 2 ja Elden Ring jne. sitten luovat sitä toivoa että muullakin tavoin pärjää.
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaikki tykkää mistä tykkää ja se on ok! Mutta onhan noista esim. GoW tehty niin että on melkein mahdotonta jäädä jumiin. Ainakin ensimmäisessä vinkkiä tuli samantien jos vain hetken oli paikallaan. Tsushima maistui myös itselle, mutta olihan se vähän pökkelö kaikkineen. Enemmän kritisointi sitä kohtaan että nämä isoimmat AAA-pelit tehdään aina samalla kaavalla. Death Stranding, Baldurs Gate 3, Alan Wake 2 ja Elden Ring jne. sitten luovat sitä toivoa että muullakin tavoin pärjää.
Kaikki on hienoja pelejä. FS:n pelien, kai Sekiro on poikkeus, vaikeus on vähän illuusio tai yleinen harha kun grindaamalla saa niin kovan jannun ettei pomotkaan ehdi katsettaan nostaa ennen kuin ovat tontissa. Noin vähän yleistäen. Ja niin sitä sitten grindataan kun ei muuten onnistu.

GoWissa yms. on sitten suorilta vaikeustasot kaikkia varten kun pelin ideaan ei grindi kuulu. Vaikeimmalla tulee itku silmään ja tatti otsaan kun ei ole apuja eikä luonne anna periksi vaihtaa helpompaan.

Sitten se on kait se kuuluisa makuasia kummasta vaikeustason toteutuksesta enempi tykkää.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Kaikki on hienoja pelejä. FS:n pelien, kai Sekiro on poikkeus, vaikeus on vähän illuusio tai yleinen harha kun grindaamalla saa niin kovan jannun ettei pomotkaan ehdi katsettaan nostaa ennen kuin ovat tontissa. Noin vähän yleistäen. Ja niin sitä sitten grindataan kun ei muuten onnistu.

GoWissa yms. on sitten suorilta vaikeustasot kaikkia varten kun pelin ideaan ei grindi kuulu. Vaikeimmalla tulee itku silmään ja tatti otsaan kun ei ole apuja eikä luonne anna periksi vaihtaa helpompaan.

Sitten se on kait se kuuluisa makuasia kummasta vaikeustason toteutuksesta enempi tykkää.
Kun on ikää tullut, niin ei ole mikään vaikeus pudottaa sitä vaikeustasoa.
Kyllä minäkin muistan, kun junnuna pääsi kehumaan toisille, kun oli pelannut läpi pelin, jota muut eivät pystyneet pelaamaan läpi.
Nuorempi väki kenellä on kova tarve kehua omaa erinomaisuuttaan peleissä, niin heitä vartenhan tietyt pelit on.
Katkera hidas ukkeli täällä vain valittaa, kun ei sormet ja älli ole enää niin nopeat enää.
Tätä viestiä ei tarvitse ottaa liian tosissaan.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Toi vaikeustaso on vähän monipiippuinen juttu. Elden ringin vaikeustaso on mun mielestä erittäin hyvä ja summonit sekä suhteellisen helpot runefarmauskikat tuovat sitä helpotusta peliin.

8-bit Zeldat oli aika armottomia ja ekan PS pelit olivat myös suhteellisen vaikeita ja armottomia.
God of War oli hyvä esimerkki melko armolliselta peliltä joka kuitenkin piti otteessaan.

Itse kyllä pidän tuosta vaikeudesta ja Elden ringin lisäosassa se nousee vielä pari pykälää. Shadow keepin fire knightit tuottaa sellaista päänvaivaa, ettei hetkeen ole ollut. Ne kyllä pystyy melkein kaikki skippaamaan hiippailemalla, mutta ilmeisesti yksi perkele on Messmerin ovea vartioimassa.

E: Videolla vähän kärjistettynä nykyistä pelisuunnittelua


 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös