Mainos

Elämäsi rakkain harrastus?

• 3 855
  • 25

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Monissa ihmisten täytettävissä asioissa, mm. Jatkoajan käyttäjätiedossa, kysellään kunkin harrastuksista.

Mutta mikä onkaan ollut Sinulle se kaikkein rakkain harrastuksesi? Vieläkö harrastat sitä, vai onko se jostain syystä loppunut?

Itselläni yksi harrastus on ollut ylivoimaisesti muiden yläpuolella. Myös kestoltaan se on ollut ihan omaa luokkansa muihin nähden, mutta enää yli neljään vuoteen en ole sitä harrastanut lähinnä sen raskauden takia.

Tai no, ei sen toki olisi tarvinnut olla läheskään niin raskasta mitä se oli, mutta alun jälkeen harrastin sitä sen verran tosissani, että se kävi kyllä täydestä työstäkin. Tulipa siitä toki sitten vähän rahaakin, mutta myös kustannuksia kertyi, eikä raha ollut suinkaan harrastamiseni syy.

Alkusysäyksen tälle harrastukselleni sain samassa talossa asuneen kaverini kanssa alkuvuonna 1993 ollessani juuri täyttänyt kokonaista yhdeksän vuotta. Koska seurasimme jo tuolloin jääkiekkoa tiiviisti, päätimme alkaa raportida tuon lajin tapahtumasta oman lehtemme kautta. Sen nimeksi tuli yksinkertaisesti "Lätkä" ja sitä ilmestyi yhteensä kahdeksan numeroa (tiedän tämän, koska minulla on nuo lehdet vielä tallessa). Lähinnä noissa lehdissä tuli seurattua tuon kevään pudotuspelejä, jotka huipentuivat TPS:n finaalivoittoon HPK:sta ja jonka jälkeen tuon lehden tekeminen loppuikin.

Saman vuoden kesällä värkkäsimme vielä muutaman pesäpallolehden, mutta sen jälkeen tuon muutaman vuoden vanhemman kaverini innostus kyseisestä harrastusta kohtaan alkoi hiipua. Itsekin laitoin lehdenteon vähäksi aikaa telakalle, mutta seuraavana keväänä innostus palasikin sitten sen verran kovaa, että sitä riittikin sitten kuusi ja puoli - tai oikeastaan seitsemän - vuotta.

Tai no, innostusta olisi kyllä periaatteessa riittänyt vielä pidempäänkin, mutta jossain vaiheessa oli hyvä panna pillit pussiin. Jälkeenpäin ajatellen voin sanoa, että tavallaan tuo päätös olisi pitänyt tehdä jo paljon aiemmin, sillä esimerkiksi koulunkäyntini häiriintyi lehdenteon takia todella paljon. Vielä alussa tosin osasin ottaa sen pelkkänä harrastuksena, mutta parin vuoden jälkeen lehdenteko alkoi muistuttaa enemmän jo toimittajan työtä kuin teinipojan harrastusta.

Keväällä -94 värkkäsin tuota vuoden takaista "Lätkä" -lehteä kunnioittaen ensin yhden oman "Lätkäkevät 1994" -nimisen lehden (mikä sekin on edelleen minulla tallessa), mutta sen jälkeen laajensin harrastusta koko urheilun kattavaksi. Nimeksi tuolle ihkaomalle lehdelleni otin "Urheilusanomat", jonka ensimmäinen numero ilmestyi 9.3.1994 ja viimeinen marraskuussa 2000. Seuraavana keväänä tein tosin vielä kokoelmaläpyskän koko lehden 153-numeroisesta, suurenmoisesta historiasta. :)

Alussa tein lehteä lähinnä perheenjäsenilleni ja luonnollisesti myös ilmaiseksi, mutta pikku hiljaa leviikki alkoi jakaantua ensin sukulaisiini ja sitä kautta heidän sukulaisilleen jne. Parhaimillaan lehdellä oli tilaajia noin parikymmentä (tarkkakin luku löytyisi tuolta arkistojen kätköistä, mutta enpä jaksa nyt kaivella), ja rahaakin harrastus näin jonkin verran poiki. Kuitenkin myös kuluja tuli kopiopaperin, postitusten ym. kautta, joten raha ei todellakaan ollut se syy, mikä sai minut viettämään lukuisat teinivuoteni tämän tämän, todennäköisesti varsin harvinaisen harrastuksen parissa.

Alussa lehdellä ei ollut myöskään mitään varsinaista ilmestymisaikataulua, vaan tein sitä karkeasti sanonuttuna silloin kun sattui huvittamaan. Parin vuoden uurastuksen jälkeen ilmestymistahdiksi kuitenkin muodostui sellainen, että se ilmestyi joka toinen tiistai.

Pääasiassa jokaisen numeron sisältö koostui näin menneen viikonlopun urheilutapahtumista (toki jos alkamassa oli esim. joku iso tapahtuma, tyyliin olympialaiset, niin silloin ennakospekulointiakin harrastin erittäin paljon), ja koulusta luonnollisesti vapaan viikonvaihteen lisäksi myös joka toinen maanantai kului erittäin tiiviisti tämän harrastuksen parissa. Eikä aina se pelkkä maanantai riittänyt, vaan monesti "työpäivä" venyi seuraavan vuorokauden puolelle, eikä tiistain koulupäivä ollut kovinkaan usein mitään suurta herkkua muutaman tunnin yöunien jälkeen. Koulupäivän jälkeen piti vielä viimeistellä lehti, kunnes illalla oli postitusten aika ja raskas urakka taas päätöksessään.

Parhaimmillaan tiistai-iltana fiilikseni olivatkin suorastaan huikeat, kun kova työ oli - taas kerran - saanut onnellisen päätöksen, ja keskiviikko tuntui kouluunmenosta huolimatta lähinnä vapaapäivältä. Aina urakka ei kuitenkaan saanut yhtä onnellisesta päätöstä, ja välillä tunnelmat tiistai-iltana olivatkin aika maassa, kun esimerkiksi kaikkia haluamani juttuja en lehteen ehtinyt raportoida. Läpyskää tilanneet sukulaiset toki lohduttelivat ja sanoivat, että "näinkin on tämä on erittäin hyvä", mutta perfektionistia eivät tuollaiset sanat niissä tilanteissa juurikaan jaksaneet lohduttaa.

Tehtyäni vuonna 2000 päätöksen lehdenteon lopettamisesta, mietin, milläköhän tavalla yli kuusi vuotta kestäneen harrastuksen pättääminen vaikuttaa elämääni. "Pystykö sittenkään olla tekemättä lehteä, vaikka se veikin valtavasti voimaa ja energiaa?", mietiskelin.

Sain kuitenkin todeta, että tuon kuuden ja puolen vuoden aikana tuli ilmesteisesti stresattua sen verran paljon, että oikeastaan juuri mitään vieroitusoireita pitkän harrastuksen päättämisesti ei tullut. Silti välillä tulee erittäin suuri into kirjoittamiseen, ei tosin novellityyppiseen sellaiseen, mutta juuri urheilutapahtumista raportoimiseen yms., jota tuossa lehdessä siis oli.

Mutta onneksi meillä onkin nämä jääkiekon keskustelupalstat! :) Kuten allekirjoituksestanikin selviää, näissä on tullut oltua mukana jo kauan ennen tuota lehdenteon lopettamistakin, joten ehkäpä silläkin on ollut joku vaikutus sille, että nämä yli neljä vuotta ovat sujuneet ihan hyvin ilman elämäni rakkainta - ja raskainta - harrastustanikin...

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Rakkain kaikista - kaikista rakkain.

Kyllähän se itselleni on kalastus (ei seisovilla pyydyksillä). Ensimmäinen muistikuva kalastuksen ihmeellisestä maailmasta on 1970-l. puolenvälin paikkeilta järven jäältä. Pilkkimisestä se alkoi. Sitten homma jäi useaksi vuodeksi kunnes noin kymmen vuotiaana homma alkoi uudestaan.
Harrastan/olen harrastanut kalastuksessa vetouistelua, mato-ongintaa, pilkkimistä ja koskikalastusta. Uistimia ja perhojakin on tullut väsättyä. Kalastus on vienyt minut aina Norjan lohijokiloille sen suuren saaliin toivossa. "Nuorempana" oli välillä niitä saalinsaantipaineita. Nyttemmin riittää kunhan pääsen lempiharrastukseni pariin. Aika kuluu rattoisasti hyvässä seurassa ja kertaakaan en ole työasioita kalastaessa ajatellut. Keväällä rakkain harrastukseni on siis pilkkiminen. Kesällä tulee kalasteltua koskilla perholla ja uistimella (taimen on suosikkisaalis). Syksyllä sitten tulee kalasteltua vähän vähemmän - talvella vielä vähemmän...

Kaikki muu on turhaa paitsi kalastus.

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaipa se jääkiekon seuraaminen ja penkkiurheilu yleensäkin nousee ykköseksi, sitä kun on niin kauan tullut harrastettua. Melkein samalle viivalle nousee musiikkiosasto. Näiden jälkeen ei aika tahdo riittää muuhun kun siviilityötkin on hoidettava. Mutta näistä kahdesta edellämainitusta en voisi kuvitella luopuvani.

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Jääkiekko

Isä oli vienyt minut joskus nuorena poikana jalkapallojoukkueen harjoituksiin. Siihen aikaan joukkueita ei ollut noille aivan pienemmille, joten pelikaverit oli muutamaa vuotta vanhempia. Pikku Gaizkaa oli ilmeisesti jotenkin morkattu/sorsittu harjoituksissa, koska hän oli ilmoittanut, että mene sinne enää.

Muutama vuosi sen jälkeen oli lehdessä ollut Vaasan Sportin junioreiden ilmoitus, että uudelle ikäryhmälle alkaa toiminta. Olin jo ennen sitä viihtynyt hyvin luistimilla, joten isäni päätti kokeilla uudelleen jotain liikuntaharrastusta. Olin ollut skeptinen, mutta ensimmäisten treenien jälkeen olin halunnut mennä uudelleen ja siitä se sitten lähti.

Ihan nuoremmista vuosista ei ole ihmeempiä muistikuvia. Ekana vuonna oltiin turnauksessa Forssassa. On sekin halli pienentynyt niistä vuosista...

Parasta harrastuksessani on sen fyysisyys. Kun täysillä vetää niin treenien jälkeen tietää harrastaneensa liikuntaa ja kunnolla. Jää on myös elementtinä paljon mielenkiintoisempi kuin mitä esim. nurmikenttä. Luistimilla harjaantuneempi pystyy aika koviin juttuihin.

Pelasin Sportin junioreissa kymmenen kautta. Olin 18-vuotias kun lopetin. Minusta ei olisi koskaan tullut tähtipelaajaa tai edes ammattipelaajaa. Ammatti jääkiekkolijana ei edes olisi lopulta kiinnostunut. Se on helvetin kovaa työtä. Vaikka omasta peliurastani treenasin kunnolla vain ne 4-5 kautta niin otti ne fyysisesti ja joskus henkisestikin koville.

Viimeiset pari kautta olivat parhaita. Pelailimme sellaisella harrastajaporukalla lähes vain huvikseen. Tosissaan, mutta pilke silmäkulmassa.

Jos en olisi koskaan alkanut pelaamaan jääkiekkoa niin olisin kenties ajautunut pahoille teille. kasvatuksessani ei ole mielestäni ollut mitään vikaa, mutta ajoittain tuli pyörittyä aika huonossa seurassa. Jos kiekkoa ei olisi ollut niin kenties pyörisin edelleen samojen jamppojen kanssa. Osa on linnassa, muutama on jopa kuollut.

Kun junnu-ura loppui niin valmensin yhden kauden Sportin junioreita. Tuo vuosi kasvatti minua henkisesti älyttömästi. Nyttemmin aikaa valmentamiselle ei ole. Jos ja kun joskus valmistun niin se tulee palaamaan ohjelmaani. Pidän lapsista/nuorista.

Sport-vuosien jälkeen olen pelaillut työnantajien ja koulujen joukkueissa. Nyt joukkue on Vaasan Yliopiston hohdokas Mighty Dicks. Edelleen käyn kaukalolla 2-3 viikossa, kunhan vain kerkeää. Siellä on kiva pyöritellä pikku penskoja ja antaa pieniä tipsejä. Sääli vain, että väki kaukaloilla vähenee jatkuvasti. Pikku poikana painettiin kaiket päivää kaukalolla, nyt penskoilla on tietokoneet ym.

Mä <3 Jääkiekko

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kuningasjalkapallo. Vain sitä pelatessa unohtuu kaikki arkimurheet, kun kesyttää pallon niin se on niin euforinen tunne. Ainoa mikä saa sen aikaan ja ainoa taiteenlaji missä olen lahjakas(ainakin jonkunlaiset lahjat omaava). Jääkiekko pääsee joskus lähelle ja tenniskin ajoittain kesällä, mutta ei kuitenkaan rinnalle saakka.

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
On viatonta ja kainoa harrastukseni ainoa... kitaran soitto. Uinti ja sulkapallo myös TOP3:ssa.

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Jalkapallo -
Junnuna rivipelaaja,jolla muutama pintakosketus edustusjoukkuetasoon.

Myöhemmin rakkaus lajiin on tehnyt minusta "alasarjajyrän".
Divisioonat IV-VI on koluttu ja Tampereen lähikunnat reissattu.

Kliseisesti - päivääkään en vaihtaisi pois.

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Golf myos.

Kaikenmaailman peleja ja harrastuksia tuli kokeiltua ennen kun kaveri kertoi alottelijankurssista kevaalla 1998. Toki golfia oli tullut kokeiltua jo Australiassa vuonna 1989 ja pari kertaa rangellakin, mutta ilman sen suurempaa kipinaa.

Vuodesta 1998 sita on sitte menty 100-150 kierroksen vuosivauhtia kera lukemattomien harjoitustuntien. Laji on niin rakas, etta sen takia olen lempannut kaksi naista pellolle (narisivat etta pitaako sita aina pelata?!) ja nyt se on muovautumassa jopa ammatiksi. Mailanrakennus-business on jo pystyssa ja kesan lopulla saan kateen golf-valmentajan paperit. Ennen kun rahallinen valmentaminen alkaa, niin pitaa kayda viela Lansi-USAn amatoorimestaruuskisat lapi. Ensi kesaksi jollekin mini-tourille (Kaliforniaan?).

Muita harrasteita ei kunnon yllapitamisen lisaksi enaa ole.

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No, tässähän näitä,

Kyllä urheilun seuraaminen on ehkä ykkönen, ja muita mieluisia harrasteitani on mm. elokuvat, salibandy, matkailu, vieraat kielet, bänditouhut, nettailu.

Sukututkimuskin voisi olla kiva harrastus, mutta tuskinpa aloitan.

Jääkiekko

Jääkiekkoa pelasin. Lopetin koska menetin lopullisesti hermoni valmentajaan. Myönnän, olen välillä hankala ihminen, mutta puolustan omia mielipiteitäni loppuun asti ja olen herkkä ottamaan omia vapauksia tietyn suunnitelman suhteen, kunhan asiat etenevät suunnitelman vaatimalla tasolla. Kun kyseessän on kaksi ihmistä, jääräpäisiä ja haluavat asioiden menevän sillä omalla tavallaan, syntyy väkisinkin kitkaa henkilöiden kiistellessä jostain tapahtuneesta tai asiasta. Olen myös sitä mieltä, etten kokenut saavani omaa tasoani vastaavaa harjoittelumahdollisuutta joukkueessani jossa pelasin. Olen myös sitä mieltä, etten olisi kehittynyt pelaajana parhaalla mahdollisella tavalla tämän valmentajan valmennuksessa. Jollaintapaa valmentajan ammattitaidottomuus korostui pelitilanteissa, jossa vaaditaan nopeita, mutta tietoisia ratkaisuja saadakseen peli takaisin haltuun. Ei ole mukava kuunnella painonnoston pieniä teknisiä yksityiskohtia, jotka on feikattu suoraan... tai luistella tai käydä samoja harjoituksia kuin SM-LIIGA joukkue..

Tottakai menestyminen ja kehittyminen on pelaajana itsestä kiinni täysin, mutta valmentajan on tuettava ja ohjastettava tätä kehitystä parhailla mahdollisilla intresseillään, mitkä hän pystyy antamaan. Ei ole mukava tulla harjoituksiin kun valmentajan naama on jo valmiiksi punaisempi kuin Paavo M. Petäjän perse.

Mielestäni tärkeintä junioriurheilussa on kuitenkin se nuoren/lapsen kannustaminen ja palautteen antaminen, mikä poikii hyvää itseluottamusta joka taas vaikuttaa positiivisesti pelisuoritukseen. Jos puhutaan nuorista, 13-16 vuotiaista teemuselänteistä, niin palautteen antaminen huutamalla tai ääntä korostamalla on ihan oikein, KUNHAN se tulee oikeista asioista.

Ehkä kilpaurheilu on minulle liian vieras ja hankala tie. Olen ehkä persoona liian kiltti, sillä olen sitä mieltä että harjoituksiin mennessä pitää olla mukavaa. Olen varma, että jokaiselle huipulle pyrkivälle urheilijalle, lajiin katsomatta, tulee jossain välissä aikoja, jolloin laji ei kiinnosta paskan vertaa ja pitää valita mopot, tytöt, siiderit vaiko se hikinen lenkki ja jääharjoitus. Moni pystyy yhdistämään nämä tekijät, joku taas ei.

Olen nyt 16 vuotta, ja juuri siinä murrosiän hormonihyrrässä. Minä lopetin jääkiekon, mutta sain siitä valtavat määrät hienoja muistoja, mukavia kavereita, ehkä jopa sitten läpi elämän kestäviä ystävyssuhteita.

Ja teille isille ja äisköillä jotka olette sattuneet tämän lukemaan, ja poikanne/tyttönne pelaa kiekkoa, korostakaa pojallenne/tytöllenne yhtä päivän selvää asiaa :
Pidä hauskaa.

Niin minäkin tein.

Käkätin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeen Parasta Kiekkoa
Nyt ja täältä ikuisuuteen: Jääkiekko

Viiden vanhasta asti (kiitos kahdelle isosiskolle) on tullut käytyä kattomassa Rinkelinmäen "pyhätössä" kiekkoa. Eikä se edes väistynyt pesäpallon rinnalta kun tuli lyötyä palloa (plus valmennettua nuorempia junnuja) tollatteet 9-10 vuotta ja edelleen se on kaikista vienyt voiton. Nykyään tulee talvet suoraan sanottuna asuttua hallilla kun on mukana hommassa muutenkin kuin katsomosta käsin.
Ikävä myöntää mutta kiekko on maksanut muutaman poikakaverin, mutta eipä ne koskaan tajunneetkaan mun intohimoa kiekkoon. Tai oikeastaan elämänmuotoa/uskontoa kiekon suhteen.

Lyhyesti kiteytettynä niin kuin luokkakaveri eräänä päivänä totesi ettei allekirjoittaneella ole elämää kun asun jäähallilla kaiken vapaa-ajan opiskelun ohella.

Viimeksi muokattu:

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
1. Salibandy

Koskaan en jättänyt treenejä kesken vaan aina harmitti kun vuoro loppui. 5-6 kertaa viikossa tuli pelailtua ja aina olin valmis lähtemään pelaamaan jos johonkin vaan pääsi. Sitten polvet hajosivat ja jouduin lopettamaan rakkaimman harrastukseni. Vieläkin tulee surullinen olo kun ajattelee etten enää koskaan voi pelata salibandyä, vaikka lopettamisesta on jo 5 vuotta.

2. Golf

Onneksi golf paikkasi salibandyn jättämää aukkoa. Harmi vaan että kausi on niin lyhyt tässä maassa. Saatan jopa muuttaa ulkomaille suurelta osin sen vuoksi että voisin harrastaa golffia ympärivuoden.

3. Kitaransoitto

Jos minulta vietäisiin kitara pois niin rakentaisin vaikka puusta ja rautalangasta jonkun korvikkeen.

Rakkaimmasta olen jo joutunut luopumaan. Golffista ja kitaransoitosta en toivottavasti milloinkaan.

Veijari

Jäsen
Jalkapallo oli oli iso osa elämääni kunnes noin 5v sitten polvi sanoi poks. Siihen loppui rakas harrastus, saunailloissa ja harjoituksissa juokseminen. Haikea olo toisinaan vieläkin. En ole vielä löytänyt yhtä mukavaa harrastusta jossa polvi kestäisi ja olisi yhtä mukavia kavereita ympärillä. Onneksi näitä futiskavereita saa nähdä edelleen.

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Golf

Golfia on tullut nyt pelattua jotain 5 vuotta ja en voisi kuvitella kesää ilman golfia. Paras fiilis on kun pääsee siihen tilaan, että lyönnit lähtee suunnitellusti kerta toisensa jälkeen, sää on hyvä ja peliseurana rennot kaverit.

Onnistuneen kierroksen jälkeen fiilis on aivan uskomaton. Ja huononkin kierroksen jälkeen pitää päästä paikkaamaan tilanne mahd. nopeasti. Mahtava laji, vaikka saattaa monien mielestä tuntua tylsältä, mutta siihen vaan jää koukkuun ja sitten on menoa.

Lätkän ja muun urheilun seuraaminen, sekä salibandyn pelaaminen ovat myös hienoja ja tärkeitä harrastuksia. Talvella tärkeämpiä luonnollisesti kuin golf, mutta kesällä vaaka kallistuu toisinpäin.

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Kitara on rakkain harrastuksistani. Sen äärellä kuluu tarvittaessa useampikin tunti, joskin ehkä harvoin enää nykykiireiltäni ehdin oikein tunteja soittelemaan. Mutta kuitenkin, musiikki on iso osa harrastuksiani, sähly tulee nipin napin kakkosena.

DeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
Wanhojen autonromujen nyppiminen on ihan ykkösharrastus, ollut jo kauan ja tulee tod.näk. aina olemaan. Keilaus tulee hyvänä kakkosena, siihen tuli kyllä hurahdettua ja pahasti, tekniikan harjoittelukausi menossa, tulosta ei ole tullut yritettyä hetkeen aikaan, mutta kierre alkaa menemään jenkoilleen. Ja tiätysti kiakon seuraaminen

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Holocaust kirjoitti:
Kyllähän se itselleni on kalastus.

Amen, sama täällä.

Ei siitä sen kummempaa, koko pienen ikäni olen kalastellut ja kyllä se edelleenkin maistuu.

Olisin varmaan nytkin kalassa, jos ei olisi huomenna työpäivä...

Kummeli1

Jäsen
Suosikkijoukkue
lahelaiset
Jääkiekko on kyllä rakkain laji, enemmänkin kyllä penkkiurheiluna, mutta kyllä sitä on mukava pelatakkin. Jalkapalloa tulee pelailtua ihan joukkueessa, mutta ei ole yhtä mukavaa kuin jääkiekon seuraaminen. Perässä tulee sitten laskettelu, tennis ym.

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Vaikea valinta, erittäin.
Mutta sanotaan nyt salibandy, jota käyn edelleen höntsäämässä ainakin pari kertaa viikossa. Viimeiset 6 vuotta ja 3 pahaa polvileikkausta, siinä jäi futistouhut, enää uskaltaa korkeintaan käydä potkimassa kavereiden kanssa. Salibandyä kun saa yhden ehjän vuoron alle, voi olla aina onnellinen ja toivoa että paikat pysyy kasassa vielä pitkään, ainakin 30+ ikävuosille asti jolloin ajan vienevät omat pikku pelimiehet. Perus-ortopedi on suositellut jo vuosia soutamista/pyöräilyä...HALOO!

Kalastus on myös ihan ykkönen, vielä siinä 10-18v ikäisenä oltaisiin oltu kalassa kesäisin 24/7, nykyään ei vaan aika tahdo riittää kuin satunnaisiin visiitteihin vanhoille haukipaikoille. Kuitenkin kalaan tulee lähdettyä jos joku kysyy ja kalenterissa on pienikin mahdollisuus tälle.

Viimeisenä sanottakoon pokeri, ja nimenomaan nettipokeri (lähinnä hold'em), jota voi pelata halutessaan sen 24/7 turvallisesti kotoa käsin. Koitan pitää pelin vain harmittomana harrastuksena, mutta koko ajan pelissä kehittyessään alkaa mielikuvitus laukata ja mahdollisuudet suurista voitoista pyörivät päässä. Mutta edelleen kuitenkin vain huvia ja pientä lisätienestiä.

Dante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Huutopussi

Meinasin automaattisesti vastata, että kalastus. Se on kuitenkin ajanpuutteen ja laiskuuden takia jäänyt ikävän vähälle (minulle <20 kalastuspäivää männävuonna on vähän), niin vastaan että kortinpeluu pikkurahalla kaveriporukassa. Yleensä pelinä huutopussi tai 7-kortin sökö. Panosta pitää olla sen verran paljon, että täytyy olla hereillä ja sen verran vähän ettei yhdessä illassa mene koko tili. Tosi kivaa hommaa ottaa silloin tällöin tuttu porukka kasaan ja ottaa ehkä muutama bisse. Pelaamisen lomassa tulee rupateltua kaikkea maan ja taivaan välistä ja soitettua stereoilla rokkia. Välillä tulee vähän tiliäkin. Erityisesti huutopussi on mukavaa haastavuutensa takia.

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen, Colorado
1) Juokseminen (ja muu aerobinen urheilu)
- yleiskunnon ylläpito, painon hallinta ja koska se äärimmäisen mukavaa

2) Jääkiekko (ml. JA)
- eniten aikaa vievä harrastus, mutta jos joutuisi valitsemaan lätkän ja urheilun väliltä niin kiekon seuraaminen häviäisi

3) Lukeminen
- viime aikoina jäänyt vähän vähemmälle. Pääsykokeet imivät lukuhalut tyhjäksi ja nyt ei oikein ole saanut kirjaa sovitettua käteen.

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Jääkiekko ja futis oli pitkään ykkösjuttuja. Kiekkoa tuli pelattua joukkueessa 7 vuotta ja futista aika pitkälti saman verran. Nykyisin jäävät puulaaki ja kaveriporukkahöntsäilyn varaan molemmat, rakkaita lajeja silti molemmat.

Salibandy on tällä hetkellä number one. Minulla on kaksi isoa polvileikkausta takana, joten jokainen ehjä harjoitus-/pelikerta tuo loistavan fiiliksen. Voi olla, että juuri polvien takia ei säbää enää 40+ ikäisenä pysty pelaamaan, mutta nautitaan nyt vielä kun voidaan. Ja mikäs tässä pelatessa, kun joukkue on noussut kolmen vuoden aikana kaksi sarjaporrasta ylöspäin (tällä hetkellä 3.divari) ja itse saa (eli joutuu) leikkiä vielä GM:ää, kun nakittivat minut seuran puheenjohtajaksi.

Urheilun ulkopuolelta ehdottomasti mukavinta ajanvietettä on penkkiurheilu. Parhaillaan se on hyvän ja olevinaan asiantuntevan kaveriporukan kesken, joissa mielipiteet jakautuvat ja keskustelua syntyy. Penkkiurheilun sivutuotteena on tullut myös kaveriporukalla eri urheilupelien hakkaaminen konsolilla tai tietokoneella. Ahh, sitä kirosanojen määrää, minkä Fifat, Nhl:t ja CM:ät ovat saaneet aikaan...

Penkkiurheilun jälkeen tulee sitten kalastus, jonka olen taas muutaman vuoden hiljaiselon jälkeen löytänyt uudestaan...

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tjaa-a? Kitara, roolipelit, kirjoittaminen, lukeminen, lätkä, sähly, futis, piirtäminen...

Laitetaan nyt jotain:

1. Kitara: Ehkä nykyään se ykkönen. Mielellään tulee veivattua ja luukutettua, ja riffiä pukkaa väliin vähän liikaakin. Pitäis ehtiä sovittamaankin jossain välissä.

2. Kirjoittaminen: Liittyy osin edelliseen (sanoitusten kautta), mutta pääsääntöisesti kirjoitan ihan romaanimatskua. Yksi valmiina, toinen menossa. Ei, ei sentään julkaistuna mitään.

3. Jääkiekko: Pelaaminen / Seuraaminen. Molemmat on kivaa, enkä ole ollenkaan varma löytyykö tämä todellakin vasta kolmannelta sijalta. Tärkeä osa elämää joka tapauksessa.

4. Roolipelit: Oli ykkössuosikki ikävuodet 12-19. Sitten tulivat nuo yllämainitut ja ajoivat ohitse. Olin aina GM ja tein kaikki maailmat ja seikkailut. Mukavaa puuhaa, mutta aikaa ei moiseen oikein enää löydy. Ja ei, emme pelanneet mitään live-juttuja, vaan ihan pöydän ja papereiden ääressä.

5. Lukeminen: Oli ykkössuosikki ikävuodet 5-12. Vieläkin hyvä kirja on paras todellisuuspako mitä tiedän.

6. Piirtäminen: Mukavaa hommaa, mutta ei ykkösenä ilmeisesti missään vaiheessa.

Kyllähän sitä kaikkea tekisi, mutta työ ja perhe rajoittavat dramaattisesti vapaa-aikaa nykyään. Too bad.

-Ex-

PS. Eka viesti Köpiksestä, ja keksin jo kiertotien noiden ääkköstenkin löytämiseen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy